Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  • Shadow Fighter

23.02.2005 18:14, autor artykułu: Michał "Biolog" Ogniewski
odsłon: 9378, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Shadow Fighter

Shadow FighterShadow Fighter Około roku 1997, gdy przesiadłem się z A600 na A1200, od razu chciałem wypróbować osławione już układy AGA. Udałem się więc na krótki spacer do małego sklepiku, w którym nadal można dostać jakiś amigowy osprzęt i trochę oprogramowania. Sprzedający pan polecił mi właśnie "Shadow Fighter", którego przedstawił jako godnego następcę "Mortal Kombat" i "Street Fightera". Szczęśliwy poleciałem do domu i trzęsącą się z wrażenia ręką włożyłem dysk numer 1 do stacji. Komputer posłusznie połknął dyskietkę, stacja chwilę pozgrzytała i pochrupała, aż wreszcie moim oczom ukazało się logo firmy Gremlin znanej chociażby z takich tytułów jak seria "Lotus" czy "Zool". Po krótkim mieszaniu w opcjach uruchomiłem grę i dopiero zaczęła się zabawa: pierwsze posiedzenie trwało ok. 5 godzin, rodzice siłą odciągnęli mnie od komputera.

Tak oto przedstawiają się zachwyty nad tą grą, ale patrząc teraz już z perspektywy czasu oraz chłodnym okiem jest to naprawdę dobre mordobicie, które śmiało może konkurować z takimi pozycjami jak "Mortal Kombat", "Street Fighter", ale już nie z "Capital Punishment".

Jak już wcześniej wspomniałem gra jest przeznaczony na komputery z chipsetem AGA, więc otrzymujemy 256 kolorów, ale wydawca nie zapomniał o posiadaczach pięćsetek i wydał grę również w wersji ECS, która posiada 80 kolorów(!). Przyglądając się bliżej można zauważyć niesamowite wręcz bogactwo detali. Na tym polu szczególnie dobrze wyglądają przeróżne miejsca w jakich przyjdzie nam walczyć. Przeważnie są one kilkuplanowe, z różnymi animowanymi dodatkami w tle. Oprócz tego scenerie są bardzo różnorodne: od uliczki w japońskim miasteczku przez duży garaż, salę treningową, metalowy szkielet niedokończonego jeszcze wieżowca, skraj wodospadu, dżunglę, aż po stację kosmiczną, a i tak to jeszcze nie wszystko. Na tych wspaniałych arenach przewija się czternastu śmiertelnie groźnych wojowników. Są oni bardzo ładnie i płynnie animowani, dodatkowo każdy z nich jest innego wzrostu i porusza się w sobie tylko właściwy sposób. Każdy z nich, oprócz standardowych uderzeń i kopnięć, które i tak u każdego wyglądają inaczej, posiada tylko sobie właściwy spory garnitur ciosów specjalnych. Zawodnicy prezentują bardzo odmienne style walki: od klasycznego karate i kung-fu, przez amerykański kickboxing oraz jego tajską odmianę, w której dozwolone są ciosy łokciami i kolanami, aż po nieczyste i chamskie metody walki rodem z ulicy.

Shadow FighterShadow Fighter Przy tak dużym przepychu graficznym nietrudno nie zwrócić uwagi na muzykę towarzyszącą podczas gry. Utworów jest kilkanaście, więc szybko się nie znudzą. Poza tym są one dynamiczne i utrzymane w konwencji lekkiego techno. Oczywiście są wyjątki rodem z Japonii czy Chin. Ogólnie jest czego słuchać, a muzyka dodatkowo idealnie współgra z dynamiczną akcją jaką oglądamy na ekranie monitora. Jeżeli idzie o poziom trudności, to jest on bardzo zróżnicowany. I tak na poziomie łatwym (easy) mamy do wyboru tylko pierwszych pięciu zawodników i toczymy tylko dziesięć pojedynków. Na tym poziomie nie walczymy w finale z samym bossem - Shadowem. Z kolei już na poziomach normal i hard walczymy ze wszystkimi przeciwnikami oraz z samym Shadowem. Poza tym na wyższych poziomach trudności komputer staje się naprawdę wymagającym przeciwnikiem stosującym przeróżne, skuteczne taktyki, a pokonanie go czasami może graniczyć z cudem.

Parę słów o wymaganiach - w zależności od wersji A500/600 lub A1200. Do instalacji potrzebny jest, niezastąpiony na tym polu, WHDLoad. Przy okazji w wersji "twardodyskowej" nie da się włączyć muzyki w czasie gry - nawet po wcześniejszym włączeniu jej w opcjach (wynika to z faktu, że instaler WHDLoad obsługuje póki co wyłącznie wersję CD32. Aby była odtwarzana muzyka przy grze z twardego dysku, należy skorzystać z JST - przyp. mailman).

Na zakończenie: jeżeli znudził Ci się "Mortal Kombat" i "Street Fighter", a chcesz się wyładować, niekoniecznie na młodszym bracie, to powinieneś od razu zagrać w "Shadow Fighter". Parę godzin zabawy i mocnych wrażeń zapewnione.

Zestaw ciosów każdej postaci znajdziecie tutaj.


 Shadow Fighter - Gremlin 1996 
95 4 Shadow Fighter  -  Gremlin'96
90 AGA lub ECS
90 http://www.napsteam.com/shadowf.htm
Miła odskocznia od "Mortal Kombat" i "Street Fighter".

 głosów: 2   tagi: Shadow Fighter, bijatyki
komentarzy: 23ostatni: 07.01.2016 08:58
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem