Komentowana treść: Revision 2017 zakończone
[#1] Re: Revision 2017 zakończone
Bylem, zobaczylem, moze i nic nie zdobylem (bo nie wystawialem), ale moze w przyszlym roku cos sie uda.

Pozdrwiam wszystkich ktorzy sie pojawili.
[#2] Re: Revision 2017 zakończone
Do amigowych akcentow trzeba jeszcze dodac wystawiony w kategorii Wild, chipowy musicdisk "Chiperia #7 by The Chiperia Project", ktory uplasowal sie na 8 pozycji.
[#3] Re: Revision 2017 zakończone
Aby lista polskich creditsów była pełniejsza, to tylko chciałem napomnieć, że do zwycięskiej giery na MegaDrive popełniłem muzykę ;)

I przy okazji - to partyversion jest. Będzie final z uzupełnioną grafą i przynajmniej dwoma nowymi trackami w ingame.
[#4] Re: Revision 2017 zakończone
Gratulacje!! Dobra robota brawo!
[#5] Re: Revision 2017 zakończone
Gratki dla wszystkich, szkoda że Ghostown i Elude/Lorem Ipsum nic nie wystawili.
[#6] Re: Revision 2017 zakończone
Z polskich akcentów nieśmiało chciałem dodać również #2 miejsce w Animation/Video, do którego popełniłem muzykę, animację i montaż, a grafikę Phaere. Do obejrzenia/pobrania tutaj: http://www.pouet.net/prod.php?which=69723
[#7] Re: Revision 2017 zakończone
Gratulacje dla całej polskiej bandy! Świetna robota!
[#8] Re: Revision 2017 zakończone
No to będzie co oglądać w weekend. Scena amigowa Polakami stoi! Brawo OK
[#9] Re: Revision 2017 zakończone

@argasek, post #6

Świetne, ale zabrakło tunelu ;)
.
[#10] Re: Revision 2017 zakończone
Najlepsze party na jakim byłem w życiu!
I nie mówię tylko o scenowych ale o wszystkich z weselami włącznie
[#11] Re: Revision 2017 zakończone
Dzięki Jazzcat za podsumowanie. Gratki dla wszystkich rodaków wystawiających prace na tak zacnej imprezie. Zdziwiła mnie trochę nieobecność polskich dem w Ami Demo Compo, ale to może oznaczać, że pojawią się one na krajowych party - a Decrunch już niedługo :) Szczególne gratki dla Slayera i Agendy za zgarnięcie tegorocznych "scenowych Oskarów"!
[#12] Re: Revision 2017 zakończone
Pochylam głowę. Sporo ciekawych nowych rzeczy. Gratulacje!
[#13] Re: Revision 2017 zakończone
Chciałem jeszcze dodać, że w intrze "Exolution" od Nah-Kolor także nasi maczali paluchy - za modeling 3D odpowiedzialni byli Mover i Ubik.
[#14] Re: Revision 2017 zakończone

@waldiamiga, post #5

Elude zrobili fajne demko na peceta to z kryształową czaszką, oglądałem na live streamie.
[#15] Re: Revision 2017 zakończone

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #14

^wystawili
[#16] Re: Revision 2017 zakończone

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #14

Czy możesz sobie przypomnieć sobie jak ta prodka się nazywała? Bo nigdzie jej znaleźć nie mogę.

EDYTA: Suddenly/Elude w kategorii Wild.

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2017 19:39:44 przez waldiamiga
[#17] Re: Revision 2017 zakończone

@waldiamiga, post #16

Czy możesz sobie przypomnieć sobie jak ta prodka się nazywała? Bo nigdzie jej znaleźć nie mogę.


Demo chodzi bezpośrednio w przeglądarce, można je obejrzeć tu:

http://www.theelude.eu/suddenly/
[#18] Re: Revision 2017 zakończone

@slay, post #17

Your graphics card does not seem to support WebGL.
Find out how to get it here.


Cholera..
[#19] Re: Revision 2017 zakończone

@BULI, post #18

Działa na starym trądzie z C2D P8700 i GMA 4500MHD, tylko że wooolno.
Czas odpalić na czymś mocniejszym.
[#20] Re: Revision 2017 zakończone

@slay, post #17

Muza piękna lubię takie klimaty. Fajnie się przy nich rozmyśla i "tworzy emocjonalny teledysk z własnych przemyśleń". Na C2D Ati HD4300 w FF śmiga, ale pobrałem sobie i odsłuchuje zapętlone.
[#21] Re: Revision 2017 zakończone

@slay, post #17

Może to będzie #niepopularnaopinia (i z całym szacunkiem dla autorów za pracę
włożoną w to demo) ale gdzie tu jest pole do scenowego podziwu? Nie ma tu żadnych barier,
żadnej walki z ograniczeniami (a ja właśnie tak od zawsze wyobrażam sobie DEMO),
bo ograniczeń tu właściwie nie ma wcale.

Demko chodzi niemalże idealnie na moim 6-letnim
komputerze z Intelem na pokładzie a nowsze układy, to już po prostu kosmos
(co widać np. po grach)... i żadne demo nie może się równać z czymś takim ani poziomem
grafiki ani designem. I to moje skromne pytanie można odnieść praktycznie do całej sceny PC. O co tu chodzi?





Ostatnia aktualizacja: 21.04.2017 20:36:55 przez _arti
[#22] Re: Revision 2017 zakończone

@_arti, post #21

Nie będę dyskutował z twoim wyobrażeniem czym jest demoscena. Nie wiem też czy powinienem się za głównego autora wypowiadać ale to demo nie miało łamać ograniczeń. To po prostu pierwsze demo zakodowane przez grafika (i "programiste" php) w naszej grupie, Ubika, i miało przede wszystkim udowodnić, że się da.

"I to moje skromne pytanie można odnieść praktycznie do całej sceny PC"

A to już świadczy tylko i wyłącznie o twojej ignorancji i poziomie wiedzy o scenie PC...

Pozdro.
[#23] Re: Revision 2017 zakończone

@_arti, post #21

Oj nie nie... To na pewno nie jest tak, że to co widzimy na PC to samo się robi. Jestem pewien, że zrobić coś dobrego na PC jest nawet trudniej niż coś dobrego na A500. Mniejsze możliwości wcale nie oznaczają, że jest trudniej. Te dwie platformy to trochę inne problemy, inne wyzwania. Na dzisiejszych platformach może nie walczy się o każdy bajt i nie robi się śmiesznych optymalizacji (bo to nie ten poziom abstrakcji i właściwie niczego by się w ten sposób nie osiągnęło). Ale za to wchodzi się z algorytmami w obszary zupełnie niedostępne na maszynach pokroju klasycznej Amigi. Możesz być pewien, że takiemu pecetowemu koderowi mózg też czasem paruje i spędza długie tygodnie nad osiągnięciem zamierzonego celu. Oczywiście nie mówimy tu o pokazaniu po prostu jakiejś zwyczajnie teksturowanej i oświetlonej scenki, bo to oczywiście nie jest wyzwanie dla takiej platformy i takich programistów. Czasy dem w stylu "festiwal scenek" minęły i coś takiego może jeszcze zachwycać na Amidze Classic. Ale na PC, w czasach gier z budżetem 300 mln dolarów, scenki nie zachwycają. szeroki uśmiech I bardzo dobrze, bo takie "scenkowe" dema faktycznie zaczęły się robić nudne.

A to, że na PC wychodzi masa czegoś co zupełnie nie zachwyca jest najzupełniej normalne. Na Amigę wychodzi też masa dem, które są dużo słabsze niż to co oglądaliśmy 25 lat temu. Tak jest na każdej platformie, tak jest z filmami, muzyką, książkami...

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2017 22:26:29 przez MDW
[#24] Re: Revision 2017 zakończone
Problem z "o co chodzi z demoscena na pc" polega chyba na tym, ze ludzie trafiaja na takie cos np. : link i potem trudno sie dziwic komentarza, ze scena pc nie pokazuje nic, co moze zachwycic ;]
[#25] Re: Revision 2017 zakończone

@cactoos, post #24

Ale to świadczy tylko i wyłącznie o nieznajomości tematu. Po prostu ignorancja. Bo przyjmując silniki graficzne (+asety do nich) tworzone przez sztaby programistów i grafików jako wyznacznik to powalczyć można praktycznie tylko dizajnem (szczególnie dema, bo intra to inna bajka). Scena dzisiaj wygląda inaczej niż kiedyś i wymaga większej wiedzy aby docenić to co się widzi. A tego kanapowi oglądacze dem nie mają, bo nawet nie będąc grafikiem/programistą poprzez czynny udział w życiu scenowym można się wiele dowiedzieć.
[#26] Re: Revision 2017 zakończone

@cactoos, post #24

Dlatego pisałem, że dema będące po prostu "festiwalem scenek" w czasach gier AAA trochę nie mają sensu. 2-4 osoby bawiące się wieczorem w jakąś produkcję nie mają cienia szans z trzema piętrami zawodowych grafików/animatorów, którym przez 2 lata płaci się ogromne pieniądze i którzy dziubią swoje zadania przez zazwyczaj ponad 8 godzin dziennie. Dzisiaj w demach nie chodzi o wyświetlenie "teksturowanej scenki".

Mnie na przykład dzisiaj nic w świecie gier już nie zachwyci, nie wgniecie w fotel. Spodziewam się już absolutnie wszystkiego. A dosyć często trafiają się dema, które mnie zachwycają. Pomimo tego, że nie mają 4GB grafiki w katalogu "data". szeroki uśmiech W scenowych demach jednak odnajduję coś czego nie znalazłbym w najbardziej wypasionych grach AAA z budżetem 300 mln dolarów. To są inne światy, które ze sobą nie konkurują i których ze sobą porównywać nie należy odkąd przemysł gier przerósł przemysł filmowy i motoryzacyjny.

A skoro już tak jeździmy po pecetowych produkcjach i marudzimy, że tam nie ma ograniczeń... Ja od lat nie widziałem na A500/A1200 dema, które łamałoby jakieś ograniczenia. Pod względem technicznym to są powtórki sprzed 20-25 lat. Większość produkcji po wstała w przypływie nostaligicznego nastroju i wyszła tylko po to żeby wyjść. Zdecydowanie więcej technicznej wirtuozerii znajduję na scenie "dużych" maszyn niż scenie A500/A1200. Kręcący się teksturowany sześcian czy torus na jakimś tle to nie jest już łamanie możliwości A500... Na scenie niedopalonych Amig klasycznych tak samo jak na scenie PC też tego łamania ogarniczeń nie ma. Bo dzisiaj w demoscenie już chyba o to nie chodzi. Czasem jeszcze na scenie ośmiobitowców trafi się coś co faktycznie można nazwać "łamaniem ograniczeń". Ale na A500/A1200? Nie... to już nie te czasy...

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2017 10:02:47 przez MDW
[#27] Re: Revision 2017 zakończone

@MDW, post #26

@kiero, @MDW
Dziękuje Wam za częściowe jak na razie rozjaśnienie tematu.
To teraz drugie pytanie w takim razie - co dziś jest wyznacznikiem
dobrego dema albo co sprawia trudność na maszynach,
które mogą "wszystko"? Co się dziś podziwia? Słowami, które
dotrą do kanapowego scenowca, który potrafi tylko wyświetlić
latający kwadrat w Canvasie, Javascriptem



Ostatnia aktualizacja: 22.04.2017 10:41:54 przez _arti
[#28] Re: Revision 2017 zakończone

@MDW, post #26

Ci co mają 300 mln dolarów budżetu rzeczywiście mają dostęp do najnowocześniejszych technologii i mogą czynić cuda.

Nie znaczy to od razu, że niszowe produkcje muszą być kiepskie i się nie podobać.
[#29] Re: Revision 2017 zakończone

@_arti, post #27

Podziwia się to, co zawsze: dobry design, dobre pomysły, dobrą muzykę, piękne grafiki, piękne efekty, dobrą synchronizację z muzyką, dobrze zrobione kamery. W kodzie - implementację / doskonalenie nowych koncepcji algorytmów (oświetlenia, cieniowania, etc.).

Ale przede wszystkim podziwia się sam trud włożony w pisanie chociażby własnego silnika (od kiedy zacząłem współpracować w mojej grupie nad takowym, to przysięgam, jak słyszę opinie typu "bo na PC-cie wszystko robi się samo", to mam autora takowej ochotę walnąć jakimś grubym narzędziem w łeb). Twierdzenie, że "na PC nie powstają dobre dema" słyszałem już jakoś od 1997 r., i jakoś nie przeszkodziło to przez ostatnich 20 lat powstawać produkcjom grup takich jak Sunflower, Bomb, ASD, CNCD, Fairlight, Cocoon itp. Czy ktoś zadał sobie pytanie, dlaczego w all-time-top na Pouet.net jest tylko _jedna_ produkcja z Amigi? :)

Ze sprzętem na PC zmaga się cały czas, chociaż w inny sposób - nie z jego ograniczonymi, a wręcz odwrotnie: przeogromnymi możliwościami, których nie sposób wykorzystać bez specjalistycznej wiedzy. Powtarzam raz jeszcze: podczas programowania dem PC nie ma magicznego przycisku "zajebiste 3D raz proszę!" i bum, zajebiste 3D wjeżdża na srebrnej tacy. Uhm, nope.

Zresztą, wielokrotnie już mówiłem o tym, co myślę o temacie pt. "recepcja dem przez ludzi spoza demosceny" i powtórzę raz jeszcze: zasadniczo, obstawiam, 90% ludzi na scenie (w tym ja) ma głęboko gdzieś opinie nie-scenowców. My naprawdę nie robimy dem dla uciechy jakiejś bliżej nieokreślonej tłuszczy, tylko własnej. Tak było od zawsze. Podobają się? Super. Nie podobają się? Well, whatever :)
[#30] Re: Revision 2017 zakończone

@argasek, post #29

zajebiste 3D raz proszę!" i bum, zajebiste 3D wjeżdża na srebrnej tacy.


Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem