"Maupiti Island" to gra dość wiekowa (rok 1990), ale mimo upływu czasu nie
udało mi się znaleźć w polskiej prasie opisu jej przejścia. Owszem, pojawiały
się o niej wzmianki, ale wynikało z nich zwykle, że gry nie da się ukończyć.
Rozwiązanie, które znajduje się poniżej, rozwiewa te wątpliwości - grę można
ukończyć. Opis przejścia "Maupiti Island" od kilku lat jest dostępny w internecie, jest
nawet dostarczany razem z instalerem gry pod WHDLoad. Dlaczego więc na różnych
forach pojawiają się wciąż pytania o "solution"? Wydaje mi się, że przeszkodę
stanowi język w jakim napisano rozwiązanie gry - francuski. Nie jest on tak
popularny jak angielski i stąd pewnie bezużyteczność francuskiego opisu dla
osób chcących przejść "Maupiti Island".
Opis przejścia gry, który prezentuję, powstał na podstawie tłumaczeń dwóch
francuskich tekstów. Każdy zawierał małe błędy, które wyeliminowałem.
Rozwiązanie gry jest dość krótkie, ale nie znaczy to bynajmniej, że w grze
jest mało do zrobienia. Wręcz przeciwnie - zebranie wszystkich wskazówek,
które umożliwią rozwiązanie zagadki wymaga o wiele więcej czynności niż te
przedstawione w opisie. Jednak w odróżnieniu od innych gier przygodowych nie
trzeba tu wykonywać po kolei wszystkich czynności, które krok po kroku
doprowadzą do zakończenia. Autorzy gry zastosowali ciekawy system - wszystko
potrzebne do ukończenia gry jest dostępne prawie od razu, ale tuż przed samym
końcem program zadaje kilkanaście pytań, które mają zweryfikować czy dobrze
przeprowadzono śledztwo. Dlatego też znając odpowiedzi na pytania można pominąć
praktycznie całe sedno gry, czyli zabawę w detektywa. Niestety nigdzie nie
udało mi się znaleźć pełnego opisu śledztwa, w którym krok po kroku odkrywa się
kolejne wskazówki. Dlatego przedstawiam opis-minimum i jednocześnie zwracam się
z prośbą do ambitniejszych graczy, którym udało się przeprowadzić pełne
śledztwo w grze (albo i niepełne) o podzielenie się swoją wiedzą. Mój adres na
końcu tekstu.
ROZWIĄZANIE
- Idź przed dom Maguy
- Wejdź do pokoju Marie (pierwsze piętro, drugie drzwi z prawej strony)
- W pokoju obróć akwarium - znajdziesz skrytkę
- W skrytce znajduje się szkatułka z przyciskami, naciśnij (touch) po kolei 4,5,3,3,5 i 2 przycisk (licząc od lewej)
- Obróć akwarium na swoje miejsce, przeszukaj je i zabierz z niego kamień
- Wyjdź z pokoju przed dom i wejdź do salonu
- W salonie znajduje się pianino, a po jego lewej stronie sznur - zabierz go
- Masz teraz wolne do godziny 3 rano
- O 3 rano idź na północną plażę (nie idź tam o drugiej, bo może to być ostatni spacer w twoim życiu)
- Na plaży przeszukaj środkową skałę wystającą z morza - znajdziesz medalion Juste'a
- Medalion ma kilka przycisków, ponumerujmy je wg następującej zasady: lewy-górny to 1, ten pod nim to 2 itd. aż do prawego-górnego, który ma nr 7. Wciskaj przyciski: 1,5,4,2,3,6 - medalion otworzy się
- Idź do studni
- Zawieś (put) sznur na drzewie przy studni i włóż kamień z akwarium do dziury w ścianie studni
- Masz teraz wolne aż do 4 po południu.
- Dokładnie o 4 musisz być znowu przy studni
- Wejdź do studni
- Wciśnij kamień w kształcie trapezu z prawej strony drzwi i wejdź do otwartego przejścia
- Obejrzyj muszle leżące na ziemi: jedna ma 3 miarki wody (nazwijmy ją B3), druga 5 miarek (B5), trzecia 8 miarek (B8)
- Obróć B3, weź B5 i umieść w B3, następnie umieść B5 na lewej półce oznaczonej I
- Obróć B3, weź B8 i umieść w B3 - powtórz te czynności jeszcze 2 razy
- Umieść B3 na prawej półce oznaczonej II
- Umieść medalion Juste'a w pierścieniu pomiędzy półkami (na dole) i obróć go. Otworzy się tajemne przejście, ale to jeszcze nie koniec, ponieważ musisz odpowiedzieć na 19 pytań:
- Kim jest Anita? Rewolucjonistką
- Z kim był Anton w nocy z 31 na 1? Z Sue
- Pomijając mordercę, kto jako ostatni widział Juste'a żywego? Anita
- Kto zabił Marie? Nikt
- Kto jest "damą w czerni"? Marie
- Czym się zajmuje? Handlem bronią
- Miejsce dostarczenia broni? Asmer
- Kto zabił Juste'a? Roy
- Motyw? Peruka
- Do kogo należała peruka? Do Lucie
- Co się stało z Lucie? Nie żyje
- Kim była Lucie? żadna odpowiedź nie jest prawidłowa, więc wybierz "Other"
- Do kogo strzelano? Do Chrisa
- Z którego miejsca plaży Anton strzelał? Z drzewa
- Kto włamał się do biblioteki? Roy
- Czego szukał? Książki
- Po co? Żeby rozszyfrować wiadomość
- Otrzymaną od kogo? Od pianina
- Kto to jest Menelik? Wiatr
I to już koniec.
Podziękowania dla Kitecha i mojej siostry Martyny.
Recenzję gry można przeczytać tutaj.
Maupiti Island - Lankhor'90 |
|
85 |
|
2 (NDOS) |
|
|
90 |
|
|
|
80 |
|
|
|
|