Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
[#1] Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje
Osoby zainteresowane party Breakpoint - pierwsze produkcje są już na sieci. Na razie tylko z 64k compo połączonego z 4k compo. Link
[#2] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@mailman, post #1

mailman a o democompo nic niewiesz tzn.. kto co wydal?

aha loonsy- panowie co mowic zamiataja jak zwykle... reszta srednio :(



Ostatnia modyfikacja: 16.04.06 19:56
[#3] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@mailman, post #1

Wlasnie sie skonczylo Amiga Demo Compo na Breakpoint. Ogladalem na demoscene.tv. Fajnie, ze teraz mozna (oczywiscie majac cos innego niz amibrowsera) ogladac to na zywo nawet nie bedac na party.

Dema godne odnotowania byly wlasciwie trzy: Iris, Ephidrena i The Black Lotus. Wszystkie w klimacie 060+aga czyli rozdzielczosc zadna, tekstury miniaturowe, niefiltrowane, plywaja po obiekcie, na najszybszym 060 chodzi 10 fps. Klasyczny amigowy standard. :) Bliżej temu do C64 niż obecnych dem na obecnych komputerach. No ale skoro to jest Amiga Classic Demo Compo to nic innego nie można się było spodziewać więc może lepiej skończę to marudzenie.

Mimo wszystko trzy dema można nazwać demami.

Iris całkiem sympatyczne coś zrobiło i całkiem miło się to oglądało. Jakas animowana postac, ktora na Amidze Classic moze robi wrazenie, ale... Ok - mialo nie byc marudzenia. :) Doceniam to, ze maja kosci. Chyba... :)

Ephidrena odwaliła schizę. Przynajmniej nie musieli robić "normalnej" muzyki (jak to powiedział Caro). Rzeczywiście muzyki jakotakiej tam nie było tylko takie raczej sfx. :) Publika klaskała na takim landscape. Rzeczywiście całkiem sympatycznie wyglądał. Jednak przez jakość tego co widać w przekazie demoscene.tv trudno mi było nawet ocenić czy był to landscape typu voxel czy sciankowy. :) Niezaleznie od tego - rzeczywiscie byl bardzo fajnie zrobiony (chociaz na pewnie nie na Amidze "naspawano" ten prelight, hehe).

The Black Lotus jak zwykle odwalilo calkiem sympatyczne demo. Jednak tym razem mam wrazenie, ze jest gorzej niz ostatnio. Przede wszystkim grafiki jak na lekarstwo. Czyzby Louie zachorowal albo sie znudzil? ;) Ciekawy jestem jak zrobiono ten miekki cien rzucany na pozalamywana powierzchnie. Czy jest rzeczywiscie generowany w realtimie czy jakis fake (wczesniej przygotowana tekstura slizgajaca sie po obiekcie). :) TBL po raz kolejny pokazali, ze potrafia wszystko ladnie poskladac do kupy i zrobic kawal fajnej prezentacji "pod publike".

Pierwsze miejsce chyba jest oczywiste. Od lat ma je TBL i tym razem jestem pewien, ze tez wygraja. Niewiadome jest tylko drugie miejsce...

O 23:30 bedzie pc demo compo. Uffff... dem pewnie bedzie ze 20 i min. 10 na poziomie wiec impreza potrwa do rana. No i bede musial to odsypiac jutro do poludnia. :(

Jak tak patrze na organizacje Breakpoint to musze powiedziec, ze bardzo mi sie podoba. Wszystko przepieknie zorganizowane, compoty zaczynaja sie zgodnie z planem doslownie co do minuty. Prezentacja przeprowadzona bardzo sprawnie. Rety, chcialoby sie to zobaczyc na zywo i wziac w tym udzial. :) Szkoda, ze za Amige uwazana tam jest tylko 060+AGA (no, moze CGX jeszcze w drodze wyjatku). Jak sie na to patrzy to sie przykro robi. No ale taki juz los sceny amigowej. Nic nowego i lepszego ponad ledwo zipiace scenki TBL juz nie zobaczymy, bo zapas predkosci juz naprawde sie skonczyl. Dzisiaj telefony sa szybsze niz 060+AGA. Szkoda, ze Amiga na scenie skonczyla jak kolejny Commodorek. Tak ja dzisiaj trzeba traktowac niestety. :( No ale fajnie, ze sie jeszcze komus chce... Uklon w strone Iris, Ephidreny i The Black Lotus (ktorzy nawiasem mowiac robia wszystko na UAE). Ja sensu w robieniu czegos czego juz nawet nie ma jak obejrzec nie widze. No ale to Ich sprawa. Widac - amigowej scenie postep nie jest pisany. :)

[#4] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@MDW, post #3

M(arudo)DW jak by te demka byly optymalizowane pod jit+p96 to dam glowe ze mogli by to wyciagnac z 640x480 a jak by sie okazalo ze jeszcze warper3d(QuarkTex) dziala to luz... mozna robic pod Dragona i wszystkim to dynda. Widzisz te demka musza dzialac tak jak napisales na 060+aga i raczej to ze ciagna wiecej klatek na winuae nie oznacza ze to jest wszystko na co stac Dragona.
A zreszta demka to nie tylko scenki3d a taki smokebomb ozone? demka dajormas? nasze rodzime venture? czy wiecznie niedoceniane produkcje Slummy'go z spaceballs? tam byl przede wszystkim klimat i pomysl... ile mozna ogladac demek w ktorych tylko zmieniaja sie scenki albo obracaja obiekty typu abstrakcyjnego+ponakladane wszystkie efekty jakie da sie wyciagnac z dx9.0c?? aaa zapomnialem dodac ze taka produkcja najczesciej lich chodzi na kazdym pc :(. poprostu... scena pozera swoj wlasny ogon. ale to sie zmieni...

a niepisz juz prosze ze dawniej ludzie niepotrafili codowac
(nie marudz prosze powiec ze wszystko jest super choc raz prosze...)

[#5] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@jimiche, post #4

No widzisz - mnie bardziej interesuje technologia wizualizacji od strony programisty, a nie tylko sam pomysl. Animacje mozna sobie robic "normalnie". Dema, ktore wspomniales mozna zrobic we flashu z idealna predkoscia i jakoscia. Po co do tego programista? :) Ja chce postepu, nowych mozliwosci! Trudno sie jarac tym samym przez 15 lat... Jezeli tak latwo sie teraz dema robi to dlaczego kiedys powstawalo ich kupa na Amige, a teraz nic? To, ze dzisiaj kupe rzeczy robi sie uzywajac akceleratora to nie znaczy, ze to sie samo robi. No a jezeli ktos tak uwaza to prosze - niech zrobi. :) Przeciez DX9 sam to wszystko robi...
Ja chcialbym zeby przez Amiga Demo compo byl taki klimat jaki wlasnie przed chwila byl przed PC Demo compo. Zeby wrocila ta rywalizacja, zeby pokazano cos nowego, zeby Amiga sie rozwijala, a nie ciagle jakies tricki zeby pokazac cos co mam w telefonie. Na Amidze nie mozna sie rozwijac niestety. :( Dragon? Rety... dajmy juz spokoj tej A1200. Jej sie nalezy odpoczynek. Rozwijac stery 3D i heja na Pegasosy G4 i AmigiONE, a nie jakies polsrodki z OS 3.9 do konca istnienia swiata... Dzisiaj wstyd wyciagac Pegasosa z G4/1000, Radeonem i 1GB RAM, a Ty cos o jakims Dragonie wspominasz... Ale masz racje - jak sie ma pomysl to i na takim G4 ze slabym Radkiem mozna cos naprawde ciekawego zrobic. No i wlasnie o to mi chodzi... Rety, ale mi sie chce cos robic. :) Bedzie mi sie chcialo pewnie przez nastepne 2-3 dni... :D

[#6] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@mailman, post #1

Leci jedenaste demo na PC... uuuuuuu, bieda. Mozna bylo spokojnie powalczyc z nimi nawet demem na Pegasosa skompilowanym pod Windows (jedyna mozliwosc wystawienia czegos pod nowe amigi na tym party). :)
[#7] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@MDW, post #6

18 dem za nami i nic naprawde ciekawego... No a to ktore teraz leci (18 - "No Way Back") to przeciez smiech na sali. Ktos jeszcze taka muzyke robi? :) Ze wstydu zalozylem sluchawki, bo jeszcze ktos uslyszy. To zalatuje taka stara siara amigowa. Okropne. :(
[#8] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@MDW, post #5

dragon=winuae

[#9] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@jimiche, post #8

trance=klasyk

[#10] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@MDW, post #7

Kto ma linak ze stuffem?

[#11] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@jimiche, post #10

Na stronie Breakpoint jest:
http://breakpoint.untergrund.net/download.php?dir=2006
[#12] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@MDW, post #11

Dzienki Mdw

[#13] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@jimiche, post #12

to teraz ja pomarudze

tbl- dal chyba fory innym grupa. tak nedznego dema od TaBLetow to chyba nigdy niewidzialem. faktycznie brakuje luiego:(
Tulou-fajna muza,efekty na poziomie amigi500 (no moze a1200+8mb), niezly klimat
Iris- hmm demko nawet fajne, swietny obiekt kobiety (bardzo duzy) demko faktycznie zawansowanejesli chodzi o aga+o6o. niestety wiekszosc efektow widzielismy w poprzednich demach tej formacji.a bym zapomnial wszedzie "gole d*py" taki widac maja pomysl na dizajn.
eph- demko powinno miec metke "plastic na amidze"... za pierwszym razem jak je zobaczylem to powiedzialem sobie quffffa "kiler przez duze K tak jak by to demko juz zostalo namaszczone na produkcje lat 2000-2006". wykonaniem bije wszystkie dokonania tbl na glowe... niestety tak samo jak kiedys rain tebelow (the party 1999) byl zrzyna doknan pecetowego pulse (ten sam dizajn, podobna muzyk... np: demko tour czy 38ms) tak samo teraz eph sprzedala sie efekciarstwo ala plastic (bo wiadomo druzyna bonzaja jest na topie to sie zrzyna)....

Koniec marudzenia teraz pozytywy:

te 4 demka i tak prezentuja poziom o wiele lepszy niz rok temu... Dema iris i eph sa najbardziej zawansowanymi technicznie produkcjami na tranca (klasika czyli o6o+aga). naprawde warto bylo czekac rok na te produkcje :).

[#14] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@jimiche, post #13

Absolutnie zgadzam się z kolejnościa w intro compo. Planet Loonies czesze wszystko. W 4kB wepchnęli to, co Mavey upchnął do 64kB (przynajmniej jeśli chodzi o digitizer (czy jak to się nazywa) mowy.

Teraz przejdę do dem. Jesteś świeżo po ich obejrzeniu i kolejność z party faktycznie jest odpowiednia (co się w sumie rzadko zdarza, abym się z nią zgadzał).

IRIS/KILOFIX - absolutna rewelacja jak na produkcję 060/AGA. Świetna muzyka. Faktycznie, chłopaki powielają schemat z panienkami, ale mnie się podoba :) Całość jest świetnie ze sobą sklecona i naprawdę zasłużenie wygrali. Pokazanych zostało kilka ciekawych efektów, choć widzianych już setki razy. Design i pomysł na całość robi jednak swoje i coś takiego chwyta!

EPHIDRENA - no tutaj Loaderror dał czadu. Całość to scenki 3D. Na 040 trochę niektóre przycinają, ale ogólnie całkiem nieźle to wykonane. Nie zweryfikuję tego, że to zrzynka, ale wierzę na słowo, choć mi to absolutnie nie przeszkadza :) Wyśmienite efekty spadających liści i tych jakichś takich duchów wylatujących z oczu. Ta modelowana kobieta też jest fajna. Zasadniczo, gdyby produkcja nie była tak "masywna", wygrałaby z Kilofiksem. W zasadzie to po obejrzeniu tego dema pozostał we mnie niedosyt. Cały czas liczyłem na to, że demo się rozkręci.

TBL/REQUIEM - już na poprzednim Breakpoint było widać, że TBL jadą na tzw. opinii. Ocean Machine w porównaniu z tym, co pokazali Loonies było mizerne i według mnie niezasłużenie wygrało. Tym razem dostali jednak baty i słusznie. Oni mają chyba jakiś engine lub inny generator na bazie którego tworzą swoje produkcje. Efektów w całym demie tyle, co kot napłakał. Jak zauważył MDW, ciekawy jest cień gwiazdy. Podoba mi się też (ale nie zachwyca, bo widziałem już lepsze) efekt dymu i tego zamglonego lasu. Niemniej tego typu efekty były już kiedyś, ale nie w ten sposób eksponowane i umykały. Słowem, gdyby nie design, to demo zginęłoby (choć na obecnej scenie, to ten design jest chyba najważniejszy ;). Niesamowita jest muzyka. Znowu wielokanałowy utwór wepchnęli do produkcji i fajnie. Orkiestrowy temat, budujący klimat. Ciekawe współgra z całością, lecz tym razem jak widać publiczność nie dała się oszukać i nie pozwoliła, aby muzyka przesłoniła resztę. Warto doczekać do końca. Moim zdaniem zasłużone miejsce trzecie.

TOLOU/TOUR DE SCENE - taka lekka i przyjemna produkcja tej grupy. Ładnie wszystko zgrane, przygotowane na dziesięciolecie grupy. Co prawda Tolou zawsze kojarzyłem z cięższymi produkcjami, utrzymanymi w trochę innej konwencji, ale to ich wcielenie też mi się podoba.

DRIFTERS/BRAVE NEW SCENE - mam jakieś dziwne wrażenie, że to jest animacja. Trochę wkurzające są to przerwy na napisy. Takie to niby filmowe miało być. Poza tym kiepsko graficznie się przedstawia (jakiś HAM6 lub inne licho).

Reszta to już druga liga. Warto zobaczyć invitkę Artway 2006 (zrobiona jakimś skryptem a'la Karate, ale o niebo lepiej)
[#15] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@mailman, post #14

nic jutro jak znajde jakas czysta plyte cd to zobacze jeszcze demo tabletow z consoli(ps2) bo wygrali nim console wild compo :)...aha to demko9 pulse o ktorym pisalem to nazywalo sie 93ms a nie 38ms... taka skleroza ale jak by niepatrzec kiedys to oni byli pierwszo planowa grupa na scenie polskiej (szkoda ze tworzyli demka tylko na pc :( )

[#16] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@jimiche, post #15

dobra jeszcze troche nowinek z bp2006....

wiec tak przy uzyciu "plejstajszon2 zmodyfikowanej ripperem3.2" odpalilem demko tbl z wild consola compo. Demko to wyglada mniej wiecej tak jak by ktos uzyl lekko przerobionych scenek z poprzednich dem tbl na amige (Louie500 :) ) i odpalil na akceleratorze 3d. Wszystko owszem przyjemnie wyglada ale zadnej rewelki nie ma (brak tego pompatycznego klimatu demek tbl).

aha naparty the gathering grupa spaceballs zajela 3 miejsce w kombinowanym i64k compo. niestety linka nie podam bo nigdzie nie potrafie znalesc tej produkcji.

[#17] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@mailman, post #14

DRIFTERS/BRAVE NEW SCENE - mam jakieś dziwne wrażenie, że to jest animacja. Trochę wkurzające są to przerwy na napisy. Takie to niby filmowe miało być. Poza tym kiepsko graficznie się przedstawia (jakiś HAM6 lub inne licho).

Bo to jest animacja. "Demo" złożone w videomaker czy jak to się tam ten soft nazywał (klon demomaniaca).
[#18] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@jimiche, post #15

"...aha to demko9 pulse o ktorym pisalem to nazywalo sie 93ms a nie 38ms... taka skleroza ale jak by niepatrzec kiedys to oni byli pierwszo planowa grupa na scenie polskiej (szkoda ze tworzyli demka tylko na pc :( )"

... kiedyś to oni byli NAJLEPSZA GRUPA NA SCENIE jako takiej i do tego założoną przez Polaków - wystarczy popatrzeć na skład grupy z tamtych czasów (czołowi graficy i muzycy amigowscy z "zachodu" - pamiętam jak do Camela przejeżdzali ludzie z Pygmy Project, VD pracować nad demkiem; współpracowali i z MELON, SONIK, PHENOMENa... osiągneli coś czego nie udało się żadnej polskiej grupie na scenie amigowej - byli czołową grupą, dla wielu najlepszą... ) oraz jakość produkcji (wiele z nich wygrało najbardziej znane party, ale nie jest to bynajmniej wyznacznik klasy grupy...). No, a potem stali się jeszcze lepsi i "przekształcili" w Sunflower - jedną najlepszych grup jaka kiedykolwiek istniała... :) Polecam demo "ENERGIA" oraz Lucster(video)...

[#19] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@TiMi_DiNX P., post #18

hmmm mi sie wydawalo zawsze ze pulse bylo grupa francuska a polska to byla sekcaj. Ale racja wszystko co napisales.
tak... Tribes (taki relic pecetowy tylko wypuszczony na the party 97) w koprodukcji z melon dezing czy wlasnie tour z chlopakami z Pygmy projects i VD... byly szlagierami biggscreenow na polskich parties przez wiele lat.
A jako sunflower rozpieprzyli kiedys takie party co sie zwalo gravity4 w turawie :)... pierwsze polskie demko z prawdziwego zdarzenia pod akcelerator... oraz popisowy numer mrock'a z (wczesniej czlonke hellcore, wymiatal na pececie robiac swietne efekty 2d patrz demko wintermute z rozpierdzielajaca klimatyczna muza revisq) zilog ostatnie naprawde wymiatajac softwerowe demo na pc.. dzieciaki jak macie grzyba pod reka to polecam (demko ruszalo na p90 i 32 mb ram)

a tu namiary na prodki http://pouet.net/groups.php?which=56 - pulse
http://pouet.net/prod.php?which=294 -sunflower

tylko tak sie zastanawiam czy sunflawer nie jest juz cieniem starego hegemona jakim bylo pulse? mimo wszystko w polsce mamy teraz plastic... mawi tez prosperuje swietnie bylo tez potion ktore zabralo sie za trudne poletko inter64k i pokazalo... oj kurcze pokazalo... a mlodzi ludzie juz nie pamietaj tak dobrze starych "dobrych czasów"

[#20] Re: Breakpoint 2006 - pierwsze produkcje

@jimiche, post #19

Pojawiła się nowa, zoptymalizowana nieco wersja Tour de Scene.
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem