Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategorie: Dema, Grafika, Ludzie, Muzyka, Party
[#61] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@argasek, post #60

Parę dni temu, na stronie imprezy, w dziale Scene COMPOS udostepniliśmy pre-finalną wersję zasad konkursów. Chętnych prosimy o zapoznanie się i zgaszanie uwag bezpośrednio do nas (mail: retrokomp(at)gmail.com) - nieścisłości chętnie poprawimy i uzupełnimy. Na początku przyszłego tygodnia podmienimy wersję na finalną i obowiązującą.
[#62] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #61

Wielkie dzieki, Sachy. W koncu normalne zasady dla "wykletych" na innych "wiodacych parties" (a tak bardzo przeciez amigowych) formatow, ktore akurat lubie i uzywam - AHX i DBM. Od razu motywacja na odpowiednim poziomie. A chyba o to przeciez powinno chodzic w tak niszowej i niepopularnej w dzisiejszych czasach formie ekspresji, jaka jest demoscena. Ciesze sie, ze RK/LE nie powiela tych nonsensownych ograniczen. OK Do zobaczenia w Gdansku.
[#63] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@skipp, post #62

I po co te uszczypliwości, Skipp?

Tłumaczyłem już raz, drugi, wytłumaczę po raz ostatni, dlaczego DSP w DBPro2 i AHX w Chip MSX są zabronione. Ano dlatego, że:

a) jeśli DSP było by dozwolone, trzeba by też dopuścić Renoise z jego 20-stoma wbudowanymi DSP, co byłoby przepaścią wobec takiego MOD czy XM. Zapraszam do Streaming MSX.

b) AHX to synteza softwarowa. Celem naszego Chip MSX jest wykorzystanie układów specjalizowanych w realtime. W takim wypadku trzeba by również dopuścić 4klanga, 64klanga, Cintera, etc.

Przypominam, że party jest multiplatformowe i zasady trzeba uśredniać biorąc pod uwagę wszystkie platformy, również PC.

Obie te kwestie, tak jak pisał Argasek, zostały szczegółowo przedyskutowane w gronie bodajże 6-7 osób. Masz ulubiony tracker - super. Napisz na nim moduł i wystaw tam, gdzie jest dozwolony w zasadach, a nie próbuj na siłę zmieniać zasad tak, aby pasowały akurat tobie i nie piętnuj party dlatego, że nie możesz zrobić modułu w swoim ulubionym trackerze.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2017 10:00:20 przez AceMan
[#64] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@AceMan, post #63

Obie te kwestie, tak jak pisał Argasek, zostały szczegółowo przedyskutowane w gronie bodajże 6-7 osób. Masz ulubiony tracker - super. Napisz na nim moduł i wystaw tam, gdzie jest dozwolony w zasadach, a nie próbuj na siłę zmieniać zasad tak, aby pasowały akurat tobie i nie piętnuj party dlatego, że nie możesz zrobić modułu w swoim ulubionym trackerze.


Nie próbuję nigdzie zmieniać żadnych zasad (gdzie to napisałem?) - każde party ma swoje i bardzo dobrze. Ale chyba mam prawo wyrazić swoją satysfakcję z tego, że jest party, które te formaty przyjmuje? Przecież to jest wątek o RK/LE. Zluzuj, AceMan

Ja naprawdę bardzo rzadko cokolwiek wystawiam i to nie jest dla mnie najważniejsza rzecz na świecie, żeby trzepać pracę na każde muzyczne compo. Każde party to dla mnie o wiele więcej niż tylko część konkursowa.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2017 10:53:27 przez skipp
[#65] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@skipp, post #64

Pany, to jest wątek o RKLE, a nie o RW.

BTW u nas Digibooster pro bez efektów dsp.
[#66] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@mccnex, post #65

Zwróćcie też uwagę, na ograniczenie rozmiaru do 1MB i max. 16 kanałów.
[#67] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #66

Tutaj jeszcze odpowiedź na zapytanie Acemana o Chip music compo z wcześniej.

Procedura wygląda tak, że jest kontakt z nami minimum 2 tyg. przed compo, żebyśmy ogarnęli sprzęt albo uczestnik compo przychodzi z własnym, wszystko zależy od konkretnego zapytania.

Przechodząc do rzeczy:

> - Gameboy (classic/color) = spoko? Ma 1 kanał krótkich customowych fali

Nie widzę problemu, byleby tylko znalazł się działający hardware u nas albo ewentualnie przywozisz swój sprzęt.

> - NES = spoko? Oczywiście bez kanału ADPCM

Mniej więcej tak jak wyżej, z tym, że z tego co kojarzę sprzęcik mamy w Gdańsku.

> - Adlib = spoko? Synteza FM

Nie.

> - MegaDrive = spoko? FM + 4-kanałowy PSG, bez kanału PCM

Jak w przypadku NES.

> - Protracker MOD używający wyłącznie prostych fal = spoko? AHX działa teoretycznie tak samo

Format MOD = Amiga music compo = nie (w chip compo)

> - Cinter by Blueberry/Loonies = spoko? Synteza prostych fal zupełnie jak AHX

Nie.

-----

Czyli mogę przyjąć, że sprzęt maksymalnie 16bitowy, z dźwiękami generowanymi specjalizowanym układem/układami, bez użycia sampli, będzie dopuszczony? :)

Nic nie "przyjmujemy" na własną rękę :) Jak coś planujesz, to się pytasz albo na forum albo na priv, wtedy sobie wszystko wyjaśniamy. Najważniejsze, żeby za wnikliwymi pytaniami i badaniem gruntu sypały się prodki na wszystkie niewymienione - "inne" platformy :)


Ostatnia aktualizacja: 30.08.2017 16:16:23 przez mccnex

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2017 16:17:22 przez mccnex
[#68] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@mccnex, post #67

Moim zdaniem najuczciwsze jest podejście do tematu na zasadzie "organizator rozstrzyga ewentualne spory". Nie chodzi przecież o to, żeby "przechytrzyć system" i np. wystawić w chip compo coś, co chipem jest tylko teoretycznie, prawda? Nie fair byłoby takie naginanie zasad, żeby tylko zaprezentować coś, co brzmieniowo wykosi konkurencję, bo "organizatorzy nie zabronili". Czynnik ludzki jest bardzo ważny i organizatorzy powinni w szczególnych przypadkach zachować prawo veta.

Czysto teoretyczna sytuacja - jest sobie program muzyczny, powiedzmy "Chipek Composer", do robienia chipów na Amidze. Organizatorzy na prośbę wnioskodawcy dopuszczają muzykę napisaną w tym programie, po czym okazuje się, że gdzieś tam głęboko zaszyta jest opcja wczytywania sampli. Nie do tego służy ten program oryginalnie ale, jak się okazuje, opcja jest. I co - wnioskodawca wystawi moduł na samplach, bo organizatorzy się zgodzili, żeby utwory w tym programie rywalizowały w kategorii "chip compo"?

Ok, ktoś może stwierdzić, że to zbyt wydumany (i czysto teoretyczny) przykład. No to inaczej - można by dopuścić w chip compo jedynie programy, w których dźwięk generuje się wyłącznie matematycznie, bez wczytywania sampli. No to hulaj dusza - masa VST-ków to nic innego, jak matematycznie generowane dźwięki. Można więc stworzyć utwór, który kompletnie nie będzie chipem ale "spełnia wymogi", bo nie będzie w nim ani jednego wczytanego sampla. Myślę, że wiele programów oferujących syntezę dźwięku ma podobne możliwości. Tylko czy naprawdę będzie to powód do dumy, że ktoś wygra CHIP music compo profesjonalnie syntetyzowanymi dźwiękami niczym nieodbiegającymi od sampli i "pobije" ludzi, którzy zrobią swoje chipy na Atari XL i C64?

Ideą music competition była zawsze walka pomiędzy możliwościami muzyków przy zachowaniu podobnych możliwości programów. Dlatego też kiedyś rozdzielało się nawet 4ch compo od multichannel compo. I fajnie by było, gdyby ta zasada równych szans jakoś się utrzymała - w większym lub mniejszym stopniu. Gdybanie teraz nad tym, jaki znaleźć program do napisania chipa, żeby uzyskać najciekawsze brzmienie, jest co najmniej dziwne.


Ostatnia aktualizacja: 30.08.2017 23:28:23 przez XTD
[#69] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@XTD, post #68

Generalnie mamy zapisane w rulesach, że wszystko ze sprzętu i softu, co nie wymienione albo cokolwiek budzące wątpliwości pozostaje do konsultacji z nami. Co do tego, co dopuszczać, a co nie, to posługujemy się podobną logiką, jaką tu przedstawiłeś.

Nie wyobrażam sobie oszustw z samplami, że ktokolwiek mógłby się czegoś podobnego dopuścić. Gdybyśmy wykryli taki numer, nawet po czasie, to przysięgam, że w życiu nawet nie wpuściłbym takiej osoby na jakąkolwiek imprezę, w której organizacji maczam palce, nie mówiąc o możliwości wystawienia u nas czegokolwiek ponownie.

---

Myślę sobie i jeśli nie będę w mniejszości, to w następnej edycji party będzie raczej ściśle określone "grono" platform, na których rozegramy chip music. To utnie wszelkie spekulacje, pytania i będzie, że albo ktoś wchodzi w to co jest albo nie i tyle :)
[#70] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@mccnex, post #69

Mccnex, XTD - 100% pełna zgoda. Zarówno ze strony uczestnika jak i współorganizatora party.
Moje zapytania absolutnie nie mają na celu naginania zadad, czy wykiwania organizacji i współuczestników compo. To po prostu chęć próbowania sił na innych platformach niż te oklepane, i pokazanie że "też się da" :) Do czego zachęcam też innych.
[#71] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@AceMan, post #70

Spoko, spoko, nikt tu niczego nie sugeruje, gadamy se na temat, wszystko jest "git"

Swoją drogą, na pewno inaczej bym odbierał ziomka, co nic nie wystawia, a dyskutuje, a inaczej takiego jak Ty, co choćby miał w jadącym na party autobusie siedzieć z laptopem to zawsze coś fajnego na compo przywiezie.

Także pytaj ile wlezie kiedy potrzebujesz, tu albo na priv OK
[#72] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@mccnex, post #65

BTW u nas Digibooster pro bez efektów dsp.

"Fair enough".

Chciałem tylko na koniec dodać, że DBPro ma JEDEN efekt "DSP" (trochę na wyrost nazwany, niestety) - bardzo prosty Delay/Echo + Feedback. I NIC poza tym. Jest to globalne ustawienie (parametry zapisywane w module), którego działanie można co najwyżej włączyć/wyłączyć na danym kanale. Tak więc w moim odczuciu to żaden "DSP". Ale piszę to tylko gwoli przybliżenia tym, którzy być może nie wiedzą ile "DSP" jest w tym całym DBM i nie chciałbym być ponownie posądzony o "próbę zmiany zasad". Dziękuję za uwagę :)

Peace.
[#73] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@skipp, post #72

Jasne, ja to rozumiem, tu chodzi o mały handicap względem protrackera, żeby nie powiększać i tak sporej różnicy między 4ch/8bit i 16ch/16bit.

Pokój =)
[#74] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #1

ja i tak jade na SV2k17 i LastParty 2l17
[#75] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@aKlon, post #74

ἄπαγε Σατανᾶς
[#76] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@Jenot, post #75

[#77] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@aKlon, post #74

Jedziesz?
To masz troche na około... sugeruję płynąć albo lecieć na RKLE i już zostać se do SV.
[#78] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #1

Pojawiły się pierwsze nagrody sprzętowe dla zwycięzców!

Kolega Drygol/Lamers^RKLE Team^retro-cloud.eu ufundował bardzo fajny retro-hardware do wygrania w compos - po detale zapraszam na stronkę imprezy.


A skoro o compos mowa...

Jako, że nie było uwag, wersja pre-final compo rules stałą się obowiązującą. Zachęcamy więc do tworzenia niesamowitych produkcji na nasze konkursy!

[#79] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #1

W komentarzach pod jednym z newsów na stronie głównej pojawiło się zapytanie o preselekcję prac - odpowiadamy tutaj.

Preselekcja nie jest planowana, chyba że naprawdę zostaniemy zasypani ogromem prac. Śmiało więc, zachęcamy do tworzenia. Istotna sprawa - logistyczny deadline na nadsyłanie prac (remote entry) jest do czwartku 19.10.2017, do godziny 23:59. Chodzi o to, że w piątek rano już startuje party (dla nas już w poniedziałek :) i nie możemy zagwarantować odbioru prac z maila, gdy będziemy zajęci realizacją już samej imprezy (a jest co robić). Jest jeszcze miesiąc, ale prosimy nie czekać na ostatnia chwilę. Na party można również dostarczać prace do reżyserki, ale też z uwzględnieniem sytuacji (trzeba przygotować plansze informacyjne, stestować prodkę, itp,) - to już na własne ryzyko.
[#80] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #79

Cześć!

Gdzie znajdę timetable imprezy?
[#81] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@argasek, post #80

Plan ostatnio ulega pewnym zmianom, więc na razie wstrzymujemy się z jego publikacją (potwierdzamy głównie rozpiskę wykładów). Na pewno do końca miesiąca ukaże się na naszej stronie oraz wszystkich zainteresowanych forach dyskusyjnych, gdzie zazwyczaj umieszczamy nasze informacje.

Pozdrawiam.
[#82] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #1

Właśnie, przed chwilą, nadesłano pierwsze entry do BIGGER AMIGA EXECUTABLE COMPETITION i to zza granicy OK

Zapraszamy do udziału w naszych compos!
[#83] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)
[#84] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #82

Doskonale, sir! Czy zapasy napoju dla żubrów uzupełnione?
[#85] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@Jazzcat, post #84

Pracują nad tym najlepsi fachowcy od tego tematu. Doświadczenie i moc jest z nami OK
[#86] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #85

Hue Hue Hue
[#87] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@sachy, post #1

Cześć!
Poszukiwane jedno miejsce dla kolegi / scenowca z Łodzi, jeżeli ktoś jedzie przez nią i miałby możliwość lub chęć zabrać proszę o kontakt.
[#88] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@Creonix, post #87

Czy znany jest plan imprezy?
Nie udało mi się znaleźć takiej informacji
[#89] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@Pentanteles, post #88

IMO publikowanie planu imprezy jest bezcelowe. Po tylu latach powinni się już chyba wszyscy nauczyć, że plan planem, a potem i tak życie weryfikuje plany - są opóźnienia, przekładane compoty, zmiana kolejności itd.

Najlepszym więc rozwiązaniem jest moim zdaniem przyjęcie do wiadomości, że party to impreza żywiołowa, gdzie wszystko rozwija się dynamicznie a organizatorzy starają się na bieżąco analizować sytuację.

Oczywiście jest to trudne - wymaga to przyznania się w końcu do tego, że jakiekolwiek plany idą zawsze w łeb i trzeba jedynie mniej więcej przyjąć jakieś założenia. Natomiast z pewnością mniej będzie wówczas narzekań, że coś się obsunęło, przesunęło itp.

Ktoś może nie być zadowolony nie wiedząc np. czy demo compo będzie w piątek czy może w sobotę - ale z drugiej strony można założyć, że prawdziwy scenowiec nie przyjeżdża na party tylko po to, żeby obejrzeć dema albo posłuchać swojej własnej pracy na compo. Taki scenowiec chętnie obejrzy wszystkie konkursy. Tak więc, chociaż wierzę w to, że plan imprezy zostanie mimo wszystko podany, nie wierzę, że wszystko będzie się odbywać z dokładnością szwajcarskiego zegarka - nigdy tak nie było i raczej nigdy tak nie będzie. Wymagałoby to zdecydowanej zmiany sposobu organizacji imprezy i postawienie na szybkość i mocne przygotowanie organizatorów, włącznie z jakimś elektronicznym systemem odliczania. A nikt nie kwapi się do bycia masochistą. :)
[#90] Re: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 (Gdańsk, 20-22.10.2017)

@XTD, post #89

Ale RKLE to też RK, gdzie istotną rolę pełnią wykłady, prelekcje itd. Znając plan wcześniej, jestem w stanie zachęcić do przyjścia kilku ludzi spoza środowiska (w tym młodzież), żeby posłuchali sobie o ciekawych rzeczach, a przynajmniej tak zareklamowanych przeze mnie.

Wszystko inne się zgadza - plan Load Error jest zbędny. ;)

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2017 15:24:53 przez teh_KaiN
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem