Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
[#1] Scenowcy lubią limity
...
2
[#2] Re: Zapowiedzi nowych gier
A co to za wyzwanie?
Zrobic gre, ktora by sie tylko z HD ladowala.
I wymagala iles tam MB fast.
Scenowcy lubia limity.
Co innego programisci piszacy w innych jezykach niz ASM.
Dla nich to juz bez znaczenia, ze gra bedzie wymagala iles tam MB fast, czy ze nie bedzie dzialala z dyskietek.
Choc i tutaj sa wyjatki, ze gra zostanie dobrze zaprogramowana np. na taka gre sie zanosi jesli chodzi o remaster Dune 2.
Dlatego nikt ze sceny nie robi dem na A500 HD i 8MB fast, bo to wstyd dla niego.
Taki Cecconoid nie dziala z HD bez WHDLoad.

Ale ma byc tez "nowoczesna" wersja Outrun AGA, czyli 68030, HD, 8MB fast, c2p.
[#3] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #2

tia, scenowcy lubią limity, szczególnie na pc, co ty gadasz...
3
[#4] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #3

Wiesz, czy PC to jest scena to kwestia dyskusyjna.
Ale nawet tam sa limity z tego co pamietam.
Chocby 4KB intro, a nie 4GB intro.
2
[#5] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #2

Scenowcy lubia limity.

I przez te limity od 1995 roku wszyscy zaczęli uciekać od Amigi, bo limity są fajne ale gra się źle, bo są limity. szeroki uśmiech szeroki uśmiech
Poza tym to tylko niektórzy ludzie sobie ubzdurali, że Amiga w najniższej konfiguracji to jakiś standard. To tak jakby powiedzieć, że prawdziwy Ford to Fiesta z najmniejszym silnikiem. Ford Mustang nigdy nie istniał.

Ja myślę, że jednak lepiej poświęcić czas na dopracowanie grywalności (której mocno brakowało w wielu grach robionych przez demoscenowców) niż upychanie danych na ścieżkach dyskietki. Gra to nie demo, nie wystarczy pokazać jak najwięcej sprajtów czy teksturowane ściany. To jest bardzo ważne ale 10% roboty nad grą. Niestety na tym etapie zwykle kończyła się praca nad grami pochodzenia demoscenowego. Oczywiście poza kilkoma naprawdę niezłymi wyjątkami. No ale oczywiście kto jak tam lubi... Życzę wesołego grzebania w sektorach dyskietki. OK

I tak jeszcze mała uwaga... Każda platforma ma ograniczenia. Po prostu co innego uznaje się za osiągnięcie i efekt trzeba oceniać jak na dany sprzęt. Nikt przecież nie zachwyca się 32 sprajtami na ekranie na dzisiejszym komputerze ani nie wymaga obecnego 3D w 4K na na Spectrum. Nie popadajmy w przesadę gnojąc wszystko na Win/Mac/Lin i piejąc z zachwytu nad każdym pixelem na Spectrum/C64/AtariXLXE.

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2024 17:30:30 przez MDW
8
[#6] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MDW, post #5

Jak dla mnie w Amidze to jeszcze nie nastąpiło, ale C64 zaczął gryźć własny ogon w demach. Przekraczanie możliwości maszyny to jeszcze algotech robi w swoich 'teledyskach' a tak to wszystko na jedno kopyto.
2
[#7] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #6

Jak dla mnie w Amidze to jeszcze nie nastąpiło


A ja myślę że nastąpiło tylko tego nie zauważamy. Ja nie oglądam już dem tak jak 25 lat temu. Od czasu do czasu jakieś zapodane demko na PPA luknę. Wtedy wydaje się nowością a może powtórzeniem pomysłu z przed 20 lat? Kto to wie ?
[#8] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MDW, post #5

I przez te limity od 1995 roku wszyscy zaczęli uciekać od Amigi


Szczególnie dzisiaj te limity są niepotrzebne bo odpalarki Amigowych programów ich nie posiadają.
[#9] Re: Zapowiedzi nowych gier

@MDW, post #5

Polemizowalbym, ze kazda platforma ma ograniczenia.
Na dzisiejszym kompie typu PC mozesz sobie wyswietlic co chcesz.
Tylko taka platforma, ktora jest w zasadzie martwa od minimum 20 lat ma limity.
Choc to tez tak nie do konca, bo do Amigi powstaly potem karty turbo z 68060 100 MHz, V2, V4, PiStorm, czy dla milosnikow PPC sa karty pod Sonnet.library.
A kazda z tych kart jest szybsza lub duzo szybsza od ich starszych odpowiednikow.
Albo w ogole nie ma odpowiednikow.

Gra to nie demo, ale tworzenie dem uczy radzenia sobie z ograniczeniami danej platformy.
Dobry scenowiec nie wypusci dema/gry, ktora bedzie wymagala A500 z 1.1MB RAM.
Tylko bedzie kombinowal jak zyskac te 0.1MB, zeby gra dzialala na 1MB.
A takie kombinowanie uczy myslenia, i pozniej przy innym projekcie jest latwiej pracowac.
Dlatego mnie np. interesuje jak h0ffman odgrywa te ponad 600KB mody na A500 gdzie ma 0.5MB slow i 0.5MB chip.
No chyba, ze te mody sa krotsze niz twierdzi, ale to musialbym wrocic do zycia, zeby to sprawdzic.
[#10] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #9

A takie kombinowanie uczy myslenia, i pozniej przy innym projekcie jest latwiej pracowac.


Takie kombinowanie uczy myslenia jak się jest nastolatkiem w okresie liceum.
1
[#11] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #10

No widzisz i dlatego takie nienauczone te wspolczesne polskie nastolatki.
Brak w szkole nauki rozwiazywania problemow.
Tylko pojscie na latwizne typu szybszy CPU czy lepsze GPU.
No bo "nie da sie".
[#12] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #11

To niestety wymagania rynku pracy.
[#13] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #9

Na dzisiejszym kompie typu PC mozesz sobie wyswietlic co chcesz.


Polecam poczytać o Rendering Equation i o tym jakie to do dzisiaj nastręcza problemy, żeby tego w czasie rzeczywistym używać w grafice 3D. W pościgu za realistyczną grafiką stosuje się to równanie w uproszczonej formie lub stosuje się sztuczki, by imitować rozwiązanie dokładne. Tylko żeby naprawdę mocno w to się wgryźć, to trzeba poczytać parę publikacji naukowych, spędzić sporo lat w nowożytnej grafice trójwymiarowej i dużo siedzieć w renderdocu rozbierając sceny z różnych gier/wizualizacji co by podpatrywać jakie techniki się stosuje by osiągnąć zadowalający rezultat.

No i to nie jest tak że powiesz komputerowi jedną instrukcją/funkcją "weź mnie tu narysuj super realistycznie obiekt czy de". Dzisiaj tak naprawdę jeśli nie używasz gotowych silników, to cały pipeline rysujący musisz sobie zestawić sam - czyli doskonale wiedzieć jak działa normal mapping, imitowanie metaliczności itd, po czym napisać odpowiednie shadery które Ci to wszystko wyliczą. Więc oprócz tego że chcesz coś zrobić, to jeszcze musisz wiedzieć jak to zrobić.

To że żyłowania sprzętu i znajdowania skrótów w algorytmach nie znajdziesz w oprogramowaniu biurowym (bo ono ma przede wszystkim działać i robić swoje zadanie dokładnie, a nie mniej-więcej) nie oznacza, że nie ma tego w żadnym oprogramowaniu.
3
[#14] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #13

Scenowcy lubią limity, chociaż nie do końca ma to sens. Kiedyś były limity, bo ludzie mieli A500 i nie było nic więcej. Potem było już lepiej i nagle się okazało, że jednak to nie jest tak, że jak ktoś zrobił fajne demo na A500, to na A1200 z 060 albo na Pentiumie 160 MHz pokaże coś super hiper ekstra. Często okazywało się, że po prostu zniknęło tłumaczenie "wiesz, nie dało się lepiej, bo takie są ograniczenia" i okazywało się, że "nie dało się lepiej, bo nie potrafię lepiej". Większe możliwości = bardziej trzeba się przyłożyć. Nie wystarczy już kręcący się druciak.
2
[#15] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michal_zukowski, post #6

Dokładnie.
Tak naprawdę od X'2018 widać że naprawdę na scenie C64 brak pomysłów. Owszem mamy fajny powrót Reflex czy nowej gwiazdy Flt czyli Trident'a ale jakoś jego produkcje mnie nie powalają. Niby jakieś nowe tryby, niby ujarzmienie wychodzenia poza ramkę( po raz kolejny ale inaczej)... ale to nie ma podejścia do "We Are New". Dość często nie tyle sam efekt w demie jest ważny ale sposób jego przedstawienia. Na Amidze 500 z tysiąc koderów obracało sześciany ale tak jak obracała je Andromeda było imponujące, bo zawsze poza obracaniem dodawali to coś... efekt miał swoje wejście etc.

A co do pytania czy scena lubi limity to chyba trzeba napisać że scena lubi tworzyć. A naj jakiej platformie chcą się koderzy, graficy i muzycy wyżywać to już inna sprawa.
2
[#16] Re: Zapowiedzi nowych gier

@jimiche, post #15

A czy gry należy zaliczać do sceny? Dobra gra powinna być dopracowana, grywalna, wciągająca i moim zdaniem lepiej poświęcić czas na dopracowanie, wyeliminowanie bugów w grze, niż na optymalizację żeby czasem zbyt dużo bajtów coś nie zajęło w pamięci RAM, bo gracz raczej potrzebuje jak najbardziej grywalnej gry. Oczywiście grafika powinna być dopracowana, ale cięcie zużycia RAM kosztem efektów gry to chyba nie najlepszy pomysł.

Ktoś mógłby powiedzieć, że przecież gra może sprawdzać, czy użytkownik posiada 1 czy 2 MB Chip oraz Fast RAM, ale wtedy kod gry musi to uwzględniać na każdym kroku. Dochodzi wtedy masa "IF"ów w kodzie, czy "CMP"ów. W takim wypadku rośnie kod gry, przez co plik uruchamialny wtedy również rośnie i zapotrzebowanie na RAM się zwiększa mimowolnie.
[#17] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #16

Zapewniam cie ze nie taki diobou strasznmy jak go rysuja...

Prosty przyklad: dodatkowe efekty dzwiekowe.
Masz dwie bazy plikow dzwiekowych: standardowa i dodatkowa.
Na samym poczatku programu sprawdzasz ile jest pamieci CHIP.
Jesli widzisz ze duzo to po wgraniu standardowego banku dzwiekow wgrywsza dodatkowy.
Petla glowna programu zawsze zachowuje sie jakby te dodatkowe dzwieki byly.
To procedura odtwarzajaca musi sprawdzic czy dany dzwiek jest czy go nie ma.
Wystarczy sprawdzic czy wskaznik na dziewk nie jest rowny zero.

Drugi przyglad: odgrywanie modulu:
Jesli jest wiecej CHIPu, wgrywasz modul i podobnie jak wyzej program zachwuje sie tak
jakby ten modul byl wysylajac do procedury odtwarzajacej takie czy inne polecenia (graj modul,
stop modul, przeskocz pattern, itp...)
To procedura odtwrzajaca ma sprawdzic czy wykonac polecenie czy olac (modul jest, nie ma)..
[#18] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #16

Zwykle sa 2 rodzaje optymalizacji.
1. optymalizacja szybkosci dzialania.
2. optymalizacja zuzywanego miejsca (pamieci).

Zadne dodatkowe if lub cmp nie sa potrzebne w programie gry.
Wszystko kiedys juz wymyslono wczesniej jesli chodzi o Amige.
Przykladem jest tutaj SWOS od Sensible Software.
Na pierwszym dysku gry sa 2 pliki glowne "swos" i "swos2".
PIerwszy sluzy do odpalania wersji na Amigi z 1MB RAM
Drugi sluzy do odpalania wersji na Amigi z minimum 2MB RAM
[#19] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Phibrizzo, post #17

Albo zrobić bardziej automatycznie, czyli stworzyć pusty moduł bez sampli, który będzie zajmować dosłownie kilka bajtów, pliki dźwiękowe trwające dosłownie sekundę w pełnej ciszy, aby tylko zapełnić bank dźwięków danymi.

Wtedy na starcie sprawdzamy CHIP RAM i w zależności od dostępnego miejsca ładujemy zwykłe pliki bądź puste pliki, których użycie nie sprawi, że się gra zawiesi, a pamięci nie zajmą wiele, bo po kilka bajtów.
[#20] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #19

Jak sam widzisz. Da sie.
[#21] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #19

Struktura pliku .mod nie zawiera znaczników sampli itd. Tam są wszędzie wartości stałe - ilość patternów odczytuje się przeszukując całą tablicę pozycji i znajdując najwyższą wartość. Następnie po patternach są sample, których wielkość też jest określana na początku pliku .mod. Same sample to już tylko dane, nie można więc "rozciągnąć" ich ani zastąpić krótszymi samplami. Możesz wymienić puste sample na inne, ale zarówno pusty, jak i ten, który podłożysz, będą zajmować tyle samo miejsca w pamięci.

Wracając do ograniczeń. Scenowcy lubują się w ograniczeniach, bo tak jest zwyczajnie prościej. To nie jest tak, że koder zrobiłby demo, ale ktoś rzucił mu wyzwanie "zrób to wszystko w 4 kilobajtach". Po prostu 4kB pozwalają na: 1) tłumaczenie ludziom, że "to tylko 4 kB", 2) gdy zrobi się cokolwiek z designem, to już jest plus, bo "to wszystko upchane w 4kB", 3) gdy jeszcze jakaś muza leci... to samo tłumaczenie. Nic, że gdyby te same procedury wykorzystać do zrobienia czegoś większego, nie przejmując się tak tymi kilobajtami, to owe produkcje mogłyby być lepsze, grafik mógłby też się udzielić, a muzyk nie musiałby korzystać z clinkstera/4klanga/64klanga, tylko "hulaj dusza". Zapewne i grafik, i muzyk chcieliby, ale koderzy to takie bestie, co to lubią sobie sami wszystko robić, podłubać w domowym zaciszu w kodzie, przez 6 dni męczyć się codziennie optymalizując wszystko "żeby się tylko zmieściło w 4kB".

A przez to, że tyle już można wsadzić w te 4kB (co udowodniło wielu), presja na zrobienie dema jest często zbyt duża. "Eeee, demo to nie, bo nie mam czasu, żeby zrobić coś dużego" - takie tłumaczenia nieraz słyszę. Bo trzeba by poświęcić więcej czasu (podobno to hobby, a jednak...). Bo jak "demo", to musi od razu być genialne, żeby szczeny opadły. A tymczasem gdyby scenowcy trochę zmienili podejście, może i radość z tworzenia byłaby większa i produkcje ciekawsze? Zamiast "pokazywać niemożliwe" i "przekraczać granice" (czego już w zasadzie nie da się zrobić, oprócz właśnie pakowania wszystkiego w coraz mniejsze pliki - w zasadzie bez powodu, bo przecież nie o drogocenne miejsce na dysku chodzi i nikt też modemem telefonicznym nie przesyła produkcji), scenowcy skupiają się na prostych rzeczach, które można zrobić przed party, żeby "coś wystawić". A przecież gdyby nie mieć tej presji co do stworzenia czegoś niesamowitego, tylko zwyczajnie dobrze się bawić nie patrząc na "uciekające kilobajty", to może powstałyby produkcje nieco odmienne - z pomysłem, bez tracenia czasu na kompresowanie, na generowanie grafiki itd. Te same 4kB intro zapewne wyglądałoby ciekawiej, gdyby doprawić je grafiką demoscenowego artysty, ładnie wplecioną w renderowane sceny.

Naprawdę, nawet najlepsze intro 4kB nie zastąpi dobrego dema z pomysłem. Tym bardziej, że koderzy mają tę dziwną tendencję do przeciągania pokazywania efektów w nieskończoność i te produkcje, nawet najbardziej zaawansowane, po pierwszym szoku (o rany, jak on to zmieścił), zwyczajnie zaczynają nudzić. Są tak energetyczne, jak ich twórcy (a koderzy nie należą zazwyczaj do najbardziej energetycznych postaci demosceny). :)

A co do gier... Cóż, tutaj sytuacja jest podobna zapewne. Za tworzenie gier biorą się koderzy - ci sami, których już znamy. Nagle okazuje się, że łatwiej jest zrobić tę trudniejszą część gry (np. pokazać super kunszt koderski i zrobić superszybką procedurę na trójwymiarową grafikę na C64), niż rzeczywiście skończyć grę całościowo. Bo to wymaga nie tylko tego fajnego, zoptymalizowanego fragmentu kodu, ale rzetelnej pracy - nie tylko na 2 tygodnie przed party.


Ostatnia aktualizacja: 14.07.2024 16:59:39 przez XTD
4
[#22] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XTD, post #21

Co do pliku mod chodziło mi o wczytanie pustego pliku mod który nie zawiera sampli po to, aby tylko był w banku modułów.

W demka nie wchodzę, bo raczej nie potrafiłbym takiego napisać. Nie znam ani jednego sposobu na przełamanie barier Amigi. No a co do gier, to moim zdaniem napisanie silnika jeszcze jest ok, ale najżmudniejsze jest tworzenie leveli zapełniając je kaflami grafiki, przeciwnikami, testowanie jak to wszystko się zgrywa ze sobą itp.
[#23] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #22

W takim razie jeszcze prostsze byłoby nie wczytywanie modułu w ogóle. :)
[#24] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XTD, post #23

Nie, bo kod gry odczytuje przykładowo moduł znajdujący się pod adresem w zmiennej M. Dźwięk z automatu zostaje odgrywany z banku nr 2. Wstawienie IF przed odgrywaniem dźwięku sprawia, że to dodatkowa praca dla procesora. Łatwiej jest wczytać cichy ułamek sekundy zapisany do IFF 8svx i wczytać go do banku dźwięków skąd program będzie go odtwarzał ale nie będzie nic słychać, bo będzie pusty. Wiem, że to są niuanse, bo taki IF to bardzo szybka operacja dla procesora, ale jeśli zdarzeń jest wiele, rośnie ilość takich IFów w pętli głównej, kod rośnie, a co za tym idzie, rośnie plik uruchamialny, który też jest wczytywany do ram podczas uruchamiania go.
[#25] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #24

Tyle, że przecież nie ma już nieświadomych, niedzielnych Amigowców. Każdy może sobie mieć Amigę rozbudowaną jak tylko chce, nie trzeba się martwić o ram. A jak ktoś ma retro A500 z 1MB ramu, bo chce mieć klasyka, to przecież nie po to, żeby czekać na nowe gry, tylko po to, żeby grać w stare.
[#26] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XTD, post #21

czytam ten post kilka razy bo staram sie zrozumieć Twój tok myślenia kolego @xtd
siedze od jakiegoś czasu nad 2 demami. jedno na Xenium (raczej nie zdaze) a drugie na Boom party za rok.
bez podtekstów i uszczypliwości, ale proszę wytłumacz mi jak rozumieć twój post i co mam zrobić?
- demo 1 piszę na AGA na 32 mb ramu i bez ograniczania się jesli chodzi o wymagania
- demo 2 bedzie na OCS 512+512, większe niż 4 kb i raczej bez efektów koderskich typu WOW!
pewnie znowu w obu przypadku „koledzy” zarzucą mi że to same animacje ;)

w obu przypadkach chcę aby po prostu fajnie wyglądały, miały flow i po prostu podobały się publice. i co najważniejsze JA mam się dobrze bawić przy ich produkcji. Po Twoim poście nie wiem czy dobrze podchodzę do demoscenowania czy nie, ale na serio dobrze się bawię jak mi zaczyna działać to co sobie wymyśliłem. i to jest dla mnie w tym momencie najważniejsze.

Nie łamię żadnych barier, bo nie zamierzam. Ale uważam że to ważne że nad demami pracuję i że pojawią się kiedyś (mam nadzieję) w jakimś compo, odnotowane jako kolejne dema na Amigę stworzone prawie 40 lat po jej powstaniu.

…i do osób które pisały o wtórności dem na C64. Nie odbierajcie nam frajdy tworzenia. ;)
Twórzcie (twórzmy) tyle samo na dem na Ami co na C64 a świat będzie piękny. nawet jak będą to dema z powtarzanymi efektami.

bez urazy i no offence. :)
peace!

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2024 18:49:28 przez c64portal
3
[#27] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #19

Powyzej podalem najprostszy sposob jak to kiedys robily duze i znane firmy Amigowe.
Oczywiscie wszystko mozna zrobic na pare sposobow.
Ale 2 wersje exeka to jest najprostszy sposob.
W zrodle tylko dajesz WersjaFull equ 0 lub 1, w odpowiednich miejscach kodu programu.
I kompilujesz 2 razy, Raz dla 0, i raz dla 1.
Otrzymujesz 2 exeki, bez zbednego kodu.
Jeden dla Amig z 1MB, drugi dla Amig 2MB+.
To jest bardzo proste o ile ktos juz tak robil.
W takim jednym zrodlle scsi.device sa 3 wersje mozliwe do utworzenia, zalezy jaka sie chce otrzymac.
[#28] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #27

W Blitz Basic to chyba to będzie inaczej. Tam nie będzie raczej łączenia execów.

@c64portal: nie umiem tworzyć dem i nie próbuję. Uwielbiam je za to oglądać. Nie liczę elementów ruchomych na ekranie ani ilości kolorów, nie patrzę też na wymagania, chociaż te z AGA mnie czasem przerażają, ale nie dziwię się, bo są bardzo rozbudowane. Nie interesują mnie dema typu scrollowany napis, obracający się stożek wokół własnej osi, po czym koniec dema. Lubię takie, w których jest dobra muzyka, jest jakaś ciekawa animacja, np. The Martini Effect, Desert Dreams, wszelkie dema The Black Lotus, czy nawet proste, acz piękne Cortez od LemOn'a chyba. To samo w 3 częściach od Unique - Horizon, Singularities i Origins. Takie demka uwielbiam włączyć i oglądać sobie.
1
[#29] Re: Zapowiedzi nowych gier

@c64portal, post #26

Nie wiem dlaczego odebrałeś to, co napisałem, jakbym pisał odnośnie Twojej osoby.

Pisząc o czymkolwiek, nie mam na myśli "wszyscy albo nikt". Biorę pod uwagę ogólne tendencje i podejście do tematu znane mi również z bezpośrednich kontaktów. Nie twierdzę, że nikt nie robi nowych dem nie podlegających ograniczaniu. Trend nie oznacza bezwzględnie wszystkich.

Mógłbym podobnie napisać, że nikt już nie pisze modułów w DigiBoosterzePro i też ktoś mógłby napisać "ale ja piszę!". I co z tego? Czy automatycznie moje twierdzenie trzeba zamienić na "wszyscy piszą w DigiBoosterzePro", bo znalazł się jeden wyjątek?

Dam przykład muzyki może. Na każdym party wystawiane jest około kilkunastu (jeżeli nie więcej) modułów. Jak się jednak okazuje, tych kilkunastu muzyków głównie robi pod party, albo wręcz wygrzebuje coś starego, a pomiędzy imprezami nie bawi się w ogóle w czterokanałówki. Bartesek, który ostatnio zrobił moduł, wcale nie wrócił do muzykowania na ProTrackerze - moduł został zrobiony wyłącznie z myślą o party. To zupełnie inne czasy, niż wtedy, gdy cała masa ludzi na co dzień robiła moduły w ProTrackerze hobbystycznie, a nie dlatego, że party się zbliża i trzeba coś wystawić. I jeżeli znajdziesz mi muzyka, który jednak coś robi ot tak, dla przyjemności, to wcale nie znaczy, że moja teoria jest błędna. To oznacza jedynie rzadki wyjątek od reguły.

Tak samo z demami - nie mówię, że się ich nie robi. Ale popularność krótkich i małych produkcji jest przytłaczająca.

Piszesz, że starasz się zrozumieć mój tok myślenia. Myślę, że w zrozumieniu bardzo pomogłoby neutralne podejście.
1
[#30] Re: Zapowiedzi nowych gier

@XTD, post #29

Bartesek, który ostatnio zrobił moduł, wcale nie wrócił do muzykowania na ProTrackerze


A szkoda...
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem