Znakomita bijatyka w stylu Street Fightera. Jedna z niewielu gier mogących konkurować z serią Street Fighter Alpha. Gra jest oparta na znanej również w Polsce serii manga i anime pod tytułem "Gundam Wing". Natomiast Gundam Wing jest jedną z serii sagi Gundam, której kolejne serie wychodzą już od około 50 lat. Do wyboru w grze są tryby Story Mode (ciąg walk wraz ze scenariuszem), Versus (Vs) Mode (czyli walka na dwóch) i Trial Mode (czyli walka jak najdłużej bez przegranej przy uzupełnianiu tylko części straconej wytrzymałości po wygranej walce). Do wyboru masz 9 różnych maszyn (mechów zwanych Gundam) różniących się cechami oraz repertuarem ciosów zwykłych i specjalnych oraz jedną ukrytą (którą walczy końcowy przeciwnik). Oprócz ataków specjalnych, gra posiada ciekawy system ataków superspecjalnych. Na dodatek sposób ich wykonywania jest identyczny jak w serii Street Fighter, a nawet został w stosunku do niej zunifikowany i specjały wykonuje się w bardzo prosty sposób. Każdy robot ma conajmniej 2 specjały i 1 superspecjał. Należy jednak pamiętać, że aby wykonać superspecjał musisz mieć wystarczającą ilość energii ukazanej na wykresie i liczniku poniżej wytrzymałości. Zazwyczaj jest to 200 lub więcej punktów. Dodatkowo istnieją "pseudo superspecjały". Są to "dopalone" specjały i wykonuje je się identycznie jak zwykłe specjały, lecz z przyciskiem silnego ciosu lub broni (gdy ma się wystarczającą ilość energii). Te "niby supery" są oczywiście silniejsze od zwykłych specjałów, lecz słabsze od tych prawdziwych i kosztują 100 lub więcej punktów energii. Aby naładować pasek potrzebny do wykonywania superspecjałów, musisz jak najskuteczniej tłuc przeciwnika, aczkolwiek zwiększa się on także gdy ty jesteś tłuczony, lecz blokujesz.
Gra, oprócz spotykanych w innych grach tego typu rozwiązań (jak przerzuty czy combo - jest to nieblokowalna kombinacja kilku ciosów pod rząd), ma jeszcze kilka innych ciekawych pomysłów. Jednym z nich jest dobijanie. Normalnie w innych grach tego typu, gdy powalisz przeciwnika jakimś silnym ciosem lub go podetniesz, musisz czekać aż on wstanie. Tutaj natomiast, wbrew zasadom "leżącego się nie bije", możesz dalej okładać delikwenta, który "zaliczył glebę". Oprócz tego roboty posiadają działka typu Vulcan (lub podobne), którymi mogą się ostrzeliwać na dystans gdy tylko pojawi się symbol celownika. Niestety strzelanie z działka kosztuje energię jednocześnie jej nie uzupełniając (jak ma to miejsce przy na przykład superspecjałach), chyba że Vulcan jest wykorzystany w jakimś specjalu. Na dodatek zablokowany Vulcan nie tylko nie zadaje obrażeń przeciwnikowi, ale dodatkowo dodaje mu punkty energii.
Punkty Energii (PU, od Power Units - dosłownie "Jednostki Mocy") są ładowane według następujących współczynników:
PU zyskane za każdy cios | ||||
Celny | Zablokowany | |||
atakujący | atakowany | atakujący | atakowany | |
Atak | ||||
Normalny | 15 | 0 | 5 | 10 |
Special/super | 15 | 0 | 5 | 10 |
Vulcan | ||||
Normalny | 0 | 0 | 0 | 10 |
Special | 15 | 0 | - | - |
Rzut/chwyt | ||||
Normalny | 0 | 0 | - | - |
Special, blokowany | 15 | 0 | 5 | 10 |
Special, nieblokowany | 15 | 0 | - | - |
Nie można zablokować nieblokowalnych rzutów, jednakże przy ucieczce przed przerzutem żadna ze stron nie dostaje PU. Vulcan specjalny występuje jedynie w combo przy niektórych atakach specjalnych.
Dodatkowo można stosować doskok (szybko 2x przód) i odskok (2x tył). Przydatne jest to o tyle, że można zaatakować wroga z doskoku (wciskając w czasie doskoku w odpowiednim momencie cios) lub zrobić wślizg (wciskając w czasie doskoku prócz ciosu kierunek dół). Natomiast po naciśnięciu 2 przycisków naraz robot wykonuje wysoki skok z użyciem silników odrzutowych Verniera, który to skok można wykonać zarówno z ziemi, jak i już będąc w powietrzu. Takich "dopaleń" można wykonać maksymalne 2 pod rząd, przy czym te wykonane z powietrza mogą być wykonane także z kierunkiem (taki doskok lub odskok w powietrzu). Przy okazji wspomnę, że w powietrzu, oprócz zwykłych ciosów, można także wykonać niektóre rzuty (tzw. przechwyt w powietrzu) i ciosy specjalne, przez co walka często odbywa się nad ziemią. Na ziemii natomiast można zrobić doskok/odskok z tarczą używając silników poprzez wciśnięcie kierunku i 2 przycisków. Wtedy pozbawiasz się możliwości ataku z doskoku, ale za to szybciej "dolatujesz" do wroga i robisz to cały czas się osłaniając (przez co można radykalnie skrócić dystans bez narażenia się na "nadzianie na piąchę przeciwnika"). Ogólnie gra umożliwia osobom, które opanują granie w nią, wyczynianie nieziemskich akrobacji niespotykanych w innych grach tego typu. Dodatkowo grafika, animacja jak i dźwięki oraz muzyka w tej grze stoją na wysokim poziomie. W czołówce odrywana jest instrumentalna wersja piosenki "Rhytm Emotion" autorstwa grupy Two-Mix, która to piosenka użyta jest w drugiej czołówce serii anime. Także muzyka w czasie gry jest bardzo dobra (muzyka we wstawkach pomiędzy walkami czy z tła Heavy Arms po prostu rządzi). Gorąco polecam tę grę wszystkim miłośnikom bijatyk, szczególnie zaś tym, którzy uwielbiają serię Street Fighter. Chyba najlepsza bijatyka na SNES!
Teraz czas na podstawowe ciosy i opis maszyn. Jest ich łącznie 10, w tym jedna ukryta. W opisach zostawiłem angielskie nazwy uzbrojenia, gdyż jestem zwolennikiem zostawiania oryginalnych nazw, a dodatkowo takie "spolszczanie na siłę" często jest śmieszne. Wykonywanie specjali i superspecjali ponumerowałem, a w opisach maszyn użyte zostały numery. "Przód" jest zawsze kierunkiem w stronę przeciwnika (czyli jeżeli przeciwnik jest z prawej strony jest to prawo), podczas gdy "tył" jest kierunkiem do niego przeciwnym. "Cios" jest to zwykłe uderzenie ręką/nogą, podczas gdy "broń" jest atakiem za pomocą broni, a "przycisk" jest to dowolny przycisk. Istnieją po dwa ciosy i dwie bronie - słaba i silna. Specjal wykonany z silnym ciosem/bronią jest "dopalony" - silniejszy niż zwykły, ale słabszy niż superspecjal i nazywam go "pseudo superspecjalem". Przypominam jednak, że musisz mieć naładowane wystarczającą ilość energii, inaczej będzie to dalej zwykły specjal.
Podstawowe ruchy:
Dolny blok na ziemi: doł-tył gdy następuje atak przeciwnika. Pamiętaj, że dolny blok nie zabezpiecza przed atakami z powietrza i niektórymi wysokimi ciosami.
Górny blok na ziemi: tył gdy następuje atak przeciwnika. Pamiętaj, że górny blok nie zabezpiecza przed niskimi ciosami (np. podcięcie i wślizg)
Blok w powietrzu: będąc w powietrzu daj kierunek tył. Blok ten wystąpi
tylko i wyłącznie w momencie, gdy atak przeciwnika ciebie dosięgnie.
Uwaga! Pamiętaj, że żaden blok nie zabezpiecza przed rzutami.
Rzut/chwyt: z bliska przód lub tył + cios. Żeby określić w którą stronę ma być rzucony przeciwnik przytrzymaj kierunek dopóki rzut nie zacznie być wykonywany, w innym przypadku przeciwnik zostanie rzucony w przód.
Ucieczka przed rzutem: w momencie gdy zostaniesz chwycony szybko wykonaj przód lub tył + cios zanim przeciwnik zacznie wykonywać rzut. Jednakże mimo ucieczki robot dostanie niewielkie obrażenia. Działa tylko przeciwko nieblokowalnym rzutom. W czasie ucieczki można wykonać blok w powietrzu.
Vulcan: w momencie gdy się ukaże celownik naciskać dowolny cios. Atak vulcanem jest możliwy tylko na dystans.
Doskok/odskok: szybko 2x przód/2x tył
Doskok/odskok z dopalaczem + osłona: przód/tył + 2 przyciski naraz.
Superskok/Dopalacz 1 z ziemi: 2 przyciski naraz lub góra + 2 przyciski naraz.
Superskok/Dopalacz 1 z powietrza: 2 przyciski naraz + kierunek. Dając kierunek wyznaczamy w którym kierunku ma być wykonany superskok/dopalacz.
Wolne opadanie: przytrzymać dół, dół-przód lub dół-tył. Przytrzymanie oprócz dołu któregoś kierunku powoduje, że robot będzie opadał w danym kierunku. Nie można go wykonać, gdy przeprowadziliśmy już atak w powietrzu, blok lub dopalacz 2. Opadanie zostaje przerwane, gdy puścimy kierunki, zostanie wykonany cios (także specjalny) lub zostanie wykonany blok z powietrza.
Superskok/Dopalacz 2: wykonuje się go identycznie jak dopalacz 1. Nie można go jednak
wykonać, gdy wykonaliśmy już jakiś atak w powietrzu, wolne opadanie lub
blok.
Uwaga! Podczas wykonywania jakiegokolwiek dopalacza nie możemy nic robić, więc
jesteśmy narażeni na atak.
Szybsze wstanie (Recovery): Naciskaj jak najszybciej przyciski i kierunki. Powoduje to szybsze powstanie z ziemi niż normalnie.
Specjale:
(1) dół, dół-przód, przód + przycisk
(2) dół, dół-tył, tył + przycisk
(3) przód, dół, dół-przód + przycisk
(4) tył, dół, dół-tył + przycisk
Superspecjale:
(A) dół, dół-przód, przód, dół, dół-przód, przód + przycisk
(B) dół, dół-tył, tył, dół, dół-tył, tył + przycisk
Specyfikacje robotów:
RFN: (Robot's Full Name) Pełna nazwa robota
IGP: (In Game Pilot) Imię pilota w czasie gry
FGT: (Fighting) Umiejętności "walki wręcz", zwinność
WEP: (Weapons) Siła uzbrojenia
SPD: (Speed) Szybkość
POW: (Power) Siła mecha
ARM: (Armor) Pancerz
HEI: (Height) Wysokość w metrach
WEI: (Weight) Waga w tonach
MAT: (Material) Materiał z jakiego zrobiony jest robot
RN: (Registry Number) Numer rejestracyjny
AMS: (Armaments) Uzbrojenie
DIS: (Disability) To, czego robot nie potrafi
#CS: (#th Colour Scheme) Jakie jest pierwszorzędne i drugorzędne ubarwienie
DES: (Description) Opis
RFN: Gundam Wing
IGP: [HEERO] Heero Yuy
FGT: 130
WEP: 140
SPD: 150
POW: 120
ARM: 130
HEI: 16.3
WEI: 7.1
MAT: Gundanium
RN: XXXG-01W
AMS: Vulcan Gun x2, Machine Cannon x2, Shield x1, Buster Rifle x1, Beam Sabre x1
DIS: Brak
1CS: Czerwony, biały, jasnoniebieski
2CS: Czerwony, biały, ciemnoniebieski
DES: Robot przywódcy oddziału (Heero), od niego wzięła nazwę ta seria Gundam
Zalety:
Ma najwięcej specjali
Nietykalny superspecjal (Bird Mode Assault)
Wady:
Właściwie żadnych znaczących
Speciale:
Buster Rifle Shot: (1)
Strzela do przodu z Buster Rifle. W wersji normalnej raz, w wersji
"dopalonej" trzy.
Wing Uppercut: (3)
Wykonuje wyskok z tarczą (Uppercut), a następnie cięcie Beam Sabre. W
wersji "dopalonej" wyskok jest trochę wyższy i zadaje więcej uderzeń.
Wing Rage: (2)
Wykonuje doskok atakując tarczą. Jeżeli tarcza trafi Wing dokańcza
combo. W wersji zwykłej uderza Beam Sabre. W wersji silniejszej wykonuje
dodatkowy cios z obrotu tarczą przed cięciem BS.
Superspecjale:
Super Buster Rifle Blast: (A)
Strzela do przodu Buster Rifle z pełną jego mocą trzema silnymi
impulsami. Atak razi wszystko znajdujące się z przodu szerokim strumieniem
energii. Broń ta użyta została w intrze do gry.
Bird Mode Assault: (B)
Wing wchodzi w Bird Mode (tryb "ptaka", podobny do myśliwca) i
natychmiastowo wylatuje poziomo poza ekran "kosząc" przeciwnika. Przelatuje 3 razy
i ląduje w miejscu, z którego wystartował. Wing jest "nietykalny" w formie
"ptaka", ale dosyć łatwo jest go zablokować.
RFN: Gundam Wing 0
IGP: [HEERO] Heero Yuy
FGT: 150
WEP: 150
SPD: 160
POW: 140
ARM: 140
HEI: 16.7
WEI: 8.0
MAT: Gundanium
RN: XXXG-00W0
AMS: Twin Buster Rifle x1, Beam Sabre x2, Wing Vulcan x2, Machine
Gun x2
DIS: Brak
1CS: Czerwony, biały, niebieski
2CS: Czerwony, biały, purpurowy
DES: Kontynuując tradycje z G Gundam oraz serii Street Fighter, Heero
posiada dwa różne roboty z podobnymi ciosami.
Zalety:
Ma najwięcej specjali (podobnie jak Wing)
Nietykalny superspecjal (jak wyżej)
Wady:
Właściwie żadnych znaczących (...)
Specjale:
Twin Buster Rifle Shot 1: (1)
Strzela do przodu z Twin Buster Rifle. Silniejsza wersja posiada więcej
strzałów.
Wing 0 Uppercut: (3)
Wykonuje wystkok z tarczą (Uppercut). Przy "dopaleniu" uppercut jest
trochę wyższy i zadaje więcej uderzeń.
Twin Buster Rifle Shot 2: (2)
Wykonany z ziemii powoduje że Wing Zero strzela na ukos do przodu w
powietrze. Wykonany w powietrzu powoduje strzelanie na ukos do przodu w
kierunku ziemi. Wersja silniejsza posiada więcej strzałów.
Superspecjale:
Super Twin Buster Rifle Double Blast: (A)
Wing Zero rozdziela Twin Booster Rifle na dwie części, następnie strzela
osobno z każdego z nich podwójnie pełną mocą, co daje cztery strzały w
przód, następnie łączy połówki razem. Atak razi wszystko z przodu
strumieniem energii, lecz on jest trochę węższy niż w wersji Wing. Także
impuls osobno jest trochę słabszy, ale jest ich za to cztery (a nie trzy
jak w Wing).
Neo Bird Mode Assault:
Wing Zero wchodzi w Neo Bird Mode i... reszta identycznie jak w Wing.
RFN: Gundam Death Scythe
IGP: [DUO] Duo Maxwell
FGT: 140
WEP: 120
SPD: 160
POW: 120
ARM: 120
HEI: 16.3
WEI: 7.2
MAT: Gundanium
RN: XXXG-01D
AMS: Vulcan Gun x2, Machine Cannon x2, Beam Scythe x1, Buster Shield x1, Hyper Jammer x1
DIS: Brak
1CS: Żółty, biały, czarny
2CS: Żółty, biały, purpurowy
DES: Gundam ten zamiast doskoku/odskoku ma coś na kształt... teleportu.
Powoduje to, że potrafi on uniknąć niektórych ataków. Nie chroni go to
jednak przed rzutami. Nie potrafi także "przeteleportować się" przez
przeciwnika.
Zalety:
Teleport.
Wady:
Mało specjali.
Speciale:
Scythe Uppercut: (3)
Wykonuje wyskok jednocześnie obracając się z Beam Scythe i "mieląc" nią
przeciwnika. Wersja silniejsza posiada więcej obrotów.
Buster Shield Throw: (1)
Rzuca Buster Shield w przeciwnika. Wirująca tarcza wkręca się w przeciwnika, a następnie powraca (teleportuje się). Silniejsza wersja powoduje dodatkowo
automatyczną teleportację Gundama przy drugim niezablokowanym trafieniu,
co umożliwia zadanie dodatkowych ciosów lub wykonanie Scythe Uppercut.
Superspecjal:
Death Scythe Uppercut: (A)
Znacznie silniejsza i trochę bardziej do przodu wersja SU.
RFN: Gundam Heavy Arms
IGP: [TROWA] Trowa Barton, aka Triton Bloom
FGT: 110
WEP: 160
SPD: 110
POW: 140
ARM: 140
HEI: 16.7
WEI: 7.7
MAT: Gundanium
RN: XXXG-01H
AMS: Gatling Gun x2, Army Knife x1, Beam Gatling Gun x1, Missile Launcher x6
DIS: Rzuty w powietrzu
1CS: Biały, Czerwony
2CS: Biały, niebieski
DES: Ciężki Gundam głównie do ataków na dystans.
Zalety:
Strzela więcej strzałów z Vulcana niż jakikolwiek inny robot.
Jego Beam Gatling Gun Shot wystrzeliwuje więcej pocisków niż inne specjale.
Niezły na dystans.
Wady:
Nie posiada rzutów w powietrzu
Nie potrafi bez superskoku przeskoczyć nad żadnym wrogim robotem
Dosyć słaby z bliska
Speciale:
Beam Gatling Gun Shot: (1)
Strzela przed siebie serią z Beam Gatling Gun. Wersja "dopalona" posiada
dłuższą serię.
Multi Missile Launcher: (3)
Wystrzeliwuje z klatki piersiowej do przodu pociski, które mogą lekko
opadać lub się wznosić w kierunku przeciwnika. Wersja silniejsza powoduje
wystrzelenie większej ich ilości.
Enemy Blastoff: (4) z bliska
Chwyta przeciwnika, a następnie pakuje w niego rakiety wystrzeliwując go. W
silniejszej wersji dodatkowo masakruje spadającego przeciwnika z działek
Vulcan, lecz strzały te nie zużywają dodatkowo energii, a wręcz dodają
(Vulcan specjalny). Przeciwnik jest wyrzucony dalej niż przy zwykłych
rzutach. Jest to rzut nieblokowalny.
Superspecjal:
Hell Fire: (A)
Heavy Arms strzela z wszystkiego co ma na pokładzie. Bardzo
silny atak, ale na nieduży dystans, a najlepiej z bliska.
RFN: Gundam Sand Rock
IGP: [QUATRE] Quatre Raberba Winner
FGT: 120
WEP: 120
SPD: 110
POW: 150
ARM: 160
HEI: 16.5
WEI: 7.5
MAT: Gundanium
RN: XXXG-01SR
AMS: Heat Shortel x2, Beam Submachine Gun x1, Shield x1, Cross Crusher x1, Vulcan Gun x2
DIS: Rzuty w powietrzu
1CS: Żółty, biały, szary
2CS: Żółty, biały, brązowy
DES: Posiada najlepszy pancerz
Zalety:
Jedyny robot, który poza Epyon posiada 20+ trafień atakiem superspecjalnym
Najsilniejszy pancerz
Wady:
Większość ataków nie da się wykonać w powietrzu
Brak rzutów w powietrzu
Speciale:
Heat Cutter: (1)
Wytwarza szybkim cięciem Heat Shortel wirujący pocisk. W wersji "dopalonej"
Heat Cutter daje kilka uderzeń i przebija się przez większość pocisków
wroga.
Power Grab: (3)
W słabszej wersji Sand Rock chwyta przeciwnika, a następnie uderza go kilka
razy "z bańki". W silniejszej wersji chwyta przeciwnika, a następnie
wyskakuje z nim w powietrze, po czym spadając uderza nim z całej siły o
ziemię.
Heat Shortel Charge: (4)
Wykonuje szarżę w przód jednocześnie tnąc za pomocą Heat Shortel.
Superspecjal:
Desert Storm: (A)
Sand Rock strzela z Beam Submachine Gun przy jednoczesnym ostrzale
prywatnej armii Quatre. Jeden z najbardziej skutecznych superspecjali,
jednocześnie dający wiele uderzeń.
RFN: Gundam Shenlong
IGP: [WUFEI] Wufei Chang
FGT: 160
WEP: 110
SPD: 130
POW: 140
ARM: 120
HEI: 16.4
WEI: 7.4
MAT: Gundanium
RN: XXXG-01S
AMS: Dragon Hang x1, Shenlong Shield x1, Flame Thrower x2, Beam Glaive x1, Vulcan Gun x2
DIS: Brak
1CS: Czerwony, biały, niebieski
2CS: Czerwony, biały, zielony
DES: Shenlong jest nowszą wersją Dragon Gundam z serii G Gundam
Zalety:
Wszystkie ataki można wykonać w powietrzu
Najzwinniejszy (wraz z Epyon)
Wady:
Niewiele ataków specjalnych
Superspecjal uderza tylko kilka razy
Speciale:
Dragon Hang Throw: (1)
Atak poprzez wydłużenie ramienia z pazurem. Silniejsza wersja chwyta i
przerzuca przeciwnika. Wersja w powietrzu powoduje że Shenlong lekko się
cofa.
Beam Glaive Rapid Attack: (3)
Atakuje wielokrotnie, szybko uderzając za pomocą Beam Glaive. Wersja w
powietrzu nie posiada obrotu przed atakiem. Silna wersja posiada więcej
uderzeń i dodatkowo w czasie dwóch pierwszych uderzeń Gundam porusza się do
przodu.
Superspecjal:
Dragon Fire Breath: (A)
Shenlong wystrzeliwuje do przodu strumień ognia z pazura.
IGP: [ZECHS] Zechs Merquise, aka Milliard Peacecraft (zamaskowany)
RFN: Tallgeese
FGT: 100
WEP: 110
SPD: 150
POW: 130
ARM: 120
HEI: 17.4
WEI: 8.8
MAT: Titanium
RN: OZ-00MS
AMS: Back Pack Vernier x2, Dover Gun x1, Shield x1, Beam Sabre x2, Machine Pistol x1
DIS: Brak
1CS: Biały, czarny
2CS: Ciemnoniebieski, czarny
DES: Najwyższy robot w grze
Zalety:
Najwyższe skoki
Najdłuższy supeskokdopalacz
Największa szybkość na dopalaczu
Wady:
Krótsza seria z działka na dystans (Machine Pistol zamiast Vulcan)
Wysoki robot = duży cel. Znaczy to, że trafiać w niego będzie więcej ataków
i pocisków niż w innego robota. Dodatkowo niektóre ataki, które przelecą nad
kucającym zwykłym mechem, dosięgną jednak tego.
Speciale:
Dover Gun Shot: (1)
Wersja z ziemi wystrzeliwuje z Dover Gun pociski do przodu. Wersja z
powietrza wystrzeliwuje je na ukos w dół. Silniejsza wersja wystrzeliwuje
więcej pocisków.
Rising Blow: (3)
Wykonuje wyskok w powietrze jednocześnie uderzając przeciwnika całym
ciałem. W wersji silniejszej wyskok jest wyższy i zadaje więcej uderzeń.
Power Smash: (2)
Chwyta przeciwnika, a następnie z nim wyskakuje w powietrze i uderza nim o
ziemię. W wersji silniejszej Tallgeese wyżej wyskakuje, a przez to silniej
uderza przeciwnikiem o ziemię.
Superspecjal:
Hyperslash: (A)
Używając obydwu Beam Sabre robi szybkie silne cięcie powodujące powstanie
wielkiej fali energetycznej. Stosować na krótki dystans, a najlepiej z
bliska.
RFN: Vayeate
IGP: [LADYUNE] Lady Une
FGT: 110
WEP: 160
SPD: 125
POW: 110
ARM: 130
HEI: 16.3
WEI: 7.3
MAT: Gundanium
RN: OZ-13MSX1
AMS: Beam Cannon x1, Generator x1, Machine Pistol x1
DIS: Brak
1CS: Niebieski
2CS: Zielony
DES: Jedyny w tej grze robot używający tej samej broni (Beam Cannon) do
strzelania i walki (a co, z kolby też można). Wygląda podobnie jak
Mercurius
Zalety:
Niektóre zwykłe ataki z broni są na dystans (kuliste pociski z Beam Cannon)
Dobry do walki na dystans
Wady:
Słaby w bliskich starciach
Krótsza seria z działka na dystans (Machine Pistol zamiast Vulcan)
Pomimo zwykłych rozmiarów unosząc się w powietrzu "zwiększa" powierzchnię
swojego ciała narażoną na ataki, przez co jest tak naprawdę niewiele
mniejszy niż Tallgeese
Speciale:
Beam Cannon Linear Shot: (1)
Zamiast zwykłych kulistych pocisków z Beam Cannon zostaje wystrzelony skupiony
eliptyczny promień o większej sile. W wersji silniejszej promień jest
trochę dłuższy i zadaje większe obrażenia.
Rising Knee: (3)
Wyskakuje w powietrze z kolanem. Silniejsza wersja ma wyższy wyskok i daje
więcej trafień. Po wykonaniu tego ciosu można dalej kontynować combo w
powietrzu.
Superspecjal:
Super Beam Cannon Blast: (A)
Vayeate strzela z Beam Cannon przed siebie z pełną jego mocą. Atak podobny do
superspecjala Wing i Wing Zero.
RFN: Mercurius
IGP: [NOIN] Lucrezia Noin
FGT: 150
WEP: 100
SPD: 125
POW: 130
ARM: 130
HEI: 16.3
WEI: 7.3
MAT: Gundanium
RN: OZ-13MSX2
AMS: Machine Pistol x1, Crash Shield x1, PURANEITODEiFUeNSAA x10 (ale nazwa...)
DIS: Rzuty w powietrzu
1CS: Czerwony
2CS: Żółty
DES: PURANEITODEiFUeNSAA są to wyglądające jak krążki generatory osłon mogące służyć także do
ataku. Crash Shield jest połączeniem tarczy i Beam Sabre. Robot jest podobny do
Vayeate.
Zalety:
Guardian Energy Shield dająca czasowo prawie całkowitą nietykalność
Niektóre ataki potrafią niszczyć strzały Vulcan i pojedyncze pociski
Dobry w walce kontaktowej
Wady:
Większość ataków nie jest możliwa w powietrzu
Nie posiada rzutów w powietrzu
Krótsza seria z działka na dystans (Machine Pistol zamiast Vulcan)
Raczej słaby na dystans
Podobnie jak Vayeate unosząc się zwiększa swoją powierzchnię narażoną na
ataki
Speciale:
Crash Shield Dash: (3)
Wykonuje doskok z tarczą przy aktywnym jej trybie energetycznego ostrza.
Silniejsza wersja ma dłuższy doskok i zadaje więcej trafień.
Guardian Energy Shield: (2)
Aktywuje cztery jednostki PURANEITODEiFUeNSAA tworzące razem energetyczną
tarczę. Daje ona praktycznie nietykalność na wszystkie ataki oprócz
przerzutów. W momencie aktywacji następuje powolne zmniejszanie ilości
energii. Tarcza wyłącza się gdy skończy się energia, zostanie użyty
Guardian Attack lub przeciwnik wykona przerzut (nawet gdy zostanie
wykonana ucieczka).
Guardian Attack: (1) po wykonaniu Guardian Energy Shield
Mercurius atakuje przeciwnika aktywnymi PURANEITODEiFUeNSAA. Słaba wersja
wystrzeliwuje je liniowo w czterech kierunkach. Silniejsza wersja
wystrzeliwana jest w kierunku przeciwnika, a generatory "ścigają"
przeciwnika, aczkolwiek ich lot jest dosyć wolny i chaotyczny.
Superspecjal:
Mega Discharge: (A)
Mercurius wyskakuje w powietrze, a następnie unosząc się w powietrzu za
pomocą generatorów wytwarza olbrzymi ładunek, który zostaje w krótkim czasie
wyładowany (najlepiej w przeciwnika). Stosować z bliska.
RFN: Gundam Epyon
IGP: [ZECHS] Zechs Merquise, aka Milliard Peacecraft (bez maski)
FGT: 160
WEP: 140
SPD: 160
POW: 150
ARM: 140
HEI: 17.4
WEI: 8.5
MAT: Gundanium
RN: OZ-13MS
AMS: Beam Sword x1, Heat Rod x1, Epyon Claw x2
DIS: Vulcan
1CS: Ciemnoróżowy
2CS: Niebieski
DES: Robot-boss w tej grze. Niedostępny w Story Mode, a w Versus Mode i
Trial Mode dostępny tylko za pomocą kodu. Jedyny robot nie posiadający
żadnego działka.
Zalety:
Dający 20+ trafień skuteczny superspecjal
Flying Ram Attack niezły zarówno z bliska jak i na dystans
Dobry z bliska
Wady:
W ogóle brak działka Vulcan
Mało użyteczny Hopping Dash
Raczej słaby na dystans
Mało specjali
Speciale:
Flying Ram Attack: (1)
Epyon unosi się przez chwilę w powietrzu tworząc osłonę energetyczną, a
następnie szarżuje lecąc w powietrzu. W momencie gdy unosi się on w
powietrzu z osłoną (zanim zacznie swój lot) szybkie przytrzymanie kierunku
spowoduje, że wyznaczamy w którym kierunku ma nastąpić taranowanie. W słabej
wersji następuje jeden lot. W silnej wersji następują dwa loty, pomiędzy
którymi następuje także unoszenie z osłoną umożliwiające zmianę kierunku
taranowania. W czasie wykonywania tego specjala Epyon jest nietykalny dla
działek Vulcan oraz pojedynczych pocisków.
Hopping Dash: (2)
W momencie wykonania tego specjala Epyon robi doskok lekko wyskakując w
powietrze. Sam Hopping Dash nie robi nic, ale w momencie wykonywania
doskoku można wykonywać ciosy i specjale tak jak z powietrza. Taki "atak z
powietrza lecz z ziemi".
Superspecjale:
Energy Storm: (A)
Epyon wyskakuje w powietrze i unosząc się wytwarza aurę energetyczną
jednocześnie wystrzeliwuje w kierunku przeciwnika kule energii. Obrażenia
zadają zarówno aura jak i kule. Specjal jest skuteczny zarówno z bliska jak
i na dystans. Może nawet dać ponad 20 celnych trafień!
Aby wybrać Gundam Epyon w trybach Versus i Trial należy:
Pamiętaj, że to są przyciski pod SNES, a nie klawisze na klawiaturze.
Wybór kolorów
W trybach Trial i Versus można wybrać schemat kolorów.
W Versus Mode jeżeli ktoś wybierze pierwszy któryś schemat, to druga osoba wybierając tę samą maszynę automatycznie ma ten niewybrany - przywilej pierwszeństwa.
Alternatywni piloci
W Story Mode po wybraniu niektórych maszyn zmieniają się piloci innych, aby nie było kolizji pilotów - nie może być dwóch tych samych.
Wybrany Gundam | Zmiana pilota w: | Alternatywny pilot: |
Wing | Wing Zero | Zechs (zamaskowany) |
Wing Zero | Wing | Trowa |
Tallgeese | Epyon | Heero |
Dla zainteresowanych, na stronie http://members.lycos.co.uk/kazuki/Text/ znajduje się szersza lista gier proponowanych przez autora opisów z krótkimi recenzjami.
Gundam Wing: Endless Duel - Natsume/Bandai'96 | ||||
100 | ||||
85 | ||||
100 | ||||
Oceny mówią za siebie! |