Na wstepie, nie chce zeby ktos czytajac tego posta sie jakos zbytnio nakrecil
nie znajac calej tresci.
Otoz, jak kazdy scenowiec i nie tylko wie, ze obecna AmiDemoScena podzielila
sie na dwa obozy: pierwszy ktory krzyczy: "Czipset, tylko czipset", oraz drugi
ktory pokazuje co mozna wykrecic np na 060.
Ci pierwsi jako argument ze to juz nie jest zadne demo tylko pokazanie sily procesora,
bo cos takiego mozna skompilowac na dowolny procesor z jakims buforem ramki i tez pojdzie.
I w sumie maja racje.
Ale do rzeczy. Ostatnio sobie tak pomyslalem (bo jak mam czas to siedze i mysle, jak nie mam
to tylko siedze ;) ze obecna demoscena na PC wyglada jak wyglada tylko dla tego ze
faktycznie potrafi pokazac co potrafia wycisnac z chipsetu. Co prawda tym chipsetem jest
uklad graficzny na karcie, ale jest.
Jakis czas temu zostaly wylasnowane zawody w ShaderToyu (dla tych ktorzy nie wiedza:
pierwsze tego typu zawody z tego co wiem odbyly sie na w Polsce na demoparty WeCan).
I teraz pytanie dla koderow AmiScenowych co chipsetu sie nie boja, czy dalo by sie
napisac jakis program a'la ShaderToy tyl ze na uklady amigowe?
Taki BlitterCopperToy. Mozna by bylo zrobic jakies compo pt: zaporogramuj chipset.
Tak, wiem, jam czlek szalony.