Zakładam, że skoro zabieracie się za granie w ten dodatek, ukończyliście już całego Heretica II albo przynajmniej się z nim zapoznaliście, dzięki czemu znacie już sterowanie i podstawowe zasady świata gry. Przejdę więc od razu do solucji.
Po wyjściu z korytarza w którym zaczynałeś, skieruj się na prawo, do drzwi.
Nie otworzą się same, musisz im w tym pomóc. Po prostu je zniszcz. Za nimi
znajduje się biblioteka. Zobaczysz krótką wstawkę, na której powinieneś
zobaczyć przycisk na jednej z półek. Kiedy będziesz chciał do niego podejść,
zawali się sufit i napadnie na Ciebie przeciwnik, którego oczywiście zabij.
Po wciśnięciu przycisku otworzą się drzwi za Tobą (patrząc w stronę
przycisku). Przejdź przez nie i popatrz w lewo. Otworzą się tam kolejne
drzwi, a z nich wyjdzie przeciwnik. Załatw go, wejdź do pomieszczenia w
którym był i zbierz fiolkę energii. Po wyjściu z łazienki popatrz w stronę
schodów. Zobaczysz posążek. Zapamiętaj go. Wejdź po schodach na górę.
Zabij wszystkich w pomieszczeniach po obu stronach korytarza. Drzwiami na
wprost (patrząc od schodów w stronę korytarza) dotrzesz do głównego
korytarza. Zabij natręta i biegnij do drzwi na końcu (są po lewej). Za nimi
znajdziesz linę, po której dostaniesz się na strych. Zobaczysz klucz. Kiedy
spróbujesz go wziąć, pojawi się kilku wrogów. Kiedy już się z nimu uporasz,
możesz zejść na dół. Zapewne straciłeś nieco energii, więc weź dużą fiolkę
leżącą na skrzyni. Wróć do wielkiego korytarza, cofnij się troszeczkę i
skręć do "pod-korytarza" z posągiem smoka. Znajdziesz tu zamknięte drzwi
oraz przejście do głownej sali (stąd zaczynałeś). Zejdź ze schodów i skręć
w lewo o 180 stopni. Powinieneś zobaczyć drzwi. Otwórz je i sprawdź co się
z nimi znajduje.
Jesteś w piwnicach. Idź przed siebie i skręć w pierwsze drzwi po lewej.
Zabij przeciwnika, zapamiętaj to miejsce i przejdź przez pierwsze otwarte
drzwi. Za nimi znów będziesz zmuszony użyć broni. Zgarnij Hell Orba.
Zanurkuj też w małym baseniku w rogu pomieszczenia - kolejne dwa Hell Orby.
Kiedy już skończysz tę jakże orzeźwiającą kąpiel, wyjdź na korytarz. Po
lewej jest łazienka, a w niej dwie małe fiolki energii. Za kolejnymi
drzwiami (też po lewej) spotkasz... starego znajomego, czyli kwaska.
Poczęstuj go fireballami, staraj się nie stracić zbyt wiele energii. Po
krótkiej chwili powinieneś go pokonać. Z pomieszczonka w którym był zabierz
(jeśli musisz) uzypełnienie energii. W sali z łożkami ujrzysz nareszcie nową
broń - laskę piekielną. Teraz uwaga, to zasadzka. Kiedy chwycisz laskę w
swoje ręce... z szafy wyskoczy przeciwnik. Wybróbuj na nim nową broń. W
szafie z której wyskoczył jest jeszcze klucz, po który oczywiście musisz się
pofatygować. Teraz już możesz wrócić do pomieszczenia z kominkiem, które
miałeś zapamiętać. Są tu drzwi, które przedtem minąłeś. Należy je
zniszczyć. W małym pomieszczeniu za nimi spotkasz jakiegoś człowieka...
obejrzyj wstawkę, a dowiesz się nieco więcej. Po rozmowie dostaniesz amulet.
Teraz musisz iść do pokoju, o którym była mowa. W tym celu wyjdź z piwnicy.
Pamiętasz jeszcze posążek obok którego przechodziłeś (po naciśnięciu
przycisku w bibliotece)? Idź do niego i użyj amuletu. Usłyszysz że
otwierają się jakieś drzwi niedaleko. To chyba przejście do skrytki pod
schodami o której mówił człowiek w piwnicy. Jako że stoisz właśnie obok
schodów, wejdź w ciemny zaułek obok nich. Bingo! Jest skrytka. W niej duża
fiolka z energią i lekarstwo. Zabierz je i wróć do piwnic. W głównej sali
będziesz jeszcze musiał rozprawić się z dwoma kwaskami, ale to dla Ciebie
pestka.
Jedyne co musisz zrobić, to dać lekarstwo odpowiedniej osobie (ranny człowiek). Dowiesz się, że osobnik ten ma na imię Gurai, a po zakończonej konwersacji dostaniesz mały prezencik (lasko-włócznia). Kiedy Gurai wyjdzie, usłyszysz jeszcze drzwi otwierające się gdzieś na górze. Wyjdź z piwnicy znaną Ci już drogą.
Jeszcze raz idź do biblioteki. Niedaleko przycisku (po prawej od wejścia do biblioteki z głównej sali) otworzyły się drzwi. Po wejściu w nie znów zobaczysz krótki przerywnik. Po rozmowie z Guraiem zgarnij tarczę, którą widziałeś. Wróć do głownej sali, po drodze uśmiercając paru wrogów. Skieruj się na lewo (patrząc prosto w stronę schodów). Znajdziesz tu drzwi, które oczywiście otwórz i przez które przejdź.
Idź prosto. Za drzwiami po lewej zabij szczury posiłkujące się właśnie
jakimiś zwłokami. Na stole jest łuk feniksa, który weź, ale nie używaj go
teraz. Wychodząc z pomieszczenia, przejdź do drzwi na wprost. Kolejna
łazienka. Popatrz na ścianę. Jest wyraźnie uszkodzona. Zniszcz ją,
przykucnij i dostań się do jadalni. Uzypełnik siły witalne i poszukaj na
krawędziach stołu małego, prostokątnego przycisku. Zniszcz/przesuń krzesło,
które blokuje do niego dostęp, po czym użyj go. Otworzą się drzwi do muzeum.
Cofnij się do początku poziomu i skręć w odnogę korytarza, którą przedtem
pominąłeś. Otwarte drzwi zaprowadzą Cię właśnie do muzeum. Kiedy będziesz
chciał przejść na jego drugą stronę, wyskoczą "kwasiaści". Zabij ich. Jeden
z nich strzegł przełącznika. Kiedy go wciśniesz, uzbrój się w łuk feniksa.
Otworzy się jedna ze ścian muzeum, odkrywając pomieszczenie z czerwoną
poświatą i rysunkami na ścianie. Jeśli się dobrze przyjrzysz, zobaczysz
że w pomieszczeniu tym są na ścianie trzy przyciski. Kiedy spróbujesz do
jakiegoś podejść, z sufitu zeskoczy groźny przeciwnik. Szybko go zabij,
potem następnego. Kiedy nabierzesz pewności, że już jest bezpiecznie, wciśnij
wszystkie trzy przełączniki. Otworzy się tajne przejście po lewej. Idź
przed siebie i wybij wszystkie kreatury w pobliżu. W końcy znajdziesz
pomieszczenie z "basenem" i dwoma posągami obok niego. Na posągach użyj
znalezionych wcześniej laski i tarczy. Wyjdź z pomieszczenia i spójrz w
lewo. Zobaczysz nowe przejście, które doprowadzi Cię do...
Zabij wszystkich (nie zapomnij o ptaku szybującym nad Twoją głową).
Pozbieraj manę i amunicję. Po prawej, obok fontanny znajdziesz przejście do
szklarni. W szklarni usłyszysz upiorny dźwięk oraz będziesz miał okazję
przeczytać książkę. Po wykonaniu tej czynności, rozejrzyj się za uszkodzonym
kawałkiem podłogi (dziwnie wystająca część), który zniszcz. Wskocz do wody i
uważając na rybę, przepłyń korytarzem. Wypłyniesz w basenie. Podejdź do
posągu, zbierz nowy czar (Meteor Swarm), energię i przeczytaj co jest napisane w
książce. Niedalego posągu są groby. Pozbieraj z nich amunicję i popatrz
dokładnie na obrazki wymalowane na każdym z nich. Jeden z tych obrazków
przedstawia księżyc. Ten właśnie obrazek musisz zniszczyć, co spowoduje
zniszczenie skały obok książki. Zabierz kryształ. Teraz muszisz
wrócić do piwnicy. Uważaj na nowych przeciwników, którzy staną na Twojej
drodze.
Idź przed siebie, zabij kilku wrogów. Na końcu karytarza, po prawej, są drzwi. Otwórz je za pomocą kryształu. Omiń celę. Dotrzesz do sali tortur. Zabij szczury i przełącz dźwignię na jednej z kolumn. Otworzy się cela na górze. Wróć więc do niej. Przeczytaj napis i przejdź ponownie do sali tortur. Po zejściu ze schodków popatrz od razu na prawo. Zobaczysz maszynę tortur, do której podejdź. Za nią ujrzysz uszkodzoną ścianę - rozwal ją, a znajdziesz małą tarczę, którą, co jasne, zabierz. Wyjdź z piwnicy.
Wejdź po schodach na górę i otwórz zamknięte drzwi niedawno znalezioną małą tarczą. Znajdziesz się w sypialni. Znajdziesz tu akwarium, jakieś zapiski oraz - najważniejsze - klucz. Zapakuj go do kieszeni i idź do skrzydła zachodniego (West Wing).
Nowym kluczem otwórz drzwi naprzeciw muzeum, a za nimi...
Idź prosto korytarzem. Za drzwiami pozbieraj amunicję i manę. Wybierz jakąś
dobrą broń i przejdź do wielkiej komnaty, a spotkasz swoje przeznaczenie.
Najpierw jednak wstawka przerywnikowa... Czekają Cię trzy walki. Pierwszą
stoczysz z Sureą, drugą i trzecią z Yurichem. Rozsądny strafe i przemyślane
używanie czarów i powinieneś sobie poradzić. Kilka wskazówek: Sureę
zabijesz laską piekielną, wystarczy tylko umiejętnie unikać jego strzałów; z
Yurichem się nie patyczkuj. Meteor Swarm, Łuk Feniksa, Tom Mocy... W razie
czego amunicję i manę masz obok. Powodzenia. Po ostatecznie zakończonej
walce obejrzysz kolejny przerywnik. Zbierz jeszcze pozostałą amunicję,
energię oraz manę i wyskocz przez okno. Wejdź między, w jednym z ciemnych
zaułków jest przejście.
Zabierz nowy czar, przyda się. Idź przed siebie, eliminując wrogów i przeskakując nad przepaściami. Uważaj na bagna. Nie powinieneś mieć wielkiego problemu z dojściem do mostu. Kiedy na niego wejdziesz zobaczysz wstawkę. Po odzyskaniu kontroli nad Corvusem sprintem przebiegnij na drugą stronę mostu, nie interesuj się Sureą. W ostatniej chwili zdążysz uciec. Most się zawali. Surea ostatecznie zginie, a Ty zakończysz swoją przygodę w tym strasznym miejscu. Gratulacje. Ale to jeszcze nie koniec...
Heretic II: Abode of Golgotha - Hyperion'2001 | ||||
![]() |
100 (na Voodoo) 85 (na BVision) |
![]() |
2CD | ![]() |
![]() |
100 | ![]() |
||
![]() |
85 | ![]() |
http://www.hereticii.com/abode/ | |
![]() |