Husaria miała być kolejnym projektem autorów gry Exodus. Gra miała przenieść gracza w mroczne czasy pełne krwawych bitew i heroicznych wyczynów ówczesnych wojaków zakutych w stal. Gracz dowodziłby jedną z czterech armii. Celem miało być zdobycie panowania nad obcymi ziemiami. Gra z założenia miała wiernie odtwarzać architekturę, uzbrojenie i styl życia tamtych czasów. Husaria miała przedstawiać pełne sekwencje walki - żadnych uproszczeń. Odpadające członki, tryskająca krew, jęki agonii to normalny przebieg każdej walki, zwłaszcza kiedy używa się mieczy, kopii, toporów itp. Naturalnie walka to nie wszystko. Dobre gospodarowanie państwem i jego zasobami miało być najlepszą drogą do sukcesu.
Przypuszczalne minimalne wymagania sprzętowe:
- 68k i PPC
- 32 MB pamięci FAST
- szybka karta graficzna
- zalecana karta dźwiękowa
- szybki dysk twardy
- cd-rom x8 lub lepszy
Co było przewidywane:
- 16 bitowy obraz (65 000 kolorów)
- cieniowanie płaskie
- cieniowanie Gourauda
- antialiasing
- duże, niepowtarzalne mapy
- 16 bitowy przestrzenny dźwięk
- mnóstwo animacji
- muzyka z płyty
- tryb null-modem, TCP/IP
- tylko wysokie rozdzielczości
- oraz dużo, dużo więcej
Czas ukończenia projektu określano jako nieznany. Gra miała być wydana na 2 płytach. Ostatecznie projekt porzucono...
Więcej informacji na stronie Akson Software.