Mega Boulder Dash - The Garden to darmowy klon wspaniałej gry, jaką jest Boulder Dash. Biorąc pod uwagę to, że gra posiada status freeware, The Garden jest bardzo dobrą pozycją pod względem wykonania i grywalności. Autorami gry są Martin Thron (grafika, muzyka, mapy) i Michael Gerhards (kodowanie, edytor map). Oficjalne Wymagania Mega Boulder Dash to OS 3.0 i kości AGA, ale... no właśnie. Udało mi się ją odpalić na WinUAE, na emulowanych kościach OCS i ECS. Być może gra ruszy także na OS 2.x, jednak nie mam możliwości tego sprawdzić.
Gra pracuje pod systemem, więc nie powinno być problemu z wypromowaniem jej do trybów VGA (niestety nie mam aktualnie możliwości, aby to sprawdzić, ponieważ w jednej Amidze mam GFX, natomiast w drugiej monitor PAL). Jednak aby przełączyć ekran, należy ją spauzować. Oprócz samej planszy Mega Boulder Dash, nie udało mi się przygotować zrzutów pozostałych ekranów (co musiałem zrobić na WinUAE). Tak więc czy gra na pewno zadziała w trybach VGA, nie jest takie pewne. The Garden nie działa na kartach GFX.
Dzięki oryginalnej postaci głównego bohatera, Rockforda, na pierwszy rzut oka, The Garden wygląda jak klasyczny Boulder Dash. Jednak różni się od niego znacząco z powodu kolorowej grafiki i statycznym dodatkom, takim jak korzenie, ślimaki, rury, krety i śmieci... Ogólnie różnią się też zasady: nie tworzą się diamenty po eksterminacji motyla, nie można zbierać diamentów lub usuwać wolnego miejsca metodą "fire + naprzód" oraz grawitacja działa tylko w pionie, tak więc kamienie i diamenty nie "rozsypują" się na boki. Gra składa się z 40 etapów, a co 4 dostajemy kod, dzięki czemu można ją kontynuować w późniejszym momencie. Jak już wcześniej wspomniałem Mega Boulder Dash, tak jak inne gry tego typu, posiada możliwość spauzowania za pomocą klawisza "P", natomiast spacja kontynuuje rozgrywkę. Do wyboru mamy także możliwość gry za pomocą joystika lub klawiatury.
Ogólnie gra powinna być odpalona z dyskietki, poniewaz wygląda na to, iż "żywcem" została spakowana do pliku LHA. Tak więc można ją przenieść bezpośrednio na bootowalną dyskietkę lub odpalić z twardego dysku dokonując małej korekty w pliku startowym o nazwie MegaBoulderDash. Na początku w tooltypie (czyli w ikonce pliku MegaBoulderDash), należy wykasować istniejący odnośnik do iconx oraz wpisać:
c:iconx
Następnie za pomocą dowolnego edytora tekstu trzeba zmienić skrypt startujący (plik MegaBoulderDash) do np. takiej postaci:
assign BoulderDash: ""
intro/intro2
cd Main
execute loader
Dodatkowo w pliku loader (który znajduje się w katalogu main), można wykasowac średnik wyłączający muzykę. Jednak u mnie muzyka nie działa.
Mega Boulder Dash - The Garden jest kolejnym przykładem, że dobre gry często leżą ukryte gdzieś w nieprzebytych przestworzach Aminetu.
Grę można pobrać z Aminetu. Dodatkowo stworzyłem dysk ADF i archiwum z poprawioną ikonką dla wersji HD.
Aminet
Wersja HD
Wersja ADF.