"Code Name Nano" to gra zręcznościowa, która pomysłem przypomina nieco hit z maszyn 8-bitowych "Space Taxi". Zadaniem gracza jest sterowanie statkiem i ratowanie rozrzuconych po etapach ludzi, a także w ramach powiększenia dorobku punktowego psy. W odróżnieniu od "Space Taxi" nie musimy tego robić w jakieś określonej kolejności i dodatkowo mamy szereg czynników, które mogą wpływać na zachowanie naszego pojazdu: zróżnicowana grawitacja, wiatr itp. Ponadto kolizja ze ścianą nie powoduje natychmiastowego zniszczenia statku, lecz uszczupla jego żywotność, która po pomyślnym ukończeniu etapu stanowi dodatkowy dorobek punktowy. Podobnie zresztą jak i pozostały czas, który mamy na ukończenie etapu. Poziomy są początkowo bardzo proste, lecz w miarę naszych postępów, staną się coraz bardziej skomplikowane i będą wymagać większej dokładności od gracza, jak również naszpikowane będą różnymi przeszkodami, które będzie trzeba zniszczyć (nasz statek potrafi strzelać w kilku kierunkach, w zależności od tego czy strzelimy klasycznie przyciskiem FIRE, czy też pociągniemy joystick do siebie). Zabawa rozgrywa się w dwóch światach, a w każdym jest dziesięć etapów do przejścia. W głównym menu gry decydujemy, w który świat będziemy grać oraz od którego etapu zaczniemy (musimy znać kod, który jest wyświetlany przed każdym etapem). Tutaj nasuwa się spostrzeżenie, że rozgrywka nie polega na zwyczajnym przechodzeniu gry, lecz próbie uzyskania jak najlepszego wyniku, który uzależniony jest od wielu czynników: przejście jak największej liczby etapów przy tzw. jednym posiedzeniu, grając jak najdokładniej (nie uszczuplając energii statku), jak najszybciej oraz ratując i niszcząc jak najwięcej znajdujących się na danym poziomie obiektów. Za potwierdzenie tych słów niech świadczy to, że każdy świat posiada odrębną, zapisywalną tabelę najlepszych wyników punktowych.
Jak na grę typu shareware graficznie pozycja wygląda dobrze. Autor zadbał o wiele szczegółów, ładnie je narysował i zaanimował. Dźwiękom również nie można niczego zarzucić, łącznie z wykorzystaną w grze syntezą mowy. Gdyby jednak komuś one nie odpowiadały, może je wyłączyć całkowicie lub zastąpić muzyką (osiem zróżnicowanych utworów). Jeżeli miałbym do czegoś się przyczepić, to jedynie do tego, że autor zbyt dużo uwagi przywiązał do nikomu niepotrzebnego wyświetlania tekstów w menu literka po literce bez możliwości tego przyspieszenia, jak również bezsensownej konieczności oglądania wprowadzenia (którego do pewnego momentu również nie można wyłączyć) po tzw. game over. Pomijając jednak ten aspekt, "Code Name Nano" to mała, bardzo przyjemna gra dla osób, które lubią typ zabawy, w którym liczy się precyzja i opanowanie.
Pobierz wersję demonstracyjną gry.
Code Name Nano - M. Lavery/F1 Licenceware 1995 | ||||
80 | 1 | |||
80 | ECS 1 MB | |||
75 | ||||