Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  • Baldies - wersja demonstracyjna

26.06.2011 16:17, autor artykułu: Sebastian Rosa
odsłon: 2805, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Baldies

"Baldies" to gra strategiczna czasu rzeczywistego spod ręki programistów Creative Edge, która na Amidze nigdy nie wyszła poza stadium wersji demonstracyjnej. Zamieszczamy wczesną wersję 0.283 tej gry, która pojawiła się w 1994 roku. Zawiera ona jeden pełny etap gry, który pozwala zorientować się w świecie gry, jej możliwościach i ogólnym celu rozgrywki.

Zadaniem gracza jest wyeliminowanie przeciwnika z zajmowanego obszaru. Pełnimy funkcję boga, który decyduje o losach swojego ludu. Do dyspozycji mamy kilku łysych kolonizatorów, którym musimy nadać odpowiedni rodzaj zajęcia, aby rozgrywka mogła nabrać tempa. Do wyboru mamy zwykłych robotników (stanowią o sile i możliwościach naszej nacji), budowniczych (to dzięki nim zbudujemy osady, które będzie można zasiedlić), żołnierzy, naukowców (będą wynajdować nowe wynalazki, w tym także metody eksterminacji przeciwnika) oraz anioły (w wersji demonstracyjnej nie udało mi się ustalić znaczenia aniołów ani żołnierzy). To, kim dany łysielec będzie, zdecydujemy my. Jeżeli będziemy potrzebować naukowca - nic prostszego jak kliknąć w odpowiednią ikonkę i wskazać, który wędrujący ludzik ma się nim stać (jeżeli żaden akurat się nie kręci, to należy go wyprowadzić z domku - o ile go mamy). Gdy budowniczy zbuduje pomieszczenie mieszkalne, należy czym prędzej je zasiedlić. Dokonujemy tego przez ikonkę rączki, którą należy chwycić wybranego łysola i dosłownie wrzucić do domku. Tym samym w domku zacznie tętnić życie: zasiedlający go robotnicy będą przyczyniać się do powiększania populacji naszej społeczności, naukowcy będą mogli opracowywać nowe wynalazki. W demonstracyjnym etapie wynalazków jest niewiele i są to głównie narzędzia eksterminacji przeciwnika: sidła, broń biologiczna i chemiczna (zarówno na domostwa jak i ludzi), pożary, pułapki. W zależności od tego ile liczy sobie nasza populacja, rosną możliwości użycia wynalazków na przeciwniku, jak i np. możliwość deformacji terenu (ikonka łopaty - pozwala budować akweny wodne, którymi np. odgrodzimy się pola z trującymi grzybami (na północy mapy)).

Baldies Baldies

Muszę przyznać, że ukończenie wersji demonstracyjnej nie było trudne. Metodą prób i błędów udało mi się ustalić znaczenie niektórych funkcji gry, jak i wynalazków. Niektóre mam wrażenie, że były jeszcze nieaktywne. W oczy rzucił mi się brak mapy (choć wydaje mi się, że nieaktywna ikonka na dolnym pasku miała służyć do tego celu) oraz wygodna funkcja dowolnego rozmieszczenia na ekranie menu sterowania. Mam również dziwne przeczucie, że liczba aktywnych wynalazków nie może być większa niż liczba ikon na dolnym pasku. Należy więc odpowiednio wcześniej sobie zaplanować strategię, aby nie tracić czasu na wynajdowanie wynalazku, z którego nie skorzystamy. Co prawda przy pomocy ikonki śmietnika można wynalazek usunąć, lecz czasu straconego nie odzyskamy.

Szkoda, że gra nie doczekała się amigowego wydania, gdyż to, co można obecnie zobaczyć prezentowało się jak na tamte czasy interesująco. Gra mogłaby stanowić pomost między "The Settlers" a "Foundation".

Wersja demonstracyjna do działania wymaga chipsetu AGA.

Pobierz wersję demonstracyjną

Baldies Baldies Baldies

    
dodaj komentarz
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem