Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Dema
[#1] Nie działające dema pod 060
Nie mam pewności czy dział odpowiedni, w razie czego poproszę o przesunięcie.

Nasłuchałem się mając konfigurację AGA, następnie 030 z FPU, że konfiguracja 060 (a już zdecydowanie z FPU) powoduje że "sporo rzeczy nie działa".

Nie zarejestrowałem żeby mi jakieś gry ECS czy AGA nie chodziły, natomiast jeśli chodzi o dema. Mam w katalogu Demos jakieś paredziesiąt najlepszych dem, plus ostatnie parę lat Revision. Dema mam odpalane z WHDLoad (starsze ECS/AGA) lub z exe (nowsze, 060, 060 z FPU lub 060/FPU/RTG).

No i z tego mojego zestawu owszem, nie działają mi... Dwa. Klone i Sumea.

Więc wniosek, po pierwsze jak ktoś wie jak doprowadzić do porządku te dema - będę wdzięczny.
Po drugie, jak widać, 060 to nie jest konfiguracja "niekompatybilna" z AGA czy 030, tylko prawie dokładnie kompatybilna.

A Wam - jakie dema nie działają powyżej 040?

Przy okazji, znalazłem na EAB kilka tricków jak ożywić dane demo (parę tak naprawiłem). A to STACK, a to ASSIGN. Warto szukać.

EDIT 1&2
Owszem, mam max. kilka dem (ECS głównie) gdzie są pewne glitche.
Odpalam dema z WB, normalnie.

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2025 22:53:30 przez _DiskDoctor_
[#2] Re: Nie działające dema pod 060

@_DiskDoctor_, post #1

Wiem że to pod Winuae, ale jak zwolnie proca na suwaku na Winuae to klone normalnie działa, a jak tego nie zrobie to wywala sie po pierwszej scenie, a sumea mi działa tylko z whdload.
1
[#3] Re: Nie działające dema pod 060

@Amcio, post #2

sumea działa tylko z WHDLoad, Klone chodzi od czasu do czasu, najlepiej po restarcie amigi odpalony z workbencha jeśli mam na myśli WARP RTG
[#4] Re: Nie działające dema pod 060

@_DiskDoctor_, post #1

fajnie jakbyś się podzielił tymi trickami tutaj,
1
[#5] Re: Nie działające dema pod 060

@_DiskDoctor_, post #1

Ja to bym chciał odpalić World Of Commodore by Sanity na A1200.
[#6] Re: Nie działające dema pod 060

@KubikRulez, post #5

idzie to demko pod A1200 060 disable CPU cache i przełączyć na ECS układy w bootmenu i z failsafemode odpalić za pomocą WHDLoad, natomiast nie udało mi się odpalić HARDWIRED demka pod 060

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2025 10:19:12 przez ritzu
[#7] Re: Nie działające dema pod 060

@ritzu, post #6

Ła matko, działa! Dzięki :)

Na PiStorm Hardwired się uruchamia, ale gdzieś od połowy efekty graficzne zaczynają się sypać.

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2025 16:43:20 przez KubikRulez
[#8] Re: Nie działające dema pod 060

@KubikRulez, post #7

no na Warpie też się hardwired w połowie wywala
1
[#9] Re: Nie działające dema pod 060

@ritzu, post #4

fajnie jakbyś się podzielił tymi trickami tutaj


Nie pamiętam tych tricków.

Mam wszystko wpisane w ikony. Tu mam wpisane tam nie. Mogę spróbować z pamięci.

- odpalenie z ikony vs. CLI (czasem robi różnicę)
- dodanie do ASSIGN w SS katalogu z demem (np. LOVE)
- STACK XXX
- jedno demo ma (nie pamiętam które) coś jak ASSIGN "" (ale nie pamiętam czy to kompletna komenda)

Tyle z pamięci.

Wszystkie dema odpalają mi się z Workbencha ALE przy 060 z FPU i RTG (chip 2 MB). To co mi działa, komuś bez 060 i RTG może nie zadziałać. I na odwrót.

Po prostu piszcie dema co nie działają i będziemy rozpracowywać, w swoim tempie.

@ritzu

Mi działa Hardwired. Minor glitches (ze 2 graficzne w środku) ale leci. Co doradzam:

- zgraj najnowszy slave WHDLoad (ja odpalam z WHD)
- zgraj najnowszy WHDLoad

Jak usiądę do Ami to sprawdzę czy coś mam tam wpisane.

EDIT*

@KubikRulez

World of Commodore z pamięci (WHDLoad) działa mi bez problemu. Sprawdzę czy coś mam wpisane tam.

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2025 18:07:06 przez _DiskDoctor_
[#10] Re: Nie działające dema pod 060

@_DiskDoctor_, post #9

World of Commodore - WHDLoad

W ikonie: standard;
Slave=...
PRELOAD

Hardwired - WHDLoad

W ikonie: standard;
Slave=...
PRELOAD
PreloadSize=1814849
[#11] Re: Nie działające dema pod 060

@KubikRulez, post #7

Ja na Pistormie miałem problemy z grafiką (kaszana totalna) w niektórych grach. Pomagało włączenie w EmuControl opcji WaitBlit.
[#12] Re: Nie działające dema pod 060

@wali7, post #11

Nie mam pewności czy PiStorm jest rozwiązaniem nie do końca w 100% kompatybilnym z 68k. Ja go stawiam na linii z Vampire.

Moje posty (i ten wątek) raczej dotyczyły konfiguracji classicowej (takiej czy innej, zasadniczo domyślnie mojej, czyli Warp rev. 6). Oczywiście warto wspominać inne niż natywne 68k (000 020 030 040 060) konfiguracje, niemniej dochodzi powyżej problem że nie działające demo (czy gra) to nie wina niedokonfigurowanej konfiguracji czy samej konfiguracji, tylko wina bugów w implementacji 080 czy też Emu68.

Nikt mi nie powie, że tam bugów nie ma. A nie piszę żeby się czepiać, tylko żeby zwrócić uwagę na kwestię, iż w przypadku nowszych rozwiązań, dochodzi jeszcze ta dodatkowa warstwa jako źródło problemów.

Przykład? Na Vampire na początku, w Superfrogu był jakiś pasek duży na dole (sklonowany ekran czy coś). Ludzie to zgłaszali. A Gunnar mówił że jest właśnie dobrze -- nie było tego paska na Amigach tylko dlatego, że w 000 (czy ECS) był jakiś bug i developerzy tego u siebie (i ludzie) nie widzieli. W końcu Gunnar ugiął się pod presją Ludu Wampirów, ale przykład ten dobitnie pokazuje co mam na myśli *) .

*) Nie żeby wszystko co klasyczne było pozbawione błędu. W OS3.2.2+ jest błąd w funkcji round (używanej w FPU). Chyba 0,4999 jest zaokrąglane jako.... 0,4999. Nie pamiętam dokładnie specyfiki tego błędu. Pisał ktoś o tym w wątku chyba drugim o Carmaggeddon. Oczywiście to ma wpływ na dema! Do rzeczonego błędu, jest patch w postaci LoadModule w SS (na EAB jest extra linijka do SS). Piszę tę historię dla zachowania równowagi.
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem