Oto krótka szkoła przetrwania, czyli co zrobić, aby nie wylądować u chirurga plastycznego.
W tej grzy istotną rolę odgrywa walka w zwarciu. Co prawda nie dochodzi do niej tak często jak, np. w "Mortal Kombat", ale umiejętność dobrego podejścia przeciwnika pozwala po pewnym czasie wypracować sobie nad nim przewagę. Najłatwiej podejść oponenta gdy ten wypuszcza pocisk. Należy wtedy wyskoczyć w jego stronę w taki sposób, aby wylądować tuż za nim lub też przed nim. Gdy do tego dojdzie najlepszą metodą jest w miarę szybkie naciskanie fire połączone z wychylaniem joy'a w różne strony. Przy czym należy robić to z opanowaniem, a nie najszybciej jak się da, bo wtedy nic z tego nie wyjdzie, a i sami możemy oberwać. Każde takie starcie najlepiej kończyć przerzutem (przód+fire najbliżej jak to możliwe). Pociski najlepiej wypuszczać z dystansu - poza zasięgiem skoku przeciwnika, bo jak nie, to sami oberwiemy. Czasami udaje się złapać przeciwnika w samym rogu. Należy wtedy jak najszybciej odpalać różnego rodzaju standardowe kopnięcia i uderzenia. Jeżeli będziesz szybki, to pokonasz oponenta w bardzo krótkim czasie z minimalnymi stratami. W czasie walki nie raz istotną rolę odegra umiejętność podbiegnięcia do wroga albo błyskawicznego oddalenia się. Bieganie uzyskujemy poprzez jednoczesne wychylenie joy'a w stronę przeciwnika z wciśniętym fire, a przewroty w tył analogicznie - tył + fire.
Tyle ogólników, teraz czas na opis poszczególnych zawodników. Różnią się od siebie znacznie: zarówno specjalami, jak i szybkością, siłą oraz odpornością. Po paru podejściach na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.
Legenda:
P - przód, T - tył, D - dół, F - fire
A teraz poszczególni wojownicy:
NEZU
Time vault - P, D, F
Eno blast - D, T, P, F
BEAST
Spitfire - T, P, F
Thermal blast - T, D, F
SHAQ
Shaq-uriken - P, T, P, F
Inferno kick - D, P, F
SETT
Cosmic missle - D, T, F
Mummy wrap - T, P, D, F
RAJAH
Thunder clap - T, D, T, F
Sword shockwave - T, P, P, F
MEPHIS
Burning touch - T, D, F
Ligting jaws - T, P, F
COLONEL
Hevy metal - D, P, T, F
Bionic burst - T, P, F
VOODOO
Eagle claw - T, T, P, F
Earthquake - P, T, D, F
AUROCH
Boomerang - T, T, F
Ball and pain - P, D, T, F
LEOTSU
Bo kai - P, T, F
Blast kai - T, P, F
DIESEL
Dockside dagger - T, T, F
Crate crusher - T, D, T, P, F
Część ciosów można opanować szybko i bez problemu, ale niektóre są już trudniejsze do uzyskania dlatego oprócz dobrego joysticka potrzebna będzie odrobina cierpliwości. Jeżeli ktoś dopiero chce nauczyć się grać, to naukę polecam rozpocząć od takich postaci jak: Beast, Shaq, Mephis, Leotsu. Mają one stosunkowo proste ciosy i są dosyć silni.
Recenzja gry znajduje się tutaj.
Shaq Fu - Ocean/Delphine Software 1994 | ||||
90 | 6 | |||
90 | ECS lub AGA | |||
90 | ||||
Bijatyka odbiegająca nieco od kanonu. Nie oznacza to jednak, że jest nieciekawa. Wręcz przeciwnie, przyciąga jak mało co. |