W grze jest mnóstwo tzw. game secretów, tajemnych przejść, różnych tras. Oto niektóre reguły, które powinny Wam pomóc je odnaleźć:
- Jeżeli masz możliwość wejścia do kilku drzwi kończących etap, wybieraj zawsze te z dalszą literą w alfabecie.
- Jeżeli leżą dwa klucze zazwyczaj weź ten, które jest dalej od Ciebie.
- Zabijaj wszystkie potwory. Czasem może się okazać, że któryś z nich trzymał klucz.
- Jeżeli jama, z których wychodzą potwory jest otwarta to oznacza to, że jakiś potwór zaraz z niej wyjdzie. Nie przegap okazji i zabij drania. Dodatkowa kasa i punkty (za każde 7000 dostajesz życie).
- Wracaj się po kilka razy w to samo miejsce. Czasem otwarciu jednych drzwi towarzyszy skarb lub coś innego w innym miejscu.
- Wybieraj zawsze najdłuższą drogę.
- Złote klucze zazwyczaj otwierają przejścia, które mogą prowadzić do skarbu lub być inną drogą ukończenia etapu.
- Prawym klawisze Alt zmieniasz rodzaj specjalnej broni drugiej postaci, lewym Twojej.
- Klawiszem Space wymieniasz się specjałami z drugą postacią.
A oto kilka podpowiedzi dla leniwych, co należy uczynić w niektórych etapach, aby dostać się do skarbów:
- Poziom 1.2: na tym etapie jest bardzo dużych miejsc, o których jest wspomniane w punkcie czwartym ogólnych zasad.
- Poziom 1.3: na końcu wejdź w drzwi B
- Poziom 1.4: na końcu drogę do wyjścia zagradzają dwa kamienie. Aby iść dalej, musisz w któryś z nich strzelić. Strzel w prawy.
- Poziom 2.1:
- Gdy od startu pójdziesz na północ, powinieneś dojść do trzech słupów. Gdy strzelisz w pierwszy od lewej, dostaniesz apteczkę, uzupełniającą energię, drugi - moc twojej broni się zwiększy, trzeci - dostaniesz dodatkowe życie.
- Gdy od startu pójdziesz kawałek na północ, zobaczysz telefon. Weź go.
- Szwędając się po etapie powinieneś dojść do pomieszczenia z dwoma złotymi kluczami leżącymi w kręgach. Weź tego z lewej strony.
- Gdy dojdziesz do ściany, w którą musisz strzelić, idź w prawo. Będzie leżał srebrny klucz i wyjdą cztery potwory. Zabij je i weź klucz. Wróć się do sali, gdzie były dwa złote klucze i idź dalej na północ.
- Na końcu tego poziomu masz dwie drogi: w lewo - będzie bardzo dużo jedzenia, dodającego energię, w prawo - zwiększenie mocy broni i kilka specjałów.
- ... a poza tym patrz punkt trzeci, czwarty i piąty ogólnych zasad. Idealnie tutaj pasują.
- Poziom 2.2:
- Na początku weź klucz z lewej.
- Grając w pewnym momencie dojdziesz do pomieszczenia, gdzie z prawej strony będą zamknięte drzwi, a z lewej node, który masz zniszczyć. Po zniszczeniu go ukaże się krąg, do którego musisz wejść (nie będzie innego wyjścia). Zależnie od tego, od której strony wejdziesz w krąg, tak dalej potoczą się Twoje losy. Zdecydować musisz jednak przed zniszczeniem node'a. I tak:
- gdy wejdziesz w niego od prawej bez większego problemu dojdziesz do drzwi B, znajdując po drodze trochę power upów
- gdy wejdziesz od lewej strony, pójdziesz górną częścią planszy. Jest tam trochę trudniej, ale owocuje to dużą ilością pieniędzy i wejściem w drzwi C.
- gdy na samym początku weźmiesz klucz z prawej sytuacja trochę się odmieni. Aby dostać się do drzwi C, będziesz musiał wejść w krąg od prawej strony.
- Poziom 2.3: Grając w pewnym momencie weźmiesz złoty klucz i zaraz obok ukaże się drugi - taki sam. Nie bierz go. Wejdź po drabinie i idź w lewo. Przejdź przez znikającą kładkę. Dostaniesz dodatkowe życie i inne dodatki. Na końcu wejdź w drzwi C (jeżeli w poprzednim etapie wszedłeś w drzwi B lub A, drzwi C będą zamknięte).
- Poziom 2.4: Jeżeli wszedłeś w drzwi C w poprzednim etapie, to poszukaj skarbu w sali na północ od miejsca startu.
- Poziom 3.1:
- Na początku zobaczysz pięć kluczy. Po wzięciu, któregokolwiek (oprócz tego najbardziej na lewo) pojawi się kładka i wyjdzie potwór. Kładka po chwili zniknie. Musisz przez nią jak najszybciej przejść. W ten sposób będzie otwarte przejście do komnaty nieopodal, w której jest mnóstwo gadżetów. Jeżeli weźmiesz klucz z lewej strony, przejście zamknie się.
- W komnacie z pięcioma figurkami na północnej ścianie, strzel w czwartą od lewej.
- gdy dojdziesz do pomieszczenia z trzema kładkami, masz dwa wyjścia: 1. Iść kładką pierwszą lub drugą od lewej i zbierać po kolei klucze i gadżety. 2. Iść najpierw kładką prawą, wziąć klucz i wejść na którąkolwiek z pozostałych kładek. Niedaleko będzie klucz, który trzeba wziąć od dołu (nie od prawej strony).
- Poziom 3.2:
- Na starcie masz do wyboru cztery drogi. Musisz przejść od prawej każdą z nich tylko raz. Wówczas pojawi się klucz, dzięki któremu pokonasz zamknięte drzwi, które pojawiły się na końcu czterech dróg.
- Gdy będziesz w sytuacji, że gdy będziesz chciał wejść do komnaty z nodem, będziesz się wracał to strzel w mnicha na ścianie (północny-wschód)
- Jeżeli zauważysz pojawiającego i znikającego mnicha wejdź w ścianę. Tym sposobem dojdziesz do drzwi B. Ta możliwość prawdopodobnie dostępna jest wyłącznie wtedy, gdy weźmiesz klucz opisany w pierwszej podpowiedzi.
- Poziom 3.3:
- W zależności od tego, które drzwi wybrałeś w poprzednim etapie, rozpoczniesz ten etap w nieco innym miejscu
- Gdy wejdziesz po schodach i zobaczysz dwa klucze. Weź ten z lewej strony. Zlikwidujesz teleport, który sprawi, że sekcję z pająkami i sobowtórami będziesz przechodzić tylko raz
- ta podpowiedź nie jest zweryfikowana - jeżeli weźmiesz opisany wcześniej klucz z lewej strony stracisz możliwość wejścia przez drzwi B (te w korytarzu z prawej, a nie na wprost)
- Poziom 3.4:
- Na początku zejdź na dół i strzel w mnicha na ścianie. Będziesz mógł wejść na górę i wziąć klucz, który przyda się później. W mnicha można strzelić wyłącznie wtedy, gdy wyszedłeś z poprzedniego etapu drzwiami B,
- W dalszej części gry zobaczysz za drzwiami klucz. Aby się do niego dostać, po prostu strzel w drzwi.
- Gdy napotkasz sześć par drzwi (trzy na górze, trzy na dole), zaczną wychodzić z nich potwory. Jeżeli będziesz wystarczająco szybki to uda ci się w nie wejść. Jeżeli wejdziesz we wszystkie, w dalszej części pojawią się schody, które zaprowadzą cię do skarbu.
- Nieopodal sześciu par drzwi będzie pokój z mnóstwem zielonych stworów i czaszek przytwierdzonych do ścian. Jak już się tego wszystkiego pozbędziesz, nie kontynuuj wędrówki na zachód, lecz idź na północ i wejdź w ścianę. Dostaniesz się do ukrytej części tego poziomu. Wyjście stąd jest w południowo-wschodnim rogu, na okręgu w podłodze.
- Poziom 4.1: Dojdziesz do pomieszczenia, gdzie będziesz mógł iść na północ, a obok na ścianie będzie dźwignia. Gdy ją przełączysz i zejdziesz na dół, rozgrywka znacznie się zmieni i to zarówno w tym, jak i w następnym etapie. Wariant dolny obfituje w dużą ilość monet, dodatkowe życie i zwiększenie mocy broni. Etap 4.2. zaczniesz również w innym miejscu
- Poziom 4.2: Zaczynasz w miejscu zależnym od tego, którą drogą poszedłeś w etapie 4.1. Tutaj również znajdziesz rozwidlenie, od którego zależy jak wiele i czego zbierzesz.
Zachęcam do informowania w komentarzach o przez siebie odkrytych tajnych przejściach i skarbach.
KODY
Poniżej kilka przykładowych kodów pozwalających rozpocząć grę od dalszych etapów. Niektóre oferować będą znacznie podkręcenie parametrów postaci ułatwiając rozgrywkę mniej ambitnym graczom.
HHGGFFDDCCBB, LQPBK8JWDNBY, 8H8BKOSWQY7H, P28BKM6XMWWK, JJHHGGFFDDCC, VVVVVVVVVVVV, PKJKDL1#DFD4, XXXXXXXXXXXX, YYYYYYYYYYYY, TTTTTTTTTTTT, #P0BK4SNVHP2, 5J#BKRP4VGN3, 04BY4WIJGL6F, 4WZBJ299ZL67, 3BVPYSBZ2BZF, L76BK4DCNRJN, P28BKMN42LSN, L7BKLSXF0MN6, TKWG4SFH4VGP, 1D72XWL8XG3M, 8MGMMQLYCKLF, SJ2LRHGNVBWN, VQ#4Z9RVBBZH, #55VQX40R##5, 1D6VBS6S6ZKS, B371S4R73Y4J, Z3PZ6PK5VBFT, 0WDNNGH2835X, JS2M29MBVFQF, Z3PZ6PK5VBFT, 0WDNNGH2835X, JS2M29MBVFQF, VVVVVVVVVV77, JDQV76Z8M2TK, NJ1B9FPB2P22, BZPBKC81FH81, D5FBKRW1FH75, SDTBK4J2G3GW, W0GL#CHK#71B, C00L1GGYKLW5, 80WC1YW73WYB, L7KLW7CSS7Y#, 732LV1WLYG47, #29166TR9318, TYGG6FR2T4HF
The Chaos Engine - Renegade/The Bitmap Brothers 1993/1994 |
|
90 |
|
2 lub 1 CD |
|
|
90 |
|
ECS 1 MB lub AGA |
|
95 |
|
|
|
|