Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Grafika
[#1] Realtime LightWave objects shower (AGA)-czy jest dobry?
Hej.
Na aminecie jest ten prog do oglądania obiektów z Lightwave.
Czy sprawdzaliście jego solidnośc na szybszych konfigach np. 060@80?
[#2] Re: Realtime LightWave objects shower (AGA)-czy jest dobry?

@Mikrobi, post #1

A to ci dopiero. Hasid (Paweł, twórca programu), pisał go na mojej karcie Apollo 040@40MHz, której użyczyłem mu na ponad rok dwie dekady temu (dalej rozwijał go już na karcie Rafała występującego w creditsach na aminecie). Hasid był świetnym koderem (w tym i scenowym) i to samo można powiedzieć o silniku stworzonym do wyświetlania obiektów z LW w tym programie.

To jeszcze linek do programu: Realtime LightWave objects shower (AGA)

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2018 01:44:46 przez Umpal
[#3] Re: Realtime LightWave objects shower (AGA)-czy jest dobry?

@Umpal, post #2

To bardzo dobre wieści!
Trzeba jeszcze zobaczyć konwersję z blenderea na lightwave
i będzie można pooglądać obiekty np. statki z gwiezdnych wojen/startreka ok, racja
[wyróżniony] [#4] Re: Realtime LightWave objects shower (AGA)-czy jest dobry?

@Mikrobi, post #3

W archiwum są dwie wersje programu:
- "LightView_Col" - pokazuje obiekty w kolorze
- "LightView" - pokazuje obiekty w kolorze karmelowym.
Poniżej można zobaczyć jak to wygląda w praktyce.



Szkoda, że nie można zmienić rozdzielczości w przeglądarce na wyższą.
Obiekty wyświetlane w 320x256 sporo przy tym tracą.

Po rozmowie z autorem dowiedziałem się że wersję "LightView_Col" można wypromować za pomocą narzędzia modepro dla konfiguracji P96/ECS. Niestety autorzy nie planują dalszych prac nad programem oraz nie ma co oczekiwać na udostępnienie źródeł. Program został upubliczniony w celach historycznych.
[#5] Re: Realtime LightWave objects shower (AGA)-czy jest dobry?

@Leon, post #4

Dzięki za sprawdzenie.
Ja tam jestem zadowolony że w ogóle " da się" cokolwiek wyświetlić.
Rozdzielczość rzeczywiście mocno ascetyczna, ale na adze takie 640x480 to byłby raczej
straszny "slajdolot"- tak chyba ze 2fps.
Teraz pozostaje przystosować ew. obiekty z blendera do oglądania.
Piszę tak ciągle o nim bo jest sporo książek po polsku o nim.
pozdr
[wyróżniony] [#6] Re: Realtime LightWave objects shower (AGA)-czy jest dobry?

@Mikrobi, post #5

Zamiast LightViewa możesz używać innego programu dla 68k a mianowicie LWToy.
Ma dwa minusy:
- nie wyświetla obiektów w kolorze,
- aby wczytać inny obiekt trzeba ponownie uruchomić program.

Za to posiada sporo plusów:
- można wybrać wysoką rozdzielczość,
- poprawnie wyświetla obiekty z którymi LightView miał problem (nie ma przekłamań),
- pod OS4.x program płynnie obraca obiekty nawet na SAMie 667Mhz,
- możemy zmienić kolor dla całego obiektu,
- wybrać teksturę (klawisz t),
- łatwo zmienić rodzaj wyświetlania obiektu prawym przyciskiem myszy,
- ustawić prędkość obracania obiektu w poziomie (strzałki na boki),
- i wiele innych bajerów

Tak prezentuje się ten sam obiekt "Porsche" w LWToy. Efekty robią wrażenie.
[#7] Re: Realtime LightWave objects shower (AGA)-czy jest dobry?

@Leon, post #6

Fantastycznie!
Ja pamiętam jakąś pokrakę co najpierw rysowała prostopadłościany i potem powoli z nich robiła bryłę,
więc każdy obrót to było tak ze 30 sekund czekania....
Lwtoy na aminecie jest w wersji demo.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2018 10:27:39 przez Mikrobi
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem