Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
[#31] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@jimiche, post #29

Tym razem 3-cie miejsce. Szału "ni mo", pamiętając, że było 5 intr. Z drugiej strony nasze 4KB konkurowało z 64KB .
Cóż. Powyższe świadczy tylko o tym, że nie zawsze nakład włożonej pracy znajduje odpowiednie odzwierciedlenie w ocenie oglądających. Nad Breadboxem pracowałem kilka m-cy, nie licząc wysiłków pozostałej części zespołu. Blood powstał w niecały miesiąc. Jedno i drugie w wolnym czasie oczywiście i "jak się chciało".
[#32] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@zilog, post #31

To rob jak Kiero: godzine przed dedlajnem i bedziesz pierwszy. Ewentualnie drugi

Oczywiscie: gratulacje za zajecie trzeciego miejsca brawo!

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2022 13:51:31 przez Phibrizzo
[#33] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@zilog, post #31

No własnie się zastanawiałem czemu wasze intro takie krótkie bo efekty jakościowo dopracowane a to 4kB :)
[#34] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@zilog, post #31

moim zdaniem powinno zająć drugie miejsce. a pierwsze hexjunkie. obie 4kilowki super. 3cie miejsce logicorma. ale to i tak burdel mieszać 4kb z 64kb. bez sensu
[#35] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@juen, post #34

No dokładnie. Bezsens. Nie było wyjścia, jak tylko wystawić razem z 64KB.
[#36] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@XTD, post #30

UPDATE:
Intro 4k GAIA by Addict na 4. miejscu.
Nie wiem jak patrzyłem, że nie widziałem. Pewnie jedną nogą byłem już na zewnątrz.
1
[#37] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@nogorg, post #26

Niby nie moja stylistyka, ale przy 2, 3 słuchaniu zaczyna wchodzić w krew OK
No i na pewno nie można o nim napisać "banalny" ok, racja
1
[#38] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@nogorg, post #26

Nie wiem czy wypada o czyimś kawałku pisać publicznie "gniot", gdy samemu się coś wystawiało (na pewno można - w końcu nawet 200 kilowy facet ma prawo recenzować biegi przez płotki, ale czy wypada to inna spawa). Nie wiem też czy po takiej krytyce warto stawiać swój własny kawałek za wzór albo przykład. Ja pamiętam, że kiedyś mój kawałek gdzieś tam nie przeszedł selekcji, to po prostu poprosiłem o jego puszczenie poza konkursem (skoro się napracowałem), ale bez zaznaczania, że to ma być jakieś porównanie. Ludzie posłuchali, dostałem oklaski (jak każdy, kto coś prezentuje) i byłem usatysfakcjonowany. :)

Ale ja o czymś innym - "(...) brzmi jak gniot zrobiony w 20 minut (i czym zresztą się chyba chwalił na Discordzie, że zrobi/zrobił go w 20 minut) (...)". To, że się jakiś muzyk chwalił tym, że zrobił kilkunastopatternowy, kilkunastokanałowy kawałek w 20 minut, albo że jakiś koder w 5 minut zrobił 40-minutowe intro w wc w pociągu bez prądu, albo że grafik namalował Bitwę pod Grunwaldem w kolejce po hot-doga na party, to trzeba wkładać między bajki. Sam nigdy się nie guzdrałem z niczym i obsługiwałem narzędzia szybko, ale nigdy, przenigdy w 20 minut nie zrobiłbym żadnego kawałka, oprócz może przykładowego patternu. Więc takie pier..., że ktoś coś zrobił w 5, 10 czy 20 minut, to traktuj z mocną rezerwą. Jak chce, to niech się nawet chwali, że coś zrobił w 20 sekund z przerwą na WC. Bardziej prawdopodobne jest, gdy ktoś się w ten sposób chwali, że siedział i dłubał nad swoim dziełem 2 tygodnie i niespecjalnie mu szło. :)
8
[#39] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@XTD, post #38

Nie wiem czy wypada o czyimś kawałku pisać publicznie "gniot", gdy samemu się coś wystawiało


Nie ty jesteś od decydowania co komu wypada, a co nie. Skoro "nie wiesz" to trzymaj swoją niewiedzę dla siebie. I to jest wszystko co mam na ten temat do napisania.
1
[#40] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@nogorg, post #39

Lubisz w ogóle takie autorytatywne stwierdzenia kończące dyskusje. Jakim trzeba być człowiekiem, żeby w obecnych czasach, gdzie wszyscy raczej są do siebie pozytywnie nastawieni, klepać jakieś frazesy o gniotach, o złej selekcji, o tym jaki to się świetny kawałek zrobiło i dlaczegóż to on nie przeszedł.

Starałem się napisać mój komentarz delikatnie, zostawiając pole do dyskusji i napisałem, że "nie wiem, czy wypada" właśnie po to, żeby nie urazić. Ale skoro stawiasz w ten sposób sprawę, to k... NIE, NIE WYPADA. Zachowujesz się jak urażony dzieciak, który wie lepiej, oburzasz się, że Twój moduł nie przeszedł selekcji, piszesz o jakimś zachodnim muzyku i jego module, że to gniot - po jaką cholerę? Napisz do niego maila, powiedz mu, żeby się nauczył i najlepiej sam mu doradź, bo przecież nikt nie zrobi tego lepiej. W ogóle cieżko nieraz się z Tobą dyskutuje - raz normalnie, innym razem atakujesz bez sensu. Zachowuj się. Za cienki jesteś scenowo, żeby wyskakiwać do organizatorów Revision z pretensjami.
6
[#41] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@XTD, post #40

Za cienki jesteś scenowo, żeby wyskakiwać do organizatorów Revision z pretensjami.


I tym nieautorytatywnym i jakże pozytywnym akcentem proponuję zakończyć tę dyskusję.
2
[#42] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@Jazzcat, post #41

Szukałeś hiddena? Na czasie jest szeroki uśmiech

1
[#43] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@nogorg, post #42

barbarictryoshka congratulations!
you have managed to
find the hidden part.

Zaszycie modułu w module pod postacią sampla... Ciekawy patent.

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2022 23:31:18 przez Jazzcat
[#44] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@Jazzcat, post #43

No i bardzo piątka OK
[#45] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@nogorg, post #44

Przyszedł mi czas by uzupełnić Gpacka z modułkami o czterokanałówki, które dostały się do Tracked Music competition. Dla przypomnienia przesłuchuję i ojej... aż napiszę przy okazji kilka słów :)


♫♫♫ "bathroom-key-ft.-paintcaster---comedown.mod" to jest mistrz :). Zupełnie go wyparłem z pamięci. Podczas słuchania compo w realtime stwierdziłem, że widocznie ze zgłoszeniami modułów jest w tym roku tak słabo i nie było lepszych do wyboru więc organizatorzy puszczają co przyszło. Niemniej trzeba było to jakoś przeczekać więc zająłem się obserwacją czatu z gifami. Dość powiedzieć, że moduł zajął zasłużone ostatnie miejsce (niżej niż Okkie :>). Ale dopiero dzisiaj zwróciłem uwagę na te teksty o narkotykach, które przewijają się na tle bezpłciowego beatu. Brzmią one jak wycięte z jakiegoś filmu, a w zasadach compo było napisane "Do not use any copyrighted material in your track. Yes, this also applies to vocal tracks ‘found on the internet’." więc na pewno od tej strony wszystko było czyste i zadbane. Czepiać się nie będę :D




♫♫♫ Ale na szczęście były całkiem przyjemne kawałki. Całkiem całkiem podobał mi się kawałek Curt Coola "diskthief". Jak na mój gust jest on nieco zbyt powtarzalny, ale główny motywik wpada w uszko.




♫♫♫ Kawałek Subiego "wreckonciled" trochę jakby miesza epoki - lead wyjęty z Lotusa (albo innej gry, ale teraz nie przychodzi mi lepszy tytuł do głowy) w denso-dramenbejsowej strucli. Fajnie zawija melodię lawirując basem. Mogłoby tylko być tu nieco więcej "basu w basie", bo słuchając na mocniejszych głośnikach tej niskotonowej mocy nie bardzo czuć.




♫♫♫ W kawałku Slaze "the ark of untruths" tego basu ajuści nie brakuje. Też kawałek dnb i też przyjemny, nieco mroczniejszy. Stylistycznie bardziej do gustu przypadł mi poprzednik, ale ten też jest ok.





♫♫♫ Assassin "do-not-press" bardziej nadaje się do słuchania niż tańczenia. Podobają mi się te brzmienia i ich leniwe rozwijanie się. Niby niewiele się dzieje, a jednak się dzieje. Jedyny mankament to czas trwania, bo po dwóch i pół minuty następuje cisza. A compo miało limit 4-minut.




♫♫♫ Jeszcze chciałem napisać o kawałku e!ghtbm "takeshi kovacs purg.", który wg mnie przyładował konkretnym kopytem i miałem mu dać najwyższa notę, tylko... tylko przegapiłem na tablicy informacyjnej, że to XM, a nie MOD, chociaż czterokanałowy. Dlatego niestety nie mogę sobie go sobie władować do paczki. A władowałbym :)




Tak, że tak
[#46] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@nogorg, post #45

Z Amigowej części tracked compo "Do-not-press" to mój zdecydowany faworyt, te plumki i pocięte pady pięknie nawiązują do cracktrowych zaków z lat 90s, a melodyjny bas wprowadza odrobinę świeżości.

Poza tym "Diskthief" to solidnie wykonany kawałek oldskulowego amigowego funku, miło też się słucha Extenda.

Resztę odrzuciłem "za coś", nie będę się rozwodził.

Natomiast najlepsze w całym compo to wyjątkowo moduły pecetowe - eksperymentalno housowy "Persuadertron" (w zasadzie MOD, ale 6 kanałowy) i rewelacyjny pokręcony chiptune "Torpedo Rodeo".

Brzmią one jak wycięte z jakiegoś filmu, a w zasadach compo było napisane "Do not use any copyrighted material in your track. Yes, this also applies to vocal tracks ‘found on the internet’." więc na pewno od tej strony wszystko było czyste i zadbane. Czepiać się nie będę :D


Zasada powstała w momencie gdy Romeo Knight użył króciutkiego fragmentu "Friday" Rebeki Black w swoim streaming entry, przez co (o ile dobrze pamiętam, to była w sumie grubsza sprawa odtwarzania kawałków ludzi zrzeszonych w GEMA) Revision musiało zapłacić srogie pokłady euro niemieckiemu ZAiKSOwi (GEMA). Potem w 2013 H0ffman wystawił "Pattern Skank" ze sporą ilością wokali z netu, dzięki czemu mamy obecnie dwie wersje - z wokalem i bez (szybko zmodyfikowana compo version, dmuchali na zimne, szkoda euro) ;)

Natomaist jeżeli to są cytaty z filmu to sprawa jest trochę lżejsza - zastosowałbym tutaj zasadę "fair use" czy też inne prawo cytatu i GEMA może iść się GEMIĆ. Dodatkowo jako że event nie był imprezą na żywo, możliwe że mniej się można przyczepić (ale to tylko zgadywanka z mojej strony).

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2022 07:45:03 przez AceMan

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2022 07:49:06 przez AceMan
[#47] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@AceMan, post #46

Zawsze istnieją źródła istniejących praw i przyczyny stojące za ich powstaniem. Tak samo jest z zasadami konkursów. Na stronie party jest zresztą szerzej to opisane w zakładce copyright information. I owszem, jest mowa o prawie do cytatu, ale w każdym wypadku musi nastąpić wskazanie źródła:

RIGHT TO CITE (ZITATRECHT)

Several important exceptions to German copyright law are granted by the right to cite (Zitatrecht, §51 UrhG). You may not only quote texts, but also music, images and videos/films. The main points are:

The quoted material has to be sourced properly (as mentioned previously, a note in the readme and on the submission form is enough).
...


Wytłuszczenie jest moje. My jako małe żuczki jesteśmy zobowiązani do przyjęcia, że plik z takim wskazaniem, odnośnie rzeczonego modułu istnieje, a tylko zagubił się po drodze do serwera scene.org ze stuffem. A w przypadku wątpliwości ani słowem o tym nie wspominać, tylko przyjmować bezkrytycznie jako prawdy objawione. [/sarkazm]


W całej ogólności tego tematu zdaję sobie sprawę, że trudno oczekiwać pełnej transparentności czy obiektywizmu w procesie pre-selekcji zgłoszonych prac na konkurs. Wynika to z wielu uzasadnionych i obiektywnych powodów jak np. to że trudno jest przesłuchać z taką samą uwagą stu czy dwustu ze zgłoszonych utworów w bardzo ograniczonym czasie. Albo z tego, że publikowanie prac odrzuconych nie jest wskazane. Bez tego trudno całościowo ocenić czego odzwierciedleniem jest zestaw utworów który trafił ostatecznie do konkursu, ale są tutaj inne ważniejsze powody, których nie da się z tym pogodzić. Dlatego w swoich krytycznych wnioskach ograniczyłem się do dwóch rażących przypadków kawałków które uważam za ewidentne gnioty, a jednak trafiły do emisji. Nie oceniam czy inne utwory były lepsze czy gorsze lub czy powinny zajmować wyższe lokaty czy niższe - to zupełnie osobna sprawa. Aczkolwiek zwyczajowo po konkursach komentowana także przez samych partycypujących w tychże. Żadna to nowość na scenie. Ale skoro akurat te dwa kulfony trafiły do compo np.: dla beki to mnie osobiście ten humor nie zachwycił. Przypuszczam, że to jakieś insajderskie dow**** dla kółka wtajemniczonych "znajomych królika", którzy mają z tego dobrą zabawę. Tylko czy mnie to musi interesować? No nie. I nie interesuje.
Na pewno do compo trafiły takie a nie inne utwory, bo organizatorzy skorzystali z przynależnego im prawa do uformowania konkursu w ten sposób by był on atrakcyjny dla odbiorców. Ci odbiorcy posiadają prawo by ocenić atrakcyjność całości konkursu (tzn. np. czy poziom był wysoki czy niski, czy prezentacja utworów przebiegła sprawnie itp.) tak samo jak każdego poszczególnego utworu z osobna pod kątem wartości artystycznej. Natomiast zgłaszający swoje prace zachowują swoje niezbywalne prawo do ocenienia czy konkurs w ich mniemaniu jest przeprowadzany z należytą dbałością, przy uwzględnieniu wielu czynników, z których tylko niektóre zostały tutaj nadmienione. Także biorąc pod uwagę partyzanckie warunki w jakich nieraz party bywają przeprowadzane. I twórcy będą korzystać ze swojego prawa do zgłaszania prac tam gdzie uważają, że taka dbałość zostanie im zapewniona w stopniu ich zadowalającym. Ja na to pytanie już sobie odpowiedziałem odnośnie Revision.


Co do całego music competition to oczywiście poza modułkami czterokanałowymi były też ciekawe prace wielokanałowe, ale ja się skupiam o na tym co mnie najbardziej interesuje. W ogóle parę osób mi pisało, że to słabe np. żeby w jednym konkursie leciały czterokanałówki i multichanele. Trochę się z tym zgadzam, a trochę nie. Tzn. z punktu widzenia tradycjonalistycznego to te cztery kanały jako standard wynikają z specyfikacji Amigi, ale dzisiaj dla modułów są tylko umownym ograniczeniem, podobnie jak 64 kilobajty dla prodek kodowanych. Tzn. jak ktoś to lubi to sobie takie ograniczenie narzuca, a jeśli nie czuje że będzie potrafił zmieścić swoje pomysły na czterech trackach to wybiera inne narzędzia. Więc ostatecznie do Tracked Music Compo każdy dobiera sobie swoje ulubione narzędzie zbrodni i wywija nim jak umie. Jest ryzyko, jest zabawa. A odbiorcy mogą to uwzględnić przy przyznawaniu punktów od siebie, bądź nie - to ich suwerenna decyzja. W tegorocznym compo na Revision było całe spektrum modułów, po: 4, 6, 10, 20-ileś kanałów, w klilku formatach. Między liczbami 4 i 6 jest mniejsza różnica niż między 6 i 20. Więc tak obiektywnie "merytorycznie" trudno byłoby ustalić granicę na 4 kanałach i oddzielić je całkiem od reszty multichanneli, a nie np. na 6. Natomiast na podstawie historycznej i uznaniu, że Soundtracker (oraz jego pochodne) jest kamieniem węgielnym całej trackerowej sceny to już owszem.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2022 10:21:07 przez nogorg
[#48] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@nogorg, post #47

W ogóle parę osób mi pisało, że to słabe np. żeby w jednym konkursie leciały czterokanałówki i multichanele.


W sumie to bardzo ładnie wyjaśniłeś, dlaczego powinno to być na zdrowy rozsądek akceptowalne.

Dodam tylko jeszcze bardziej ze strony organizatora, że gdyby chcieć podzielić wszystko "sprawiedliwie", to mielibyśmy 60 kategorii (każdy format trackerowy osobno, każda platforma w oldschool music osobno etc.), chaos w głosowaniu, przedłużenie czasu (plansze, jingle etc.), o kosztach na statuetki nie wspomnę :)

Po prostu zazwyczaj trzeba wrzucić parę rzeczy do jednego wora i zdać się na sprawiedliwą ocenę głosujących.
Być może powstanie kiedyś na Revision czy innych większych parties osobna kategoria np. Amiga Music wydzielona z Tracked, ale no, powtórzę się, mnożenie kompotów, szczególnie muzycznych, to nie jest najlepsze wyjście (w opinii dużej liczby słuchaczy również).
[#49] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@nogorg, post #47

Btw, w sprawie odrzucenia Twojego kawałka goa sprawa jest o tyle dziwna, że w Tracked Music w zasadzie to się nie zdarza bez wyraźnego powodu. Po prostu nie ma aż tylu zgłoszeń, żeby musieć robić selekcję, to nie jest Streaming gdzie bywa i 100 kawałków. Na Twoim miejscu bym się po prostu odezwał do orgów, skąd taka decyzja, może coś nie zagrało technicznie (wszak sporo tam czarów).
[#50] Re: Revision 2022 - jak oglądać?

@AceMan, post #49

Wiesz, nie chce mi się już zajmować tym tematem. Gdzieś słyszałem, że tak jest i to jest ok. Nie moje małpy i nie mój cyrk.

W sumie to bardzo ładnie wyjaśniłeś, dlaczego powinno to być na zdrowy rozsądek akceptowalne.


W moim rozumowaniu myślenie życzeniowe ściera się z rzeczywistością. Tzn. miło by było gdyby czterokanałówki pojawiałyby się w kompotach tak masowo, że z samej liczby zgłoszeń zasługiwałyby na wydzielenie do osobnej kategorii. Ale ponieważ nie mamy z taką sytuacją do czynienia w dzisiejszych czasach więc dla mnie połączenie jest ok.
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem