Bez zbędnych i nudnych wstępów, przejdźmy do sedna sprawy, czyli do opisu poszczególnych leveli. Opis był tworzony na poziomie EASY. Celowo nie opisuję położenia wszystkich przedmiotów i występowania wszystkich przeciwników. W końcu sami też musicie pogłówkować. Chciałbym też z góry przeprosić za jakiekolwiek błędy w tekście, szczególnie przy końcu gry - miałem pewne problemy z moim Hereticem. Mam jednak nadzieję, że jeśli już jakiś błąd wystąpi, to wiele przyjemności przyniesie wam samodzielne odkrycie dalszej drogi. Oto mój sposób ukończenia gry:
Zaraz na początku zabij wszystkie szczury. Wejdź po schodkach do pomieszczenia znajdującego się na prawo od miejsca startu. Zabij przeciwnika i weź zieloną manę oraz, jeśli potrzebujesz, flaszeczkę uzdrawiającą. Teraz wróć do miejsca startu i idź do budynku z podwójnymi drzwiami. W środku załatw kolejnych dwóch wrogów, zejdź niżej i wytłucz szczury. Wespnij się na górę, załatw kolejnego szczurka i spadnij na dół. Z prawej wyskoczy na ciebie koleś oraz szczur. Kiedy ich unicestwisz, obierz kurs na pomieszczenie z ogniskiem i dwoma gostkami. Załatw ich, pozbieraj wszystko i przejdź przez rozwaloną bramę. Przełącz przycisk na ścianie i wejdź do następnego pomieszczenia. Nie przejmuj się kolesiem na górze, tylko rozwal uszkodzoną ścianę pod nim. Znajdziesz tam dużą flaszkę energii. Teraz możesz przywitać faceta na górze. Zrób to więc czym prędzej, weź dużą zieloną manę i użyj przycisku. Otwiera on wrota obok. Przechodząc przez nie załatw szczury spadające z sufitu. Następnie zabij gościa w ciemnej wnęce po prawej. Teraz weź jedną ze skrzynek i przesuń ją (wystarczy ją pchać) pod dziurę w suficie z której wychodziły szczury. Wskocz po niej na górę i zbierz dużą flaszkę energii. Teraz możesz już kontynuować wędrówkę. Otwórz duże drzwi wajchą obok. Załatw wszystko co się rusza i podążaj dalej jedyną możliwą drogą. Zniszcz kolejnych dwóch natrętów i weź klucz. Teraz zniszcz kratę w ziemi i wskocz do powstałej dziury. Dobrnij do miejsca gdzie zaatakuje cię szczur. Zanurkuj w wodzie i zbierz niebieską i zieloną manę. Wyjdź z wody, jeśli musisz uzupełnij energię dużą flaszką i idź w stronę otwartej kraty. Kiedy się zamknie, po prawej otworzy się inna. Zabij przeciwnika i przełącz wajchę (w pomieszczeniu z którego wybiegł gostek). Wejdź teraz spokojnie do otwartej kraty i przepłyń parę metrów. Po wynurzeniu załatw kolejnych wrogów i pozbieraj co potrzebne. Aby wyjść, wejdź po schodach na górę. Otworzy się wyjście. Znajome miejsce? Teraz musisz dojść ponownie do miejsca w którym z sufitu spadały szczury. Z tego miejsca skieruj się do małych drzwi które przedtem minąłeś. Otwórz je kluczem (spacja).
Idź do momentu kiedy włączy się przerywnik. Zabij oprychów, weź wszystko co znajdziesz w tym pomieszczeniu i udaj się w dalszą drogę. Kiedy wyjdziesz na świeże powietrze, zabij wroga, weź oba kolory many i ustrzel gościa walącego do Ciebie z góry. Teraz wespnij się po skrzynakach, weź to co zostało po kolesiu którego właśnie załatwiłeś i przejdź na drugą stronę pomieszczenia. Po przejściu przez drzwi zaatakuje cię koleś i kilka szczurków. Zabaw się więc z nimi i podejdź do ołtarzyka w lewym rogu planszy. Troszką Cię naładuje i będziesz miał 150 punktów energii. Teraz po gzymsie dojdź do drzwi i zatłucz kolejnego natręta. Odwiedź pomieszczenie po prawej, powinna tam być mała fiolka zdrowia. Teraz wróć do miejsca w którym stał gostek i zejdź na dół po okrągłych schodach. Kolejny przeciwnik. Po jego unicestwieniu weź jeśli potrzebujesz dużą flaszkę energii i wjedź windą na górę. Idź prosto korytarzem. Na jego końcu rozwal uszkodzoną kratę w podłodze. Wpadnij w powstałą dziurę. Zniszcz gościa walącego fireballami, zbierz to co zostawił i udaj się do pomieszczenia obok. Obejrzyj przerywnik. Kiedy ściana legnie w gruzach wyskoczy jakiś pajac rzygający kwasem. Kiedy zdechnie (pomóż mu), możesz udać się dalej, do komnaty z wielką dziurą pośrodku. Jeśli masz krucho z życiem, pozbieraj flakony z energią. Teraz napełnij manę w ołtarzyku, po czym wskocz na linę i zejdź po niej na dół.
Idź prosto i rozwal beczki. Znajdziesz w nich dwie fiolki z energią. Rozwal wszystkich oprychów. Idź dalej. Kiedy wyjdziesz z tunelu, zatrzymaj się blisko jednej z kolumn. Dzięki temu masz 100% pewności, że nie dostaniesz kamieniem. Skręć najpierw w prawo. Zabij gościa i rozwal beczki. Wróć się do punktu gdzie spadały kamienie. Jeśli chcesz, unicestw gości na balkoniku. Podążaj przed siebie. Przy niszczeniu beczek uważaj, aby NIE ZNISZCZYĆ BECZKI Z CZERWONO-ZŁOTYM ZNAKIEM! Podążaj przed siebie aż do pomieszczenia z dwoma skrzynkami i dziurą w suficie. Wdrap się wyżej i szybko pozbądź się kolejnego koleżki. Zabierz nową broń, ew. poniszcz stoły... Wyskocz przez okno i załatw gościa, który wyjdzie przez drzwi. Kontynuuj wędrówkę. Zbierz amunicję i idź dalej. Załatw następnego gostka. Teraz pozbądź się dwóch szczurów i mutanta. Z beczki zabierz health potion i podejdź do ołtarzyka. Otrzymasz 100 punktów zbroi. Wejdź do tunelu (jest w nim zielone światło). Kiedy dotrzesz do miejsca z dwoma kolesiami za przewróconym stołem, rozwal wszystko, łącznie z gostkami którzy przybiegną. Podążaj dalej. Zza kolumn zbierz ammo, załatw szczury i gościa w pomieszczeniu z ogniskiem. Wejdź do ciemnego korytarza, załatw natręta. W następnym pomieszczeniu napotkasz następnych oponentów. Przed wejściem do kolejnej komnaty poczekaj aż maczuga zawieszona przy suficie się zatrzyma. Teraz wpadnij do pomieszczonka i posprzątaj. W hali ze skrzyniami uważaj głównie na spadające na ciebie skrzynie. Brnij przed siebie przeszukując dokładnie wszystkie zakamarki (dużo fiolek z energią). Kiedy dotrzesz do przycisku na ścianie, przełącz go. Zjedzie skrzynka. Wskocz na nią. Kiedy dźwig wciągnie cię na górę, zeskocz ze skrzynki. Załatw kolesia i pozbieraj co potrzebne. Podążaj przed siebie aż do miejsca z ołtarzykiem. Zabij gostka. Na razie nie korzystaj z ołtarza. Załatw wszystkich w następnym pomieszczeniu (z grubą liną). Teraz dopiero skorzystaj z ołtarza. Wróć ponownie do grubej liny. Po skrzynkach wespnij się do przycisku. Przełącz go. Przeskocz do kolejnego ołtarza i użyj go. Zejdź na dół. Znajome miejsce? Przejdź przez drzwi na wprost, wejdź na górę po schodach i zabij natrętów. Zeskocz na sam dół. Wejdź wyżej po pochylni i przestaw przycisk. Wpadnij w otwartą dziurę w podłodze i przepłyń kawałek, aż znajdziesz się w dużym, zalanym pomieszczeniu. Nie przejmuj się rybką, pozbieraj to co Ci potrzebne i znajdź miejsce w którym możesz wyjść z wody. Nieco dalej zniszcz blokadę. Nie przejmuj się szczurami, tylko przebiegnij do drugiego pomieszczenia (wejście ukryte za skrzyniami), szybko wskocz na windę i przełącz wajchę. Na górze załatw kolesia i przełącz następny przycisk. Zejdź na dół i wejdź w powstałą dziurę.
Rozwal beczki po prawej. Znajdziesz w nich zieloną manę. Wyjdź z pomieszczenia. Za pierwszym zakrętem wyskoczy koleś. Podążaj cały czas przed siebie, załatwiaj wszystkich kolesi. W pewnym momencie jeden z przeciwników wyskoczy za tobą. W końcu dotrzesz do komnaty z kamiennym stołem. Nie bierz na razie tego co na nim jest (nowa broń-czar). Załatw wrogów. Drzwi zamkną Ci się za plecami. Weź więc nowy czar. Zaraz też będziesz miał okazję go wypróbować - pojawi się kolo z kwasem. W drzwiach z których wyszedł jest przełącznik. Otwiera on wyjście oraz kratę którą minąłeś. Wróć więc i sprawdź co jest za nią. Po drodze spotkasz w miarę spory komitet powitalny z "kwaskiem" na czele. Kiedy dotrzesz do pomieszczenia za kratą, idź jedyną możliwą drogą. Omiń wejście po prawej. Kiedy dotrzesz do następnych drzwi, rozpadną się one i wyskoczy następny pajac do unicestwienia. Podążaj dalej. W jednym z pomieszczeń znajdziesz TOWN KEY. Udaj się dalej przez wąskie drzwi. W pewnym miejscu będziesz miał dwie drogi do wyboru - na wprost i w prawo. Jeśli potrzebujesz energii, wybierz drogę na prawo. W innym przypadku idź prosto. Kiedy zobaczysz schody, Nie idź na górę, lecz udaj się przejściem na którego końcu jest winda. Wjedź na górę i podążaj w lewo. Wejdź po schodach, a drzwi na górze otwórz kluczem. Kiedy przez nie przejdziesz, znów spotkasz nieprzyjaciół. Nieco dalej, po prawej znajdziesz kolejny ołtarz. Nie korzystaj jeszcze z niego, ale udaj się w lewo. Kiedy wszystkich wytłuczesz możesz wrócić do ołtarza i go użyć. Teraz obejdź wielkie schody. Za nimi jest wejście do pałacowej kanalizacji. Zabij szczury, odwiedź ołtarzyk i znajdź dziurę w podłodze. Wskocz do niej i płyń z prądem do końca etapu.
Wyjdź z wody i trzy razy (w pewnych odstępach czasu) przełącz przełącznik. Drzwi staną otworem. Załatw gościa który po chwili przybiegnie, potem następnego stojącego na skrzyniach nieco dalej. W komnacie z kolumnami spotkasz dwa zmutowane szczury oraz kilka normalnych. Załatw je czym prędzej i udaj się naprzód. Za drzwiami jest winda z której skorzystaj. Kiedy ją opuścisz, napotkasz gostka z nieco mocniejszym argumentem (czar). Zarżnij go czym prędzej i z bliska. Nieco dalej, po prawej jest kolejny koleś i ołtarz. Zrób to co zwykle. Zauważ że kolesie mają zdolność robienia się przeźroczystymi. Przejdź więc przez jedyne możliwe drzwi. Na schodach napadnie Cię kolejny natręt. Nieco dalej spotkasz kolejnych. W dużej sali skręć najpierw w prawo. Przejdź przez drzwi, załatw słabo widocznego kolesia i z rozpędu, z laską w ręku przeskocz na drugą stronę. Zgarniesz COG PIECE. Teraz wróć tym samym sposobem jakim się tu dostałeś. Teraz przejdź przez duże drzwi w kratkę. Tutaj załatw dwóch przeciwników i udaj się na prawo od wejścia. Wskocz na linę i opuść się niżej, aż do momentu w którym zobaczysz małe przejście w ścianie. Wskocz w nie i pozbieraj leżące tam dobra. Wyjdź przez drewniane drzwi. Wiesz gdzie jesteś? Idź więc w kolejne szerokie drzwi (ale nie w te którymi tu przyszedłeś). Utnij łeb kolejnemu upierdliwemu wrogowi i podążaj dalej jedyną możliwą drogą. Znajdziesz się w potężnej komnacie. Podejdź do rzeźby przedstawiającej Corvusa. Za twoimi plecami wyskoczy trzech silnych przeciwników, których załatw. Teraz bezpiecznie pozbieraj wszystko co jest w sali. W następnym pomieszczeniu zajmij się kolejnym przeciwnikiem, po czym spenetruj wejścia po obu stronach przepaści: w lewym jest HEALTH VIAL, w prawym użyj przedmiotu, który znalazłeś nieco wcześniej. Nie przechodź jeszcze przez powstały most, lecz wróć się nieco do drzwi. W środku załatw wroga i wejdź po schodach na górę. Znajdziesz się na górze komnaty ze statuą. Podejdź do skrzyni, jest w niej duża butelka zdrowia. Teraz weź rozpęd i z laską w ręku przeskocz na drugą stronę pomieszczonka. Nie przejmuj się jeśli nie uda się z pierwszym razem. Kiedy już tam będziesz, czeka na Ciebie nagroda - ołtarz dzięki któremu zyskasz GOLD SHIELD!
Teraz spadnij na dół i idź do mostu który otworzyłeś. Przejdź przez drzwi, za nimi załatw wrogów którzy chowają się we wnękach po bokach. W następnej komnacie załatw kolejnych dupków. Jeśli potrzebna Ci mana, znajdziesz ją na szafkach w pomieszczeniu. Teraz możesz już wejść na schody. Przejście na górze jest zablokowane jakąś mazią. Udaj się więc w drugą stronę. Kolejny natręt. Po chwili znajdziesz się w pomieszczeniu z dwoma wystającymi kafelkami. Nadepnij na ten po lewej. Otworzy się wejście. W środku skorzystaj z ołtarza, PRZESKOCZ drewnianą część podłogi, użyj kolejnego ołtarza i przełącz trzy przyciski w małej wnęce z jakimś szklanym "czymś". Teraz możesz już wejść na drewnianą podłogę którą przedtem przeskoczyłeś. klapa się otworzy i znajdziesz się w znajomym miejscu. Udaj się do drzwi, które były zablokowane zieloną substancją i przejdź przez nie ochoczo. Biegnij aż dojdziesz do sali z modelem Ziemi (?). Po obu stronacz tej struktury są drzwi. W obu są też przyciski, które poprzełączaj. Spowoduje to otwarcie się dużych drzwi. Udaj się do nich i załatw przeciwników. Jeden z nich jest ukryty w ciemnym kącie zaraz przy drzwiach. Wbiegnij po krętych schodach, weź nowy czar z wnęki po lewej (METEOR SWARM). Przejdź dalej do następnych drzwi. Zanim przez nie przejdziesz, zrób save'a.
Teraz czeka Cię potyczka z pierwszym bossem w grze! Uzbroj się więc w najmocniejszą broń, z czarów wybierz Tom Mocy lub Meteor Swarm i do dzieła. Boss jest bardzo prosty: jeśli będziesz chodził przód-tył to jest szansa że nawet Cię nie trafi. Jedyny jego atak który jest stosunkowo groźny to wiązka świetlna. Trudno jej uniknąć. W końcu gość padnie trupem, a Ty zakończysz przygodę w mieście Silverspring. A, jeszcze jedna uwaga: przed walką nastąpi krótki przerywnik, więc nie śpiesz się ze strzelaniem i odpalaniem czarów.
Bardzo prosty level. Na początku wysłuchaj tego co Ci powie Tom Mocy. Następnie pozbieraj rzeczy porozrzucane po pomieszczeniu. Wyjdź z niego jedyną możliwą drogą. Teraz bardzo prosto, więc nie będę się rozpisywał. Po prostu podążaj do przodu, zbieraj przydatne przedmioty, zabijaj wrogów. Postaraj się badać każdy zakamarek. W pewnym momencie dotrzesz do jeziorka. Zanurkuj w nim. Znajdziesz tam ołtarzyk do połowy wbity w piasek. Po użyciu go zostaniesz obdarowany srebrną tarczą. Teraz szybko wypłyń (pływają tu rybki). Idź dalej. Kiedy dojdziesz do małego budyneczku dokładnie go przeszukaj. Nieco dalej odnajdziesz koniec tego poziomu. Jeszcze kilka uwag na koniec: przed wrogami można uciekać, ale wymaga to doskonałego opanowania skoków. Jeśli zaczniesz zapadać się w bagno, spróbuj biec sprintem i wybić się za pomocą laski. Czasami uda się wyjść. Często rób save'a.
Podejdź do posągu przy drzwiach. Następnie zabij szczury i udaj się dalej jedyną możliwą drogą. Załatw "kwaska" i zjedź windą na dół. Teraz szybko zeskocz z windy i przełącz przycisk na ścianie (na przeciwko kolumny z ogniskiem). Dwa betonowe pale powinny przytwierdzić windę do platformy. Kiedy winda wjedzie na górę, pojawi się pod nią przejście, w które wejdź. Zabij szczura. Nie wchodź zbyt szybko do czerwonego pomieszczenia, chyba nie chcesz być rozpaćkany na podłodze. W pomieszczeniu trzymaj się blisko lewej ściany. Skorzystaj z ołtarzyka i przejdź dalej. Jedna ze ścian pęknie i wyskoczą małe dinozaury(!?) Załatw je. Jeśli wejdziesz tam skąd wyszły, spotkasz jeszcze jednego. Teraz wdrap się na kryptę (w baseniku). Rozwal kamienne płyty i wydobądź z krypty manę oraz flaszkę z energią. Teraz popatrz na symbol muszli. Jedna z mniejszych muszelek wokół nieco wystaje. Wepchnij ją więc na miejsce. Tym sposobem zdobędziesz tarczę wojownika. Mając ją w kieszeni wróć na sam początek tego poziomu. Pamiętaj o pile tarczowej w czerwonym pomieszczeniu. Tarczy użyj przy posągu obok drzwi. Za nimi napadnie Cię kolejny "rzygający kwasem". Załatw go i ewentualnie pozbieraj fiolki z energią. Na końcu zabierz nową broń - STORM BOW. Otworzą się ściany. Wskocz do wody na dole, po czym wypłyń szybko na brzeg. Teraz, z bezpiecznej pozycji możesz zabić rybki. Kiedy już to zrobisz, pozbieraj strzały i wskocz do wody. Najpierw wciśnij przełącznik znajdujący się dokładnie pod mostkiem. Pooglądaj jeszcze dokładnie toń wodną i wypłyń na brzeg. Udaj się do drzwi które przedtem były zasłonięte kratą. Kiedy będziesz próbował przejść przez komnatę za nimi, z wody wyskoczy pół człowiek pół ryba. Zabij go i zanurkuj. Wpłyń do dziury na środku. Przepłyń kawałek. Po wyjściu z wody pozbieraj przydatne rzeczy oraz skorzystaj z ołtarza. Wróć do komnaty w której zabiłeś "ryboluda" i kontynuj wędrówkę. Nieco dalej będzie kolejny ołtarzyk i skrzynia. W szkrzynce będzie niebieska mana. Kiedy podejdziesz do ołtarza, ze ściany wyskoczy następny upierdliwy przeciwnik. Kiedy jego krew obryzga już ściany, możesz podążać dalej. Kawałek dalej znów wyskoczy na ciebie para ryboludzi. W pomieszczonku z dziurami w podłodze przestaw dwie dźwignie po jego obu stronach oraz pokrętło. Wszystko zacznie zalewać woda. Ustaw się tak, aby woda wyniosła Cię do dziury w suficie. Kiedy woda się zatrzyma zgarnij strzały do łuku. Kiedy będziesz chciał udać się w dalszą podróż, wyskoczy nieco szczurów. Biegnij tunelem aż do wyjścia. Wdrap się na murek po prawej od wyjścia z kanałów, następnie jeszcze wyżej i załatw netręta. Nadepnij na muszlę w podłodze i przestaw dźwignię która się ukaże. Eliminując przeciwników dostań się na drugą stronę pomieszczenia, po czym odnajdź kolejną muszlę w podłodze i przestaw kolejną dźwignię. Drzwi staną otworem. Jest w nich troszkę ciemno, ale to nic. Pozbieraj wszystko co jest porozrzucane wokół. Teraz odnajdź korytarz z czerwoną poświatą. Tutaj pozabijaj szczury. W miejscu gdzie napotkasz na dwóch ryboludów nieco zwolnij. Kiedy bowiem będziesz chciał przebyć korytarz, z dwóch dziur na ścianach buchnie ogień. Jeśli Cię podpali, cofnij się nieco i przykucnij w wodzie. Po przebyciu tej pułapki obejrzyj przerywnik. Dowiesz się z niego paru ciekawych rzeczy. Następnie wejdź nieco wyżej i stań na metalowym kawałku podłogi. Okaże się windą. Na pięterku znajdziesz ołtarzyk i linę. Skorzystaj z tego pierwszego i wdrap się po linie na strych. Tutaj ukryte są strzały. Teraz wróć na sam dół i udaj się na poszukiwanie składników o których była mowa w przerywniku. W tym celu przejdź korytarzem na prawo od przejścia z ogniem. Tutaj pozabijaj wszystkich i przeszukaj wszystko w najmniejszym calu. Kiedy już to zrobisz odnajdź schody w tunelu z wodą. Wejdź po nich i przejdź przez drzwi.
Pozbieraj strzały po lewej i prawej stronie. Teraz weź nowy czar z podestu i zeskocz szybko z powrotem. Teraz zanurkuj i płyń przed siebie. Załatw wszystkich wrogów i pozbieraj przedmioty. Wejdź w jedne z przejść. Na kolumnie zobaczysz przycisk. Przestaw go i sprintem biegnij przez otwarte drzwi. Kiedy drzwi na końcu korytarza zamkną Ci się przed nosem, odwróć się. W podłodze pojawi się dziura. Zabij maszkary które z niej wyskoczą, pozbieraj wszystkie gadżety i przestaw przełącznik na ścianie (nadal pod wodą). Teraz drzwi które przed chwilką były zamknięte znów stoją otworem. Przejdź przez nie i wybij przeciwników. Przejdź przez jedyne możliwe drzwi. Biegnij cały czas prosto aż do pomieszczenia z dwoma stołami. Tutaj znów wybij wszystkich i pozbieraj co potrzebne. Kontynuuj wędrówkę. Po pochylni zejdź niżej i skręć do pierwszego pomieszczenia na prawo. Zabij wroga i skorzystaj z ołtarzyka. Następnie zanurkuj i zbadaj całą toń wodną. Znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów. Wróć do ołtarzyka i wyjdź z pomieszczenia do korytarza z pochylnią. Podążaj przed siebie aż dojdziesz do dużego placu z fontanną na środku. Załatw wszystkich ryboludów i wejdź w szerokie przejście na lewo od miejsca z którego tu przyszedłeś. Kiedy dotrzesz do pomieszczonka z kolumną na środku, poszukaj kolejnego ołtarzyka którego użyj. Teraz wskocz do "wodnej" ściany kolumny i płyń na dół oraz korytarzem prosto.
Wypłyń na powierzchnię i udaj się do przejścia po lewej. Porozbijaj wszystkie dzbany, pozbieraj przedmioty. Kiedy to już zrobisz, przejdź przez drzwi po prawej od pochylni którą przybyłeś do tej komnaty. Załatw ryboluda i zniszcz pękniętą ścianę (obok kawałków kamienia). Teraz przeskocz na suchy grunt i spraw aby ptaszek powąchał ziemię. W wodzie znajdziesz kilka rzeczy, w tym ołtarzyk z tarczą oraz dwie rybki. Pozbieraj wszystko, wypłyń z wody i przejdź dalej jedyną możliwą drogą. Kawałek drogi dalej spotksz ryboludów. Zrób im z tyłka jesień średniowiecza i wskocz do baseniku. Znajdziesz w nim przycisk. Wypłyń i nadepnij na przełącznik obok drzwi. W drzwiach następny. W kolejnym pokoju dla rozrywki zabaw się z ryboludem. W baseniku znajdziesz drugi przycisk, kończący sekwencję i otwierający drzwi. Wróć się więc kawałek i przejdź przez nie. Na dużym placu pozbądź się wszystkich przejawów życia. Pooglądaj wszystko dokładnie i przebiegnij przez drzwi po lewej (stojąc od miejsca w którym wszedłeś do tej komnaty). W środku kolejny rybolud. Po schodkach wejdziesz do pomieszczenia w którym znajdziesz dwie paczki strzał do łuku feniksa (po obu stronach schodów). Zbierz je czym prędzej i użyj wspomnianych schodów aby dostać się wyżej. Znajdziesz tam przełącznik i dwie butelki z energią. Nie pozostaje Ci nic innego jak wrócić na dół... ale co to? Schody się zapadły? Skorzystaj więc z okazji i zalicz kolejny ołtarzyk, tym razem z maną. Schody po chwili zjadą po Ciebie, więc nie wpadaj w panikę. W tym momencie już nic Ci nie przeszkodzi aby dostać się do łuku feniksa w baseniku na dole... O, a jednak, spotkasz jeszcze ryboludzika. Kiedy się z nim uporasz, nareszcie będziesz mógł zebrać upragnioną broń. Otworzą się również drzwi obok, przez które z zaciekawieniem przejdź. Szybko przeskocz do ołtarzyka - energia. W pomieszczeniu jest mała pułapka. Aby ją ominąć szybko wskocz do wody. Spłyń niżej, wyskocz z wody i załatw ryboluda, który wyskoczy za tobą. Dalej, w dużej komnacie spotkasz kilka szczurów i kolejnych ryboludów. W basenikach z których oni wyskoczą jest kilka przydatnych gadżetów. Przeszukaj jeszcze całe pomieszczenie i kontynuuj wędrówkę... Podczas drogi wyskoczy na Ciebie jeszcze jeden rybolud. W końcu dotrzesz do dużej komnaty z potężnym kryształem na podeście. Załatw istoty z piekła rodem i zgarnij upragniony kawałek krzyształu. Kiedy będzie on już w Twojej kieszeni, otworzy się jedna ze ścian. Znajdziesz tam między innymi ołtarzyk podnoszący siłę laski. Od teraz jest to naprawdę zabójcza broń! Pozwiedzaj jeszcze komnatę, po czym udaj się dalej. Brnij cały czas przed siebie zabijając przeciwników. Powinieneś dotrzeć do kolejnej "wodnej ściany". Wskocz w nią, płyn do góry. Wyjdź z wody, zabij "rybcię" i przestaw wajchę. Otworzy ona kratę. Za nią... znajome miejsce? Wystarczy tylko przejść do miejsca z którego zaczynałeś ten poziom i wskoczyć do wody. Przepłyn kawałek, a znajdziesz się z powrotem na...
Wypłyń na samą górę i pozbądź się ptaszków. Pozbieraj strzały i przeskocz do wnęki. Przejdź przez drzwi i załatw wszystkich wrogów. W pomieszczeniu z basenem pośrodku zabij ryboludów którzy wyskoczą z wody. Nie wskakuj do wody. Idź ciemnym korytarzem. Wyskoczą na Ciebie szczury, nieco przerośnięte zresztą. Nieco dalej, za drzwiami, załatw ryboluda i znajdź kolejne drzwiczki. Znajdziesz się w wąskim korytarzu. Na jego końcu spotkasz ryboluda. Na prawo od wyjścia z korytarza znajdziesz ołtarzyk z energią. Po lewej natomiast przełącznik. Przestaw go i udaj się dalej przez drzwi za Twoimi plecami. Dotrzesz do średniej wielkości komnaty. Zapoznaj "kwaska" z ostrzem twojej laski, pozbieraj hell orby, i wskocz do baseniku. Na dole zatłucz szczury i pooglądaj kolumny. Teraz już wyjdź na świeże powietrze. Zabij ptaszynę i zgarnij przedmioty porozrzucane po placu. W pomieszczeniu z fontanną napotkasz kilku ryboludów i znajdziesz duuużo gadżetów. Na lewo od wejścia do tej komnaty jest zawalone przejście. Po skałach wdrap się wyżej. Przełącz przełącznik i zejdź na dół. Wejdź na podest na którym biega "kwasiak". Zrób z nim porządek. Teraz już bezpiecznie możesz udać się do miejsca, które otworzył przycisk. Zgarnij flakonik i przestaw przycisk. Nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzić co jest za drzwiami które się otworzyły. Podążaj do przodu, zbieraj przedmioty, zabijaj, gwałć... ups, to ostatnie to może nie. W końcu dotrzesz do szerokich drzwi. A za nimi...
Na samym początku skorzystaj z ołtarzyka. Teraz wskocz do wody i płynąc skręć w pierwszy korytarz po prawej. Wyjdź z wody i zrób porządek z ryboludami. Po obu stronach schodów znajdziesz manę i strzały do łuku grzmotów. Teraz wejdź na schody i skręć w lewo. W korytarzu będzie ołtarzyk z tarczą. Wróć do schodów. W ciemnym pomieszczeniu wejdź na linę. Na górze zabij szczury oraz pozbieraj przedmioty. Następnie zejdź na dół i przejdź przez wąskie przejście. Po lewej znajdziesz nowy czar. Kiedy go zgarniesz, rozsypie się ściana. Na dużym placu pozabijaj wszystkich i pozbieraj przedmioty. Pobiegaj po dachach, poskacz po półókach... Troszkę się Corvus nagimnastykuje. Kiedy zejdziesz już na dół, skorzystaj z ołtarzyka z maną i udaj się do jedynego możliwego przejścia. Przebiegnij kawałek wodą. Zanim z niej wyjdziesz, z czarów wybierz Tom Mocy, a z broni Łuk Feniksa. Kiedy Corvus się odezwie, powinieneś już widzieć ryboluda który chyba ma zbyt dużo hormonów wzrostu. Nie patyczkuj się więc: użyj tomu mocy, wyceluj i strzel jaszczurkowi w brzuch. Wystarczy rozsądny strafe i kilka kilo strzał feniksa, a koleś zaliczy efektownie glebę. Przybiegnie potem jeszcze jego podwładny, któremu pokaż jak to jest wąchać kwiatki od spodu. Pozbieraj jeszcze przedmioty porozrzucane po placu boju i udaj się w dajszą wędrówkę korytarzem, na którego początku widnieje flaszka energii. Nieco dalej zawali się strop. Cóż, solidna robota. Nic to, po chili zeskoczą do Ciebie przyjaciele. Kiedy upewnisz się, że są już niegroźni, musisz dostać się na górę. W tym celu stań kilka kroków od ściany i wykonaj skok do przodu. Corvus powinien się chwycić krawędzi. Podążaj przed siebie. Dojdziesz do dużego placu z basenem... Załatw wszystkich i pozbieraj użyteczne przedmioty. Powinieneś znaleźć ołtarzyk taki jak na samym początku levelu. Użyj go, wskocz do wody i płyń przed siebie korytarzem. W pewnym momencie Corvus oznajmi, że znalazłeś EARTHBLOOD. Jest to dziwna, zielonkawa maź. Użyj flakonu, który zebrałeś wcześniej. Odczekaj momencik i zabierz go z powrotem. Teraz będzie on już pełny. Wypłyń na powierzchnię. Przejdź przez szerokie drzwi - rybolud i ołtarzyk, wiesz co robić. Teraz wskocz do wody. Na jednej ze ścian znajdziesz przełącznik. Otwiera on kratę. Teraz możesz już płynąć dalej. Na rozwidleniu skręć w lewo, następnie płyń cały czas prosto, nie skręcając na rozwidleniu. Znajdziesz się na początku tego poziomu. Zabij "kwaska" i przejdź przez drzwi którymi tutaj przywędrowałeś.
Poziom już znasz, więc nie będę się rozpisywał. Pamiętasz miejsce w którym był przełącznik otwierający klapę pod wodą nieco niżej? To dobrze, bo musisz tu wrócić. Po drodze spotkasz jeszcze kilku wrogów. Kiedy będziesz już na miejscu, nie patyczkuj się z tym i zeskocz do wody. To miejsce też znasz? Jeśli musisz zbierz dwie flaszki z dziury, którą otworzyłeś przyciskiem na górze. Przepłyń kawałek podwodnym korytarzem, wdrap się na suchy ląd i przebiegnij przez drzwi.
Ten poziom też znasz. Musisz dojść do miejsca w którym był stary mieszkaniec miasta i uzdrowiciel zarazem. Szybko jednak zorientujesz się że coś tu nie gra. Przybyło nieco wrogów, a zamiast stać, uzdrowiciel leży nieruchomo na ziemi... Zabijaj wszystkich bez odrobiny współczucia. Kiedy krew zaleje ziemię (poniosło mnie), podejdź do starca. Włączy się krótka wstawka. Po niej wjedź windą na górę (już tu raz byłeś) i powkładaj odpowiednie rzeczy do odpowiednich kapsuł (obok garnka z wywarem, wyglądają jak kominki). Na podeście międzu kapsułami pojawi się flakon z miksturą. Weź go i wróć do starca. Podejdź do niego i użyj flakonika. Zobaczysz kolejną wstawkę. Wysłuchaj dokładnie rozmowy. Zobaczysz też jak otwiera się tajne przejście. Wejdź do niego i skorzystaj z portalu. Tak własnie dobiegnie końca Twoja przygoda w mieście Andoria.
Podążaj cały czas prosto. W miejscu gdzie wyskoczą na Ciebie raptorki, masz dwie drogi do wyboru. Najpierw udaj się w tą po prawej stronie (od mostu). Pozbieraj przedmioty leżące obok ściany i wróć się do drugiego przejścia. Idąc, uważaj na kolce wysuwające się ze ściany. Wystarczy się pod nimi przeczołgać, a nic Ci się nie stanie. W komnacie gdzie raptorki wcinają jakieś zwłoki, są schody. Zejdź po nich. Na dole przekonasz się o wieku tych schodków. Nie przejmuj się tym, tylko wskocz do wody i przepłyń do następnego pomieszczenia (są tam drzwi zalane wodą). Poczęstuj rybki fireballami i wyjdź na suchy ląd (jest mały skrawek skał na prawo od dźwigni na podeście, patrząc z miejsca z którego przypłynąłeś). Teraz stań na na krawędzi wysepki i wskocz na podest z dźwignią. Przestaw ją, a otworzą się drzwi pod wodą. Płynąc korytarzem nie zapomnij użyć ołtarzyka z powietrzem, oraz zebrać many. Kiedy wyjdziesz na ląd, zaatakują Cię dinusie. Nieco dalej znów czeka Cię kąpiel. Wyjście na ląd znajduje się po prawej stronie. Z niego przeskocz na półkę skalną, po czym wdrap się jeszcze wyżej. Kiedy zrobisz kilka kroków, zaatakuje Cię stadko dinozaurków i jeszcze para innych zwierzątek. Pozbieraj przedmiociki i odnajdź pochylnię (obok miejsca gdzie leży mana). Wejdź na nią i z niej wdrap się na kolejną półkę. Potem jeszcze wyżej, gdzie znajdziesz ołtarzyk, w którym uzupełnij nadszarpnięte zdrowie. Przejdź po skalnym mostku i podążej ciągle przed siebie, nie zwracając uwagi na sypiący się sufit. Następnie zostaje Ci tylko przeczołgać się przez wnękę i udać się do kolejnego levelu.
Na początek pozbądź się zwierzątek. Następnie wdrap się na występ skalny obok kaktusa, zbierz przedmioty i przeskocz do wnęki (jeśli patrzysz w stronę baseniku, to wnęka jest na lewo). Przy urwisku poczekaj aż stworki same do Ciebie przeskoczą, po czym sam przedostań się na półkę na której były (skok z rozbiegu z laską). Weź flaszeczkę i wróć się do baseniku na początku levelu. Zanurkuj i płyń korytarzem. Po wyjściu na powierzchnię pozabijaj wszystkich w jaskini oraz troszkę dalej na świeżym powietrzu. Kiedy nikt już nie będzie oddychał, możesz wejść wyżej po skałach. Na górze rozwal gniazdo i z rozbiegu przeskocz do ciemnej wnęki. W niej załatw robaka i kolesia który rzuca w ciebie jakimiś sztyletami. Kiedy wejdziesz na wyższy poziom, włączy się wstawka. Wysłuchaj co ma do powiedzenia ranny. Teraz możesz już kontynuować podróż. Jest tylko jedna możliwa droga. Będziesz musiał przeskoczyć parę dziur i zabić parę stworków. W końcu dotrzesz do wodospadu. Uważaj na dziury w moście. Na jego końcu znajdziesz nowy czar, oraz ołtarzyk. Skorzystaj z ołtarzyka i udaj się do ciemnej jaskini obok. Jej przejście nie jest trudne - troszkę wspinaczki w jednym miejscu. Kiedy wyjdziesz na dzienne światło, znów zobaczysz mały komitet powitalny. Przeszukaj korytarz w skale i podążaj przed siebie... Dalej, na większym placu spotkasz dwa duuuże "dinozaurki", strzały do łuku feniksa itp. Wiesz dobrze co robić. Następnie musisz odnaleźć wejście do kolejnej jaskini. W tym celu zejdź niżej obok dwóch szkieletów. W grocie przeszukaj ląd i wybij cały żywy inwentarz. Potem wskocz do wody i wpłyń w podwodny korytarz (obok leżących kości). Dotrzesz na skraj wodospadu. Nie namyślając się długo, skocz w dół (postaraj się nie spaść na koła wodne). Po prawej znajdziesz wysepkę z flaszką energii. Po lewej natomiast dziwne pale... Podążaj ich śladem. Po chwili ujrzysz bramy miasta. Przywitaj się jeszcze z gostkami ich broniącymi. Pozbieraj energię i manę oraz to co najważniejsze: klucz z podestu na lewo od groty którą tu dotarłeś. Teraz skieruj się już do bramy miasta. Otwórz ją kluczem.
Po wejściu do dużej komnaty, pozbieraj wszystko co jest wokół. Nie przejmuj się kolesiem strzelającym do Ciebie - jeśli będziesz cały czas w ruchu, nic Ci nie zrobi. Następnie udaj się do przejścia na prawo od bramy miasta. Znajdziesz w nim dwóch wrogów, ale też ołtarzyk z energią. Teraz już udaj się do wejścia na lewo od bramy. Załatw kolejnego zwierzaka. W miejscu z dziwną, zieloną cieczą, pooglądaj kolumny. Zobaczysz, że są na nich pułapki z ogniem. Pierwszą "niespodziankę" przeskocz, a pod drugą się przeczołgaj. Jeśli mimo wszystko zostałeś podpalony, wskocz do glutów i kiedy ogień zgaśnie, szybko wyjdź na powierzchnię. W następnym pomieszczeniu czeka na ciebie przeciwnik. Po kilku strzałach padnie na glebę. Niestety okaże się, że drzwi są pozamykane. Obejrzyj dokładnie figurkę, a zobaczysz że czegoś jej brakuje. Przełącz jeszcze przełącznik obok wejścia, na słupie. Nestępnie czeka Cię powrót do pierwszego dużego pomieszczenia. Zostało jeszcze jedno przejście do zwiedzenia (na lewo od korytarza którym teraz przyszedłeś). Po drodze napotkasz jeszcze kilka zwierzątek. Kiedy będziesz już w korytarzu, napadnie Cię następny opętany mieszkaniec miasta. Zabij go i szybko zmień broń na coś mocnego. Bowiem w następnym pomieszczeniu spotkasz kilku kolesi którzy uszczkną nieco twojej energii. Kiedy będzie już czysto, wejdż wyżej. Stań na wprost tronu. Po jego lewej stronie, na ścianie znajdziesz przełącznik. Otwiera on drzwi do znanej Ci już komnaty. Nie wchodź do niej, lecz wejdź wyżej po pochylni. Na górze udaj się w pierwsze wejście po prawej. Znajdziesz się znów w pierwszej komnacie. Załatw owado-ludzi po obu stronach pomieszczonka, po czym przeskocz na kolumnę na środku. Tutaj kolejni "osowaci". Po wyczerpującej walce zejdź z kolumny i wejdź w wejście gdzie szło się do kolumn z ogniem. Zaraz przy wejściu znajdziesz ołtarzyk ze złotą tarczą. Mając ją na sobie możesz bez obaw powrócić do sali z tronem. Znów wejdź wyżej. Omiń dwa korytarze po prawej, kieruj się do tego na wprost. Na rozgałęzieniu wybierz trasę po prawej. Dotrzesz do okrągłego pomieszczenia z wodą pośrodku. Zanim jednak posmakujesz kąpieli, wybij natrętnych owadoludzi. Pod wodą odnajdziesz przejście. Płynąc w dół nie zapomnij skorzystać z ołtarzyka z powietrzem. Kiedy już wypłyniesz na powierzchnię, zajmij się kozakiem miatającym ostrzami (stoi on między dwoma strumieniami wody). Po jego unicestwieniu skieruj swe kroki do pobliskich drzwi. Za nimi, oprócz wrogów, znajduje się kilka przedmiotów i przełącznik, który otwiera przejście pod wodą. Przejście to znajduje się w słupie którym już płynąłeś. Zanurkuj więc i płyń do oporu do góry. Na powierzchni zabij dwóch następnych mieszkańców miasteczka, skorzystaj z ołtarzyka, a na końcu zabierz następny czar do kolekcji. Biorąc go jednocześnie naciskasz przycisk pod nim, otwierający drzwi przed sobą. Wystarczy przez nie przejść.
Na moście przywita Cię koleś. Dalej, w dużym pomieszczeniu wybij wrogów. Popatrz w górę, a zobaczysz półkę ze strzałami, hell orbami i energią. Aby na nią wejść, stań po jej lewej stronie (patrząc tak jak przyszedłeś). Następnie strzel w przycisk z na kolumnie (stoisz plecami do ściany - kolumna jest na wprost Ciebie). Nie idź na razie na samą górę, lecz zejdź na dół, przejściem identycznym jak to, którym tu przybyłeś, ale po drugiej stronie pomieszczenia. W korytarzu po prawej znajdziesz ołtarzyk. Omiń małe pomieszczenie po prawej, idż ciągle prosto. Kiedy trafisz do większej komnaty, napotkasz kilku "owadziaków". Zrób czystkę i wejdź wyżej, po schodkach na których stali wrogowie. Kiedy napotkasz zielonkawą dziurę w ścianie, wejdź do niej, a na jej krawędzi przypatrz się uważnie prawej ścianie komnaty pod tobą. Zobaczysz gzyms, po którym przejdź na półkę z przedmiotami. Będziesz musiał skoczyć na końcu gzymsu, więc uważaj aby nie spaść w dół. Następnie wróć na właściwą drogę i kontynuuj podróż... W kolejnej komnacie (z liną) zabij wrogów, po czym skieruj się do trzeciego z kolei przełącznika. Po jego użyciu, za Twoimi plecami otworzy się skrytka, w której zgarniesz HEART GEM. Jeśli chcesz przełączyć pozostałe dwa przełączniki, zrób to, ale zaraz po naciśnięciu przycisku odskocz do tyłu, unikniesz w ten sposób kontaktu z prądem. Teraz wskocz na linę i opuść się niżej. Podążaj jedyną możliwą trasą, a dotrzesz do pomieszczenia z trzema drzwiami. Najpierw skieruj się do tych na prawo. Pozbieraj co jest i wejdź w drzwi pośrodku. Czeka cię przeprawa przez ogień, coś jak na początku poprzedniego levelu, ale trudniejsza. Na końcu "ścieżki ognia" już czeka na Ciebe winda. Na górze znów trafisz na pułapkę. W końcu dotrzesz do przełącznika przy drzwiach. Nadepnij więc na niego. Otworzy on drzwi w komnacie na dole i bramę przed Tobą. W małym pomieszczonku zbierz gadżety i skocz w dziurę. Znajdziesz się w korytarzu, w którym były pułapki z ogniem. Nie baw się w ich ponowne przechodzenie (chyba że chcesz). Po prostu przejdź przez drzwi obok. Następnie do nowo otwartego przejścia. Kolejni wrogowie... Nad lawą możesz przejść, to na szczęście nie jest pułapka. Kiedy przejdziesz przez następny korytarz, trafisz do następnej (ech...) komnaty. Najpierw skorzystaj z ołtarzyka po prawej, potem wejdź na schodki po jednej ze stron kolumny. Zbierz laskę. Nagle z czterech stron wyskoczą przeciwnicy, każdy chętny do posmakowania Twoich czarów. Spraw aby byli uszczęśliwieni. Pozbieraj jeszcze to co jest w ich kryjówkach, dobij niedobitków, po czym przejdź do kolejnej komnaty przejściem w jednej ze wspomnianych wyżej kryjówek. Znajdziesz tu przycisk w posadzce, na który oczywiście nastąp. Zjedzie winda. Kiedy znajdziesz się już na górze, pozbieraj przedmociki i spadnij na dół. Czeka cię niezła sieczka z miejscowymi. Poznajesz pomieszczenie w którym się znajdujesz? Musisz wrócić do dużej komnaty na początku (tam gdzie był przełącznik na słupie). Teraz wejdź już na samą górę. Jeśli przełączyłeś wszystkie przełączniki o których wspomniałem unikniesz kontaktu z gorącą parą. Pozbieraj przedmioty po lewej i prawej, a następnie użyj znalezionego wcześniej gemu na jednym z posągów. Kiedy zjedzie trumna, użyj na zwłokach króla laski. Otworzy się przejście. Znajdziesz w nim (oprócz zwykłych przedmiotów) WARRIOR'S AMULET. Kiedy go zgarniesz, otworzy się klapa w podłodze. Wskocz w powstałą dziurę, załatw dwa zwierzaczki i podążaj przed siebie - innej drogi zresztą nie ma. Kiedy dotrzesz do dużego pomieszczenia, nie chciej sprawdzić jak wysoko jest stąd na dół. Zerknij nieco na lewo i do góry. Zobaczysz, że możesz się wspiąć wyżej. Hmm... to miejsce też już skądś znasz? Załatw owadzika i skieruj się do początku tego levelu, a jednocześnie do wejścia do...
Ten poziom już znasz, więc krótko: pamiętasz miejsce, w którym był posążek któremu czegoś brakowało? Aby do niego dotrzeć musiałeś iść przez pułapkę z ogniem... Potem otworzyłeś drugie przejście do tego pomieszczenia... Już pamiętasz? Musisz więc tam wrócić. Po drodze spotkasz kilku nowych wrogów. Uzupełnij sobie w tym poziomie energię. Kiedy nic już nie będzie do zabicia i będziesz miał full życia, użyj amuletu na wspomnianym posążku. Włączy się wstawka... Posłuchaj co mają Ci do powiedzenia mieszkańcy miasta. Na koniec czeka Cię zjazd windą do kolejnego poziomu.
Ten level jest już trudny. Polecam często robić save. Najlepiej przed każdą pułapką. Zaraz na początku już pierwsza z nich (musisz przebiec sprintem, chyba że chcesz roztopić się w lawie). Korytarzem dotrzesz do następnej przeszkody. Aby ją ominąć, musisz przeskoczyć wgłębienia w podłodze. Jeśli dobrze wymierzysz skok, nie wpadniesz w sidła. Pamiętaj, że jedno dotknięcie ostrza i zaczynasz od początku. Kiedy przeskoczysz pierwszy zatrzask, wyskoczą na Ciebie przeciwnicy. Po ich załatwieniu przeskocz drugie wgłębienie. Znów korytarz, i znów pułapka. Teraz możesz stanąć tylko na kładkach z owadem. Jeśli staniesz gdzie indziej, wracasz na początek tej pułapki. Stań więc na pierwszej kładce i zerknij w lewo. Widzisz ołtarzyk? Musisz się do niego dostać, użyć go i wrócić na pierwszą kładkę. Zwróć uwagę, że niektóre kładki są pokryte zieloną mazią. Kiedy na takiej staniesz, musisz szybko skoczyć na inną, w innym wypadku spotkasz się z kamiennym blokiem. Kiedy będziesz z powrotem na pierwszej kładce, musisz dojść do następnego korytarza. Jest w nim duża flaszka z energią. Na końcu korytarza, za kolumną jest winda. Na górze zabij wrogów i wejdź na półkę z niebieską maną. Z niej przeskocz na gzyms na kolumnach. Znajdziesz tu przycisk. Nadepnij na niego, a z lawy wyjadą schodki do drzwi na ścianie. Przejdź przez nie, aby stawić czoła następnej zasadzce. Stań na krawędzi dziury, po czym strzel w przycisk na ścianie po lewej. Wąska kładka zacznie się obracać. Ty musisz wyczuć odpowiedni moment, aby na nią wejść oraz zejść z niej po drugiej stronie. Na końcu korytarza znów będzie winda. Wyjedź na górę, zbierz manę i udaj się dalej. Skokiem omiń znaną Ci już pułapkę z ogniem (uważaj aby nie skoczyć zbyt daleko, bo spotkasz się z Bogiem Wulkanów). Następnie stań na krawędzi przepaści i dostań się na ruchomą kładkę. Kiedy już z niej zejdziesz - następny (...) korytarz... W pomieszczeniu z dziurą w podłodze pozbieraj manę. Kiedy już wskoczysz do dziury, sprintem biegnij na koniec korytarza. Korytarz nagle stanie do pionu, Ty jednak unikniesz spotkania z kolcami. Stojąc na wprost ślepego korytarza (tak jak wybiegłeś) udaj się w lewo. Po linie zejdź na dół i przeszukaj pomieszczonko. Wyjdź z powrotem na góre. Kontynuuj wędrówkę. Zanim jednak wejdziesz do odnogi korytarza, zerknij na kolce po prawej. Przygotuj się, wskocz do korytarza i szybko biegnij na jego koniec. W ostatnim momencie unikniesz kontaktu z ostrzami. Zaraz po wyjściu z korytarza uważaj na dziurę z lawą. Kolejna pułapka jest w miarę prosta. Wystarczy wybrać odpowiedni moment na bieg i trzymać się blisko ścian, a nic Ci się nie stanie. Zaraz za zakrętem napotkasz na noże obrotowe. Znów musisz trafić w odpowiedni moment i przebiec dalej. Zatrzymaj się na krawędzi, zerknij na następną przeszkodę i zacznij skakać... Jeden źle wymierzony skok i pływasz w lawie. Kiedy będziesz mógł już przeskoczyć na stały (jak się wydaje) grunt, zrób to. Okaże się jednak, że podłoga zacznie się wsuwać w ścianę! Sprintem więc przebiegnij jak najdalej i w ostatnim momencie skocz na (tym razem na 100%) stały gruncik. Uff... Następna "przeszkadzajka". Aby przeżyć musisz podejść jak najbliżej przeszkody (są trzy) i kolejno: przeczołgać się, przebiec, przeczołgać się. Teraz jeszcze przeprawa przez maczugi (i znów zabawa w znajdywanie odpowiedniego momentu na przejście). W korytarzu, na prawo znajdziesz ołtarzyk z energią, na lewo małą komnatę. Wejdź do niej, a otworzy się przejście w podłodze. Wskocz do niego i opuść ten poziom. Uff... było ciężko!
Bardzo krótki poziom. Idź do przodu zbierając wszystkie przedmioty jakie potrzebujesz. Zanim wyjdziesz przez któreś z drzwi, uzbroj się w łuk feniksa. Za nimi bowiem spotkasz kolejnego bossa. Tym razem czeka na ciebie... eee... jaszczurka pomieszana z dinozaurem. Kiedy biegnie na Ciebie, Ty biegaj sprintem wokół planszy. Nie powinieneś mieć kłopotu. Kilka strzał feniksa ostudzi (!?) jego zapał i stwór zostanie przygnieciony przez kamienie (jaszczur jest okropnie głupi). Niczym już nie skrępowany skorzystaj ze wszystkich ołtarzyków, po czym wejdź we wrota którymi wyszedł potworek. Znajdziesz tam nowy czar (IRON DOOM) oraz drzwi przez które dotrzesz do...
Podążaj za korytarzem. W pewnym momencie podłoga się otworzy i wyskoczą dwa zwierzaki oraz pojawi się trochę gadżetów. Za dużymi drzwiami spotkasz dwóch owadziaków. Droga jest jedna, idź nią aż dotrzesz do dużego pomieszczenia z duuuuużym robalem i bagnem. Oczywiście nie piszę o tym, że po drodze masz zabijać wszystkich i zbierać przydatne przedmioty. Będąc już w tym pomieszczeniu, musisz tak skakać po gniazdach, aby dostać się na linę. Po linie na górę. Robaka zostaw w spokoju, niech sobie brzęczy. Po zeskoczeniu z liny wejdź w wejście po lewej. Drzwi są zamknięte, zapamiętaj to miejsce. Przejdż do bliźniaczych drzwi po drugiej stronie pomieszczenia. Korytarzem (w korytarzach warto czasem patrzeć na sufit - są pomieszczonka z przedmiotami i ammo). W pomieszczeniu z kolumną pośrodku i liną, wejdź na linę, następnie na półkę z wejściem do kolejnego korytarza. Możesz też poskakać po platformach zawieszonych nad bagnem, znajdziesz kilka rzeczy. Idąc korytarzem, znajdziesz ołtarzyk z energią i tarczą. Nieco dalej, w pomieszczeniu z dwoma owadami i dwoma zwierzakami, najpierw się ich pozbądź, a następnie przejdź na drugą stronę ściany w dwoma wnękami po bokach. Znajdziesz klucz. Otworzy się też skrytka na przeciwko. Przejdź przez mostek i podążaj przed siebie, aż do "skrzyżowania". W lewej odnodze znajdziesz klapę w podłodze. Podejdź do niej, a kiedy się otworzy, zeskocz na dół. Potem jeszcze niżej. Wejdź w drzwi które są przed tobą. Skoro już wiesz gdzie jesteś, możesz dostać się do drzwi, które były przedtem zamknięte. Znaleziony klucz idealnie pasuje do zamka. Za nimi idź ciągle przed siebie, zabijaj wszytko co się rusza, przeszukuj każdą wnękę itp. Trasa nie jest skomplikowana. W końcu dotrzesz do placu z pomieszczeniem pośrodku. Załatw wszystkie zwierzaki, zgarnij IDOLa z pomieszczenia z robalami (robale zostaw w spokoju). Następnie zjedź jedną z platform do znanego pomieszczenia. Czeka Cię teraz jeszcze raz wędrówka do miejsca gdzie znalazłeś klucz. Drogę utrudni Ci tylko kilku nowych przeciwników. Idąc znanym już korytarzem (za mostkiem), przeszukuj jak zwylke każdą wnękę, pomieszczenia na suficie oraz zabijaj wszystkich, którzy staną Ci na drodze. Po niedługiej wędrówce znajdziesz miejsce, na którym możesz użyć IDOLa. Pojawi się portal, przez który przejdź. Znajdziesz się w komnacie, w której spotkasz... HIGH PRIESTESS. Wysłuchaj rozmowy. Będziesz musiał teraz ją pokonać. Łuk feniksa załatwi sprawę. Jeszcze jednen krótki przerywnik i laseczka teleportuje Cię do...
Znajdujesz się w kopalni Oglów. Ogle to niskie istoty zmuszane tutaj do pracy. Pomóż im załatwić ich oprawców. Zaczynamy: Zabierz nowy czar, wskocz na linę i zejdź na dół. Idź po pomoście (pod gorącą parą się przeturlaj), a spotkasz pierwszych Oglów. Zabij osiłków ich pilnujących. Skorzystaj z ołtarzyka i wdrap się do przejścia (na prawo od ołtarzyka). Na następnym pomoście poczekaj aż sufit skończy pękać. Na rozdrożu skręć w lewo. Na końcu są strzały grzmotu. Teraz wróć i idź w drugą stronę. Przeszukaj dokładnie wszystko pod pomostem - kolejni Oglowie to uratowania. W końcu dotrzesz do pomieszczenia z wielkim, mechanicznym młotem. Uratuj następnych Oglów. Trochę dalej znajdziesz windę. Zjedź na dół. Poczekaj aż sufit się zawali. Kiedy będziesz miał dwie drogi do wyboru, idź w tą po prawej. Za drzwiami kolejni Oglowie i kolejna winda. Niżej zabij trzech mięśniaków. Aby przejść dalej musisz się przeczołgać przez dziurę w ścianie na lewo od windy. Uwojnij kolejne stworzonka i zniszcz podpórkę rury po prawej. Po powstałej pochylni wejdź wyżej. Obok torów znajdziesz złotą tarczę. Wybij kolejnych osiłków. Obok zniszczonego urządzenia, między dwoma metalowymi prętami jest schodek, po którym dostaniesz się wyżej. Skręć w prawo i użyj wajchy. Wróć do miejsca w którym, otworzyło się wejście. Znajdziesz kółko od wózka (MINE CART WHEEL). Ponownie wdrap się na górę między dwoma prętami i przejdź przez drzwi po lewej. Nie wpadnij do niezidentyfikowanej mazi, lecz wdrap się wyżej na ścianie po prawej. To miejsce już znasz. Teraz czeka Cię skakanie po zepsutym pomoście, nieco po lewej. Po drugiej stronie spotkasz kolejnego kolesia do rozwałki. Nieco dalej, obok strzał do łuku feniksa, zobaczysz wózek bez jednego koła. Użyj więc tego znalezionego. Corvus zaliczy małą przejażdżkę, a Ty znajdziesz się w następnym poziomie.
Po (nie)udanym lądowaniu, przejdź kawałek dalej. Znajdziesz się w dużym pomieszczeniu. Uwolnij oczywiście Ogle. Na samym dole znów czeka Cię troszkę czołgania. Omiń gorącą parę, po czym wyślij na tamten świat dwóch "złych". Po prawej znajdziesz drzwi, za nimi ołtarzyk i przełącznik. Otwiera on przejście na początku. Musisz więc wrócić. Przekręć zawór, wyłączy on parę. Możesz iść dalej. Na kolejnych torach będziesz miał dwie drogi. Najpierw idź tą po prawej. Oczyść z mięśniaków okolice rafineri i wróć. Teraz udaj się w drugą stronę. W pomieszczeniu z lawą przeskocz na platformę z liną. Następnie dalej, a znajdziesz niezidentyfikowany kruszec. Wróć więc do liny i wyjdź na górę. Pozbieraj co jest i wróć na dół. Obejdź lawę i idź pomostem. Na rozstaju skręć w lewo. Pod pomostem zobaczysz Ogle. Pomóż im. Wyjdź na górę i przestaw dźwignię, po czym wskocz na windę. Na górze kolejni kandydaci do zabicia. Za drzwiami trafisz na następne drzwi (...) a za nimi na przełącznik. Niestety nie można go teraz przestawić. Pozostaje Ci wrócić... do rafineri. Na skróty: na rozdrożu pomostu skręć w lewo. Połóż kruszec na miseczce. Po chwili zostanie on przetworzony. Obejdź machinę i zgarnij przedmiot. Wróć do przycisku. W urządzeniu obok niego (po prawej) użyj spreparowanego wcześniej przedmiotu. Wajcha uruchomi kładkę. Stań na niej a bezpiecznie dotrzesz na drugą stronę. Zejdź na dół i pomóż Oglom. Teraz już możesz iść dalej. W następnym pomieszczonku znajdziesz ołtarz ulepszający Twoją laskę. Teraz wszystko w co nią uderzysz, stanie w płomieniach. Za dużymi, czerwonymi drzwiami możesz nową laskę wypróbować. Następnie przestaw przycisk przy windzie. Po długiej jeździe wyjedziesz nareszcie z kopalni.
Za zakrętem pomóż pierwszym Oglom. W następnym pomieszczeniu zabij "kwaska" oraz uwolnij kolejne dwa stworzonka. Po pochylni po prawej wyjdziesz wyżej. Od razu skręć w prawo i pozbieraj wszystko co jest w korytarzach. Następnie powróć do pochylni i udaj się w lewo. Znajdziesz windę. Skorzystaj więc z niej. Na górze zabij kolejnego mięśniaczka. W dużym pomieszczeniu z narzędziami tortur zabij kolejnych trzech. Skorzystaj z ołtarzyków (są dwa). Następnie udaj się do wejścia po prawej od korytarza którym przyszedłeś. Na jego końcu jest winda. Wyżej, oprócz przeciwnika, znajdziesz przełącznik na ścianie. Otwiera on kratę na dole. Wróć więc. Czeka Cię mała przeprawa przez ogień. Jeśli dobrze wymierzysz każdy ruch, płomienie nawet Cię nie dotkną. Troszkę dalej załatw dwóch strażników. W końcu trafisz do pomieszczenia z basenikiem lawy zakrytym kratą. Jest tutaj winda, na którą wejdź. Na górze pozbądź się następnych oprychów. Poza ołtarzykiem jest tutaj także przełącznik na ścianie. Kiedy do wciśniesz, klatka zjedzie do lawy. Wskocz na jej dach. Kiedy wróci na górę, dostaniesz się do średniej wielkości pomieszczenia, w którym musisz: zabić wrogów, wejść po schodach i przełączyć dwie dźwignie. Następnie odnajdź windę w jednym z rogów pomieszczenia. Wróć do pomieszczenia z celami, które otworzyłeś. W jednej z nich zobaczysz wstawkę i zbierzesz DUNGEON KEY. Przeczołgaj się przez dziurę w ścianie. Załatw osiłków. Po prawej znajdziesz kratę i przełącznik ją otwierający. Ty jednak wdrap się na schody po lewej. Potem na gzyms i na pomost. Na ścianie zobaczysz rozsmarowane ciało. Pułapka ze zgniatającymi blokami skalnymi jest banalna - wystarczy iść cały czas przed siebie, a nic Ci się nie stanie. Potem jeszcze przejście po wąskiej kładce, dwóch przeciwników i drzwi do kolejnego etapu.
Idź cały czas prosto, przeszukuj pomieszczenia... W końcu wyjdziesz na świeże powietrze. Załatw dwóch gości z toporami, a następnie kwaska na skale. Nie zbliżaj się do przepaści. Jeśli chcesz, możesz wskoczyć tam gdzie był "kwasek". Jak? Sam musisz to odkryć. Wejdź w drzwi i idź przed siebie (nieważne w którą stronę skręcisz na rozwidleniach), aż dotrzesz do schodów. Zabij kozaczynę z tasakiem i popatrz w prawo. Zobaczysz tam kolejne schodki. Wejdź po nich, zatłucz natręta i wskocz w teleport. Idź korytarzem. Po drodze odwiedź ołtarzyk. Uważaj na pułapki z ogniem! Po drodze zobaczysz jeszcze któtką wstawkę. Idź ciągle przed siebie, a dotrzesz do...
Wejdź w przejście po lewej. Zabij dwóch kolesi. W następnym pomieszczeniu udaj się w prawo. Wpadnij w dziurę. Na dole zabij kwasków i przejdź korytarzem do jedynego otwartego przejścia. Wejdź na samą górę po schodach. Następnie przejdź pomostem na drogą stronę komnaty. Znajdziesz tam kluczyk. Wróć na pomost. Przejdź po nim i skieruj się w prawo. Przeskocz na półkę gdzie jest niebieska mana, a potem na następną (słabo widoczną - jest ona mniej więcej po prawej, jeśli stoisz na wprost posągu). Znajdziesz ołtarzyk z energią. Wróć do dziury w podłodze. Zaraz jak w nią wpadniesz, wbiegnij po schodkach i kluczem otwórz drzwi. Po schodach dotrzesz do dużej sali. W niej są jeszcze jedne, kręte schody. Potem jeszcze wyżej... Miń pierwsze wejście i rozpraw się ze strażnikami. Wejdź do małego pomieszczenia. Stań na łóżku. Okaże się że to winda. W piwnicy oprócz amunicji znajdziesz przełącznik na jednym ze słupów. Jak się okaże, z jego użyciem są problemy. Pozbieraj więc co jest i wróć łóżkiem na górę. Cofnij się do korytarza, w którym niedawno pominąłeś jedno wejście. Do niego właśnie się udaj. Po schodach na górę, potem na windę. Przy następnych schodkach będziesz miał do wyboru dwie drogi. Idź w lewo. Na górze przestaw przełącznik. Wyłączy on jedną z ksiąg. Zejdź niżej i idź teraz tą drugą trasą, po prawej. W komnacie na wzór małej biblioteki, wejdź po pójkach wyżej i zabij natręta. Z najwyższej półki na której możesz stanąć, przeskocz na małą drewnianą kładkę we wnęce. Tym sposobem dotrzesz do dźwigni, której użyj. Otworzy się tajne przejście. Zejdź na dół, skorzystaj z ołtarzyka i wejdź w otwarte przed sekundą przejście. Oprócz amunicji znajdziesz kilku "przyjaciół". Wybij wszystkich. Po wejściu do większego pomieszczenia, wejdź po schodkach i skorzystaj z podnośnika. Na górze przycisk i kolejna księga zamknięta. Teraz zejdź niżej, do piwnic. Znajdziesz tu kilka przedmiotów oraz największe ciacho: złotą tarczę. Idź dalej, wąskimi schodami na dół. Wejdź do pomieszczonka z szybą pośrodku. Rozbij ją, a butelka energii będzie Twoja. Idź dalej korytarzem. Powinieneś natrafić na dwóch wrogów, ale dla Ciebie to pestka. Po przejściu przez drzwi, znajdziesz się na początku poziomu, ale to nie koniec levelu. Jeszcze raz wróć do korytarza z dziurą, teraz jednak nie wpadaj w nią, udaj się w przeciwnym do niej kierunku... Przejdź przez drzwi, jeszcze kilka kroków, a znajdziesz się w jadalni (tak to wygląda). Drzwi po prawej są otwarte. Przejdź więc przez nie, aby kontynuować podróż... Idąc cały czas przed siebie, zabijając masę szczurów itp., dotrzesz do małego pomieszczonka ze skrzyniami. Jedna z nich się rozpadnie, co umożliwi Ci wejście po nich do dziury w suficie. Znajdziesz Tu kilka gadżetów. Zejdź na dół i biegnij korytarzem. W pewnym momencie ściana legnie w gruzach i wyskoczy mięśniak z toporem. Na końcu korytarza znajdziesz ołtarzyk z tarczą. W korytarzyku po lewej od ołtarzyka jest winda. Na górze kolejna porcja wrogów, przedmiotów... Oczyść więc pokoik z wszelkich dóbr, odnajdź przełącznik na jednej ze ścian i przestaw go czym prędzej. Otworzą się drzwi oraz odsłoni przełącznik nad kominkiem. Kiedy przejdziesz przez drzwi, znajdziesz się z znanym już pomieszczonku. Wskocz na stół, potem do przełącznika. Kolejna księga na "off". Pozostaje jeszcze powrót na sam początek levelu i przekroczenie progu tego poziomu.
Znasz już ten etap, przynajmniej po części. Wróć drogą którą tu dotarłeś, zbierz ołtarzyki jeśli jakieś pominąłeś, uważaj na pułapki z ogniem. Na końcu trasy (bo drzwi są zamknięte) zeskocz na dół. Teraz powróć do miejsca ze schodami (przedtem, kiedy po nich wyszedłeś, skręciłeś na prawo, aby odnaleźć teleport). Teraz jednak udaj się na wprost. Droga jest krótka i prosta. Podczas przemarszu znajdziesz kilka przedmiotów i ołtarzyk ze złotą tarczą. Za wielkimi drzwiami, odkryjesz natomiast przejście do...
Zabij dwóch strażników. Idąc przed siebie, przeszukuj każdy zakamarek czy wnękę. Kiedy wejdziesz na górę po wysokich schodach, na ścianie po prawej zobaczysz drzwi. Przejdź przez nie, a zobaczysz wstawkę. Kiedy się skończy, wyjdź na korytarz... Cel wędrówki już niedaleko... Idź więc, dokończ co zacząłeś. Idąc dalej trafisz na kilku wrogów. W kolejnym większym pomieszczeniu trafisz na drzwi. Przejdź przez nie.
Pozbieraj przedmioty za narzędziami tortur. Idąc korytarzem, zobaczysz zielone pojemniki a w nich jakieś zmutowane istoty. Ten kto to zrobił naprawdę jest nieźle "inny". Kawałek dalej, w pomieszczeniu z drewnianą podłogą odnajdziesz przycisk (na podwyższeniu). Po jego przestawieniu uruchomi się winda. Wskocz na nią i poczekaj aż wjedzie na górę. Podskocz wyżej. Użyj ołtarzyka i wciśnij przycisk na ścianie. Kolejna księga zamknięta. Teraz zejdź na dół (tylko nie skacz, poczekaj na windę). Na dole przejdź przez drzwi (jak zjedziesz - są na przeciw Ciebie). Znów korytarz... W komnacie ze stołem i posiekanymi zwłokami na nim, znajdziesz kilku wrogów oraz schodki. Wejdź po nich i przejdź do następnego, tajemniczego pomieszczonka. Po drodze trafisz na kolejne nieudane eksperymenty... ale to nic w porównaniu z tym co znajdziesz w tym "pomieszczonku" - Corvus sam Ci to oznajmi. Zabij wrogów i obejdź pomieszczenie dookoła. W małej komnatce oświetlonej czerwonym światłem znajdziesz wajchę. Zrób z niej użytek. Otwiera ona drzwi w komnacie, którą przechodziłeś. Wróc więc czym prędzej. Na końcu korytarza znajdziesz złotą tarczę oraz dwie drogi do wyboru. Skieruj się w tą po lewej. Po krętych schodach dotrzesz do dwóch przeciwników, kilku przedmiotów oraz wajchy na ścianie. Po jej przestawieniu pokrywa odsunie się, ukazując przycisk w podłodze. Stań na nim, a następna księga zostanie zamknięta. Następnie zejdź na dół, zaraz po zejściu ze schodów idź prosto. Po prawej zobaczysz drzwi (zamknięte), po lewej korytarz. Zapamiętaj to miejsce, ale idź prosto. Po lewej znajdziesz wąską pochylnię. Zejdź po niej niżej. Zabij wrogów. Obok oglów znajdziesz ołtarzyk z maną. Jeśli popatrzysz uważnie, w kotłach zobaczysz przełącznik. Zostaw go, ale miejsce jak najbardziej zapamiętaj. Za małymi drzwiami jest winda. Na górze zabij wrogów, po czym pozbieraj przedmioty. Woda... Po drewnianych schodkach wejdź wyżej. Zabij mutanta i przełącz przycisk na ścianie. Wejdź w drzwi obok przycisku. Znajome miejsce? Tak, to pierwsze pomieszczenie które miałeś zapamiętać. Wróć do kotłów. Teraz nic nie stoi na przeszkodzie aby nacisnąć przycisk tam ukryty. Kolejna, ostatnia już księga na "off" i drzwi otwarte. Wróc na początek, gdzie otworzyły się wspomniane przed chwilką drzwi. Przejdź przez nie, aby zakończyć etap.
Dziwnie znane miejsce? Nie przejmuj się energią, zeskocz od razu na dół i
wróć do Morcalavin
Heretic II - Hyperion'2000 | ||||
100 (na Voodoo) 85 (na BVision) |
2CD | |||
100 | ||||
95 | ||||