Zakładam, że skoro zabieracie się za granie w ten dodatek, ukończyliście już całego Heretica II albo przynajmniej się z nim zapoznaliście, dzięki czemu znacie już sterowanie i podstawowe zasady świata gry. Przejdę więc od razu do solucji.
Po wyjściu z korytarza w którym zaczynałeś, skieruj się na prawo, do drzwi. Nie otworzą się same, musisz im w tym pomóc. Po prostu je zniszcz. Za nimi znajduje się biblioteka. Zobaczysz krótką wstawkę, na której powinieneś zobaczyć przycisk na jednej z półek. Kiedy będziesz chciał do niego podejść, zawali się sufit i napadnie na Ciebie przeciwnik, którego oczywiście zabij. Po wciśnięciu przycisku otworzą się drzwi za Tobą (patrząc w stronę przycisku). Przejdź przez nie i popatrz w lewo. Otworzą się tam kolejne drzwi, a z nich wyjdzie przeciwnik. Załatw go, wejdź do pomieszczenia w którym był i zbierz fiolkę energii. Po wyjściu z łazienki popatrz w stronę schodów. Zobaczysz posążek. Zapamiętaj go. Wejdź po schodach na górę. Zabij wszystkich w pomieszczeniach po obu stronach korytarza. Drzwiami na wprost (patrząc od schodów w stronę korytarza) dotrzesz do głównego korytarza. Zabij natręta i biegnij do drzwi na końcu (są po lewej). Za nimi znajdziesz linę, po której dostaniesz się na strych. Zobaczysz klucz. Kiedy spróbujesz go wziąć, pojawi się kilku wrogów. Kiedy już się z nimu uporasz, możesz zejść na dół. Zapewne straciłeś nieco energii, więc weź dużą fiolkę leżącą na skrzyni. Wróć do wielkiego korytarza, cofnij się troszeczkę i skręć do "pod-korytarza" z posągiem smoka. Znajdziesz tu zamknięte drzwi oraz przejście do głownej sali (stąd zaczynałeś). Zejdź ze schodów i skręć w lewo o 180 stopni. Powinieneś zobaczyć drzwi. Otwórz je i sprawdź co się z nimi znajduje.
Jesteś w piwnicach. Idź przed siebie i skręć w pierwsze drzwi po lewej. Zabij przeciwnika, zapamiętaj to miejsce i przejdź przez pierwsze otwarte drzwi. Za nimi znów będziesz zmuszony użyć broni. Zgarnij Hell Orba. Zanurkuj też w małym baseniku w rogu pomieszczenia - kolejne dwa Hell Orby. Kiedy już skończysz tę jakże orzeźwiającą kąpiel, wyjdź na korytarz. Po lewej jest łazienka, a w niej dwie małe fiolki energii. Za kolejnymi drzwiami (też po lewej) spotkasz... starego znajomego, czyli kwaska. Poczęstuj go fireballami, staraj się nie stracić zbyt wiele energii. Po krótkiej chwili powinieneś go pokonać. Z pomieszczonka w którym był zabierz (jeśli musisz) uzypełnienie energii. W sali z łożkami ujrzysz nareszcie nową broń - laskę piekielną. Teraz uwaga, to zasadzka. Kiedy chwycisz laskę w swoje ręce... z szafy wyskoczy przeciwnik. Wybróbuj na nim nową broń. W szafie z której wyskoczył jest jeszcze klucz, po który oczywiście musisz się pofatygować. Teraz już możesz wrócić do pomieszczenia z kominkiem, które miałeś zapamiętać. Są tu drzwi, które przedtem minąłeś. Należy je zniszczyć. W małym pomieszczeniu za nimi spotkasz jakiegoś człowieka... obejrzyj wstawkę, a dowiesz się nieco więcej. Po rozmowie dostaniesz amulet. Teraz musisz iść do pokoju, o którym była mowa. W tym celu wyjdź z piwnicy.
Pamiętasz jeszcze posążek obok którego przechodziłeś (po naciśnięciu przycisku w bibliotece)? Idź do niego i użyj amuletu. Usłyszysz że otwierają się jakieś drzwi niedaleko. To chyba przejście do skrytki pod schodami o której mówił człowiek w piwnicy. Jako że stoisz właśnie obok schodów, wejdź w ciemny zaułek obok nich. Bingo! Jest skrytka. W niej duża fiolka z energią i lekarstwo. Zabierz je i wróć do piwnic. W głównej sali będziesz jeszcze musiał rozprawić się z dwoma kwaskami, ale to dla Ciebie pestka.
Jedyne co musisz zrobić, to dać lekarstwo odpowiedniej osobie (ranny człowiek). Dowiesz się, że osobnik ten ma na imię Gurai, a po zakończonej konwersacji dostaniesz mały prezencik (lasko-włócznia). Kiedy Gurai wyjdzie, usłyszysz jeszcze drzwi otwierające się gdzieś na górze. Wyjdź z piwnicy znaną Ci już drogą.
Jeszcze raz idź do biblioteki. Niedaleko przycisku (po prawej od wejścia do biblioteki z głównej sali) otworzyły się drzwi. Po wejściu w nie znów zobaczysz krótki przerywnik. Po rozmowie z Guraiem zgarnij tarczę, którą widziałeś. Wróć do głownej sali, po drodze uśmiercając paru wrogów. Skieruj się na lewo (patrząc prosto w stronę schodów). Znajdziesz tu drzwi, które oczywiście otwórz i przez które przejdź.
Idź prosto. Za drzwiami po lewej zabij szczury posiłkujące się właśnie jakimiś zwłokami. Na stole jest łuk feniksa, który weź, ale nie używaj go teraz. Wychodząc z pomieszczenia, przejdź do drzwi na wprost. Kolejna łazienka. Popatrz na ścianę. Jest wyraźnie uszkodzona. Zniszcz ją, przykucnij i dostań się do jadalni. Uzypełnik siły witalne i poszukaj na krawędziach stołu małego, prostokątnego przycisku. Zniszcz/przesuń krzesło, które blokuje do niego dostęp, po czym użyj go. Otworzą się drzwi do muzeum. Cofnij się do początku poziomu i skręć w odnogę korytarza, którą przedtem pominąłeś. Otwarte drzwi zaprowadzą Cię właśnie do muzeum. Kiedy będziesz chciał przejść na jego drugą stronę, wyskoczą "kwasiaści". Zabij ich. Jeden z nich strzegł przełącznika. Kiedy go wciśniesz, uzbrój się w łuk feniksa. Otworzy się jedna ze ścian muzeum, odkrywając pomieszczenie z czerwoną poświatą i rysunkami na ścianie. Jeśli się dobrze przyjrzysz, zobaczysz że w pomieszczeniu tym są na ścianie trzy przyciski. Kiedy spróbujesz do jakiegoś podejść, z sufitu zeskoczy groźny przeciwnik. Szybko go zabij, potem następnego. Kiedy nabierzesz pewności, że już jest bezpiecznie, wciśnij wszystkie trzy przełączniki. Otworzy się tajne przejście po lewej. Idź przed siebie i wybij wszystkie kreatury w pobliżu. W końcy znajdziesz pomieszczenie z "basenem" i dwoma posągami obok niego. Na posągach użyj znalezionych wcześniej laski i tarczy. Wyjdź z pomieszczenia i spójrz w lewo. Zobaczysz nowe przejście, które doprowadzi Cię do...
Zabij wszystkich (nie zapomnij o ptaku szybującym nad Twoją głową). Pozbieraj manę i amunicję. Po prawej, obok fontanny znajdziesz przejście do szklarni. W szklarni usłyszysz upiorny dźwięk oraz będziesz miał okazję przeczytać książkę. Po wykonaniu tej czynności, rozejrzyj się za uszkodzonym kawałkiem podłogi (dziwnie wystająca część), który zniszcz. Wskocz do wody i uważając na rybę, przepłyń korytarzem. Wypłyniesz w basenie. Podejdź do posągu, zbierz nowy czar (Meteor Swarm), energię i przeczytaj co jest napisane w książce. Niedalego posągu są groby. Pozbieraj z nich amunicję i popatrz dokładnie na obrazki wymalowane na każdym z nich. Jeden z tych obrazków przedstawia księżyc. Ten właśnie obrazek musisz zniszczyć, co spowoduje zniszczenie skały obok książki. Zabierz kryształ. Teraz muszisz wrócić do piwnicy. Uważaj na nowych przeciwników, którzy staną na Twojej drodze.
Idź przed siebie, zabij kilku wrogów. Na końcu karytarza, po prawej, są drzwi. Otwórz je za pomocą kryształu. Omiń celę. Dotrzesz do sali tortur. Zabij szczury i przełącz dźwignię na jednej z kolumn. Otworzy się cela na górze. Wróć więc do niej. Przeczytaj napis i przejdź ponownie do sali tortur. Po zejściu ze schodków popatrz od razu na prawo. Zobaczysz maszynę tortur, do której podejdź. Za nią ujrzysz uszkodzoną ścianę - rozwal ją, a znajdziesz małą tarczę, którą, co jasne, zabierz. Wyjdź z piwnicy.
Wejdź po schodach na górę i otwórz zamknięte drzwi niedawno znalezioną małą tarczą. Znajdziesz się w sypialni. Znajdziesz tu akwarium, jakieś zapiski oraz - najważniejsze - klucz. Zapakuj go do kieszeni i idź do skrzydła zachodniego (West Wing).
Nowym kluczem otwórz drzwi naprzeciw muzeum, a za nimi...
Idź prosto korytarzem. Za drzwiami pozbieraj amunicję i manę. Wybierz jakąś dobrą broń i przejdź do wielkiej komnaty, a spotkasz swoje przeznaczenie. Najpierw jednak wstawka przerywnikowa... Czekają Cię trzy walki. Pierwszą stoczysz z Sureą, drugą i trzecią z Yurichem. Rozsądny strafe i przemyślane używanie czarów i powinieneś sobie poradzić. Kilka wskazówek: Sureę zabijesz laską piekielną, wystarczy tylko umiejętnie unikać jego strzałów; z Yurichem się nie patyczkuj. Meteor Swarm, Łuk Feniksa, Tom Mocy... W razie czego amunicję i manę masz obok. Powodzenia. Po ostatecznie zakończonej walce obejrzysz kolejny przerywnik. Zbierz jeszcze pozostałą amunicję, energię oraz manę i wyskocz przez okno. Wejdź między, w jednym z ciemnych zaułków jest przejście.
Zabierz nowy czar, przyda się. Idź przed siebie, eliminując wrogów i przeskakując nad przepaściami. Uważaj na bagna. Nie powinieneś mieć wielkiego problemu z dojściem do mostu. Kiedy na niego wejdziesz zobaczysz wstawkę. Po odzyskaniu kontroli nad Corvusem sprintem przebiegnij na drugą stronę mostu, nie interesuj się Sureą. W ostatniej chwili zdążysz uciec. Most się zawali. Surea ostatecznie zginie, a Ty zakończysz swoją przygodę w tym strasznym miejscu. Gratulacje. Ale to jeszcze nie koniec...
Heretic II: Abode of Golgotha - Hyperion'2001 | ||||
100 (na Voodoo) 85 (na BVision) |
2CD | |||
100 | ||||
85 | http://www.hereticii.com/abode/ | |||