Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Party
[#451] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@AceMan, post #403

To ja poproszę kubeczek i męską białą koszulkę w rozmiarze M, jeśli jeszcze jest taka.
Odbiór najlepiej na AmiRescie w Rzeszowie, albo jak Tobie wygodniej.

Dziękuję
[#452] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@charon, post #447

Na WinUAE z ustawieniami A500 i na Mist z ustawieniami A500 działa, na A500 przy którymś efekcie chyba staje (z tego co pamiętam jak mówił KK - już mega zmęczony byłem i mogło mi coś umknąć). Ale wystarczy zmienić jakąś pierdołę i będzie śmigać na A500 (tak jak na filmie).
[#453] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@flops, post #452

Jakby ten bug (bo to chyba bug skoro powoduje zwis na realnej Amidze) został wyeliminowany to byłoby super. To chyba najlepszy efekt raycaster jaki widziałem na A500
[#454] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@charon, post #453

Z tym że z tego co rozmawiałem z KK, widoczne jest tylko to, co nie powoduje bugów na ekranie... ;)

Ale tak czy inaczej, szacun za tak szybki teksturowany raycaster c2p.
[#455] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@teh_KaiN, post #454

Żeby to tak płynęło musiał użyć sztuczek, żeby nie wykonywać standardowego c2p. Szkoda że byłem tak zmęczony, bo mi to wszystko tłumaczył po kolei, ale przynajmniej połowa się nie przetworzyła.
Fajnie by było, gdyby znalazł czas i miał ochotę (zdradzać swoje tajniki programowania) napisać artka na temat dema do RetroKompa lub Amigazynu. Tak samo pozostali twórcy dem, garafik, muzyki i gier, nawet bez zagłębiania się mocno techniczną stronę. Ja bym z chęcią coś takiego poczytał.
[#456] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@twardy, post #417

Bez zaglebiania sie w to kto ma racje a kto nie - jako autor gry - zaslaniam sie regulaminem :D Przyznaje jednak racje jokov'owi i AceMen'owi ze po pewnym czasie emocje opadaja i nikogo juz dana produkcja nie interesuje. Dla mnie wazniejsze co prawda jest to aby produkcja byla dopieszczona, niemniej w zwiazku z tym ze niektorzy maja ogromne parcie... tudziez bol dupy to rzucam wersje z party, odrobine tylko odrobaczona :) Final na pewno bedzie w stosownym czasie.

gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=wjDlgie-JJ8

rom gry + instrukcja
www.retroage.net/pliki/The_Wizard_1.00.zip

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2015 15:12:40 przez Axi0maT
[#457] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Axi0maT, post #456

Ja juz tne OK



Wow, sklep sie pojawil :)

Dodane:
Narazie gralem tylko sekunde ale jest juz kilka bugow. Tutaj na przyklad nasz wizard stoi na niewidzialnym terenie, i nie tylko tam (chyba ze tak ma byc?):



A tutaj sie zacial i tylko reset pomaga: Filmik


Ostatnia aktualizacja: 23.10.2015 15:43:32 przez sordan
[#458] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@charon, post #453

To nie jest kwestia "jeśli" tylko "gdy". KK obiecał mi przy wręczaniu nagrody, dużo ludzi słyszało, więc będzie
[#459] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@sordan, post #457

Sklep powstal w nocy z piatku na sobote - przed samym finalem. Ogromna zasluga KaiNa i Majora ze udalo sie go dorobic na czas.

Dzieki Sordanie za zgloszenie bledu - kazde takie zgloszenie przybliza nas do "doskonalosci" :D

W kwestii samego bledu - u mnie takowy nie wystepuje (zarowno na NESie jak i na emulatorach VirtuaNES oraz fceux, ale widze ze grasz chyba na jakims klonie Famicoma... Do tego mryga ci ekran. Daj znac czy problem wystepuje ZA KAZDYM razem, czy to byl tylko jeden okazjonalny przypadek. Jakbys mogl to sprawdz tez na jakims emu... Podejrzewam ze moze everdrive cos zle zmapowal - bo wyglada to tak jakby cos bylo zle zrzucone z pamieci (postac zachowuje sie jakby miala murek po swojej prawej stronie). Bede wdzieczny za odpowiedzi - bo tak jak wspomnialem powyzej, bedzie pomagalo to w odrobaczeniu gry.

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2015 16:10:00 przez Axi0maT
[#460] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Axi0maT, post #456

Wrzucasz na pouet.net ?
[#461] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Axi0maT, post #459

Tak dokladnie, co kilka sekund ekran mryga na bordowo, a gre odpalam na Everdrive N8 na Pegasusie IQ-502. Ogolnie nie spotkalem sie jeszcze zeby na tym konfigu jakas gra zle chodzila, w sensie inaczej niz na emulatorze. Ja jestem antyemulator :) wiec nie odpalam w ogole emulatorow zadnych na PC.

Pogralem jeszcze troche i zauwazylem ze losowo co wczytam gre to w innych miejscach zle dziala kolizja z podloga, czyli albo wizard stoi w powietrzu, albo na czyms innym. Troche dziwne bo jest to absolutnie losowe. Co zrobie reset gry to w innych miejscach sa bledy. Tutaj przykladowe sytuacje:










Ponadto czasami gra minimalnie przez chwile zwolnia na doslownie sekunde.


ps. mam nadzieje ze rozmowa o tej grze na portalu amigowym w tym watku to nie jest jakies duze wykroczenie.


Dodane:
Przed chwila przetestowalem dokladnie kilka razy na przenosnej konsoli z EverDrive N8 i tutaj zadnych bledow w ogole nie ma.




Toeretycznie moglbym jeszcze przetestowac na NESie z przejsciowka Famicom, ale skoro gra juz zostala przetestowana przez ciebie na NESie to juz nie widze sensu.



Ostatnia aktualizacja: 23.10.2015 16:31:44 przez sordan
[#462] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@twardy, post #460

Nic nie wrzucalem na pouet - masz moje blogoslawienstwo ;)
[#463] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@sordan, post #461

Dzieki za kolejne testy - wyglada na to ze Pegasus sobie z czyms chyba nie radzi... Co jest bardzo zla nowina, bo mialem nadzieje ze to bylaby docelowa platforma przy wydawaniu gry na kartridzu :( Sam niestety skrzydlatym kucem nie dysponuje wiec pozostaje czekac az inni odpala na tej platformie i podziela sie wrazeniami.

Kwestia spowolnien jest mi znana - niestety jest to wina duzej ilosci obiektow znajdujacych sie w jednej linii na ekranie (a czasem w ogole duzej ilosci obiektow) - ciezko bedzie to obejsc. Ogolnie byla jeszcze animacja diamentow ktora wycialem - to juz i tak znacznie przyspieszylo dzialanie gry, kosztem efektow wizualnych).

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2015 16:36:43 przez Axi0maT
[#464] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Axi0maT, post #463

Wow, planowales wydac gre na kartridzu? Extra. Bylbym pierwszy ktory go kupi :)
Tylko szczerze powiedziawszy to wolalbym kart dla Famicom/Pegasus niz na NES jakby sie juz takowy mial pojawic.

Jakbys cos tam jeszcze w przyszlosci potrzebowal potestowac na innych konsolach niz NES to daj znac chetnie pomoge, mam sporo sprzetu w domu.

Problem spowolnienia jest praktycznie niezauwazalny wiec dla mnie to nie jest w ogole istotne.
[#465] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@sordan, post #464

Pegasus Pegasusowi nie równy ;) wzorcowy model to MT-777DX. Z tego co pamiętam IQ-502 miało 3 rewizje, przy czym tyko pierwsza była OK.
p.s. kiedy konwersja na Amigę?
[#466] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@tbxx, post #465

W sumie Asman przeniosl dwie gry na Ami z Nes ostatnio ;)
[#467] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Axi0maT, post #463

Trochę, oftop, za co przepraszam

Spowolnienia to według mojej wiedzy efekt, że kod nie wyrabia się w ramce bądż w innym ustalonym przedziale czasowym (sporo gier chodzi w dwóch ramkach i tragedii nie ma ). Jeśli jest za dużo obiektów w lini to z tego co ja wiem o NESie, to następuje migotanie obiektów a nie spowolnienie. Animację diamentów bym obszedł, zamieniając banki znaków - fakt że są tylko dwie klatki - ale są :).

Ogólnie uważam, że lepiej popracować nad designem gry niż iść na mnogość obiektów (no chyba że jesteśmy pewni że wszystko się wyrobi w czasie). A niedoskonałości - typu za mało obiektów na ekranie, można sprytnie obejść. Na przykład nowy obiekt pojawia się gdy ubijesz ten który już jest na ekranie. Na pewno można znaleźć jakiś sposób.
[#468] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@asman, post #467

Akurat przy zbyt duzej liczbie obiektow w jednej linii nie ma wtedy migotania, a po prostu czesc z nich sie nie wyswietla. Migotanie to obejscie wymyslone przez programistow zeby mozna bylo wyswietlic wiecej niz 8 sprite'ow w jednej linii (wiec wyswietlaja sie na zmiane). W tym przypadku chodzi jednak o co innego - glownie o wykrywanie kolizji miedzy obiektami.

Co do animacji diamentow - ciekawe rozwiazanie, sprobuje zastosowac.

Design gry - w zasadzie wyczerpana jest juz kompletnie pamiec na kartridzu. Mozna zwiekszyc ale dokladanie mapperow to zwiekszona szansa na nizsza kompatybilnosc z roznymi klonami Famicoma (zreszta jak pokazuje powyzszy przyklad - nawet przy standardowym mapperze tez takowy wystapic moze). Wolalbym nie przekraczac 32+16kb jesli nie bedzie ku temu potrzeby. Mysle ze jesli cos w sprawie designu mozna zrobic to zmienic kompletnie oprawe graficzna gry - przyznaje ze od samego poczatku byla robocza a pozniej ewoluowalo to coraz bardziej a grafika zostala taka jaka byla. Jestem tez otwarty na pomysly modyfikacji plansz. Jesli zas chodzi o mechanike - to tu jak wspomnialem niewiele da sie zrobic - wolna pamiec doslownie liczona jest juz w bajtach - dodaje tylko wtedy kiedy udaje sie cos zoptymalizowac.

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2015 20:26:54 przez Axi0maT

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2015 20:27:18 przez Axi0maT
[#469] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Axi0maT, post #468

Ach, racja, nie zostanie wyświetlony, te programisty to szczfane lisy :)

nie znam się jak to jest z tą pamięcią na kartridzu, ale zawsze myślałem że taki kartridż wspaniale omija bolączki dyskietek i czekania na wgranie nowej planszy/nowej grafiki/nowej muzyki.

W maszynach 8-bitowych i nie tylko, to jest piękne, że jesteśmy ograniczeni przez wiele rzeczy i to zmusza nas do myślenia. Co do kolizji to mam nadzieję, że czytałeś ten artykuł:
link.
Jeśli masz jakiś problem to przedstaw go a ja pomóżdze trochę na ten temat, kto wie może coś wymyślę :).
[#470] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@asman, post #469

Serducho się raduje jak widzi taką współpracę programistów w doskonaleniu produkcji :)
[#471] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@flops, post #455

Pany, jest gdzies podwieszone wideo dema DMA z efektem wolfa??? Poza oczywiscie wersja z bigscreena z party... musze to zobaczyc bo normalnie nie wierze!!!:)
[#472] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@marianoamigo, post #471

Ale w co nie wierzysz?
[#473] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Jazzcat, post #472

W predkosc tego silnika, a na filmie z bigscreenem nie widze jak duza jest pikseloza.
[#474] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@marianoamigo, post #473

No, też czekam na exe, bo na party wyglądało to zajebiście. Cały czas sądziłem, że nie da się na A500 zrobić lepszego wolfa niż TO, a tu się okazuje, że chyba jednak można.
[#475] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Jazzcat, post #474

No i jest jeszcze to. Poprawic grafike i byloby niezle.

link
[#476] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Jazzcat, post #474

Ja tam widzę z tego linka jakieś chytre wyświetlanie, nie wiem jak to sie nazywa fachowo, ale jak by nie było tych czarnych pikseli to okno byłoby rozmiarów typu 128x192 (albo i mniej na wysokość). Chyba że jest coś w tym takiego co nie wiem a podejrzewam że tak może być :)

W każdym razie czekam także na exe, bo musze porównać z wilczym szancem Haliego.

Tylko teraz nie mówcie, że na następnej imprezie będą same wolfy na A500 :D.
[#477] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@asman, post #476

Wolf compo! ;d

Sam chciałem swojego w copperchunky napisać.
[#478] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@teh_KaiN, post #477

Typowy CopperC2P (wersja OCS) ma ograniczenie do 5x "punktów" w linii, bo tyle Copper wyrobi "wcisnąć" swoich instrukcji MOVE zanim wiązka dogoni wyświetlany punkt (chodzi o 1 linię). Moje eksperymenty pokazują, że poza ekranem można załadować max. ok. 13 MOVE a potem to juz zależy sporo od tego w której części linii już na widocznym ekranie działamy. Z "hint'ów" zdradzę, że da się osiągnąć to 5x przy pomocy DMA dla 4 bpl a nie 5ciu, część chunky patternu rozkładając na połączonych sprajtach, a nie włączając dla nich DMA (niespodzianka - i tak się odrysują na ekranie :). Problem niestety jest w tym, że operacje na ChipRAM nawet mimo w miarę "oszczędnego DMA" są koszmarnie wolne i wielki żal, że na A500 nie ma prawdziwego FastRAMu (w sensie - jako compo-standard) a SlowFastRAM to jednak bardziej CheapRAM (swiadomy nacisk na "taniość") niż jakikolwiek inny RAM (bliżej mu do Chip niż Fast - jeśli chodzi o wydajność).

Natomiast - jest jeszcze kolega Blitter... ;)

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2015 23:03:55 przez sachy
[#479] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@asman, post #476


Tylko teraz nie mówcie, że na następnej imprezie będą same wolfy na A500 :D.

Challenge accepted! OK
[#480] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@at0m, post #419

Bo jest multi-kulti :)
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem