"Calephar" to nigdy niewydana strzelanina napisana przez dwie osoby: Claude'a Verstraetena (programowanie i grafika) oraz Davida Govaerta (grafika i muzyka). Wersja demo gry pojawiła się na jednym z dysków dołączanych do magazynu Amiga Format. W 2006 roku autor skontaktował się z członkiem organizacji SPS (Software Preservation Society) i udostępnił pełną wersję gry na zasadach Public Domain. Na pierwszy rzut oka gra przypomina amigowy hit "Battle Squadron" lub "Xenon II". Podobieństw jest bardzo wiele: duże obiekty naszego statku oraz wrogów, duże pociski, a i nawet sceneria jakoś dziwnie znajoma. Na tym jednak podobieństwa się kończą, choć w pewnym sensie gra nie oferuje nic ponadto. Jest dosyć wymagająca i zapewniam, że zwyczajne strzelanie nie do końca przynosi wymierne skutki. Czasami statkiem trzeba trochę się nalatać, aby sprawnie ominąć nadciągające hordy przeciwników. Pomiędzy etapami możemy zwiększyć swój dorobek punktów w niezwykle oryginalnym etapie bonusowym (przyjrzyjcie się ruchom gwiazd).
Wersja w postaci pliku ADF (pozbawiona zabezpieczeń)
Wersja w postaci pliku ADF (oryginalna)
Wersja WHDLoad
Pełne archiwum zawierające wszystkie powyższe oraz skrypt instalujący grę na dysk twardy
Wersja demonstracyjna