Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
[wyróżniony] [#91] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #90

OGŁOSZENIE PARAFIALNE!

Wspólnie z Adamem Zalepą mamy przyjemność ogłosić, że najlepsze, zwycięskie grafiki, które wezmą udział w konkursie graficznym na Decrunch 2016 zostaną opublikowane w kolorowej wkładce w trzecim numerze magazynu Retrokomp. Zatem, do boju Panie Graficzki i Panowie Graficy!
[#92] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #91

Super!
[#93] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #1

Niekoniecznie scenowa i niekoniecznie pikselowa ciekawostka, natomiast... jeżeli ktoś grał w świeżo wydane Everybody's Gone to the Rapture, w pierwszym pomieszczeniu napotykamy... Commodore 64 (link).
[wyróżniony] [#94] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #93

[#95] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #94

Trochę zły temat, bo to ani scena, ani pixele, ale prace w zalinkowanym portfolio są tak dobre, że wybaczam
[#96] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #95

no to skoro można tak naginać zasady co do wątku to proszę....
http://gdcvault.com/play/1023586/8-Bit-8-Bitish-Graphics
pan mówi m.in o Deluxe Paincie itp...
to jest naprawdę fajna sprawa bo pan pokazuje jak robi 8bit-ish art w photoshopie.
te techniki przydaję się tam gdzie nie mamy czasu, albo trzeba zrobić masę prac graficznych...
wiem że co niektórzy ;) nazywają moje techniki kontrowersyjnymi wiec im dedykuję ten film.
pozdrawiam jok, slayer :D

ps
1. jak patrzę na to co ten pan robi to jestem pewien że dało by się moje techniki dostosować do tego co on robi.
2. kilka pomysłów z paletą na pewno zastosuję w swojej produkcji...
[#97] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #95

Zgadzam się z tobą. A tu są inne prace tego samego artysty:
http://widelec.org/p/3983/grafiki-by-simon-stalenhag


Nudnawy ten wykład o paletach choć pokazuje ładne rzeczy.
[#98] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #97

nudnawy?

hm... no to pewnie nie robisz grafiki.
wiele z tego co ten pan pokazuje nie było aż tak dobrze wykorzystane na amidze a rotacja palety to jeden z podstawowych efektów. boing ball na tym bazował :)
oglądać do końca ze zrozumieniem.

[edit]
to mi troche przypomina dyskusję o mojej technice w photoshopie. większość zrozumiała moje filmiki na YT jako sposób na konwertowanie - a tu chodzi o dużo bardziej elastyczne narzędzie.
no offense.

[edit2]
od 1:20:00 ktoś zadaje pytanie od demoscenie i ma raczej słowiański akcent... ktoś od nas? AtariST? C64? (mówi o tych trzech platformach).

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2016 17:59:59 przez retronav
[#99] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #98

Dzięki za wrzutę wykładu, jest miażdżąco dobry!
Widzę że moje pytanie co do teł video creatora było zasadne, bo wg. ww. filmu możliwości są
bardzo duże : http://www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/30887/pixele-piksele/7#m452086
Czy goła cd32 jest w stanie wyświetlić i scyklować każdy 256-kolorowy obrazek w 640x512 ?
Chodzi mi o to czy starczy jeszcze pamięci na np. prosty cd-player lub animkę jak np. wirująca kulka w menu od skidmarksów albo precle w pinballu fantasies ?
Z kalkulatora mi wychodzi, że nie..
Jakich wymiarów używacie dla tv16x9 ?
pozdr

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2016 19:01:02 przez Mikrobi
[#100] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #96

Carrion: filmik zobaczę jak tylko trochę czasu znajdę (o co cieżko ostatnio :/), zapowiada się ciekawie :)
co do "twoich technik" masz na myśli metody, które indigo wykorzystywał do gier stylizowanych na pixelart? bo już się lekko zgubiłem..
btw. chasm (robiony razem ze slymem) niedługo wychodzi :)
warto zobaczyć !
http://www.chasmgame.com/



Ale to i tak nic w porównaniu do owlboya snake'a
polecam zresztą wywiad
http://pixeljoint.com/2015/10/06/4781/Pixel_Artist_-_Snake.htm


Koyot: prace tego pana są MIAŻDŻĄCE. Nie wiem jak to robi, na pewno wspiera się fotami, ale widząc jak lekko i sprawnie rysuje rzeczy których na fotach na pewno nie było – jestem pełen podziwu i zbieram potłuczoną szczenę z podłogi.
dzięki za linka
[#101] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #94

żródło


No, świetne, świetne OK
[#102] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #99

640x512 to w bajtach jest 80x512=40960 bajtow czyli okolo 40 kilo
40 kilo razy 8 bitplanow (256 kolorow to 8 bitplanów) to jest 320 kilo.
Bez problemu zmiesci sie na A1200 i cd32.
Rotacja kolorow jest niezalezna od rozdzialki.
Te efekty ktore pokazuje ten kolo w filmie da sie od zawsze zrobic na amidze. Bez udzialu koderów. :D w Deluxe Paincie
[#103] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #102

BUjakaaaa!
Dzięki wielkie!!!
Opłacało się polować na monitor lcd.
Wreszcie oczy nie wypadają z bólu OK
[#104] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #103

Ash pytał pytał o to niedawno - już sobie przypomniałem "color cycling compo" było na Datatstormach
https://www.youtube.com/watch?v=cSjl7IGzVjg

...ale jeszcze gdzieś, nie pamiętam :/
na Revision jest "gif anim" (kilka prac było w tym roku) – w sumie można tam wystawić
[#105] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #104

fajna sprawa ten color cycling:) cos tam kombinuje z tym :)
[#106] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #90

Hej,

piksele pikselami, ale amigowa scena to też nieodłączne raytracing compos. Dzięki temu że "wino" z Decrunch odezwał się do mnie parę dni temu wiem że i takie compo tam będzie, co więcej wymagania są takie żeby wyrenderować coś na A500 z 1MB ram co dziś może wydawać się absurdalne, ale jak nad tym trochę pomyśleć to staje się solidnym wyzwaniem.

Po załadowaniu jakiegokolwiek programu pozostaje zaledwie kilkaset kb na złożenie całej sceny, ale da się, trzeba tylko ostro pokombinować. Przejrzałem programy których używałem na A500 i najlepszy do tego celu wydaje się Sculpt 3D z 1987 roku, który działa nawet na Amidze z 0.5 MB, chociaż wtedy obiekt może składać się co najwyżej z kilkunastu ścianek. Po dołożeniu kolejnego 0.5 MB można już niemal zaszaleć.



Generalnie zachęcam do udziału w tym nietypowym compo, w końcu przełamywanie ograniczeń sprzętu to istota demosceny, nie sztuka napisać coś na sprzęt o milionach gigaherców, nieraz większa satysfakcja będzie z walki z ograniczeniami które wszyscy znają. Gdyby ktoś chciałby wziąć udział i miał jakieś pytania odnośnie antycznych programów do raytracingu na Amigę to śmiało można do mnie pisać.
[#107] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #106

jak mi wystarczy czasu przed party (nie wcześniej niż parę dni przed samym decrunchem) to spróbuję coś w realu zmontować - ale nie używałem go z 20 lat
trzymam kciuki w każdym razie
powodzenia
[#108] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #107

ja podczas odpalania mojej nowej A2000 030 odpaliłem reala14 pod wb13.
o rany... kiedyś tylko tego używałem a teraz widzę jak bardzo zmienił się świat narzędzi 3D.
niestety nic w 3D nie zrobię na Decrunch. postaram się jednak w kategorii pixel art coś zrobić.
[#109] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #106

To moja zeszłoroczna praca, zrobiona w realu 1.4.


Swoją przygodę z 3D zaczynałem od Imagine, za moment miałem 1240 i Lightwave 3.5. Z realem 1.4 jest problem bo nie ma do niego żadnej dokumentacji i kilka ładnych godzin zajmuje przebijanie się przez zawiłości filozofii działania i interface bez żadnych opisów. W zeszłym roku strasznie się irytowałem próbując cokolwiek zrobić. Na koniec okazało się że zabrakło pamięci na teksturę na monitorze :D.

Jak czas pozwoli, może się przysiądę i w tym roku.
[#110] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #109

Z realem 1.4 jest problem bo nie ma do niego żadnej dokumentacji i kilka ładnych godzin zajmuje przebijanie się przez zawiłości filozofii działania i interface bez żadnych opisów.


Ja mam polską dokumentację do Reala 3D 1.4 którą kupiłem na giełdzie na Grzybowskiej we wczesnych latach 90tych, może udałoby mi się ją zeskanować gdyby ktoś był zainteresowany:




Jest też dostępna angielska dokumentacja na archive.org:

https://archive.org/details/Exploring_Real_3D_1995_Future_Publishing_GB_supplement_issue_077

Nic tylko brać się do roboty.


Ostatnia aktualizacja: 21.04.2016 13:53:47 przez jubi
[#111] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #110

Kurde nie udało mi się dotrzeć do tego jak szukałem - wielkie dzięki - jakość jaka jest taka jest, ale paru rzeczy można się będzie dowiedzieć.

Dzięki jeszcze raz.
[#112] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #96

Świetny ten wykład. Dzięki za linka.
[#113] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #112

Moja grafika na ray-compo gotowa, nie mogę jej tu pokazać bo pewnie byłoby to niezgodne z regulaminem party. Użyłem Sculpt 3D z 1987 roku.

Swoją drogą to był niezły trip do programu którego ostatnio używałem niemal 25 lat temu, to chyba rekord w moim wydaniu. Co ciekawe wiedza jaką dodałem przez te 25 lat na temat modelowania i oświetlenia procentuje i zrobiłem dzięki temu coś czego nigdy w tamtych czasach bym nie zrobił. To tylko potwierdza stare porzekadło że decydującym czynnikiem jest człowiek a nie program. Sporo czasu zeszło na walkę z ograniczeniami, głównie pamięci, guru itd. no ale o to w tej zabawie chodzi, nie? Gdyby nie to, mógłbym wyrenderować coś w jakimś współczesnym programie do 3D i skonwertować to potem na amigowy tryb graficzny, jak niektórzy użytkownicy Photoshopa na PC startujący w Amiga pixel compo (są tacy?).
[#114] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #110

Ja bym z chęcią skorzystał z tej polskiej instrukcji więc jak coś to pierwszy chętny już jest ;)
[#115] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #113

OK
[#116] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #113

Jubi, no to rozbudziłeś ciekawość. Fascynujące jest już samo to, że ktoś z takimi umiejętnościami poszedł na "mękę" z archaicznym programem, podczas gdy, jak sam wspomniałeś, mógł pójść na skróty. Znając choćby kilka twoich prac jestem ciekaw, co też takiego zrobiłeś 'czego nigdy w tamtych czasach by[ś] nie zrobił'. Czekam na publikację OK
[#117] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #114

Ja bym z chęcią skorzystał z tej polskiej instrukcji więc jak coś to pierwszy chętny już jest ;)


Zeskanowałem ci tę polską instrukcję do Reala 3D v1.4, daj mi proszę adres mail to podeślę. PDF ma 8MB.

Fajnie by było udostępnić ją wszystkim amigowcom zainteresowanym tematem, nie chcę wrzucać linka do Dropboxa bo to jest chwilowe rozwiązanie, dobrze by było żeby nawet za kilka lat jak ktoś trafi do tego wątku ten link nadal działał. Tylko gdzie to wrzucić, może na chomikuj?
[#118] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #117

to ja też poproszę - może się przyda
[#119] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #117

Wrzucaj na chomika, plik mały, do 50 MB mozna sciagnac bez wykupowania transferu. Albo na prywatny site jak masz.
[#120] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #117

Podziękował! OK wysłałem Ci pw. Chomik chyba dobry pomysł choć osobiście nigdy sam nic nie wrzucałem.
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem