Komentowana treść: Revision 2014 - wyniki
[#1] Re: Revision 2014 - wyniki
Od siebie dodam jeszcze, ze byla jedna produkcja nawiazujaca do Amigi w kategorii Anim:
Light & Magic/Gaspode http://www.pouet.net/prod.php?which=62924

Polecam.

Z innych ciekawostek. Na party bylo stoisko firmy Indyvidual Computers na ktorym mozna bylo kupic wiele rozszezen do Amig miedzy innymi: karty turbo, scandoublery, rozszerzenia pamieci do slotow Zorro.
[#2] Re: Revision 2014 - wyniki
Rift zasłużenie wygrał, chociaż muzyka czasem jest drażniąca ;)

Fajnie że ma kto jeszcze robić dema, bo jest co pooglądać nowego OK
Ale szkoda, że Crazy demo już nie ma ;)
W Serenity coś tam sobie lata, ale muzyczka rekompensuje OK

Solve et coagula zasłużenie OK
[#3] Re: Revision 2014 - wyniki

@Phibrizzo, post #1

Bardzo fajne OK
[#4] Re: Revision 2014 - wyniki

@Phibrizzo, post #1

Jest z czego wybierać. Cieszy bardzo powrót TBL. Smucą za to bardzo końcowe napisy w świetnym tegorocznym demie ELUDE
[#5] Re: Revision 2014 - wyniki

@Sir_Lucas, post #4

Jeszcze nic nie jest przesadzone do konca. Powrot TebeeLi moze zmotywowac Elude do dalszego dzialania.
[#6] Re: Revision 2014 - wyniki

@parallax, post #2

Ja w demach TBL nie widzialem jakis super fajerwerkow.
Podoba mi sie tylko ta postac, reszta juz byla.
Demo kiera fajne, muzyka mi sie najbardziej podoba:) oczywiscie demo tez ma kilka fajnych efektow
[#7] Re: Revision 2014 - wyniki

@Phibrizzo, post #5

szkoda ze Dekadence tylko 4kb, liczylem tez na pelna wersje Sepulki od DXP. No i Ghostown w zeszlym roku smaka niesamowitego mi narobili a tu cisza :(. No ale nie ma co narzekac Rift i Serenity - Klasa.
[#8] Re: Revision 2014 - wyniki
Cieszy powrót TBL, a co do Elude, to kto wie, może jednak nie?:)
[#9] Re: Revision 2014 - wyniki

@stefkos, post #6

Demo kiera fajne, muzyka mi sie najbardziej podoba:)

Mi demo Elude podoba się bardziej niż TBL, no i muzyka, jak dla mnie genialna :D
[#10] Re: Revision 2014 - wyniki

@Sir_Lucas, post #4

Elude od kilku lat druga pozycja to moze zdemotywowac.
[#11] Re: Revision 2014 - wyniki

@stefkos, post #6

Dema ich mają jakiś tam przekaz, większy lub mniejszy, ład i skład Ale widać, że to ich demo zawiązuje do ich hitu z 2006 roku pomysł
[#12] Re: Revision 2014 - wyniki
Tak przegladam te dema i cos mi nie dawalo spokoju. Bylem calkowicie pewny ze w kategorii Oldskool Intro byla jeszcze jedna amigowa produkcja. Zajrzalem dokladniej na wyniki i znalazlem.
Tyle ze nie ma jej w zestawieniu, moze pozniej ja dopisza. I jesli sie nie myle, chodzi o:

Painter's frustration/Loonies & Friends

ktore zajelo druga pozycje.

Ps. Satisfaction zajelo szosta lokate. Cos mi sie na oczy rzucilo jak edytowalem tego newsa. Jesli mozna to prosze o korekte.
[#13] Re: Revision 2014 - wyniki
Rift/The Black Lotus i przepiękna scenka lotu nad kanionem. Co bym dał aby w taką gierkę pograć na Amidze.Gdyby DesertWolf był z taką grafiką to bym nie odchodził nawet na 5 minut od komputera.
Silnik mają już gotowy do gry teraz wystarczyłoby aby stworzyli jednostki, mapki i mogą kosić kaskę.
Demko grupy Elude też fajne, hipnotyzujące mam nadzieję, że na tym nie zakończą kariery.

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2014 00:57:10 przez Leon
[#14] Re: Revision 2014 - wyniki

@Leon, post #13

Leon, wiele razy, jeszcze w latach 90 zastanawiałem się czemu oni tzn scena nie zrobią gier na silnikach swoich dem... odpowiedź jest taka, że scena to sztuka dla sztuki, dla fejmu, dla rywalizacji z innymi. Poza tym co innego stworzyc demo ktore trwa pare minut a co innego sensowną grę.... engine to nie wszystko. Swoją drogą, w dawnych czasach wielu scenowców brało udział w tworzeniu gier, tylko nie używali wtedy ksyw :)
[#15] Re: Revision 2014 - wyniki

@twardy, post #14

Otóż to. Oni wiedzą jak robić gry, bo prawie cały skład który zrobił to demo pracuje w EA/DICE w Sztokholmie. Emoon to jeden z głównych gości za Frostbitem, a Kalms z tego co wiem, choć przy samym silniku nie dłubie to jest jednym z programersów stojących za Battlefieldami. Tylko kto z zawodowców ma czas, żeby dłubać grę na Ami którą w porywie kupi 200 ludzi? Demo to frajda po godzinach, a nie źródło zarobków.
[#16] Re: Revision 2014 - wyniki

@Phibrizzo, post #1

Bardzo fajna animka OK

Pozostałe dema obejrzę w domu na REAL sprzęcie ok, racja
[#17] Re: Revision 2014 - wyniki

@Sir_Lucas, post #4

"Smucą za to bardzo końcowe napisy w świetnym tegorocznym demie ELUDE "

to już nieaktualne
[#18] Re: Revision 2014 - wyniki

@Leon, post #13

Dowcip jest tu taki ze demo ma np "przewidywana trase lotu" dzieki czemu mozna oszukac widza.
Jak do takiego dema dodasz przeciwnikow, AI, reguly gry to juz sobie nie pograsz.
Oczywiscie Ci goscie znaja sie na fachu i sa naprawde w tym dobrzy co robia.
[#19] Re: Revision 2014 - wyniki

@twardy, post #14

Kilka gier scenowców wyszło i niestety często były to dramatycznie niegrywalne produkcje. Nie mówię, że wszystkie ale sporo. Powodem było właśnie przekonanie, że jak się rozwiąże jakiś problem techniczny, pokona ograniczenia sprzętu to reszta gry jest już tylko formalnością. A właśnie tak nie jest. Jak ktoś zrobi w demie ściany i podłogi to wcale nie jest jeszcze Doom. To nie jest nawet 5% Dooma. :) Pokonywanie ograniczeń platformy to niewielka część procesu tworzenia gry. W przypadku dema to pewnie z 50% (drugie 50% to klimat, design).

Efekt w demie to nie jest prawie gra. To nie jest interaktywne, nie ma żdanej logiki, kolizji, nie jest przygotowane do rozbudowy, modyfikacji w trakcie gry, teren jest ograniczony, itp...

Dawno temu wszyscy jarali się takim koderem jak Sputnik. "Oj, co by to było jakby zrobił grę doomopodobną! Przecież pokazał w demach, że potrafi.". No i zrobił... "Monster" (L.K. Avalon). :)

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2014 12:20:54 przez MDW
[#20] Re: Revision 2014 - wyniki
Pierwszy raz demo Elude'ków leży mi bardziej od TBL. Rift nie zawodzi efektami, ale kiedy na liście płac widzę Blaizera to oczekuję, że muzyka złapie mnie za fraki i pierdyknie z impetem o ścianę. Tym razem trochę się zawiodłem. Nie jest źle, czuć nadal jego geniusz kompozytorski, ale te wstawki dubstepowe zabiły wszystko. Nie żebym miał coś przeciwko temu nurtowi, nawet można zrobić extra soundtracki w tym stylu (vel. Mo'saik, czy Fracture grupy Focus Design), ale Blaizer ewidentnie się w tym nie odnajduje.

Za to Elude - muzyczne rewelacja! Wspaniały, eteryczny, trip-hopowo/dubstepowy klimat. Efekty też niczego sobie. Dla mnie to zupełnie nowa jakość jeśli chodzi o prodki tej grupy. Do tej pory było jakoś tak ciężko i patetycznie. Teraz chłopaki udowodnili, że stać ich na zrobienie niesamowicie klimatycznego demka. Wszystko wygląda spójnie, demko po prostu płynie, ekran faluje - czad. Napewno często będę powracał do tej produkcji (a muzyczkę to sobie nawet wyripuję do MP3 )

Dla mnie to dwa absolutnie topowe demka, które zapiszą się złotymi "bitami" na kartach historii amigowej demosceny. Wielkie dzięki dla TBL i Elude za niezapomniane wrażenia z odbioru! OK
[#21] Re: Revision 2014 - wyniki

@Leon, post #13

"Silnik mają już gotowy do gry teraz wystarczyłoby aby stworzyli jednostki, mapki i mogą kosić kaskę"
Pomijając to, co już wyżej napisano (ich raczej taka kasa nie interesuje) to owszem - ale silnik lotu nad górkami (na obszarze który w grze byś przeleciał w 3 sekundy)
Do silnika gry to nawet nie jest 5 procent. A jednostki, mapy itp. czyli kontent, testowanie to więcej roboty
niż sam silnik.

Cieszmy się raczej że TBL się znów ruszyli i możemy podziwiać ich dema. To akurat odświeżony team i zachęceni sukcesem możliwe, że zrobią coś jeszcze - bo mimo wysokiej jakości, ciekawej zawartości i nowych efektów na pewno nie jest to ich najlepsze demo. Zresztą czego oczekiwać po takiej przerwie.
[#22] Re: Revision 2014 - wyniki

@MarX, post #20

Marx za muzykę w Elude odpowiedzialny jest H0ffman :)
Polecam jego profil na SoundCloud
Na AMP-ie też warto przejrzeć.

Polecam!!!! OK
[#23] Re: Revision 2014 - wyniki
Czas na gratulacje dla naszych polskich "wygranych":)

Elude - naprawdę dobre demo! Przyznam, że na party byłem ciut zawiedziony. Raz, że jak zwykle dość wolno działa (a to bardzo psuje odbiór) - dwa, że miałem oczekiwania większe. Oczekiwania też dlatego, że zaglądałem troszkę ubikowi i kiero przez ramię, ale nie chcąc sobie psuć compo tylko troszkę i wyglądało to świetnie.
Jednak teraz oglądając na spokojnie w domu stwierdzam, że to świetna produkcja - po prostu dobrze się ogląda, jest spójna i bez tej całej podniosłej "epickości" zyskała fajny flow.

Czepiając się czy próbując wyjaśnić wynik można zarzucić to co zwykle:
brak grafiki/designu (tym razem nawet 3d), brak reżyserii/scenariusza (direction*) czy też tematu (theme), brak jakichkolwiek przejść (slideshow efektów) czy "in scene synchro", momentami słaby "montaż"
Jakkolwiek część tych braków działa tu paradoksalnie na korzyść (podobnie jak w shake of the dust - chyba moje ulubione) - demo jest przez to bardziej abstrakcyjne i spójne. No i świetna muza.
Ale czcionki nie mogę wybaczyć ;P

Mega propsy panowie!

MadWizzards
Gratki - super, że grupa żyje, że jest "nowa" produkcja i miejsce na podium. No i, że ma aktywnego kodera (co jest od dawna rzadkością) teraz tylko czekać na kolejne dema.
Tylko... na miejscu Azzaro nie podpisałbym się pod ideą i designem w intrze (nie wieżę że jest fanem najgorszych czcionek na świecie, koderskich kolorów i obrazków z du.. tzn świętego mikołaja.) Przyzwyczailiśmy się do znaku jakości marki z kotem.

No i gratki dla Acemana - zgarnął za muzykę aż dwie porcje plexi do kolekcji :)
edit. Zapomniałbym o Rorku (ukrytym za Azzaro) - 2 miejsce gfx compo!

Szkoda, że tym razem zabrakło Ghostown - może za rok.
Dodając zeszłoroczne powroty (dinx, whelps) krajobraz scenowy w polsce wygląda nie najgorzej
- jeszcze, żeby to kogokolwiek obchodziło ;)

sorry za te spamy, już się wyłączam

*piszę te dziwolągi nie żeby się pochwalić angielskim (nie mam czym) tylko, żeby uniknąć nieporozumień

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2014 20:04:02 przez jokov
[#24] Re: Revision 2014 - wyniki

@jokov, post #23

O produkcjach z Revision napisze nieco więcej w papierowym PPA#12, teraz dodam tylko mały suplement do tego co powyżej napisał Jok, bo rozumiem, że wrodzona skromność koledze nie pozwoliła :)

Otóz, Jok zajął na Revision pierwsze miejsce w Oldskool Gfx Compo, z najlepszym obrazkiem na kości OCS, jaki (moim zdaniem) kiedykolwiek stworzył:



Gratulację, bardzo dobra robota! Jeśli pozwolisz, Twoja grafika ozdobi scenowy dział PPA#12.
[#25] Re: Revision 2014 - wyniki

@slay, post #24

O ludzie, grafika piękna, nie ma się do czego przyczepić. O! Coś znalazłem - ten kamień wygląda jakby się
unosił lekko nad dwoma na których leży . Oczywiście żart

Dema fajne, ale Elude powinno wygrać...

Rift - szczelina/szpara - hmmm, muzyka zapowiadała się fajowo, dopóki nie weszły te szarpiące "e... e... e..."
- Marx jakoś tak fachowo je nazwał ;p.
Ktoś wyżej napisał że Serenity zabrakło tematu przewodniego i innych rzeczy, które w demach powinny być,
a ja do tej pory nie wiem o co kaman w Rifcie? Jedyna spójna rzecz to różne laski, poza tym te różne organiczne
kształty po między to nawiązanie do szpary, tej kobiecej? No kurka pomimo że demo fajnie się ogląda to tak
trochę każdy pies z innej budy. Na dobrą sprawę to podobały mi się w tym tylko dwie rzeczy, drugi efekt - odbicia
świetlistych kształtów na mokrej nawierzchni i pozdrowienia na ścianie.

Jeśli chodzi o Serenity, to wydaje mi się że nawet gdyby nie podali żadnej nazwy to słowa związane ze spokojem, łagodnością
same cisną się na język, bo to jest tak jak z dobrym zdjęciem - jeżeli jakieś wymaga podpisu żeby wyjaśnić co na nim jest
to znaczy że zostało zrobione źle. Co w tym wypadku potwierdza tezę że demo Elude jest klasą samą dla siebie.
Natomiast Rift, mimo że fajne, żadnego szału nie zrobiło i nie było ciar.
Może te ich drugie miejsca w demo compo, są spowodowane tym że ich produkcję wyprzedają poczucie wrażliwości oceniających
na tyle że ich nie rozumieją i dopiero za jakiś czas do nich dotrze jak niesprawiedliwie je oceniali?
Nie wiem na ile ich efekty są rzadkie, trudne albo pionierskie - nie widziałem aż tak wiele dem, więc ciężko mi to ocenić sprawiedliwie,
ale ich produkcje ogląda się z dużą przyjemnością i bez poczucia deja vu. I naturalnie nie ma to nic wspólnego z tym że są z Polski ; ).

A muzę z ich najnowszego dema będę puszczał swojemu nowo narodzonemu synowi jako kołysankę.

Mam nadzieję że jednak coś jeszcze stworzą, że to nie koniec
[#26] Re: Revision 2014 - wyniki

@slay, post #24

Gratulacje jokov. Zasłużone pierwsze miejsce, czegoś takiego pod OCS nie widziałem.OK
[#27] Re: Revision 2014 - wyniki

@Radek_Cz, post #25

Dema fajne, ale Elude powinno wygrać...


Całkowita racja.
Muzyka najbardziej dopracowana i klimatyczna, tworzy doskonałą całość z obrazem, bez szarpaniny. To po prostu piękne.
Może efekty TBL są nieco lepsze ale moim zdaniem tylko "na wagę".
Natomiast patrząc na kolejne miejsca widać jak dzielą ich wieki od pierwszej dwójki.
.
[#28] Re: Revision 2014 - wyniki

@slay, post #24

Rzeczywiście świetna grafika jak na OCS- gratulacje dla autora OK
[#29] Re: Revision 2014 - wyniki

@Sir_Lucas, post #22

Marx za muzykę w Elude odpowiedzialny jest H0ffman :)

I to właśnie on stworzył muzykę do Mo'saik oraz Fracture (dopiero teraz to skojarzyłem ). Naprawdę utalentowany gość! Dzięki za linki, obczaję dzisiaj OK

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2014 09:26:38 przez MarX
[#30] Re: Revision 2014 - wyniki

@Sir_Lucas, post #26

Faktycznie, bardzo dobra grafika w oldschoolowym stylu.

@jokov: mógłbyś coś więcej o niej napisać? Jakich narzędzi używałeś, skąd czerpałeś inspirację, ile czasu zajęło pikselowanie, dlaczego ograniczyłeś się akurat do palety OCS a nie np. AGA?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem