Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Muzyka
[#31] Re: Trzaski w module

@Don_Adan, post #30

Akurat w tym module jeden z instrumentów ma ewidentnie źle dobrane zapętlenie i to ono jest źródłem trzasków.
[#32] Re: Trzaski w module

@cholok, post #31

Allister Brimble byl dobrym muzykiem, wiec to moze byc kwestia konwersji do formatu ThePlayer 4.1A.
Moze wystarczy przejrzec inne moduly z tej gry i poprawic to po prostu?
2] Sound engineer Allister Brimble explains the musician credits: "I was contracted by Microprose to arrange the PC music & sounds on Colonization to the Amiga. After creating the instrument sample set and creating the first few tunes I realized the work would not be finished in time for the tight deadline so called upon Anthony Putson to create half of the tracks using my instrument set. The credits in the game were never given correctly unfortunately."
[#33] Re: Trzaski w module

@Don_Adan, post #32

Allister Brimble byl dobrym muzykiem, wiec to moze byc kwestia konwersji do formatu ThePlayer 4.1A.

Napisałem we wcześniejszym poście, że tak jest w oryginalnym module w grze, także konwersja nie ma z tym nic wspólnego.
Ciekawe jest to, co zacytowałeś. Nie pasował mi moduł z takimi pykaniami do Allistera Brimbla, bo jego moduły były na bardzo wysokim poziomie, a teraz może się okazać, że autorem omawianego utworu nie był on tylko ten drugi gość.
[#34] Re: Trzaski w module

@Umpal, post #33

Wlasnie, ze ma. Oryginalny format to jest Protracker. A nie ThePlayer 4.1A. Wszystkie pozniejsze moduly Alistera byly pakowane tym konwerterem, z tego co pamietam. W grze jest oczywiscie uzyty The Player, tylko to nie jest edytor a konwerter/player. Mniej pamieci potrzebuje i chyba mniej czasu procesora tez.
https://www.exotica.org.uk/wiki/Colonization
Konwersja z MOD na P41A, byla raczej na pewno bledna.
[#35] Re: Trzaski w module

@Umpal, post #33

A od Martina Ivesona i Supernao by wam pasował?



Panowie. To są po prostu detale na które nigdy nie zwracaliście uwagi ale one zawsze tam były. SID ma swoje 'bugi', a Paula swoje. To jest zabawne o tyle, że tam jest dużo więcej defektów w brzmieniu, aliasing jakiś itp. do którego można się nawet bardziej doczepić niż do paru klików. Wyobraźcie sobie, że Paula jest jak płyta winylowa i musi od czasu do czasu cyknąć tu i ówdzie dla klimatu . Tam wyżej chciałem pokazać, że da się z tym częściowo walczyć ale czasem po prostu nie warto. Ten układ nie został zaprojektowany by dostarczać audiofilskich doznań i tyle.
[#36] Re: Trzaski w module

@nogorg, post #35

Owszem sa bledy w niektorych modach lub muzykach, moze i w tym tez. Akurat nie rypalem muzyki z tej gry, ale problem moze byc tez z tzw. sampleset, czyli wspolnymi samplami dla wszystkich modow z tej gry. Nie sprawdzalem czy ta gra ma cos takiego, ale niektore gry maja, i wystarczy ze jakis sampel jest zle zapetlony, lub sample set jest zle wyciety i juz moga byc problemy. Nawet dosc czesto zdarzaja sie wtedy przypadki zle podawanych start adresow sampli. np. modul uzywa sampli raw i 1 IFFa. no i autor/koder gry bierze dlugosc sampli z dlugosci plikow, to jest ok dla raw, ale nie jest ok dla iff, bo tutaj powinien dac inny start adres i inna dlugosc sampla do odgrywania tez.
[#37] Re: Trzaski w module

@Don_Adan, post #34

Otóż. O tym właśnie piszę od samego początku Narzędzi typu The Player używa się m.in. po to, żeby moduł zajął jak najmniej pamięci. To wspaniały tool, ale niedoskonały i być może usunął z sampla fletu o jeden bajt za dużo. Bez oryginalnego modułu nigdy się tego nie dowiemy, a wątpię, żeby po tylu latach dało się go zdobyć.

Tak czy owak bardzo ciekawy wątek.
[#38] Re: Trzaski w module

@Jazzcat, post #37

Rzeczywiście wątek arcy-ciekawy. Pamiętam, jak swego czasu pisałem o tym, że mam moduł, który brzmi inaczej odgrywany przez HippoPlayera w zależności czy leci przez pamięć CHIP, czy FAST!
Osobiście, najbardziej pasuje mi w tym przypadku problem z konwersją na The Playera, ale bez oryginalnego modułu (przed konwersją na potrzeby gry) nigdy się tego nie dowiemy.

A opinię nogorg
Panie, tu jest Amiga (rulez!) i tu musi klikać i rzęzić

ja raczej zredagował bym:

może "pykać", ale nie powinno, jeśli muzyk tego nie chce ok, racja


Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 16:58:03 przez BULI
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem