Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Party
[#31] Re: DECRUNCH 2023

@wino, post #1

Tak kontrolnie zapytam, będzie jakiś stream?
2
[#32] Re: DECRUNCH 2023

@waldiamiga, post #31

A czy patostream - to będzie OK dla Ciebie?
[#33] Re: DECRUNCH 2023

@_DiskDoctor_, post #32

Może być
2
[#34] Re: DECRUNCH 2023

@jokov, post #30

Choć to mój wkład w Decrunch w tym roku niewielki jako, że mnie zmieliło i wiele planów poszło w odstawkę (2+ miesiące choroby)

O kurczę... Co się z tym światem dzieje? Od pewnego czasu mam wrażenie, że większość wieści jakie do mnie docierają to są "awarie" ludzi albo urządzeń.
Mam nadzieję, że już jest lepiej i to nie wróci. Trzymaj się!

...no chyba, że jutro uda się jakieś piksele uskutecznić

W jeden dzień? To trzeba mieć wprawę...
3
[#35] Re: DECRUNCH 2023

@_DiskDoctor_, post #32

Czy będzie jakiś stream z kompotów?
[#36] Re: DECRUNCH 2023

@tomi, post #35

2
[#37] Re: DECRUNCH 2023

@MDW, post #34

Rozwaliło mnie " No ocs, no ECS, no aga, no problems" hahahahaj!!!
6
[#38] Re: DECRUNCH 2023

@Stoopi, post #37

Noł fjuczer
4
[#39] Re: DECRUNCH 2023

@wino, post #1

Dziękuję Wino i innym organizatorom za tę imprezę. Zawsze ciekawych ludzi się spotka i ciekawe dyskusje przeprowadzi. Moje tegoroczne osiągnięcie scenowe to 2-gie miejsce w International Karate na matach tanecznych oraz taniec z Jokiem ;)
Potem pewnie wrzucę jakieś foty/filmiki z perspektywy lamera.
1
[#40] Re: DECRUNCH 2023

@wino, post #1

Dzięki za całkiem zgrabną imprezę. Na pewno będę ją wspominał bardzo dobrze. Początkowo gdy przybyłem party place to bałem się czy impreza się odbędzie, bo było dosłownie kilka osób. Ale później zjechało się trochę ludzi, była okazja spotkać całkiem sporo ludzi "z epoki".

Jeżeli chodzi o "Morphiller" to chcę poinformować, że takie normalne video full HD 1080p zrobię dopiero dzisiaj wieczorem, bo jeszcze poprawiam pewne drobiazgi (trochę problemów "pozakomputerowych" spowodowało, że nie zdążyłem). No a wersja wykonywalna dla MorphOS będzie na MorphOS Storage (i nieco później na Aminet) w tym tygodniu. Nie będzie się już różniła od strony wizualnej ale od strony technicznej kilka rzeczy muszę jeszcze poprawić i dokończyć. Przydałoby się też sprawdzić to na jakimś sprzęcie innym niż mój...
[#41] Re: DECRUNCH 2023

@wino, post #1

Dzięki serdeczne za to że Wam się chce organizować. Atmosfera jest zawsze świetna! Dzięki również za docięcie dodatkowych statuetek dla mojego grafika i muzyka. Ucieszą się chłopaki, a i będzie się czym chwalić na starość.
3
[#42] Re: DECRUNCH 2023

@wino, post #1

Jest finalne video (full HD, 60 fps) z dema Morphiller wystawionego w Wild compo na Decrunch 2023.
Wersja wykonywalna dla MorphOS PPC powinna być dostępna na MorphOS Storage i Aminet przed końcem tego tygodnia. Wizualnie nie będzie się różniła od tego video. Oczywiście nie licząc tego, że nie będzie żadnych artefaktów związanych z kompresją video. A przy tych szarościach, gradientach, poziomych paskach i dynamice niektórych części niestety youtubowa kompresja zrobiła swoje.
11
[#43] Re: DECRUNCH 2023

@MDW, post #42

Dzięki ! OK
1
[#44] Re: DECRUNCH 2023

@MDW, post #42

Od 1:20 fajny motyw, co kiedyś nas bawiło, a dzisiaj jest szarym życiem. Tak po prostu. Zajebiste.

Ale..... moim zdaniem zabrakło takiego kopa, muzyka jest zbyt stonowana (sorry XTD), a efekty tylko 3D (co rozumiem, bo MDW cały czas rozwija swój silnik (również sorry za ocenę)).

Np. takie demko "The End Of Silence / SAF", ma więcej tego "czegoś", bardziej agresywna muzyka i błyski ekranu, proste statyczne obrazki.

Piszę to jako lamer żeby nie było ;)

Super prodka, głupoty piszę
1
[#45] Re: DECRUNCH 2023

@karolb, post #44

Mnie osobiście muza bardzo pasuje OK Nie czuję tego deficytu co kolega ok, racja
3
[#46] Re: DECRUNCH 2023

@MDW, post #42

Demo mi się podoba (aczkolwiek nie jest to mój faworyt wśród dem MDW).
Wydaje mi się, że - aby te dema łatwiej "wchodziły" potrzebny by był ktoś w rodzaju "koordynatora", który mówi: "Okej, ale przejście między efektami musimy zrobić inne, żeby to było w rodzaju jednego ciągu". Albo: "Tu koniecznie musimy dać flashbanga, żeby był ładny synchron z muzyką" itp. Niemniej jednak myślę, że MDW kogoś takiego nie potrzebuje, bo świetnie bawi się łącząc wszystko w całość po swojemu. Po co mu "nadzorca"? Nadzorców ma dość w pracy (chociaż pewnie nazywają się superwajzorami.
2
[#47] Re: DECRUNCH 2023

@karolb, post #44

Wywołany lekko do tablicy wypowiem się może. Otóż sam proponowałem koledze MDW, żeby wziął jakąś muzę, która jest NIENAPIER...JĄCA, żeby w końcu skończyć z tym synchrem pod rytm i pod łupanie perki. I może wrócić nieco do czasów, gdy dema pisało się pod klimat muzy, a nie pod wejścia talerza czy też uderzenia stopy. I uwierzcie, miałem nawet bardziej "stonowane" pomysły, ale jak obejrzałem preview dema, to stwierdziłem, że akurat w tym przypadku by nie pasowały. Pewnie, najprościej błysnąć ekranem, zrobić "uszkodzenia ekranu" do zgrzytu w muzyce albo wszystkie obiekty synchronizować ze wszystkim w muzie. Ale czemu by nie zacząć robić nieco inaczej w końcu - niech muza sobie leci, gdzieniegdzie można zrobić synchro jakieś, ale generalnie niech to będzie jak prezentacja - muza może mieć kilka części i w zależności od tego przedstawia się takie lub inne efekty, ale niekoniecznie trzeba od razu ekranem ruszać, błyskać i trząść. Niech zamiast tego ktoś obejrzy to, co się dzieje na ekranie w akompaniamencie muzy. Będzie to z korzyścią zarówno dla dema, jak i dla muzyki. Technological Death było 30 lat temu i czas może zmienić nieco nastawienie do tego, jak się "powinno" synchronizować dema.
6
[#48] Re: DECRUNCH 2023

@XTD, post #47

To teraz wyrzucamy 30 lat ewolucji i wracamy do pierwszych dem bez synchro?
Czemu tylko to, wróćmy w 4chn z instrumentami z dyskietki st-01.

I demo i muzyka się to podoba dla mnie :)
3
[#49] Re: DECRUNCH 2023

@Ralpheeck, post #48

Nie chodzi o to, żeby "nie było synchro", tylko o to że to "synchro" nie musi w demie dominować.
2
[#50] Re: DECRUNCH 2023

@recedent, post #49

Dokładnie - synchro to nie ma być dominujący element. Mówię o innym synchro - takim pod klimat, gdzie jak wchodzi spokojniejszy motyw, to się wyświetla spokojniejsze efekty, wolniejsze, bardziej stonowane, a gdy muza wchodzi ostrzej - przechodzi się w bardziej dynamiczne efekty. To też jest zgranie z muzą. Coś jak w animacjach albo filmach - tam aktor nie czeka na uderzenie talerza, żeby wstać, i nie idzie w rytm werbli. :) A jednak wszystko pasuje.
5
[#51] Re: DECRUNCH 2023

@karolb, post #44

muzyka jest zbyt stonowana

Czasu było tak mało, że ja chciałem gotową muzykę. Dziubiąc te różne (trochę słabo związane ze sobą) scenki nie miałem muzyki, nie robiłem pod żadną konkretną muzykę ani muzyka nie była robiona pod to co ja robiłem. Została wybrana w ostatniej chwili i dopasowywałem długości poszczególnych części pod muzykę. Mimo wszystko ta muzyka bardzo mi przypasowała. Było kilka fajnych propozycji i nie mogłem się zdecydować ale gdy XTD napisał, że mogę użyć "Revolution" to przestałem mieć wątpliwości. Akurat wałkowałem ten utwór w ostatnich miesiącach, bardzo go lubiłem i od razu uznałem, że najlepiej sklei te moje oderwane od siebie pomysły. Myślę, że strona wizualna jest za mało "trzask, błysk, bum, łup" żeby koniecznie każdy akcent w muzyce miał odzwierciedlenie w obrazie.
No ale wiadomo, że każdy może mieć jakąś tam swoją wizję. I bardzo dobrze, tak ma być.
[#52] Re: DECRUNCH 2023

@recedent, post #46

Ooo tak Recedent - widzę, że mnie rozumiesz. Ja faktycznie lubię sobie robić sam. Wtedy jest czysta radocha i przyjemność. Zupełnie nie przeszkadza mi wild compo, bo ja zupełnie nie mam żyłki rywalizacji (nie mówiąc już o hazardzie). Spokojnie mógłbym nawet wystawiać poza konkursem. Dla własnej radochy i przyjemności. Jeżeli mam być częścią jakiegoś dużego, imponującego projektu to po prostu będę czuł się jak w pracy. A wtedy będę po prostu robił czekając na weekend.
Oczywiście nie jestem w stanie zrobić muzyki i dlatego zawsze jakiś maestro jest potrzebny. Tworzenie muzyki jednak wymaga trzeciej, specjalnej, półkuli mózgu. Ja mam tylko dwie więc nawet o tym nie myślę.
[#53] Re: DECRUNCH 2023

@Ralpheeck, post #48

Każda część dema wchodzi w momencie gdy muzyka w jakiś sposób się zmienia, jest jakiś akcent. Gdy np. leci 2500 strzał to jest taki bardziej pasujący kawałek muzyki. Gdy wchodzi ten ogród nocą to muzyka też jest wolna. Mam całą tabelkę z czasami wystąpień akcentów do 1/100 sekundy i pod to były dobierane długości części dema (z dokładnością do 1/50 sekundy). Ale w obrębie każdej ze scen już nie walczyłem tak bardzo żeby każdy ruch kamery czy obiektu musiał koniecznie czekać na coś w muzyce.
[#54] Re: DECRUNCH 2023

@MDW, post #42

Podoba mi się. Z przyjemnością obejrzałem OK
1
[#55] Re: DECRUNCH 2023

@MDW, post #53

Czekamy na archiwum z demkiem, stosowny wpis na morphos.pl oczywyście się pojawi.
1
[#56] Re: DECRUNCH 2023

@waldiamiga, post #55

Demo flopsow gdzies mozna dorwac ? Ani na pouet ani na demozoo nie ma.
[#57] Re: DECRUNCH 2023

@mikecios, post #56

rozczarujesz się
[#58] Re: DECRUNCH 2023

@waldiamiga, post #55

Czekamy na archiwum z demkiem, stosowny wpis na morphos.pl oczywyście się pojawi.

Dziękuję bardzo. Jeżeli coś niespodziewanego nie wyskoczy to będzie przed końcem tygodnia. Wygląda na to, że już się uporałem ze wszystkimi problemami. Teraz chcę coś zrobić żeby jedna część na chwilę spada poniżej 60 fps (do ok. 54 fps), a mam takie założenie, że u mnie na G4 1,67GHz musi cały czas być 60 fps w 1440x960. To się może wydawać dziwne ale akceleratory sprzed 20 lat w takich rozdzielczościach można przydławić nawet 10 wielkimi ściankami. Ale coś wymyślę. W końcu na tym polega ta zabawa. szeroki uśmiech
1
[#59] Re: DECRUNCH 2023

@MDW, post #58

Jak Ci się będzie kiedyś nudziło to pomyśl nad zrobieniem przejść miedzy scenami z alfą, czyli jednocześnie generowane są dwie sceny a dodatkowo tekstura 0-255 poziomów wybiera z której sceny ma być piksel. Tekstura oczywiscie moze być (ale nie musi) animowania. To doda jeszcze wiecej dynamiki.
[#60] Re: DECRUNCH 2023

@michal_zukowski, post #59

Też bym chciał ale może być ciężko.
To wymaga przez pewien czas liczenia obu scen. Jeżeli każda zjada powiedzmy 70% procesora to razem zajmą 140% procesora więc już nie będzie 60 fps w czasie przejścia. Nie da się tego zrobić ustawiając przezroczystość poszczególnych obiektów, bo przezroczystość ma być między scenami, a nie wszystkimi elementami. Tym bardziej, że czasem tam są różne tricki z trybami mieszanie kolorów, kolejnością renderowania, włączaniem/wyłączeniem zapisu czy odczytu z z-bufora.

Odrębną sprawą jest to, że obraz wtedy musi być renderowany do takiej wielkiej tekstury i dopiero coś takiego może być rysowane na ekranie. Z tego co pamiętam to amigowym w StormMESA i MiniGL to było albo strasznie ciężkie albo wręcz niemożliwe. Nie wiem jak to wygląda w TinyGL. Bardzo możliwe, że po ostatnich zmianach jest to możliwe.

Ja przede wszystkim powinienem zacząć używać nowinek w TinyGL i wejść w XXI wieku, bo ciągle jestem w XX. To znaczy pośrednio niechcący jedną nogą już tam jestem, bo czy tego chcę czy nie, to używając funkcji TinyGL nawet jeżeli nie chcę to transformacje już są liczone przez akcelerator, a nie procesor. Tak przynajmniej mówił Bigfoot gdy pytałem o to dlaczego coś co wykorzystuje mocno kartę graficzną, a bardzo słabo procesor też pokazuje ogromną zajętość procesora. Podobno procesor wtedy wcale nie jest zajęty tylko po prostu czeka aż karta graficzna skończy i stąd widać jego zajętość. Podobno jest szansa, że w przyszłości to się zmieni. Jak już wiem o co chodzi to akceptuję taki stan. Wiem, że tak ma być i nie szukam u siebie przyczyny takiego zachowania.
Oczywiście transformacje to nie jedyne co tam się dzieje, bo to nie jest tylko odtwarzacz scen. I do tej całej reszty procesor się bardzo przydaje. Ale muszę przyznać, że G4 zawsze pozytywnie zaskakuje mnie prędkością. Zawsze go nie doszacuję. W przeciwieństwie do tych laptopowych Radeonów, które zwykle negatywnie mnie zaskakują. To znaczy w najwyższych rozdzielczościach. Gdybym używał "amigowych" rozdzielczości 320x240 czy nawet 640x480 to byłoby czyste szaleństwo. No ale bez jaj... Nawet w amigowym świecie jest XXI wiek i wypadałoby (zwłaszcza na laptopach) używać tzw. natywnej rozdzielczości. Poza tym jeżeli ktoś chce to sobie wybierze dowolny tryb w dowolną rozdzielczością, nawet 320x240. Za wiele w tym nie zobaczy, bo te wszystkie cienkie linie się zgubią w tych pixelach. Ale można. szeroki uśmiech
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem