[#2]
Re: Technika rysowania we współczesnych demach na Amigę
@Robert-Minimat-Szacki,
post #1
Czasami (niestety croraz rzadziej) nadal stosuje się ręcznie pikselowane grafiki (szczególnie w produkcjach na OCS). Do tego celu, najlepiej nadaje się moim zdaniem pecetowy program, który jest jakby kontynuacją amigowych Deluxe/Personal Paintów, o nazwie Pro Motion (nawet część skrótów klawiszowych jest taka sama).
Częściej jednak we współczesnych demach grafika powstaje przy użyciu typowych programów do grafiki 24bitowej - najczęściej Photoshopa. Dalej jest różnie. Część grafików konwertuje później automatycznie grafiki do 8 bitów (lub mniejszej ilości kolorów) i tyle, a część stara się zrobić jeszcze ręczny pracochłonny retusz (z ręcznym "podpixelowaniem" w "krytycznych" miejscach) do ograniczonej palety kolorów (co zajmuję naprawdę sporo czasu, jeśli efekt ma być dobry).
I o ile ręczne pikselowanie jest - jak wiadomo - nadal czasochłonne, to daleki byłbym od nazywania malowania w truecolorze (i późniejszego retuszu) "automatycznym, szablonowym tworzeniem". Jedno i drugie wymaga czasu i umiejętności.