Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
[#31] Re: MYSTiC reaktywacja (c) 2020

@MDW, post #28

Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie. Wracam wiele razy do tych samych gier nie pamiętam już ile razy przeszedłem Syndicate. Worthy to arcydzieło.
To że gry są mało kreatywne to wina twórców a nie świata gier. To co zwiększa długość życia gry to udostępniony edytor. Wiele można zdziałać w tym temacie na Amidze np. Alone in the Dark lub Resident Evil. Tła rysowane lub renderowane a postaci 3d tego na Amidze nie było.

Porostu gra to dużo cięższy temat wymagający godzin testów i poprawek tego samego. Jak próbuje robić to jedna osoba tematy robi się mega nudny. Silnik to 15% czasu reszta to design i niekończące się testy. Te ostatnie jeśli robią to twórcy zamienia się w męczarnie. Dlatego tak dużo projektów hobbystycznych upada.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2024 18:21:25 przez Sventevith
1
[#32] Re: MYSTiC reaktywacja (c) 2020

@Sventevith, post #31

No bo każdy bawi się jak lubi. Ja mogę wymienić kilkanaście gier w które faktycznie trochę pograłem w 1990-94 na Atari XL/XE, ale trudno mi wymienić choćby 3 gry na Amigę w które pograłem dłużej niż 20 minut. Zupełnie nie pamiętam żebym na Amidze grał. Zbierałem gry, w czasach powszechnego darmowego piractwa przez łapy przechodziło niemal wszystko, na dysku zostawała jakaś część. Ale nie pamiętam żebym kiedykolwiek zobaczył trzeci level jakiejś gry (drugi jeszcze czasem się zdarzyło). Grę się uruchamiało, oglądało intro, naciskało START, popatrzyło na kawałek gry i 2 minuty później był QUIT.

Dożyliśmy czasów w których wszystko się odwróciło. Demoscena jest bardzo związana z retro, a retro to w ogromnej większości gry (zwykle do tego właśnie wracają długo nieobecni). Imprezy miłośników demosceny i gier retro bardzo często się łączą (widać to zwłaszcza w świecie Atari), gry mieszają się z demami i dochodzi do niespotykanego dawniej zjawiska - na party gra się w gry. W latach 90 wręcz wstydem było uruchomienie jakiejś gry na party. Zresztą i tak nie one tych ludzi kręciły. Gry na monitorach zaczęły się pojawiać gdy na party zaczęli przyjeżdżać grzybiarze. A teraz? Party bez turnieju w Sensible Soccer to nie party. No i bardzo dobrze jeżeli to jest odpowiedź na zapotrzebowanie społeczności. Ale jeżeli kogoś nigdy nie interesowało granie to gry traktuje jak takie dziwne dema w których trzeba coś robić żeby je oglądać. Często ładne ale jednak nudne produkcje, które lepiej obejrzeć na YouTube niż się męczyć żeby zobaczyć coś dalej.
Wbrew pozorom retro-gracze i retro-demoscenowcy nie zawsze się rozumieją. Ostatnio od kogoś kogo bardzo lubię słyszałem coś takiego "ja lubię dema, które pokazują jakąś historię". Odparłem wtedy "czyli lubisz filmy animowane, a nie dema". Nie ma w tym nic złego. Po prostu grupa docelowa rasowych dem i rasowych gier jest zazwyczaj inna, a my w tej epoce mody na retro jakoś na siłę te grupy łączymy.

Zgadzam się z tym, że zrobienie gry to jest przedsięwzięcie nieporównywalnie większe i trudniejsze do ukończenia niż zrobienie dema. Podczas robienia dema nie ma tej drugiej, gorszej połowy w której tworzenie przestaje być przyjemnością, a zaczyna być po prostu ciężką, powtarzalną, niesatysfakcjonującą robotą. Dlatego pewnie, jeżeli tylko możemy (niczego nikomu nie obiecaliśmy, nie wzięliśmy pieniędzy) to przerywamy pracę nad wiekszością gier niezależnych. Po prostu nie mamy ochoty na drugi, w dodatku darmowy, etat.

Mi właśnie niedługo minie 7 lat odkąd dłubię przy grze (głównie dla MorphOS ale jest bardzo przenośna więc nie tylko). I końca nie widać. Nie ma nawet jednego levelu (a ma być min. 200). Już nawet postanowiłem, że robię to tylko dla własnej zabawy i nigdy jej nie upublicznię. Spędzam przy niej całe noce, weekendy i jest to ostatnia rozrywka jaka naprawdę mnie jeszcze bawi.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2024 19:59:16 przez MDW
3
[#33] Re: MYSTiC reaktywacja (c) 2020

@c64portal, post #29

jak by trzeba było to mogę wesprzeć logosem albo obrazkiem.


Super Team się zbiera :) , jeszcze grafik 3d potrzebny i można startować.
Na początek proponuję demko, gra full 3d (a nawet raycaster) to duże przedsięwzięcie, ogromna praca dla grafików 3d oraz projektantów poziomów i rozgrywki. Przydałby się nowatorski pomysł co by nie klonować setek podobnych gier z pc.
[#34] Re: MYSTiC reaktywacja (c) 2020

@Tedy, post #33

To może klasycznie. Scenowycy może gry nie zrobili ale tech engine wgniatał w fotel. Pamiętam jak to odpalałem z płyty z któregoś z czaspopism. Jak się uda zrobić grę ok jak nie zostanie demo.

https://m.youtube.com/watch?v=kSRGLapSx3w


Ostatnia aktualizacja: 23.04.2024 00:15:55 przez Sventevith
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem