Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  • Litil Divil - solucja

20.02.2005 09:55, autor artykułu: Sebastian Rosa
odsłon: 9265, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Litil Divil

Każdy z etapów to labirynt, do którego zamieszczamy dokładne mapy. Obok każdej z nich jest legenda, której wyjaśniać chyba nie trzeba. Etap zaczyna się w miejscu oznaczonym literą S, a kończy w miejscu oznaczonym literą E. Białe pola z cyferkami to zagadki, białe pola z literkami to teleporty. Oto jakie zagadki czekają na Mutta.

LEVEL I

Po pokonaniu strażnika wchodzisz do labiryntu numer 1. Za uzbierane złoto musisz kupić w sklepie wiaderko, igłę, spray na pająki i sierp. A teraz zagadki:

Litil Divil

Litil Divil

  1. PAJĘCZYNA (Spider's Web) - Aby pokonać Teklę musisz mieć spray na pająki. Oganiając się od małych pajączków (FIRE) musisz atakować tarantulę sprayem (AMIGA). Po pokonaniu bestii otrzymasz pierwszy z trzech przedmiotów - latarkę.
  2. BAGNO (Swamp) - Musisz dojść do zarządcy tego szlamu i wlać mu do pyska, przy pomocy zakupionego wiaderka, część jego królestwa.
  3. LABIRYNT (Labirynth of Emerald) - Skacząc po kładkach i unikając szkieletów musisz znaleźć kryształ. Jest to drugi przedmiot niezbędny w tym labiryncie. Na koniec pozostaje już tylko wyjść.
  4. ARENA GRUBEGO (Fat Man Arena) - Arena ta przewinie się jeszcze kilkakrotnie. Najpierw w szranki z naszym Muttem staje Grubas uprawiający coś na kształt sumo. Musisz go trochę osłabić, a następnie przekłuć jego brzuch igłą (AMIGA).
  5. STRAŻNICY ŚMIERCI (Death Hand) - Musisz zabić trzy kościotrupy, które wysłała śmierć. Nie zapomnij ich dobić (AMIGA).
  6. SYRENA (Siren) - Syrena odgrywa dźwięki pokazując ich nuty w jej zrozumiałym języku. Przy pomocy ryb musisz odegrać tę samą melodię.
  7. MAŁA HUTA (Small Oven) - Twoim zadaniem jest takie ustawienie przycisków, aby otworzyły się wszystkie zapadki pozwalające ogniu przepalić sznur. W ten sposób otrzymasz trzeci przedmiot: kowadło.

Trzy przedmioty już masz. Teraz już tylko wystarczy pozbierać wszystkie złoto z labiryntu (razem 52669) i udać się do wyjścia. Gdy dasz złoto klucznikowi, wręczy ci on klucz do ostatnich drzwi. Za nimi czeka strażnik wyjścia, którego musisz pokonać sierpem.

LEVEL II

Po pokonaniu strażnika wejścia jesteś w labiryncie numer 2. Na południe jest sklep, w którym za uzbierane pieniądze musisz kupić: okulary, topór, lupę, krawat i deskę.

Litil Divil

Litil Divil

  1. To nie jest zagadka, lecz sposób rozwiązania zadania numer 2. Przyjrzyj się uważnie, a na pewno ci to pomoże.
  2. SZNURKI (Pull The Strings) - Jak już się chyba domyśliłeś musisz pociągnąć za sznurki w takiej kolejności jak to jest podane w punkcie pierwszym. Otrzymasz pierwszy niezbędny przedmiot - serce przekłute strzałą.
  3. TANIEC NAD PRZEPAŚCIĄ (Dancing On The Edge) - Musisz, unikając ognistych kul, dziur w mostach i żaby, dojść do wyjścia.
  4. ARENA DŁUGOBRODEGO (Long-Bearded Arena) - Kolejna walka na arenie. Aby pokonać Długobrodego musisz mieć topór kupiony w sklepie.
  5. SMOK (Dragon) - Musisz wrzucać klejnoty w otwory nosowe smoka. To spowoduje, że na kilka sekund smok przestanie zionąć ogniem, a ty będziesz mógł spokojnie dostać się do jego skarbów i wziąć drugi niezbędny przedmiot - złotego nietoperza.
  6. CZASZKI (Three Skulls) - Musisz ustalić pod którą czaszką znajduje się oko. Gdy już ci się to uda otrzymasz trzeci przedmiot - kostkę.
  7. WIEDŹMY (Witchcraft) - Musisz, posługując się podpowiedzią w punkcie ósmym, sporządzić miksturę. Następnie napić się jej i jako myszka wbiec do norki.
  8. To nie jest zagadka, lecz wskazówka do rozwiązania zadania numer 7.
  9. BĄBELKI (Bubbles) - Musisz zdobyć dźwignię, która znajduje się, w którymś bąbelku. Następnie wrócić z nią na początek, gdzie Mutt użyje jej jako przełącznika. Teraz już tylko musisz dojść na drugi brzeg przepaści.

To była ostatnia zagadka. Upewnij się, że masz odpowiednią ilość złota (razem 60151) i udaj się do wyjścia. Za ostatnimi drzwiami czeka strażnik wyjścia, którego musisz pokonać sierpem.

LEVEL III

Po pokonaniu strażnika wejścia jesteś w labiryncie numer 3. Twoim zadaniem jest rozwiązanie zagadki, która jest trzypoziomowym labiryntem. W tym labiryncie musisz znaleźć broń, patelnię, sztangę i kubek. Następnie udać się do wyjścia, przy którym musisz mieć sumę 225800. Później to co zwykle: spuść łomot strażnikowi!

Litil Divil

LEVEL IV

Po pokonaniu strażnika wejścia jesteś w labiryncie numer 4. Gdy uzbierasz odpowiednią ilość złota musisz kupić w sklepie: miecz, tasak, książkę i młotek.

Litil Divil

Litil Divil

  1. RUCHOMA DROGA (Mobile Way) - Twoim zadaniem jest dojść po znikających kładkach do końca, wziąć rakietę tenisową i wrócić.
  2. PIEKIELNA DROGA (Hell's Road) - Tutaj musisz skacząc po kładkach zdobyć klucz, a następnie udać się z nim do wyjścia.
  3. ARENA TENISISTY (Tennis Player) - Jest to jedna z najtrudniejszych zagadek. To właśnie ona spowodowała, że musieliśmy (wraz z bratem) odłożyć grę w "Litil Divila" na trochę później. Cała "walka" polega na tym, aby pokonać tego małego szkraba. Tenisista serwuje czterema rodzajami piłek: białą, szarą, zieloną i żółtą. Dla każdej z nich jest inny sposób odebrania. I tak: białą odbieramy kombinacją Lewo+AMIGA, zieloną - Góra+AMIGA, żółtą - Prawo+AMIGA, szarą - Dół+AMIGA. Ale uwaga! Wciśnięcie klawisza AMIGA (lub Fire, chociaż wtedy nasz diabeł ma opóźnione ruchy), musi odbyć się w odpowiednim momencie. Takim, abyśmy nie popełnili błędu (OUT), lecz trafili prosto w tenisistę. On piłkę może odebrać, ale nie musi. Gdy trzy razy jej nie odbierze - wygrałeś.
  4. LABIRYNT DUCHA (Ghost's Labirynth) - Musisz odnaleźć właściwą drogę w labiryncie. Niektóre przejścia są zablokowane i należy przestawiając odpowiednie dźwignie spowodować odblokowanie się tych przejść. Utrudnieniem jest fakt iż nie możemy nawet na chwilę się zatrzymać.
  5. TRZEBA MIEĆ CELNE OKO (Aiming Eye) - Twoim zadaniem jest strzelanie oczami w oczodoły trzech obracających się czaszek. Musisz przy tym unikać strzelających do ciebie strażników.
  6. SZACHOWNICA (Chessboard) - Znalazłeś się na dziwnej szachownicy, której reguły zna tylko jej właściciel. Musisz dojść do górnego prawego pola unikając spotkania z typem, który tutaj rządzi.
  7. DROGA WIEDŹMY (Witch Way) - Musisz uruchomić trzy przyciski, które pozwolą zabrać ci lustro. Uważaj na strzelające czarownice i na przyciski, które zamykają drzwi do lustra.

To już koniec. Pozbierać wszystkie złoto z labiryntu (razem 60151) i złój skórę strażnikowi.

LEVEL V

Po pokonaniu strażnika wejścia jesteś w labiryncie numer 5. Labirynt ten różni się od poprzednich tym, że są tutaj także teleporty przenoszące na inne piętra. W sklepie kup konewkę, lusterko, latarkę i pistolet.

Litil Divil

Litil Divil

  1. SZACHOWNICA (Chessboard) - Znowu jest na jakiejś szachownicy, jednak jego właściciel zapożyczył z szachów tylko wystrój swojego królestwa. Musisz zniszczyć go bombami.
  2. RODEO (Rhodeo) - Musisz osiodłać byka, a następnie pomyślnie zejść z siodła. W nagrodę dostaniesz kapelusz.
  3. ŁĄKA (Meadow) - Musisz przy pomocy konewki podlać kwiatek i po nim, oraz jego towarzyszach dostać się do wyjścia.
  4. BAR (Bar) - Najpierw musisz zabić faceta strzelającego do ciebie zza lady. Musisz poczekać na odpowiedni moment, gdy zza niej wyjdzie i zacznie stroić miny. Gdy już go załatwisz, będziesz musiał rozprawić się jeszcze z jego duchem.
  5. BAZYLISZEK (Gargoyle) - Musisz zabić bazyliszka kupionym lusterkiem.
  6. LABIRYNT DUCHA (Ghost's Labirynth) - Jest to labirynt podobny do tego, który pokonywałeś w poziomie 4, z tym, że trudność została zwiększona poprzez wszędzie panującą ciemność. W rozwiązaniu zagadki pomocna jest zakupiona wcześniej latarka.
  7. SZKIELET (Skeleton Jump) - Musisz przy pomocy klawisza AMIGA, z odpowiedniego miejsca nabrać rozpędu, w odpowiednim momencie się wybić z trampoliny i zniszczyć uzębienie szkieletu.
  8. ARENA JASZCZURA (Lizard Arena) - Musisz rozprawić się z ostatnim przeciwnikiem w tym labiryncie.

I to już koniec. Miłego grania.

Recenzja gry znajduje się tutaj.


 Litil Divil - Gremlin Graphics 1994 
100 1 CD Litil Divil - Gremlin Graphics 1994
85 AGA lub CD32
70

dodaj komentarz
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem