Ten mały pomocnik, przyda się szczególnie początkującym webmasterom. Przeznaczony jest dla wszystkich tych, którzy na swoich stronach chcą zastosować "wodotryski" korzystające z javascript. Javascript jest bardzo podobny do języka C. Dla osób nie znających ani jednego ani drugiego przychodzi z pomocą program RogoBox. Tworzy on efekt podmiany rysunku, po najechaniu na niego myszą. Jedyne co musisz zrobić, by efekt został uzyskany, to wskazać dwa rysunki. Program zapisuje cały kod w pliku, który jest gotowy do otworenia przez browsera. Wszystko cacy, tylko, że autor nie napisał jak użyć ten skrypt w kodzie Waszej strony. Postaram się (mimo odrębności tematu) to po krótce wyjaśnić, gdyż może sprawić wam sporo trudności, na przykładzie jednego zdefiniowanego przycisku. Podarujcie sobie tagi <doctype>, <html>,<head>, <meta>, <title>, <body>, <center> - nie przekopiujemy ich do kodu naszej witryny. Wszystko pomiędzy tagiem <script>, a </script>, kopiujemy do naszego kodu - najlepiej pomiędzy <head>, a <body>, nie zapominając o <script> i </script>. Wszystko pomiędzy tagiem <center>, a </center> to definicja przycisku. Wystarczy zawartość tagu <a> (bez href=) przekopiować do tagu <a> naszego kodu. `Href=` zostaje bez zmian. Odpowiedni imagelink należy nazwać odpowiednio name=button1 (button2 itp..) i będzie działać. Z większą ilością rysunków wiąże się dopisanie linijek `var Button2(3, 4, 5...)up...` i `var Button2(3, 4, 5...)dn...` pomiędzy tagami <script> oraz odpowiednia liczba definicji w kolejnych tagach <a> i <image>. W obecnej chwili efekt podmiany jest szeroko stosowany na witrynach internetowych. RogoBox wystartuje na OS3.0+ i wymaga reqtools.library. Zalecane posiadanie datatype'ów do pobrania rozmiarów grafiki.
Aminet: comm/www
Autor: James Boyd