Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
[#61] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #58

No tak, NR1 bezdyskusyjny ale podziw dla wszystkich twórców!
[#62] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #58

Piękne! Serce się raduje! Wszystkie ładne, wysoki poziom, podziwiam kunszt i dopracowanie.
Pozwolę sobie tylko zaznaczyć.
Pierwsze, Slayer, rewelacja! Absolutnie zasłużone.
Trzecie, Carrion, "maj fejwret", świetny klimat, uwielbiam! OK
Piate, Darklight mega, mega dobre!
[#63] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #62

Za nami świetny konkurs na LE. Od wielu lat nie odbyło się u nas tak porządne Amiga GFX Compo, poziomem nie odbiegające od Revision czy Gerp. Przyjemnością było brać w nim udział, pozdrowienia i respekt dla wszystkich wystawiających.

Kilka moich refleksji (wszak, po to powstał ten temat):

Aszu "Wielki las"

Rysunki nie byly podpisane, więc początkowo myślalem, ze to grafika Koyota (jest jakby nieco w jego stylu). Ten kierunek podoba mi sie bardziej, niż poprzednie prace Aszu. Przypomina trochę "Commodore Supremacy! (1954-1994) by Skur-wy":
http://artcity.bitfellas.org/index.php?a=show&id=11716
Jak dla mnie, zabrakło tylko trochę lepszego "zagrania planami", tego robota w środku dałbym nieco "bliżej", ciemniejszymi, bardziej kontrastowymi kolorami, tak, aby stał się dominującym. głównym motywem.

Codi "Don't fool with the old skull"



Jak na pixelowany debiut jest naprawdę świetnie. Tak trzymać, będę Cię motywował do kolejnych pixelowanych prac w najbliższych konkursach.

Darklight "The fountain"

Jak zawsze porządny rysunek, dobry detal i pomysł na całość. Na bigscreenie ładnie, malarsko się prezentował. Moje uwagi znasz, jestem nieco uczulony na wszelkie kompozycje symetryczne (choć tutaj udało Ci się ową symetrię nieco "złamać"). Niesłychana ilość detali wpłynęła też nieco ujemnie, moim zdaniem, na odbiór całości, przez co, zabrakło troszkę przestrzeni w grafice.

Koyot1222 "Seventh daughter"

Świetny rysunek, w psychodelicznej palecie, nieco podobnej do pracy DKLa :) Pomysł, detal, wykonanie - najwyższej jakości. Jest świeżość i nowoczesność w podejściu do pixel artu. Razi poczucie symetrii (ale, jak już wspomniałem, nie jestem fanem kompozycji symetrycznych) i nieco za duże, moim zdaniem, nagromadzenie detali, przez co brak jakiegoś dominującego, motywu głównego. Podobnie jak u Aszu, wszystkie plany "zlały się" się tu trochę w jedną całość, przez co zabrakło głębi. Bardziej stonowane i mniej kontrastowe tło na pewno wyszło by rysunkowi na dobre.

"Teapot Genie" Carrion

Niespodzianka w konkursie. Bardzo ładnie zaprezentowała się ta praca na bigscreenie, bo jest kolorowa i poprawnie skomponowana. Jest klimat. Świetny amigowy debiut, oby tak dalej. Pewnej zastrzeżenia może jedynie budzić sposób powstania grafiki, który dla, co bardziej, ortodoksyjnych "pixel artowców", może wydać się nieco "za mało koszerny" Ale bez względu na to, widać w "Teapot Genie" fachową rękę pixellera.

"Riverside" PikkuMyy

"Riverside" również bardzo dobbrze wypadło na dużym ekranie. W grafice/malarstwie najbardziej cenie sobie klimat i atmosferę, a w tej pracy są one głównym "napędem". Plus za dobrą kolorystykę i kompozycję. Razi brak detali, wygłądzenia i wykończenia (tutaj bigscreen nieco "dopomógł", wygładzając to i owo :) Ogólnie bardzo fajna praca.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 09:55:11 przez slay
[#64] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #63

Dzięki za opinię :) Tak jak już pisałem wcześniej, miałem wizję którą chciałem za wszelką cenę ratować. Obrazek powstawał zbyt długo i pewnie powstawał by jeszcze gdyby nie deadline RK ;)
Zrobiłem ostatnio projekt na kartce nowego piksla, co by się wyrwać trochę z "centralnego układu" kompozycji. Hires zostanie ;) Trzymaj kciuki za mnie :P
[#65] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #63

dzieki, ta praca zaczela sie od eksperymentu na nockach na ms paincie:) staralem sie nie uzywac wiecej niz 8-10 kolorow, a potem domalowalem reszte i tak wyszlo:)

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 17:12:28 przez aszu
[#66] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #65

Dokładnie, widać, że świetnie sobie radzisz z małą paletą kolorów OK
[#67] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #65

Jak spojrzysz na moje prace to zobaczysz, że ustawiczna praca doprowadzi do czegoś dobrego. Niektórzy mają talent, a niektórzy jak ja, ciężko pracują ;)
Bardzo dobrze, że pracujesz, spodziewam się kolejnych prac od Ciebie OK
[#68] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #60

BULI, czyli gratulacje tylko dla Panów?
;)
[#69] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #63

Dzięki, Slay :) Cieszę się, że praca Ci się podoba.

Tak przy okazji, gratuluję wygranej! Bardzo wysoki poziom pracy, dobra robota :)
(trochę szkoda, że koleś ma nogi z gumy)
[#70] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #68

O pardon- Pani wybaczy, to z rozpędu.
Pani, również szczerze gratuluję OK i cieszę się, że od czasu do czasu możemy obcować na tym samczym forum z płcią piękną ok, racja

Co ciekawe, oglądając Twoją pracę przeszło mi przez myśl- "kobieca kreska", ale żadnej pewności nie miałem.
Tu mała dygresja. Z reguły czytając książkę lub oglądając grafikę (np ilustracje w bajkach mojej córki) jestem w stanie (powiedźmy na jakieś 90%) rozpoznać płeć autora przekładu lub ilustracji.. ot taka dygresja.

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2015 12:58:41 przez BULI
[#71] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #70

Spoko, dzięki :)

No, coś w tym jest.
[#72] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #1

Hej!
Kolejne party za nami.
Tym razem to najważniejsza w kalendarzu scenowca impreza.
Zanim wrzucę posta podsumowującego poprzedni rok (w przygotowaniu) – amigowe prace z REVISION 2016 :)



głosujcie na EVILBOTA!

LINKI:

Demozoo
Pouet – wyniki
Artcity – galeria (zmixowane prace z wszystkich konkursów)
Youtube – oldschool gfx competition

Imho poziom naprawdę wysoki a grafiki zróżnicowane klimatycznie i stylistycznie. Zaczynamy:


1 miejsce:
"The Dark Is Rising"
Slayer/Ghostown



2 miejsce:
"Atlantis"
Jok/Dreamweb



3 miejsce:
"Racoons"
Veto/Oxyron



4 miejsce:
"Akira - The Pain of Tetsuo"
Darklight/Ghostown



Tak więc w tym roku Amiga dostarczyła :) – 4 pierwsze miejsca (w tym 3 z polski)
Wszystkie prace to OCS lowres.

Oczywiście bardzo zachęcam do komentarzy, dyskusji.
A autorów o słówko o swojej pracy, inspiracjach, użytej technice i programach.

----comercial break----
Dodatkowo zapraszam wszystkich na Decrunch, następne party za migową grafiką – a w szczególności do udziału w "Amiga pixel gfx" compo. Na pewno będzie doborowe towarzystwo, zdrowa konkurencja i fajne nagrody :)
Mamy nadzieję zrobić najlepsze amigowe kompo - pomóżcie!
(wkrótce więcej na ten temat)
[#73] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #72

Gratuluję prac!
Zazdraszczam! Bardzo zazdraszczam!
Super fajne pikselki szeroki uśmiech Piękne! Pikselki! Pikselki!
OK
[#74] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #73

Ty nie zazdraszczaj waść tyko kombinuj piksela na decrunch-a ;)
Nie masz czego zazdraszczać – twoje prace wymiatają. Jak utrzymasz progress to będzie miazga. Jak rozmawiałem na Rev to garficy (przynajmniej część) cię kojarzą dobrze. Fajnie jakbyś skoncentrował siły na lowresie to jednak 4x mniej pracy = 4x więcej czasu na dociągnięcie grafiki.
pikseeelkii
[#75] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #72

Wszystkie 4 prace świetne. Bardzo wysoki poziom. Szkoda tylko, że w konkursie tak mało pracy było wystawione.
[#76] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #75

W konkursie było 7 grafik, jedna na c64, jedna na GB i jedna... imo powinna być zdyskwalifikowana (nie mieści się w oldschool, 8bit paleta). Teoretycznie to c64 bez restrykcji.
Amigowych grafik więcej niż ostatnio, ale zgadza się szkoda, że nie jeszcze więcej. Atom - w takim razie liczymy na Ciebie w przyszłym roku :) No i oczywiście w Wrocławiu.
[#77] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #76

Raczej nie planuję wystawić nic samodzielnie w Gfx Compo. Całe moje moce przerobowe idą na produkcje demek i grafiki do nich. Z tego co się orientuje we Wrocławiu, żadne competition dla produkcji kodowanych nie jest planowane? Revision to oddzielny temat ... puki co ... no ambition ;)
[#78] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #77

Ależ oczywiście, że JEST planowane – na pewno prodki jakieś będą, trochę deklaracji już mamy – ile to zależy od nas wszystkich.
Oczywiście każda prodka na wagę złota.
[#79] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #78

No widzisz, jakiś czas temu dopytywałem o compoty, w wątku o party, zaglądałem na stronę i tam nie było żadnej informacji o intro i demo compo. Szkoda, że tak późno się pojawiła. Ciężko będzie coś poskładać w niewiele ponad miesiąc 1 miesiąc
[#80] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #79

Tymczasem jeśli ktoś chciałby pomóc graficznie nowemu scenowemu amigowemu koderowi, oto wątek dla niego: http://www.pouet.net/topic.php?which=10693
[#81] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #80

Ponieważ nikomu się nie chce komentować tych bazgrołów a dyskusja skręca to w lewo to w prawo ;) przygotowałem w międzyczasie małe usprawnienie.
W pierwszym poście wątku macie teraz linki – bannery do wszystkich przedstawionych tu imprez. Nazbierało się tego już trochę. Tym bardziej zachęcam do współuczestnictwa i przypominam o zbliżającym się konkursie graficznym na Decrunch
Tu juz za półtora miesiąca:

Amiga 500
lowres
pixel
dowolna tematyka

Więcej informacji o Decrunch wkrótce.
Jeszcze w tym tygodniu update wątku z pikselowymi grafikami na nasze ami.
[#82] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #81

Więcej informacji o Decrunch wkrótce.


Panowie, został miesiąc do party, a ze strony Orgów cisza jak makiem zasiał :) Zaczynam się wręcz zastanowić czy impreza nie została przypadkiem odwołana
[#83] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #82

Może tak się zajęli tworzeniem produkcji, że party zapomnieli organizować?
[#84] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #82

Dzisiaj jest przygotowywany mały update stronki (mały ale jest), zresztą niemal codziennie działamy w temacie i coś popychamy do przodu. Na ten moment wiadomo conajmniej o kilkunastu prodkach na różne kompoty i platformy - co z tego wyjdzie oczywiście nie zależy wyłącznie od nas. Ale to praca "charytatywna" i trzeba też życiem się zajmować ;) - czasem nie jest łatwo.

Jeśli impreza została odwołana to nic mi o tym nie wiadomo ;P
A prodki i owszem, coś tam powoli się szykuje.
[#85] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #84

Najlepszą motywacją do robienia prodki na Decruncha byłyby skriny z dema Dreamweb
[#86] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #84

no to ja mam takie pytanie male, czy jest szansa zeby jak ktos ladnie poprosi, jego piksele pokazac w dpaint a nie ppaint?:)
[#87] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #85

"prodka" nie koniecznie oznacza demo - chociaż chciałbym bardzo
ale .exe na pewno będzie

panowie - róbcie, nie oglądajcie się :)
- sokoro impreza odwołana to najwyżej wystawicie na ...Riverwash? ;)

Aszu: - A czemuż to ?
(odnośnie obrazków amigowych to: standardowe tryby a500, (może być overscan) bez cyclingu palety, animacji czy np. dualscreenów)

Problem z Dpaintem jest taki, że był komercyjny (nieduży problem - akurat oryginał mamy) i nie czyta wszystkiego (jak PPaint)
PPaint się przyjął i do dziś funkcjonuje – np. FAP

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2016 22:37:54 przez jokov

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2016 22:41:56 przez jokov
[#88] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #87

jak nie ma cyclingu kolorow to lipa:) bo wlasnie jestem na etapie eksperymentow. w takim razie ppaint bedzie jak najbardziej ok :)
[#89] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #88

Jest gdzieś takie compo - już nie pamiętam gdzie, poszperaj. eksperymenty na pewno się nie zmarnują ;)

Odnośnie Decruncha jeszcze - ja ostatnio jestem nieco przywalony "rzyciem", z tego co wiem nie tylko ja - i może rzeczywiście tak to wygląda z zewnątrz ale i tak nawet na ten tydzień jest zaplanowane masę działań "partyjnych" - prawie każdy wolny czas na to idzie. Działamy :)
[#90] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #82

Był obiecany mały update strony.
Dostajemy feedback, że nie wszystko jest jeszcze doprecyzowane. Będziemy aktualizować.
Demo jutro.
Dobranoc Śpioch
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem