"Climbing Up" to dosyć prosta gra logiczna, która polega na pokonaniu armii wrogich zielonych futrzaków. Rozgrywka odbywa się na planszy dowolnego kształtu lub rozmiaru nie większej niż ekran. Niektóre z pól zajmowane są przez futrzaki gracza (czerwone) oraz futrzaki sterowane przez komputer (zielone). Zadanie polega na klonowaniu lub teleportowaniu futrzaków na sąsiednie pola w celu opanowania jak największego obszaru. Dodatkowo, gdy futrzak zajmuje pole, z którym sąsiadują futrzaki przeciwnika (poziomo, pionowo, ukośnie), wówczas zostają oni automatycznie "przekupieni" na stronę przeciwnika. W momencie, gdy nie ma pól, na których można umieścić futrzaka etap się kończy i jeżeli czerwone futrzaki zajmowały większą powierzchnię, gracz przechodzi do następnego etapu. W przeciwnym razie, etap powtarza. Do przejścia jest 60 poziomów w kilku sceneriach. Każdy etap posiada osobny kod dostępu. Gra oferuje kilka poziomów trudności oraz możliwość gry dwuosobowej w kilku trybach.
Graficznie gra niczym nie zachwyca, ale także nie powinna niczego się wstydzić. Widać kreskę Deluxe Painta, lecz w kontekście tego, co gra ma do zaoferowania oraz faktu, że powstała w Amosie nie ma za bardzo celu szukanie dziury w całym. Gra się dosyć przyjemnie, gdy już nauczymy się pewnej strategii, co nie znaczy jednak, że gra jest prosta i do łatwego opanowania. Autorzy postarali się, aby sztuczna inteligencja komputerowego przeciwnika nie była trywialna i czasami potrafi rzucić wyzwanie.
Gra zajmuje jeden dysk. Testowałem ją na Amidze 1200 i gra uruchamiała się sprawnie zarówno z dyskietek, jak i z Workbencha. Do archiwum dołączony jest drugi dysk, na którym autorzy przekazali graczom edytor poziomów, aby nieco urozmaicić zabawę i ją wydłużyć.
Climbing Up - Huckstepp Software 1996 | ||||
65 | 1 + 1 (edytor poziomów) | |||
75 | ECS 1 MB | |||
60 | ||||