Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Dema
[#31] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #10

Przepraszam, ale to brzmi jak by ktoś powiedział: Chciał bym spróbować swoich sił w grze na skrzypcach. 20 lat temu próbowałem na cymbałkach , ale całkowicie poległem
5
[#32] Re: Tworzenie dem

@chicago, post #30

Oglądam właśnie filmiki z tutoriala Amosa na polishretrochannel. Początki to typowo są bardzo podobne do basica z Atari/C64 :)

@Aniol
nie każdy urodził się geniuszem OK

Ostatnia aktualizacja: 06.07.2021 20:42:27 przez tukinem
1
[#33] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #32

Najgorsze, ze nauczysz się programować, a robienie dem Ci się nie spodoba. I zostaniesz z tym Asmem jak Himilsbach z angielskim OK
2
[#34] Re: Tworzenie dem

@Aniol, post #33

Czemu może się nie spodobać tworzenie demek? Aż tak trudne lub żmudne jest?

Ostatnia aktualizacja: 06.07.2021 20:53:04 przez tukinem
1
[#35] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #34

Chyba trollujesz.
4
[#36] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #32

AMOS to jest Basic. Bardzo rozbudowany, bez podstawowych wad typowego Basica ale jednak ciągle Basic. Trudno o coś lepszego na początek. Ale warto uważać żeby nie wpaść w pułapkę w jaką wpadłem np. ja, czyli nie zostać z nim na zbyt długo. No chyba, że ktoś ma taki cel. Wtedy można się nim bawić do końca życia i też będzie fajnie.
1
[#37] Re: Tworzenie dem

@MDW, post #36

Tu jest też przykład bardziej klasycznego amosowego dema. Tzn. Amos+asm

[#38] Re: Tworzenie dem

@Aniol, post #35

Chyba trollujesz.


A co, party bez iloczynu skalarnego nie może się udać? Tukinem nie musi się rzucać od razu na głęboką wodę. A nawet wcale


[#39] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #34

Tu masz coś idealnego na początek, proste demko napisane w C https://github.com/astrofra/system-zoetrope-amiga-demo. Obejrzyj sobie kod źródłowy, jeśli uważasz że dasz radę to ogarnąć, to znaczy że nadajesz się na demo-programistę! Jeśli cię to przeraża, to lepiej odpal jakiegoś Demo Maniaca.
[#40] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #1

Jak się okazuje, robienia dem na A500 będą uczyć na uniwerku!
1
[#41] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #1

Amos nie ma co nasmiewac sie ..wszystkie demka Lamersow czesto parodie jak Mute13 czy Smoke Bomb byly napisane w amosie i bardzo fajnie sie to oglada do dzis

Jesli Ograniczenia Amosa beda przeszkadzac mozna otworzyc subfunkcje w czystym asmie 68k

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2021 18:57:44 przez HOŁDYS
1
[#42] Re: Tworzenie dem

@HOŁDYS, post #41

Dzisiaj AMOS nie jest powodem do wstydu. Powiedziałbym, że jest wręcz modny i dobrze jest się pokazać w środowisku z produkcją w AMOSie. Ale dobrze pamiętam wizytę na moim pierwszy party - Intel Outside 2 (1995) w warszawskiej Stodole. Moja gra napisana w AMOSie stała już na półkach w sklepach, a ja zapytany na party "co robisz?" odpowiadałem, że nic. Wstydziłem się przyznać, że robię coś w AMOSie. szeroki uśmiech To było jeszcze przed czasami crazy compo gdzie w większości były produkcje AMOSowe. Ludzie się nabijali z AMOSa i każdy kto go używał nie był nawet nazywany programistą. Czuło się wręcz pogardę ze strony tych bardziej prawdziwych koderów. Pomimo tego, że nie jestem fanem AMOSa to z perspektywy czasu muszę powiedzieć, że to było mocno krzywdzące. Po latach okazuje się, że wiele z tych niby cudów assemblerowych to były architektoniczne dramaty, skrajne crapy, które cudem się uruchamiały i na pewno nie były powodem do wywyższania się. A dzisiejsi zawodowi programiści korzystają ze znacznie bardziej wysokopoziomowych i mniej optymalnych rozwiązań niż wtedy AMOS. I nikt się tego nie wstydzi, nikt się z tego nie nabija.

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2021 19:44:03 przez MDW
4
[#43] Re: Tworzenie dem

@Jazzcat, post #40

Właśnie tym postem rozj*bałeś system. Kto prowadzi zajęcia bo nie potrafię znaleźć. Tak czy sik szacun. Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2021 20:33:11 przez jimiche
[#44] Re: Tworzenie dem

@jimiche, post #43

Jest przecież w tabelce na początku imię i nazwisko opiekuna: Krystian Bacławski

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2021 21:10:25 przez san_u
[#45] Re: Tworzenie dem

@Jazzcat, post #40

Bardzo ciekawe ale nie wróżę sukcesu. Widzę potencjalnie spory problem z upraszczaniem efektu pod Amigę 500 przez osoby nie mające pojęcia jak ten sprzęt działa, w szczególności bez znajomości chipsetu i asemblera 68k. Projektowanie czegokolwiek na A500 wymaga dobrej znajomości ograniczeń tego komputera, sposobu rysowania na bitplanach, obsługi blittera, liczenia cykli procesora, obciążenia DMA etc. Dla dzisiejszych początkujących programistów to będzie zderzenie ze ścianą.
1
[#46] Re: Tworzenie dem

@MDW, post #42

Tak ..wielkie lby niczym z Gumbola ..Pechowy prezent slabo sie kojazyl ludziom...dopiero MDW sie zrehabilitowal w Encore

Ale...w 2004 r powstal Babenoid ktory naprawde trzyma poziom jak na Amos link
[#47] Re: Tworzenie dem

@HOŁDYS, post #46

Babenoid

Minimalna konfiguracja :
68020
1 MB Chip + 2 MB Fast

Zalecana konfiguracja :
68030
2MB Chip + 2MB Fast

Takie wymagania dla arkanoida. I to by było dobre podsumowanie amosa...
1
[#48] Re: Tworzenie dem

@HOŁDYS, post #41

Amos nie ma co nasmiewac sie ..wszystkie demka Lamersow czesto parodie jak Mute13 czy Smoke Bomb byly napisane w amosie


Skąd takie informacje, że były w amosie jak amos dopiero teraz ma wsparcie dla AGA
[#49] Re: Tworzenie dem

@mastaszek, post #47

Każdy język programowania ma swój narzut ale nie to jest najważniejsze przy tworzeniu szybkich programów. Optymalizacja polega na odnajdowaniu części wspólnej różnych fragmentów kodu i liczeniu jej tylko raz, zmianę struktór danych tak aby szybciej pobierać czy zapisywać dane, optymalizację pod rozmiar cache etc. Te techniki nie są dostępne w językach wysokiego poziomu. Na tak powolnym komputerza jak klasyczna A500 czy A1200 to tworzy zero-jedynkową różnicę między efektem w 50fps a efektem nie nadającym się do oglądania.
[#50] Re: Tworzenie dem

@Kefir_Union, post #45

Zapewne jakiś przedmiot fakultatywny, który zaproponował pasjonat/stary wyjadacz. 60 godzin to bardzo dużo, a takie "zderzenie ze ścianą" dzisiejszym studentom bardzo się przyda. Wątpię bowiem, czy ktokolwiek dzisiaj naucza informy od samych podstaw. A powinno się, od przysłowiowego ZX-Spectrum.

Tak więc, inicjatywa zacna i bardzo potrzebna.OK
1
[#51] Re: Tworzenie dem

@jimiche, post #43

Właśnie tym postem rozj*bałeś system. Kto prowadzi zajęcia bo nie potrafię znaleźć. Tak czy sik szacun. Pozdrawiam.


Cahir.

https://www.pouet.net/user.php?who=89245

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2021 00:33:00 przez kempy
[#52] Re: Tworzenie dem

@HOŁDYS, post #46

Albo to. Na żywo wygląda o wiele lepiej (płynniej).

https://www.youtube.com/watch?v=nurhu7JWnX4
1
[#53] Re: Tworzenie dem

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #48

Skąd takie informacje, że były w amosie jak amos dopiero teraz ma wsparcie dla AGA


Większość starszych dem Lamers nie wymaga AGA (Lamebomb, Mute13, 4D Demo 8). Do tego np. w credsach do Tokyo pojawia się "amo-code: At0m lub/i Lamesoft (aka XTD)".

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2021 00:43:55 przez kempy
1
[#54] Re: Tworzenie dem

@Daclaw, post #50

To tak jakby twierdzić że nie zostaniesz dobrym pisarzem jeśli nie nauczysz sie pisać gęsim piórem na kawałku kory. ;)
1
[#55] Re: Tworzenie dem

@ZbyniuR, post #54

Chyba raczej dobrym kaligrafem
[#56] Re: Tworzenie dem

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #48

Its work on OCS/ECS machine and 68020+
1
[#57] Re: Tworzenie dem

@Jazzcat, post #40

Jak się okazuje, robienia dem na A500 będą uczyć na uniwerku!

ha, ha spoko motyw OK
[#58] Re: Tworzenie dem

@ZbyniuR, post #54

Bez znajomości podstaw działania komputera i asemblera nie da się pisać dobrze zoptymalizowanych szybkościowo programów. Tyle że dzisiaj to bez większego znaczenia gdy każdy procesor ma 3-4 GHz.
1
[#59] Re: Tworzenie dem

@HOŁDYS, post #46

Akurat "Pechowy prezent" był najlepszy z tych trzech gier na A500. Miał przynajmniej jakieś znamiona gry, bo pozostałe dwie już nie bardzo. szeroki uśmiech Ale tu nawet nie chodzi o to co się robi. W latach 90 wstydliwy był sam fakt robienia czegokolwiek w AMOSie. Gdy się tak nad tym teraz zastanawiam i porównuję z dzisiejszymi technologiami to aż trudno mi uwierzyć, że tak traktowano ten język (czy wręcz środowisko, bo to jest znacznie więcej niż język).
[#60] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #1

Uważam, że jeżeli chcesz coś tworzyć - to po prostu zacznij to robić, jeżeli czujesz potrzebę kreacji - daj temu upust.
Jednak, skupiasz się na samym programowaniu - ale nie bardzo widzę w tym jakąś własną wizję. Nie piszesz nic o umiejętnościach graficznych, muzycznych czy nawet samej idei projektowania tego co miałoby się w takowym demie pojawić.

Napisałeś dość ogólnie "jakieś animacje wrzucić" - jakieś, ale jakie? Gotowce? Własne animacje? Czyli że umiesz to zrobić?
"W tle grałyby jakieś moduły..." - znów niejasność, czyjeś moduły czy własne?

Oczywiście dysponują szczątkową wiedzą odnośnie tego co umiesz / potrafisz i jak to chcesz wykorzystać, zatem mogę oczywiście oceniać to wszystko błędnie, ale ja bym poradził na początek, aby zacząć od czegoś prostego, np. RSI Demo Maker i spróbować "z gotowców" zrobić coś fajnego.

Jeżeli jednak kieruje Tobą coś innego, aby zacząć się uczyć programowania, a chciałbyś po prostu opanować jakiś język, a robienie dem wydaje Ci się ciekawą formą nauki - to już co innego.
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem