Już w październiku 2023 roku na Politechnice Rzeszowskiej może zostać uruchomione Podyplomowe Studium pod roboczym tytułem "Retro-computing: technologie i sztuka cyfrowa". Byłyby to pierwsze w Polsce i na świecie studia o takim profilu, obejmujące tematykę rozwoju technik i technologii komputerowych, zarówno w kontekście historycznym, jak i współczesnym, ale kładące nacisk na zaangażowanie uczestników studiów w twórcze aspekty retrocomputingu - od demosceny po gamedev. Program studiów obejmuje m.in. platform studies i przegląd ważniejszych polskich i zagranicznych platform komputerowych (maszyny arcade, Apple, TRS-80, PET, system MSX, Odra, Elwro, Sinclair, Atari, Commodore, Amstrad, Amiga, ST, PC, konsole), wykorzystanie komputerów w sztuce, demoscenę, współczesne aspekty retrocomputingu (nowe urządzenia, rynek aukcyjny, aspekty prawne), a także twórcze zaangażowanie uczestników studiów poprzez warsztaty tworzenia gier i dem na platformach 8/16-bitowych.
Studia będą trwały 2 semestry (odbędzie się około 9 zjazdów w weekendy). W pierwszym semestrze dominować będą aspekty "twarde" (hardware, programowanie, rozszerzenia), natomiast w drugim – bardziej "miękkie" (gry, demoscena, muzyka, pixel-art, warsztaty kreatywne). Koszt studiów powinien zamknąć się w kwocie 3500 złotych. Studium zaproponowane zostało przez Polskie Towarzystwo Ochrony Dziedzictwa Technicznego, uzyskując wstępną akceptację Politechniki Rzeszowskiej, a również wsparcie Polskiego Towarzystwa Informatycznego o/Rzeszów, UBU Lab na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz innych podmiotów.
Aktualnie trwa sondowanie zainteresowania, na podstawie którego zostanie ogłoszony program studiów i nabór chętnych osób. Prosimy o komentarze poniżej lub odzew na studia(małpa)ptodt.org.pl, jeżeli jesteś zainteresowany udziałem w tym nowatorskim przedsięwzięciu jako student lub wykładowca. Jedynym warunkiem wstępnym dla studentów jest wymagane przez polskie prawo posiadanie wyższego wykształcenia - od licencjatu wzwyż. W przypadku potencjalnych wykładowców poszczególnych tematów należy posiadać co najmniej dyplom magistra.
Wszystkie komentarze (tak pozytywne jak i negatywne), zostaną zebrane w formie raportu, który pomoże podjąć Politechnice Rzeszowskiej decyzję podczas głosowania na uczelni pod koniec kwietnia 2023 roku, czy studium wystartuje.
Więcej informacji - https://ptodt.org.pl/projekt-studia-podyplomowe
Obrazek pochodzi z https://openclipart.org/detail/312430/owl-with-book
Studia będą trwały 2 semestry (odbędzie się około 9 zjazdów w weekendy). W pierwszym semestrze dominować będą aspekty "twarde" (hardware, programowanie, rozszerzenia), natomiast w drugim – bardziej "miękkie" (gry, demoscena, muzyka, pixel-art, warsztaty kreatywne). Koszt studiów powinien zamknąć się w kwocie 3500 złotych. Studium zaproponowane zostało przez Polskie Towarzystwo Ochrony Dziedzictwa Technicznego, uzyskując wstępną akceptację Politechniki Rzeszowskiej, a również wsparcie Polskiego Towarzystwa Informatycznego o/Rzeszów, UBU Lab na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz innych podmiotów.
Aktualnie trwa sondowanie zainteresowania, na podstawie którego zostanie ogłoszony program studiów i nabór chętnych osób. Prosimy o komentarze poniżej lub odzew na studia(małpa)ptodt.org.pl, jeżeli jesteś zainteresowany udziałem w tym nowatorskim przedsięwzięciu jako student lub wykładowca. Jedynym warunkiem wstępnym dla studentów jest wymagane przez polskie prawo posiadanie wyższego wykształcenia - od licencjatu wzwyż. W przypadku potencjalnych wykładowców poszczególnych tematów należy posiadać co najmniej dyplom magistra.
Wszystkie komentarze (tak pozytywne jak i negatywne), zostaną zebrane w formie raportu, który pomoże podjąć Politechnice Rzeszowskiej decyzję podczas głosowania na uczelni pod koniec kwietnia 2023 roku, czy studium wystartuje.
Więcej informacji - https://ptodt.org.pl/projekt-studia-podyplomowe
Obrazek pochodzi z https://openclipart.org/detail/312430/owl-with-book