Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  • Desert Strike - Return to the Gulf - kampanie

19.02.2005 20:56, autor artykułu: Sebastian Rosa
odsłon: 7111, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Desert Strike

KAMPANIA PIERWSZA - AIR SUPERIORITY

Desert Strike Istotnym elementem całej operacji jest opanowanie przestrzeni powietrznej w regionie. Pierwsza misja polega na odłączeniu dwóch stanowisk radarowych, które zapewniają aktywność systemów śledzenia. W praktyce oznacza to tyle, że jeżeli nie zniszczysz tych stanowisk, budowle i pojazdy wroga będą o wiele bardziej odporne na Twoje pociski. Każde ze stanowisk radarowych strzeżone jest przez jedną lub dwie baterie przeciwlotnicze. Łatwo się ich pozbyć dwukrotnie odpalając w ich kierunku Hydrę lub odstrzelić je działkiem będąc poza ich zasięgiem. Kolejne zadanie to elektrownia. Należy bezzwłocznie odciąć zasilanie od centrów dowodzenia oraz lotniska. Zmusi to wroga do ręcznej obsługi sprzętu bojowego. Elektrownia jest słabo chroniona, lecz bardzo odporna. Trzy Hellfire'y załatwiają jednak sprawę. Można oszczędzić trochę amunicję i zniszczyć ją inną kombinacją pocisków. Teraz możemy przystąpić do zniszczenia lotnisk (są dwa). Należy zamienić w popiół wszystkie budynki i czekające na pasach startowych samoloty. Radzę się skupić i uważnie atakować te cele. Strzeżone są przez baterie przeciwlotnicze (które nie są wielkim problemem), ale także przez wyrzutnie rakiet. W budynkach kryją się również desperaci z ręcznymi wyrzutniami rakiet. W miarę wyniszczania zabudowań lotniska, pojawiają się mobilne wyrzutnie rakiet i inne pełzające niespodzianki. Bądź czujny. Przedostatnie zadanie to zniszczyć centrum dowodzenia i pojmać Komandora, który zdradzi miejsce więzienia, w którym przebywa tajny agent posiadający plany generała Kilbaby. Po dotarciu do więzienia i pozbyciu się jego ochrony należy wylądować tuż przed jego wejściem. Drugi pilot uda się do podziemi i postara się odbić amerykańskiego agenta. W tym czasie możemy trochę polatać po okolicy i pozabierać na pokład żołnierzy zaginionych w akcji, jak również uzupełnić zapasy paliwa i amunicji. Po jakimś czasie można wrócić pod więzienie i zabrać naszego drugiego pilota oraz odratowanego agenta. Szczęśliwy powrót na fregatę obfituje w niespodziewany obrót sytuacji. Generał Kilbaba decyduje się uzbroić głowice rakiet Scud w broń chemiczną.

KAMPANIA DRUGA - SCUD BUSTER

Desert Strike Tutaj znowu musimy odłączyć kilka stanowisk radarowych. Tym razem są trzy, znacznie lepiej strzeżone niż poprzednio. Kolejne zadanie to odbić 10 więźniów politycznych i odtransportować ich na jedno z trzech lądowisk. Zanim rozpoczniesz ich odbijanie musisz się upewnić, czy cała ich straż została "wycięta w pień". Nawet podczas odbijania ich musisz być czujny, gdyż pojawiają się czołgi, które poważnie mogą uszkodzić Twój pancerz. Po wykonaniu zadania, na zniszczenie czeka kolejna elektrownia, która dostarcza energię dla fabryki chemicznej, która z kolei stanowi zaplecze produkcyjne dla głowic chemicznych. Elektrownia strzeżona jest przez kilku żołnierzy z wyrzutniami rakiet. Można łatwo ich zniszczyć, przy okazji jeszcze wykorzystując ich do pożytecznych celów. Otóż, jeżeli nadlecisz nad elektrownię od zachodu, żołnierze sami zaczną w nią strzelać. Może to Ci bardzo pomóc, gdyż elektrownia to bardzo dobrze opancerzony budynek. Następnie możesz przystąpić do zniszczenia fabryki broni chemicznej na południowym wschodzie. Tutaj również człowiek z rakietą może Ci pomóc. Pamiętaj, że zniszczenie głównego budynku to nie wszystko. Należy również zniszczyć trzy magazyny znajdujące się wokół niej. Wiadomo, że część wyrzutni Scud została już uzbrojona w śmiercionośną broń. Musisz odnaleźć co najmniej pięciu dowódców, którzy przebywają w centrach dowodzenia. Każdy z nich, po schwytaniu, wyjawi gdzie znajduje się wyrzutnia. Należy zniszczyć ich jak najwięcej robiąc to na tyle szybko, aby wyrzutnia nie zdążyła odpalić rakiety. Odpalenie rakiety nie powoduje niezaliczenia misji, ale znacznie wpływa na wynik punktowy (punkty są odejmowane). Ostatnią misją tej kampanii jest uratowanie 14 jeńców z obozu na północnym wschodzie i odtransportowanie ich do stojącego w pobliżu M2 Bradley. Obóz jest dobrze strzeżony głównie przez strzelców na wieżach strzelniczych. Radzę się z nimi nie patyczkować i od razu w ich kierunku odpalać po jednej rakiecie Hellfire. Odbijając więźniów uważaj też na nadjeżdżające czołgi. Pierwszy nadjeżdża zawsze od wschodu i czasami może przyprawić o nie lada ból głowy.

KAMPANIA TRZECIA - EMBASSY CITY

Desert Strike Robi się naprawdę gorąco. Ta kampania składa się z ośmiu, długich misji. Warto je dobrze zaplanować i szczególny nacisk położyć na oszczędność paliwa i amunicji. Pierwsze zadanie to odbicie inspektorów rozbrojeniowych z parkingu sprzed hotelu. Uważaj na kręcący się w pobliżu czołg oraz kilku snajperów, a także na to, aby nie odstrzelić inspektorów. Druga misja to zniszczenie kompleksu badawczego, w którym opracowywane są plany broni biologicznej i nuklearnej. W jednym z ośmiu budynków kryje się naukowiec, którego należy schwytać. Przekaże on informacje o miejscu ukrycia wyrzutni międzykontynentalnych pocisków rakietowych. Są one ukryte pod wydmami i to jest twoja kolejna misja. Niektóre łatwo jest znaleźć, gdyż są silnie strzeżone. Inne jednak pozostawione są bez obstawy i należy dokładnie "badać" teren strzelając z działka, aby odsłonić wylot rakiety. Jeden strzał jednak nie wystarcza. Należy nasłuchiwać metalicznych dźwięków i władować w to miejsce trochę większą serię. Kolejne zadanie to odratowanie zaginionych na morzu pilotów. Znajdują się oni na łodziach ratunkowych. Uważaj jednak na kręcące się wokół nich łodzie motorowe. Misja piąta to znowu destrukcja elektrowni, która zapewnia dopływ prądu do ogrodzenia ambasady. Dodatkowo stanowi ona źródło prądu do systemu radarowego, który ochroni osobisty jacht Kilbaby. Jacht ten to pływające więzienie. Po zniszczeniu elektrowni należy zabrać się za odratowanie więźniów z jachtu. Uważaj jednak, aby więźniowie się nie potopili. Teraz możesz przystąpić do wykonywania głównego zadania tej misji. Należy schwytać ambasadora, który umożliwi odblokowanie systemu bezpieczeństwa ambasady. Następnie Twój drugi pilot musi wsiąść do autobusu załadowanego zakładnikami i pod Twoją eskortą odtransportować ich do samolotu na południowym wschodzie. Podczas eskorty należy bardzo uważać zwłaszcza na pojawiające się helikoptery wroga, czołgi, wyrzutnie rakiet. Uważaj na autobus, gdyż jest on słabo opancerzony. W trakcie kampanii pod żadnym pozorem nie zabieraj na pokład śmigłowca dwóch kolesi z ekipy telewizyjnej. Ich wścibskość sprawi, że nie opuszczą Twojej latającej maszyny aż do końca. W ten sposób stracisz dwa wolne miejsca na rozbitków i innych do odratowania ludzi. Redaktorków zabierz dopiero w trakcie powrotu na fregatę.

KAMPANIA CZWARTA - NUCLEAR STORM

Desert Strike Kilbaba decyduje się wziąć wszystko w swoje ręce. Postanawia uruchomić produkcję broni nuklearnej. Na początek musisz przetransportować sześciu komandosów z bunkra między wydmami do lądowiska między zbiornikami naftowymi. Wszystko po to, aby opanować produkcję ropy. Uważaj jednak, aby zbiorniki nie zostały zniszczone. Najpierw postaraj się zlikwidować ich obstawę. Kolejne zadanie to zatrzymać wyciek ropy do zatoki. Wystarczy zniszczyć trzy rury, z których wylewa się ropa. Reszta misji jest nieznana dowództwu i musisz działać na własną rękę. Dowiadujesz się, że niewinni cywile byli torturowani w podziemnych schronach. Musisz uwolnić co najmniej piętnastu. Kolejne zadanie to uniemożliwić dostawę części do bomb atomowych do fabryki broni nuklearnej. Ciężarówki przewożące te części zamaskowane są jako śmieciarki i jeżdżą po mieście. Musisz zniszczyć te, które przewożą te elementy. Zwykłe śmieciarki można odróżnić po tym, że przewożą czerwone śmieci. Części bomby są białe. Gdy dostawa zostanie wstrzymana czas zająć się samą fabryką. Pamiętaj, aby zniszczyć również dwie wieże chłodnicze. Następnie schwytaj naukowca i zmieć elektrownię, która zabezpiecza opancerzony pałac generała Kilbaby. W ten sposób osłabisz jego obronę. Przyszedł czas na ostateczną konfrontację z szaleńcem. Zniszcz jego pałac, a następnie usiądź na lądowisku tuż obok. Twój drugi pilot wysiądzie, aby porwać przywódcę terrorystów. Przywódca wskaże wam gdzie jest bombowiec, z którego Kilbaba własnoręcznie chce zrzucić na świat bomby atomowe. Bieg wydarzeń jednak się nieco odmieni i Twój drugi pilot zostanie zakładnikiem. Skieruj się w stronę bombowca. Kiedy zobaczysz terrorystów i twojego pilota wchodzących do samolotu nie strzelaj. Odczekaj na ostatniego, który będzie zamykał drzwi i wystrzel rakietę. Ze zniszczonej części kadłuba wyjdzie Twój partner. Zabierz go na pokład i właduj w bombowiec cały arsenał, który masz na pokładzie. Jeżeli wszystko się udało i nie zabrakło Ci amunicji, bombowiec stanie w płomieniach, a ty odbierzesz honory i uściskasz dłoń samego prezydenta.

Recenzję gry znajdziesz tutaj.


 Desert Strike - Return to the Gulf - Electronic Arts 1993 
100 3 Desert Strike - Return to the Gulf - Electronic Arts'93
90 OCS/ECS 1 MB
100
Amigowy hit! Wspaniała grafika i klimat. Mimo częstych na początku gry porażek, jeszcze długo będziesz wracał do tego tytułu.

1 komentarzostatni: 03.12.2005 15:48
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem