Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Dema
[#1] efekty cyklowania palety commodore+4
Hej.
Czy te efekty z cyklowaniem okręgów w heksagonalnych polach na początku dema są wykonane cyklowaniem palety?

Nie znam się, ale często to widzę i jest to świetny "trynd" (Wonderland na C64, etc.)
Doczytałem że plus4 ma dostępne 121 kolorów+czarny, wię chyba płynność będzie większa??
pozdr
[#2] Re: efekty cyklowania palety commodore+4

@Mikrobi, post #1

Według mnie takiego typowego przewijania palety na C64 się nie zrobi, bo to trochę inny rodzaj organizacji grafiki i paleta ma swoje stałe kolory, których nie da się zmienić. Na Plus4 może - nie znam zupełnie jego możliwości. Jeżeli coś takiego gdzieś zrobiono na C64 to od strony technicznej jest to raczej bliższe animacji niż modyfikacji palety.
Ale na Amidze to ten efekt z 1:30 jest jak najbardziej wykonalny. Bierz "Deluxe Painta" i zobaczysz. 😃 To jest banalne do zrobienia. Chociaż oczywiście zdecydowanie lepiej wyjdzie na AGA niż na OCS/ECS. Z tym 6:49 już byłoby trudniej, bo są dziury i tutaj trzeba coś więcej. Ale 6:58 to już na luzie w samym Deluxe Paint zrobisz. Tylko trzeba sobie najpierw taki obrazek narysować. Można wymodelować, wyrenderować i odpowiednio pokolorować te kafelki.
Podczas przewijania palety można też nieco modyfikować kolory palety co może ciekawie wyglądać. Ale do tego trzeba byłoby wziąć już np. jakiegoś AMOSa, bo w samym programie graficznym nic poza przewijaniem się nie zrobi. Chociaż na Decrunch 2022 Slayer mi uświadomił pewną ciekawą sprawę. Deluxe Paint pozwala zdefiniować kilka zakresów przewijania. Czyli można mieć na ekranie kilka niezależnych przewijań fragmentów palety. W dodatku każde może być z inną prędkością.