Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
[#31] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #27

Contrast by Lazur


Ciekaw jestem czym on to robił? Wszystkie jego prace są dość oryginalne w technice, tematy różne...
Ciekawe te jego prace.
[#32] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #31

Lazur technicznie wymiatał. sam jestem ciekaw w czym to rysował? legendy miejskie głosiły że TVPaint? Brillance? ktoś może wie?

Ale mam dzisiaj inne pytanko odnośnie grafiki demoscenowej.
na małych komputerach w trybach graficznych mocno stosuje się różne triki softwareowe do osiągania większej liczby kolorów, pseudo interlaceu itp.
Czy na amidze są jakieś przykłady grafik (nie tylko logosów) gdzie np grafik bawił się zmienianiem kolorów Copperem co kilka lini? Czy takie grafiki przeszły by np na compo?
Tzn rysuję grafikę w 32 kolorach, ale planuję np niebo zrobić poprzez zmiany kolorów Copperem, albo wodę na dole ekranu w podobny sposób?
Chodzi mi takie coś po głowie bo efekty mogły by być niezłe. grafika zajmowała by nadal 5bitplanów a kolorów mógłbym użyć dużo więce.
Atarowcy tę technikę (dzięki Antic'owi) stosuję perfekcyjnie.
Jeśli coś takiego zrobię to czy na Amigowskim party będzie taka praca dopuszczona do compo?
w jakiej kategorii?
[#33] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #32

Co do lazura, bardzo osobliwa ta jego technika. Trudno pomylić jego prace z jakimś innym twórcą z tamtych lat.

Co do rozszerzania palety. Technicznie chyba coś podobnego jest wykonalne... chyba używano tego min do gry Universe.

Z tego co zrozumiałem z tego wątku. W grach polegało to na otwieraniu kolejnych ekranów na ekranie z inną paletą lub generowania sprzętowo dodatkowe przejścia/wartości/gradację kolorów.

Chyba bez sensu było by generować jeden obraz kilkoma ekranami... Musiała by być to grafika pocięta na elementy i wygenerowana poprzez skrypt... np w Amosie który otworzył by kilka ekranów na jednym obrazie składając elementy w całość... nie jestem pewien czy efekty coopera są dostępne dla amosa, nie znam się.
[#34] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #33

ja pomijam dyskusję jak to zrealizować technicznie, bo to IMO jest banalnie proste przy użyciu Copper'a i nie trzeba robić takich wygibasów koderskich jakie proponujesz.
efekt był stosowany w tylu grach że ciężko zliczyć... :)

bardziej mi chodzi o opinię grafików jak się zapatrują na wykorzystanie takich trików do robienia grafiki do dema albo na compo, no albo do slideshow'a.
[#35] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #34

Wydaje mi się że jeśli chodzi o demo to raczej chyba nie było by większych przeciwwskazań oprócz wytycznych samego kodera.
kompoty zazwyczaj są dosyć dobrze opisane... ale nie słyszałem żeby odrzucono jakąś pracę z powodu zbyt dużej ilości niekoszernych pikseli... Taka "sztuczka" była by dodatkowym atutem takiej pracy (tak sądzę).

BTW, ostatnio znalazłem Twoją pracę na Bitfellas.

Technicznie zwróciła moją uwagę. Możesz napisać coś więcej o niej? Dużo czasu zajęło ci składanie tych pikseli?
[#36] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #35

@koyot
lepiej byś na mój blog zerkał. tam częsciej moje pixele (oficjalne i nieoficjalne) się pojawiają. adres w stopce ;)
ale do rzeczy.
nie wiem ile mogę pisać aby Slaya nie zdenerowować gadaniem o 8bit ;)

obrazek jak głosi tytuł jest experymentem techniki na photoshopie którą ćwiczę od dłuższego czasu. z gróbsza pokazałem ją tutaj.
http://retronavigator.com/post/89855723723/and-this-is-how-c64-pixeling-with-photoshop-works

w tym przypadku wziąłem pierwszą lepszą twarz z grafik borissa (nomen omen) - poszukajcie na google images a znajdziecie którą buzię ukradłem.
przepuściłem przez zrobiony na szybko wzór (pattern) do ditheringu (te trójkonty).
dostałem grafikę w 4 kolorach która jak się okazało dała się łatwo przerobić na hires commodorowski. obrazek wypluty z photoshopa ładuję zazwyczaj albo do grafx2 albo do timanthes'a i po prostu bawię się paletą commodorowską. timanthes dba abym trzymał się restrykcji commodorowskich.
uwaga timanthes (klon programu paint.net) potrafi bardzo uprzykrzać życie wywalając się.

co do samej techniki z photoshopa to tutaj omawiam więcej.

http://retronavigator.com/post/89990426853/in-this-movie-i-show-how-the-method-works-plus-few

[edit]
dodam tylko dla jasności, że z pixelartem to ma średnio wspólnego. ja od jakiegoś czasu taką grafikę nazywam na swoje potrzeby demoscene art. i wg mnie to nie to samo co pixel art :)

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2015 21:39:20 przez retronav
[#37] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #32

hej hej
lazur:
amigowe (stockowe maszyny) w dpaint/ppaint z tego co widziałem na party
24bit to już na pc, nawet jeśli były w demkach amigowych - tak czytałem przynajmniej i z rozmowy kiedyś tam

o ile kopie są super techniczne, i jako takie podobają mi się - to własne prace już nie...
po prostu mega kiczowate zwykle, palety zwłaszcza i maskaryczne technicznie (anatomia, perspektywa) - ale kiedyś mi się podobały ;)
sama technika rysowania doprowadzona do perfekcji - choć nie pixelartowa wcale
ale ogólnie wkład w scenę olbrzymi, chyba najbardziej rozpoznawalny polski grafik na scenie do dziś

gfx:
z takimi zabiegami, kolorowanie copperem i te pe (np. sprajty, podmiany palety - opcji jest sporo) - polecam coraz popularniejsze "executable gfx compo"

<commercial break - najbliższe na decrunch (.org), zresztą serdecznie zapraszam i zachęcam was do udziału :) nawet zdalnego >

bo inaczej nie wyświetlisz po prostu, wymagany jest iff (a w praktyce png)
no chyba, że indywidualnie dogadasz z organizatorami, ale to stawia z kolei innych biorących udział na gorszej pozycji, więc dyskusyjne imo
czasem w regulaminie jest tak określone, że by przeszło - np. "grafika na amigę" ;)
teraz chyba najbliższe w sobotę - resetkani w czechach, mały event, ale fajny klimat
może jeszcze w sobotę coś zrobię dla nich (fajni goście - prosili by dać znać o tym party tutaj i pozdrawiają)
[#38] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #36

Wybacz, najpierw spotkałem twoją pracę na bitfellas a potem skojarzyłem ją jak drugi raz zobaczyłem ją na Twoim blogu :D
Dzięki za wyjaśnienia co do techniki. Często filtruję Bitfellas po tagu C64 stąd spotkałem tę pracę wcześniej ale jakoś mi potem umknęła.
Nie myślałem o tym żeby odtwarzać coś takiego mechanicznie. Jakiś czas temu eksperymentowałem z trójkątnymi wektorami, ale jest to dosyć pracochłonna technika ręcznego tworzenia i dzielenia obiektów. Ciężko było by to wciągać do amigowego demka ze względu na dosyć potężny antyaliasing. Niemniej jednak zrobiłem kilka mniej lub bardziej udanych prób.

Ostatnio patrząc min na Twoją pracę chciałem powtórzyć efekt w technice pikselowej. Nie wiedziałem że można zrobić to "mechanicznie" i uzyskać "podobny" efekt.

W odpowiedzi na #37
Co do błędów anatomicznych Lazura, fakt, sporo, kiczowate kolory, owszem. Mimo wszystko charakterystyczny wygląd tych obrazków daje wrażenie, że nie są dziełem przypadku, ale konsekwentnie tworzone powtarzalną metodą. To zauważalne... Mimo wszystko, wydaje mi się, że są nadal bardziej wartościowe od przerysowanych Vallejów itp :)

Chciałbym na Decrunh wystawić swojego piksela, czas pokarze czy uda mu się powalczyć z takimi "wyjadaczami" jak Ty ;)

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2015 22:11:21 przez Koyot1222
[#39] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #37

24bit to już na pc, nawet jeśli były w demkach amigowych - tak czytałem przynajmniej i z rozmowy kiedyś tam


Hmm, a mnie się obiło o uszy, że 24bity też były rzeźbione na Amidze (przynajmniej część)- jak znajdę/przypomnę sobie źródło to podam.
[#40] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #27

Wklejem się do tegu tu Hal of fejm ;)
640x512 16 kolców, szkoda że nikt nie cyknął fotki jak to na prezentacji wyglądało... No nic ;)

3# miejsce na Decrunch, Wrocław 2015. Nie mogę na razie namierzyć reszty pikselkowych prac, ale mam nadzieję, że szybko tu zagoszczą, chciałbym nacieszyć oczyska :D
[#41] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #40

he he - spokojnie, bez obaw, nie umknie ;)
- zaprezentujemy wszystkie w osobnym poście dedykowanym party (bo było wystarczająco dużo prac amigowych - i to na zadziwiająco wysokim poziomie)
- no i gratulacje - naprawdę fajna oryginalna praca!
ps - a może ktoś "cyknoł" ? - też niestety nic nie widziałem :/
[#42] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #40

Kurcze jak to jest 3 miejsce- to co było na 1 i 2 miejscu-> Super Graficzka OK
[#43] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #40

Hej hej

DECRUNCH 2015



czyli kolejna amigowo-scenowa impreza, z imponującą ilością - jak się okazało - grafik na nasze ukochane ami (a jeszcze w trakcie imprezy kompot graficzny był pod znakiem zapytania, większość prac spłynęło PO oficjalnym deadline)

Wyjątkowo zamieszczę wszystkie:
- raz, że był to konkurs czysto amigowy,
- dwa żadna z prac nie była głupim dowcipem czy też pracą na "odwal się"

1 miejsce "forest driad - preview" - Jok/Dreamweb



2 miejsce "God is Astronaut" - Slayer/Ghostown



3 miejsce "Ambush" - Koyot1222



4 miejsce "Lilly" - PikkuMyy/Dreamweb



5 miejsce "Ptaki" - Baroco



6 miejsce "United We Stand" - Aszu/Decree



7 miejsce "Mountains" - Nata



Ja ze swojej strony bardzo przepraszam, za wystawienie tak niedokończonej pracy - tak się nieciekawie złożyło, że było wielkim wyczynem dla mnie samo dojechanie na party, a tym bardziej doprowadzenie grafiki do stanu gdzie z grubsza widać co ma przedstawiać (praca na lapie w korytarzu pociągu rulez ;). Byłem zdecydowany nie pokazywać grafiki, jednak w momencie gdy przyjechałem konkurs był pod znakiem zapytania. Po konsultacjach z kolegami przysiadłem i dłubałem jeszcze w trakcie imprezy by zasilić kompo.

Obiecuję dostarczyć finala do końca tygodnia - tu na PPA w pierwszej kolejności.

Bardzo cieszy wysoki poziom i to, że Slayer, Koyot i Aszu opowiedzieli na wezwanie tu na forum i "dostarczyli", zasilając debiutujące party :)

Gratulacje dla kolegów (i koleżanek ;)

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2016 21:00:58 przez jokov
[#44] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #43

O kurde prace naprawdę na wysokim poziomie. Gratulacje dla wszystkich uczestników!!! :)
[#45] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #43

Towarzystwo zacne!
Jak dla mnie święto pikselkowe :D Dzięki wszystkim za prace bo tematy ciekawe, techniki profesjonalne i ogólnie bardzo wartościowy "stuff"! Gratulacje! No i miło zobaczyć prace rodzimych artystów.

Ps. Gdyby któryś z twórców wyraził chęć podzielenia się wcześniejszymi fazami obrazków, serdecznie zapraszam do Piksele/pixele. Z góry dziękuję za "podparcie" wątku.

Jeszcze raz gratuluję talentu i zaparcia oraz chęci doprowadzenia projektów do fazy finalnej! OK
Podziękowania dla osób które wsparły mnie też dobrym słowem i trzymały kciuki do końca pracy ;)
[#46] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #45

W pelni zgoda...
Compo, zwłaszcza 3 pierwsze miejsca to bardzo wysoka jakość. Praca Koyota jak dla mnie winner. Uwielbiam ostatnio takie techniki jak ta Twoja, a i motyw bardzo fajny.
BTW: Czy praca Slaya to 32? kolory. Szacun jak zwykle.
Jok jak zwykle wysoki poziom i charakterystyczne motywy - bardzo mi się podoba ale niedokończenie rzuciło mi się w oczy od razu - czekam więc na final ver.

Nie żebym chciał was straszyć ;) ale na Riverwash planuje grafikę na OCS/ECS. Na razie jednak wszystkie moje wypociny lecą do kosza... słaby jestem w te Amigowe klocki :/
[#47] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #46

Koyot: Jak już pisałem bardzo fajna praca - gratki! No i cieszę się, że podjąłeś wyzwanie - a etapy - he he na razie muszą powstać i to wiele :)
Ale spoko, jak skończę mogę coś przygotować.

Carrion: Dzięki :) final - już coś dłubię, od jutra poważniej
- wszystkie prace to max 32 (Koyot z racji hiresa 16)
Wow, fajnie - kolejny c64 pro pixel masta na wkracza na wyboistą ścieżkę OCS ;)
- Veto już od jakiegoś czasu działa, więc oby był to stały trend

Co do imprezy to super, że ludzie dopisali, prodki na poziomie (muza i grafika wymiata imo) - miejmy nadzieję, że pojawiła się kolejna dobra impreza w amigowym kalendarzu scenowca.
[#48] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #43

Dobre prace OK
[#49] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #43

Wow, wow, wow! Naprawdę fajnie to wyszło OK
[#50] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #43

No Panowie, poziom prac ŁAŁ!!! Szacun OK
[#51] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #43

Gratuluję wygranych miejsc! Bardzo dobre prace, każda w innym stylu. 3 miejsce - świetna praca, podoba mi się zwłaszcza paleta. 2 - szacun za dopracowanie (przede mną jeszcze długa droga). 1 - oczywiście super, ale nie wypada mi chwalić
Ogólnie fajne kompo wyszło szeroki uśmiech
[#52] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #43

Wrzucam prosty slideshow z gfx compo
Z dedykacją dla tych co dotrwali ;) a z przeznaczeniem dla tych co nie ;P (lub nie byli na party)

gfx compo slide

mimo, że to wątek o pixelach połączyłem wszystkie graficzne kompoty, żeby nie nie był pokrzywdzonych

muza: Decrunching Time - Jazzcat (1 miejsce w msx compo)

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2015 11:12:41 przez jokov
[#53] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #52



GERP w Szwecji (21-23 sierpnia)

pouet-wyniki
demozoo

Czas na kolejny update - od dłuższego czasu nic nie zamieszczałem, ale też nie działo się zbyt wiele, a ja byłem zajęty innymi sprawami. W kolejce następne kompoty oraz jeden update zbiorczy z osobnych amigowych pixeli wystawianych na różnych multiplatformowych parties. Ale to później, a na tę chwilę mamy jedno z naprawdę niewielu (2) czysto amigowych imprez scenowych (obie odbywają się w skandynawii). Warto zobaczyć też releasy - impreza rośnie w siłę jako "zastępca" Datastorma.

Jedziemy:

1. miejsce - Prowler "White dream"
- amiga ocs, 32 kolory, lowres


2. miejsce - Optic "Ibsens buskevekster og andre buscemivekster"
- amiga aga, 158 kolorów, lowres


4. miejsce - Malmix "Dreaming in RGB"
- amiga ocs, 32 kolory, lowres


5. miejsce Frost - "Organisk entropi"
- amiga ocs, 23 kolory, lowres


6. miejsce - Lunix - "No"
- amiga ocs, 6 kolorów, lowres


Heh - uważam to kompo za bardzo solidne - na 9 wystawionych prac aż 5 które można uznać za scenowe piksele :). W tym tylko jedna (i to powstała dość dawno temu - tylko "odpicowana" na kompo) na AGĘ - co można uznać za trend.
2 prace bardzo dobrych, topowych grafików - obaj (Optic i Prowler) działali już w "złotych" 90'tych latach amisceny. Frost tym razem trochę mniej ciekawie - choć technicznie nadal doskonale (imo zasługuje na wyższe miejsce) i praca dopracowana, dopięta na ostatni pixel ;). Szkoda, że nie mogę tego powiedzieć o moich - szacun. Malmix do moich faworytów nigdy nie należał ale grafika w miarę solidna, podobnie Lunix - nie jest to może pełna grafika, ale bardzo solidnie wypikselowana w oszczędnej palecie.

Zachęcam do komentarzy, opinii :)
- może podacie własne typy na kolejność miejsc jeśli nie zgadzacie się z wynikiem?


-------
No i przy okazji zachęcam wszystkich do podjęcia rękawicy by stanąć w szranki na Load Error

- naszej ostatniej amigowo-scenowej imprezie w tym roku. Są nagrody, poza sceną będą zacne retro klimaty i zapowiada się sporo amigowych produkcji.
A jak ktoś nie może się wybrać zawsze można przesłać pracę - Przykład koyota (2 miejsce na Decrunch) udowadnia, że się opłaca.

Naprawdę warto się postarać by nie było obciachu jak na Riverwash (żadnego amigowego execa, 2 grafiki, chyba jeden moduł) - zobaczcie sobie na atarowskie SillyVenture - czyżby było tak, że jest mniej kreatywnych amigowców w Polsce niż fanów atari? Zobaczcie jeszcze wyniki z SV -mamy być gorsi?
;P
[#54] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #53

Bardzo fajne grafiki.

Moim zdaniem 1 miejsce zupełnie zasłużone (Prowler "White dream", tylko 32 kolory !!!)

Drugie miejsce na AGA też świetne, ale przy porównaniu z innymi pracami ograniczonymi do OCS, trochę traci. Lepiej by było gdyby mogło konkurować w osobnej kategorii (tylko AGA).

5 miejsce Frost - "Organisk entropi"- mocno się wyróżnia na tle innych prac przede wszystkim mniej popowym motywem- ciekawe, mnie się podoba dałbym oczko lub 2 wyżej.

3 miejsce (brak grafiki w tym wątku) robi wrażenie "techniką wykonania", ale sama postać wyszła dość "koślawo", więc dla mnie oczko niżej.
[#55] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #53

Prace pierwsza klasa, nr 1 robi ogromne wrażenie.
[#56] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #54

Też uważam pierwsze dwie grafiki za świetne. Są słabsze momenty (np ta płaska - wklejona sówka) ale ogólnie najwyższy światowy poziom.

Idealnie byłoby (musieli by się ujawnić amigowi graficy poukrywani tu i tam :) ) konkurować w tych 2 kategoriach.
Ale ostatnio jest jednak wyraźny trend na ograniczanie palety do OCS. Co z jednej strony jest powiązane z ogólnym renesansem a500 - a z drugiej zgodne z ogólnym założeniem współczesnego pixelartu, czyli oszczędności kolorów. Ma to sens.
Myślę, że każdy grafik który rysował wcześniej na a1200 po kilku grafikach na a500 stwierdzi, że w sumie 32 kolory wystarczą :)
W każdym razie jest to fajne wyzwanie.

Grafiki nr. 3 nie dałem ze względu na nazwę wątku ;) - inna technika
W sumie zgadzam się z Twoja punktacją

Gdyby Frost poświęcił choć 1/10 czasu na koncept i kompozycję na pewno mógłbny konkurować ze zwycięzcami. Technicznie jest b. dobry i ma swój styl.
[#57] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #53

Ten obrazek jest świetny!! Dokładnie trafia w mój gust.

[#58] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #1

hej hej

kolejne party za pasem - tym razem u nas na zapiecku ;)
mocno amigowe, z solidnym zapasem produkcji do karmienia naszych ami podczas jesiennych ponurych wieczorów ;P



przydatne linki:
demozoo

pouet


ale bez przynudzania - 9 prac - z czego 7 obrazków fullscreen - i to wszystkie amiga OCS!!
(w tym jedna hires/lace)



1 miejsce:
"Death is a lonely business" by Slayer / Ghostown



slayera przedstawiać nie musimy

2 miejsce:
"Riverside" by PikkuMyy / Dreamweb



3 miejsce:
"Teapot genie" by Carrion / Elysium?



debiut na amigowej scenie i od razu podium :)
(dla zainteresowanych carrion to jeden z najlepszych grafików sceny c64)


4 miejsce:
"Seventh daughter" by Koyot1222



jedyny hires w compoa zarazem kolejna świetna praca Koyota znanego z sąsiedzkiego wątku

5 miejsce:
"The fountain" by Darklight / Ghostown



7 miejsce:
"Wielki las" by Aszu / Decree




Z pozostałych (wszystkie dostępne pod linkiem na demozoo) na pewno warto wyróżnić pracę Codiego, która mimo "compofillerowości" prezentuje wysoki poziom warsztatu i potencjał autora: stary! - dajesz piksele!

Oczywiście zachęcam wszystkich do dyskusji, podawania własnych typów, a autorów do zapodania kontrowersyjnych i skandalizujących pikantnych szczegółów ;P dot. powstawania prac, inspiracji, narzędzi i technicznych sztuczek :)

endżoj!

PS
a party było zaje..biańskie, polecam wszystkim, kto nie był ten chomik
szkoda, że występowałem tylko jako cosplayer (w przebraniu zombi)
[#59] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #58

Z pozostałych (wszystkie dostępne pod linkiem na demozoo) na pewno warto wyróżnić pracę Codiego, która mimo "compofillerowości" prezentuje wysoki poziom warsztatu i potencjał autora: stary! - dajesz piksele!


Dzięki za wyrazy uznania, praca robiona była na kolanie w pełnym tego słowa znaczeniu. Jako iż jest to pierwsze podejście do pixela od strony praktycznej miałem zerową znajomość aktualnego softu. DP już dawno zapomniałem. Pracę zacząłem robić w czwartek ok godziny 22, trochę się boksowałem z softem (tu chciałbym podziękować slayowi za masę hintów). Po tym ile udało się zrobić w czwartek w piątek olałem temat, dopiero sobotę zdecydowałem się dokończyć i jakoś to wyszło - czas pracy to około 5 godzin, z czego pewnie ze 2 walczyłem z softem.

Może kiedyś spróbuję podejść na spokojne, ale chyba jestem za mało cierpliwy...
[#60] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #58

Co by nie mówić/pisać nr 1 jest tylko jeden "Death is a lonely business" by Slayer / Ghostown- i słusznie, bez dyskusji- gratuluję OK ok, racja

Co do pozostałych prac może lekko bym przemieszał kolejność, ale napisze to zupełnie szczerze- każda praca ma coś do powiedzenia, są po prosty ciekawe i na dodatek bardzo różne od siebie- Panowie SUPER- gratulacje OK
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem