Komentowana treść: AmigaOS 4.x i scena
[#31] Re: AmigaOS 4.x i scena

@kjb, post #21

Źle troche strzeliłeś PS3 posiada Cell-a taka hybryde PPC. Lepszym przykładem będzie Xbox 360 i Nintendo Wii - tu znajdziesz prawdziwą moc grzewczą PPC.
[#32] Re: AmigaOS 4.x i scena

@tszczurek, post #27

Oprócz tego GG, to pozostałe rzeczy da się. Parę lat temu bawiłem się dla sportu 486DX4/100 z Windowsem 3.11. Jest stos TCP/IP, są przeglądarki: IE5.0, Netscape 4.7, Opera 3.60. Do słuchania MP3 Audioactive (fakt nie jest zbyt wygodny, lepszy był player pod Dosa nie pamiętam nazwy). VCD też się da oglądać. http://www.gaby.de/win3x/esoft.htm
[#33] Re: AmigaOS 4.x i scena

@skipp, post #28

Po prostu jedni to uważają za ważne użycie komputera, inni nie. Ja lubiłem sobie uruchomić demko od czasu do czasu, ale pewnie w całym życiu nie odpaliłem ich więcej niż 15 różnych (a Ami mam od 1990/91), w tym moje ulubione State of the Art pewnie ze 30 razy.
A każdy ma jakieś rzeczy (szczególnie z młodości), które uważa za szczególnie ważne i kultowe. Dla jednych to demoscena na Ami, dla innych muzyka Presleya, dla innych wędkowanie z sąsiadem, dla jeszcze innych pływanie jachtem (gdybyście zobaczyli wszystkich tych zakręconych gości z którymi mój ojciec pływa od lat po Mazurach i nie tylko :) ).
Po prostu żyjmy i dajmy żyć innym (nie deprecjonujmy). Nie dorabiajmy do niczego zbędnej ideologii.
[#34] Re: AmigaOS 4.x i scena

@michalmarek77, post #8

Tyle , że na tych nowomodnych amigach nie masz niczego - ani artystów ani rzemieślników - zostali pozerzy.

http://www.pouet.net/prod.php?which=12708
to odnośnie Twoich bredni....
[#35] Re: AmigaOS 4.x i scena

@vegeta, post #34

No no, ładne demko dla Amigi klasycznej z dodatkowum prockiem PPC. Dobrze że systemy AOS4 i MOS mają emulację klasycznego systemu WarpOS (WarpUP). Ale to tylko emulacja. ;)
[#36] Re: AmigaOS 4.x i scena

@vegeta, post #34

To demo zakodowane na pegasosie miało zrobić wrażenie ?
Grafika i muzyka okej, ale kod beznadziejny jest.....
Ja wiem, na takiej maszynie i żeby to chodziło w 15 fps, porażka.
Jezeli to demo postawisz obok jakiegokolwiek dema sceny PC z tego okresu, to przy takiem porównaniu jego ocena będzie surowa.
Swoją drogą, amigowe dema z okresu 92-93 je po prostu miażdzą - muzyką, grafiką, designem.

Przy okazji dwa demka , które ostatnio mnie pozytywnie zaskoczyły.
Na ulepszoną wersję najgorszej maszyny: Atari STe. To jest kodowanie.

http://dhs.nu/video.php?ID=274

A to poniższe 96k demo zasługuje naprawdę na podziw /ST/

http://dhs.nu/video.php?ID=362


[#37] Re: AmigaOS 4.x i scena

@michalmarek77, post #36

kod faktycznie beznadziejny jest, brak wcięć, dużo zmiennych globalnych, bardziej beznadziejny może być tylko twój komentarz, poziom nisko przelatującego tupolewa
[#38] Re: AmigaOS 4.x i scena

@michalmarek77, post #36

Nie chcę nikgo obrażać, ale te dema na Atari które podałeś dla przykładu, to jakoś słabeuszowate są. Nie widzę tam nic fajnego. :)

Zobacz jak powinny wyglądać dema 68k i AGA. Dodam że dema te dość płynnie działają na Apollo 040/40.
http://www.youtube.com/watch?v=H4c-cvosz70
http://www.youtube.com/watch?v=uxDnB12VqnU
[#39] Re: AmigaOS 4.x i scena

@Andrzej Drozd, post #38

Możliwe, jednak biorąc pod uwagę marność sprzętu oraz datę wydania, wg mnie są całkiem świetne :)
Ocean machine jest przezajebisty i demko podane przez Vegeta(ę - odmieniać???) miażdzy na milion sposobów.
Rise to nie mój klimat, choć z w/w przykładem nie ma co porównywać nawet, klasyk miażdży pegasosa :))

Scena osiągnięcia na klasyku (generalnie można powiedzieć, że na sprzętach klasycznych) ma niesamowite. "Nowe" maszynki widocznie nie leżą w kręgu zainteresowań artystów :)
[#40] Re: AmigaOS 4.x i scena

@michalmarek77, post #39

Z tym "miażdżeniem" to może trochę szacunku dla ludzi sceny - np. Kiero czy MDW?

Ich dema były przemyślane, miały design i technicznie rozwalały. Myślałem że już nie muszę a jednak widzę cholerne braki w rozeznaniu sceny AmigaPPC/RTG. Może małe przypomnienie:

http://ada.untergrund.net/?p=demos&y=0&c=0&h=7&v=0

a konkretnie:
Sulaco - http://ada.untergrund.net/?p=demo&i=226
Another Dream Away - http://ada.untergrund.net/?p=demo&i=211
Heavy Traffic - http://ada.untergrund.net/?p=demo&i=192
Cruel Karma Forms - http://ada.untergrund.net/?p=demo&i=253

I jeszcze wiele innych, mógłbym tak wymieniać i wymieniać. A to były właśnie dema na AmiPPC+3D. Jak masz zamiar takim tonem mówić że "klasyk miażdży pegasosa" to najpierw się rozeznaj w tym co było wydane na tą platformę, a potem rzucaj te swoje farmazony. Biorąc pod uwagę tysiące produkcji na klasyka i kilkadziesiąt produkcji na Pegaza (na przykład) - sama ilość może być faktycznie "miażdżąca". Ale o jakości nie wypowiadaj się, jeśli nie masz o tym pojęcia.
[#41] Re: AmigaOS 4.x i scena

@skipp, post #40

Dema, które zaprezentowałeś faktycznie świetne. Szacun.
Tyle, że to klasyki - rozbudowane ale klasyki.
Pójdą na Pegasosie i Amiga OS4 ?

Generalnie faktycznie nie znam się za bardzo na scenie PPC/RTG - przyjąłem, że demo , które zaprezentował Vegeta jest jakimś tam wykładnikiem, a przy Twoich przykładach jest megasłabe.
[#42] Re: AmigaOS 4.x i scena

@michalmarek77, post #41

Jest napisane: AmiPPC+3D. To co napisane pod system, uruchomi się pod AmiPPC+3D, AOS4, MOS.
[#43] Re: AmigaOS 4.x i scena

@zyga64, post #32

A da się to wszystko robić jednocześnie? :P
[#44] Re: AmigaOS 4.x i scena

@tszczurek, post #43

ZTCP to empetrójka 128kbit/44kHz to było dla tego 486 duże wyzwanie pod Windowsem, dało się zminimalizować playera i odpalić coś innego, ale wtedy ostro zmulało. Najlepiej sprawiał się http://mpxplay.sourceforge.net/ pod DOS.
[#45] Re: AmigaOS 4.x i scena

@tszczurek, post #42

Jest napisane: AmiPPC+3D. To co napisane pod system, uruchomi się pod AmiPPC+3D, AOS4, MOS.


W większości przypadków - masz rację.. Ale niestety nie jest tak różowo :) Wiesz, ppc.library powerpc.library, Voodooo Radeon... niestety z kompatybilnością czasem na bakier. Tak czy siak, w tamtym czasie ja traktowałem te platformy na równi - po prostu AmigaNG - czyli PowerPC plus akcelerator 3D.
[#46] Re: AmigaOS 4.x i scena

@tszczurek, post #42

Jakoś tych tytułów nie widziałem w liście, której wątek dotyczy.
Swoją drogą, czy jest jakiekolwiek demo napisane pod powiedzmy Pegasosa i AOS4, ewentualnei SAM - chodzi mi o wykorzystanie pełnego potencjału.
To, że demo napisane jest na klasyka z PPC i w jakiś sposób daje się to pod AOS4 uruchomić, to nei to samo.
Podobnie większość amigowych klasycznych dem działa na Windows - dzięki emulacji.
[#47] Re: AmigaOS 4.x i scena

@HOŁDYS, post #1

intro 256 bajty (!!) na Amige 500 !!! swierzyzna z 2011 r

http://pouet.net/prod.php?which=57065

[#48] Re: AmigaOS 4.x i scena

@michalmarek77, post #46

To, że demo napisane jest na klasyka z PPC i w jakiś sposób daje się to pod AOS4 uruchomić, to nei to samo.
Podobnie większość amigowych klasycznych dem działa na Windows - dzięki emulacji.


Tak, to nie jest to samo. Ale porównanie do emulacji 68k na Windows to kula w płot. Po pierwsze - 3D, po drugie PowerPC. Uruchomienie na AOS/MOS czegoś co było pisane pod WarpOS/Warp3D dla przykładu to nie osobna architektura przecież, tylko sposób obsługi przez system. Zdecydowana większość dem Kierownika chodzi na MorphOS (z akceleracją 3D, za pomocą Goa - http://3d.morphos-team.net/ - tak samo zresztą, jak Sulaco MDW.
[#49] Re: AmigaOS 4.x i scena

@michalmarek77, post #46

Ale emulacja AmigaOS przez WinUAE to coś zupełnie innego niż odpalanie programów PPC (a nawet 68k) bezpośrednio pod MOS lub AOS4.
W przypadku WinUAE emulowany jest cały komputer, z CPU i chipsetem na poziomie rejestrów. Tak samo działa program odpalony przez UAE na MOS lub AOS4. Ale taka kompatybilność to nie jest dla mnie żadna kompatybilność, to jest emulacja.
Jednak pod MOS lub OS4 amigowe programy PPC działają natywnie, bez żadnych emulowanych CPU czy rejestrów: program chce otworzyć jakąś bibliotekę np. dos.library i otwiera ją. Jest to biblioteka natywna, działająca w systemie i dla programu nie ma to znaczenia, czy jest ona 68k w systemie OS3, czy PPC w MOS (OS4). Efekt finalny jest ten sam. W przypadku programów 68k emulowany jest procesor, a właściwie program rekompilowany jest w locie (JIT) do kodu PPC, zaś wszystkie zasoby z których korzysta są natywne dla systemu (tzn. nie są emulowane żadne rejestry).
W przypadku nowszych produkcji scenowych, gdzie wykorzystano akcelerację 3d, a demo korzysta z API systemowego, to taki program działa natywnie na odpowiednio wypasionym klasyku, ale także na maszynie z Morphosem, czy AmigaOS4. Takie są np. produkcje MDW i nie wymagają one specjalnych zabiegów - działają równie dobrze na klasyku z PPC, MOSie, OS4. W przypadku kodu 68k nie trzeba nawet PPC, a nadal program działa na tych platformach (przykładem takiego programu jest AmiNetRadio).
PS. Jeszcze dodam, że ta kompatybilność nie jest osiągnięta dzięki tłumaczeniu wywołań z jednego systemu na inny - tak działają wrappery (jego przykładem jest wrapper umożliwiający odpalenie części softu wyłącznie dla OS4 pod MOSem: OS4Emu).
Tu system oferuje programom API zgodne z API systemu dla którego zostały napisane. Taką cechę ma też Windows umożliwiający odpalenie softu napisanego pod Win3.11 pod najnowszą siódemką. To jest typowy przykład kompatybilności wstecznej


Ostatnia edycja: 07.06.11 18:37:18
[#50] Re: AmigaOS 4.x i scena

@wali7, post #49

Faktycznie , przykłąd z mojej strony dot. Windowsa i WinUAE był chybiony.

Jednak dema PPC były robione w większości pod klasyka i dopałki PPC.
Czy, powtarzam pytanie, powstało jakiekolwiek demo wykorzystujące 1Ghz procek Pegasosa 2, bądź serce SAM i jakieś tam "wypasione" Radeony ?
Pamiętam, lata temu posiadałem R9000Pro, później 9800Pro i demka techniczne, były całkiem fajne na Windzie. Jest coś co podobnie pokazuje możliwości tych kart?
[#51] Re: AmigaOS 4.x i scena

@wali7, post #49

Ogólnie dema pisane dla klasyka z PPC i GFX, to cały czas dema dla klasyka. Ograniczeniem jest słaby proc PPC w klasykach i nienajlepsza karta GFX. Nie pisze się pod Radeony, tylko ograniczoną Permedię, która jest jakby standardem na BlizzardachPPC i CyberstormachPPC.

Czy są jakieś dema pod AOS4/MOS które zostały specjalnie napisane dla AmigaONE/Pegazosa i w pełni wykorzystują ten sprzęt?

Dodane: Mam fajną anegdotę. Swojego czasu, coś koło roku 1999, gdy miałem już BlizzardaPPC ale bez Bvision, to zaprezentowałem pewnej osobie dema PPC na AGA i Quake 1 w wersji PPC na AGA.
Osoba ta stwierdziła że PlayerQuake (czyli demo które sobie działa tuż po odpaleniu Quake), jest lepszym demem niż te specjalnie dla PPC i AGA.
No, ale mamy już inne czasy. :)

Ostatnia edycja: 07.06.11 20:37:12
[#52] Re: AmigaOS 4.x i scena

@michalmarek77, post #50

Przyznam że nie wiem. Sceną i demami nigdy sie specjalnie nie interesowałem. Trzeba by pytać np. kiero czy MDW, bo oni cos tam mogli zrobić, lub przynajmniej wiedzieć.
[#53] Re: AmigaOS 4.x i scena

@michalmarek77, post #50

Czy, powtarzam pytanie, powstało jakiekolwiek demo wykorzystujące 1Ghz procek Pegasosa 2, bądź serce SAM i jakieś tam "wypasione" Radeony ?


Jest np. pisane pod Pegasosa "Own love balance" grupy MaWi. Czy wykorzystuje w pełni procek Pega? Nie sądzę (na pewno jest w software renderingu i w niskiej rozdziałce).

Pytanie jest innej natury - czy da się na którymś z obecnych parties wystawić produkcję pod OS4/MorphOS w kategorii innej niż Wild/Real Wild (o ile w ogóle)?
[#54] Re: AmigaOS 4.x i scena

@recedent, post #53

Da się. Dlaczego pytasz?
[#55] Re: AmigaOS 4.x i scena

@recedent, post #53

http://ada.untergrund.net/?p=demo&i=374 pelny potencjal voodoo3 i g3/600;)
http://www.youtube.com/watch?v=MBhEdQv_aX0

a demo pewnie mozna wystawic na assembly, ale nie jestem pewien.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem