Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Grafika
[#1] Mark Ferrari Slideshow
Niejaki Dalton zebrał animacje Marka Ferrari wykorzystujące rotację palety i przygotował slideshow dla Amigi (wymagania: 68020, AGA, Fast RAM).

Dostępny tutaj.

14
[#2] Re: Mark Ferrari Slideshow

@PopoCop, post #1

Boskie!
1
[#3] Re: Mark Ferrari Slideshow

@amikoksu, post #2

Fajne
[#4] Re: Mark Ferrari Slideshow

@mwb113, post #3

Byle jeszcze w Amosie chyba takie gwiazdy jakby Star Trek włączał hiper napęd. Jak wrócę do domu to poszukam tego skryptu/programu.
1
[#5] Re: Mark Ferrari Slideshow

@PopoCop, post #1

Tu sie można tym pobawić online:

http://www.effectgames.com/demos/canvascycle

Było już o tym parę razy na forum:

https://www.ppa.pl/szukaj/?section=forum&query=canvascycle

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2023 22:37:31 przez ZorrO
[#6] Re: Mark Ferrari Slideshow

@PopoCop, post #1

Piękne OK
[#7] Re: Mark Ferrari Slideshow

@PopoCop, post #1

Śliczne te animacje! Realistyczne i cudowne pejzaże.

Efekty:
- wodospad,
- brzeg morza,
- śnieg,
- ogień,
- wiatr,
- deszcz,
- burza piaskowa.

I wiele więcej. OK Do tego wspaniały podkład dźwiękowy.

P.S. Warto dodać do wymagań jednak Flicker-Fixer lub monitor SVGA ze względu na wysoką rozdzielczość.

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2023 10:53:23 przez Hexmage960
[#8] Re: Mark Ferrari Slideshow

@PopoCop, post #1

Ooo! I to jest bardzo dobry pomysł żeby zrobić taki slideshow. Żaden film z jakąkolwiek kompresją w jakiejkolwiek rozdzielczości nie odda tego efektu w 100%. Zdecydowanie jest sens do tego uruchamiać Amigę. szeroki uśmiech

Generalnie uważam, że przewijanie palety to stosunkowo mało wykorzystany efekt, który na OCS/ECS/AGA jest wręcz za darmo. Fakt, że zjada trochę kolorów i w 32-kolorowej palecie trochę szkoda ich tracić. Ale w 256 kolorach to już nie jest problem, a wręcz "za darmo" dostajemy całoekranowe animacje, które w skrajnych przypadkach wymagałyby kupę RAMu, miejsca na nośniku i mocno obciążyłoby układy. Tylko oczywiście takie przewijanie nie do wszystkiego się nadaje. Trzeba mieć na to pomysł i mocno pomysleć jak to rozwiązać.

Fajne jest to, że można w palecie ustawić kilka przewijanych zakresów kolorów, każdy może się przewijać z inną prędkością i w innym kierunku. Uświadomił mi to na Decrunch 2022 Slayer, który wystawił tam świetny obrazek (32 kolory) z przewijaniem palety.
Fajnie, że na tym filmie można sobie obserwować jak modyfikuje się paleta. Widać tam, że czasem użyto kilku zakresów i przewijają się w różnym kierunku i różną prędkością.
2
[#9] Re: Mark Ferrari Slideshow

@Hexmage960, post #7

Warto dodać do wymagań jednak Flicker-Fixer lub monitor SVGA ze względu na wysoką rozdzielczość.

Może nie do wymagań tylko do zaleceń. Wysoka rozdzielczość w PAL się pokaże ale interlace będzie urywał głowę.
[#10] Re: Mark Ferrari Slideshow

@MDW, post #9

Może nie do wymagań tylko do zaleceń. Wysoka rozdzielczość w PAL się pokaże ale interlace będzie urywał głowę.

Te obrazy mają bardzo stonowane, spokojne kolory i przejścia, więc zapewne interlace nie będzie praktycznie widoczny.

Akurat ja mam od niedawna Flicker-Fixer, który używam z SVGA kineskopowym.

Te obrazy idealnie nadawałyby się jako przerywnik w jakiejś grze przygodowej. No ale jako samodzielne obrazy/animacje sprawują się wyśmienicie. Wyglądają bardzo przyjemnie.

Zajmują sporo miejsca. Wszystkie animacje w formacie IFF łącznie zajmują 10 MB. CD-ROM byłby koniecznością by pomieścić ten Slideshow. No, ale dla mnie to nic nowego, bo zacząłem zabawę z Amigą od CDTV.
[#11] Re: Mark Ferrari Slideshow

@Hexmage960, post #10

Nawet nie przerywniki ale wręcz tła w grze przygodowej.

Obrazki zajmują dużo nie ze względu na to, że modyfikowana jest paleta. To nic nie zajmuje. Po prostu IFFy w HiRes Laced 256 kolorów tyle „ważą”. W grze mógłby być LowRes. Chociaż… właściwie dlaczego? Niech będzie HiRes Laced. Nie musi działać z DD.

Taką modyfikację kolorów czasem byłoby widać w japońskich grach na automatach w salonach gier. Chociaż z kreatywnością było tam tak sobie, bo prawie zawsze była to animacja morskich fal.

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2023 11:23:13 przez MDW
[#12] Re: Mark Ferrari Slideshow

@MDW, post #11

Nawet nie przerywniki ale wręcz tła w grze przygodowej.

Ja myślę, że ze względu na wysoką rozdzielczość i przeplot, to jednak jako przerywniki w grze przygodowej dla Amigi CD32. Na płycie można pomieścić dużo takich właśnie rzeczy, łącznie ze ścieżką dźwiękową.

Ba, ile ja bym dał, żeby Goblins 3 działał na Amidze w 256 kolorach. Wiele innych gier po 1992 roku nie skorzystało z kości AGA, a mogło wyglądać jak wersje na VGA.

Szczególnie, że kochałem Gobliiins 1 i 2 na PC i Amidze.

Trochę szkoda, mimo że od 1995 roku mieliśmy już wysyp tego typu produkcji.

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2023 11:40:07 przez Hexmage960
[#13] Re: Mark Ferrari Slideshow

@PopoCop, post #1

Oglądam.

Otake Amigę walczyłem!!
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem