Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  • Amhuhn

26.02.2005 10:24, autor artykułu: Vincenzo Morra
odsłon: 5796, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Amhuhn

Podczas moich codziennych "zwiadów" newsów dostrzegłem informację na temat gry Amhuhn. Aby zaspokoić moją ciekawość udałem się na stronę autora, aby pobrać program i przyjrzeć mu się. Gra jest projektem freeware, tak więc nie możemy mówić o jakimkolwiek wydawaniu pieniędzy. Jedyny koszt, to opłata telefoniczna jaką musimy ponieść, aby zassać ponad dwumegowe archiwum z grą.

Jedną z rzeczy wspomnianych w newsie było to, że gra jest typową strzelaniną (na styl Operation Wolf) i szczerze mówiąc liczyłem na dużą porcję zabawy, biorąc dodatkowo pod uwagę wymaganą konfigurację sprzętową (GFX i 060). Niestety, przeliczyłem się...

Amhuhn Minęło kilka minut zanim program znalazł się na moim dysku i byłem przygotowany do dwukliku na ikonkę gry. Pierwsze co rzuciło mi się natychmiast w oczy, to brak wyboru wersji językowej, zważywszy, że gra jest tylko w języku niemieckim. Szybko jednak zdałem sobie sprawę, że nie będzie to chyba aż takim problemem, gdyż w całej grze nie ma zbyt wiele do czytania. Niemniej jednak przydałby się jakiś pliczek readme dołączony do gry napisany w języku angielskim. Według autorów, gra wymaga Amigi z procesorem 68020/030, lecz zalecane są procesory 040 lub 060, 8MB Ram, OS3.1 lub wyższy, karta graficzna (CGX lub P96) oraz AHI 4.x. Bardzo istotne jest również posiadanie właściwych datatypes.

Na sam początek wita nas ekran tytułowy przedstawiający kurczaka, a w tle przygrywa muzyczka country. Upewnij się, że masz prawidłowe ustawienia AHI. W przeciwnym wypadku będziesz mieć problemy, aby cokolwiek usłyszeć.

Rozgrywka toczy się na tle lasu położonego nad jeziorem. Nad tym rejonem będą przelatywać kurczaki, małe samoloty lub balony. Do naszych uszu będą docierać dźwięki szumiącego lasu oraz śpiewających ptaków. Niestety są to jedyne pozytywy wynikające z tej gry. Istotą gry jest celowanie przy pomocy wskaźnika myszy oraz strzelanie w latające kurczaki. Na wszystko mamy pewną, ograniczoną ilość czasu. Po nacelowaniu lewym przyciskiem myszy oddajemy strzał. Gdy zabraknie nam amunicji, prawym przyciskiem przeładowujemy naszą sześciostrzałową broń.

Amhuhn Widok oparty jest na pseudo-głębi tworzonej przez zmniejszające się rozmiary ptaków w miarę oddalania się od ekranu. Aby sprawę skomplikować, ptaki przelatują ze zmienną prędkością. Gdy wyznaczony czas dobiegnie końca, prezentowana jest liczba zdobytych punktów i możemy zacząć wszystko od początku. Pozostaje zatem pytanie, czy na tym właśnie ma polegać rozrywka? Moim zdaniem, nie!

Najpoważniejszym mankamentem gry jest system wykrywania kolizji sprite'ów. Jest straszny. Bardzo szybko się przekonasz, że ustrzelenie ptaka (zwłaszcza tych bardziej oddalonych) nie jest wcale takie proste. Przeładujesz broń, wycelujesz w głowę, oddasz strzał i nic się nie dzieje. Upłynie trochę czasu zanim zorientujesz się, że jedyny skutek w ustrzeleniu przynosi celowanie w korpus. To jednak również nie daje stuprocentowych efektów. Wielokrotnie zdarzało mi się, że musiałem wystrzelić kilka magazynków zanim zestrzeliłem jednego ptaka. Problemem w tym wypadku jest chyba zła identyfikacja położenia kursora, gdyż wielokrotnie zdarzało mi się celując w ptaka, ustrzelić balon oddalony o kilka centymetrów.

Podsumowując, gra jest niezwykle monotonna. Po kilku minutach gry nachodzą nas myśli, czy warto było tracić czas na ściągnięcie tej gry z sieci. W grze nie ma żadnych urozmaiceń: żadnych nowych broni, żadnych nowych lokacji, wzorów graficznych. Po ściągnięciu 2 MB danych i przeczytaniu, że gra wymaga szybkiego procesora i karty graficznej spodziewałem się dużo, dużo więcej. Miejmy nadzieję, że wkrótce będą pojawiały się kolejne wersje, w których zostaną poprawione najpoważniejsze błędy oraz rozgrywka zostanie bardziej urozmaicona. W chwili obecnej, nie warto jednak tracić czasu...

Amhuhn dostępne jest do ściągnięcia z tej strony: http://www.cj-stroker.de/amhuhn/amhuhn.html.

Tłumaczenie: Sebastian Rosa na podstawie Amiga Information Online - wydanie 64

    
dodaj komentarz
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem