Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
[#121] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #117

ale i tak nie licz na to że chomik za kilka lat będzie egzystował więc i tak link will be dead, jak ktoś tu trafi za 5 lat to zawsze może poprosić i ktoś go podeśle/uploaduje ponownie.
[#122] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #117

A może ta strona? (albo chociaż jako alternatywa dla innego źródła)
[#123] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #119

Wrzuciłem instrukcję do Real 3D v1.4:

http://chomikuj.pl/amiga_instrukcje/instrukcje+polskie+do+programow+3d/Real+3D+v1.4+Amiga+polska+instrukcja+manual,5359869012.pdf


jeśli ktoś ma taką możliwość to fajnie gdyby ją skopiował i hostował gdzieś u siebie, wtedy będzie większe prawdopodobieństwo że plik da się odnaleźć po latach.

Przejrzałem trochę papierowych instrukcji z czasów amigowych i znalazłem jeszcze kilka, w sumie jeśli chodzi o programy 3D to mam takie pozycje po polsku:

Videoscape 3D - Program animacyjno-graficzny
Imagine - Instrukcja obsługi & podręcznik animacji
LightWave 3D v3.5 - instrukcja obsługi

jeśli kiedyś znajdę czas to też je zeskanuję, ale pewnie nieprędko.


Ostatnia aktualizacja: 30.04.2016 16:51:18 przez jubi
[#124] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #123

ja mam strone, w sumie moglbym wrzucic u siebie
[#125] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #123

"jeśli kiedyś znajdę czas to też je zeskanuję, ale pewnie nieprędko."
Fajnie jak by się udało :) OK
[#126] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #125

To byłoby sporo roboty, pozostałe instrukcje są przeważnie dużo grubsze, bo i programy bardziej skomplikowane, Imagine czy LightWave to prawdziwe kombajny do produkcji 3D.

BTW, szykujecie już jakieś raye z A500 na compo? Deadline do zdalnych produkcji jest 18 maja więc już niedługo.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2016 11:07:25 przez jubi
[#127] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #1

Decrunch 2016



AMIGA 500 PIXEL GRAPHIC compo

(w przygotowaniu są wcześniejsze zestawienia ale, że sprawa świeża wrzucam najpierw Decruncha)


było w sumie 12 prac - zamieszczam tu 1-szą połowę,
dla zainteresowanych wszystkimi grafami:
Demozoo

Wyniki na pouet

i strona party decrunch.org

To jedziemy !
Poziom był na serio wysoki no i dużo więcej grafik niż rok temu

1. Slayer - dobra, dopracowana ładna kolorystycznie grafa. Opowiadał, że wpompował ok. 100h. Więcej niech sam napisze (inspiracje, ciekawostki :)

1. #10 134 pts Drowned Lullabies - Slayer/Ghostown




2. Ja trochę nawaliłem, zabrałem się w piątek koło 12 za rysowanie - w sumie ok. 20h wyszło, 15h za mało. Ale bardziej skończona niż na ostatniej edycji :)
360x288 Overscan, użyłem tylko27 kolorków, pozostałe czekają na finala. Którego już dłubię.

2. #09 112 pts Xenos - Jok/Dreamweb





3. Oni - bardzo utalentowany grafik. Tegoroczne 1 miejsce z Revision gfx compo. Śledzę jego rozwój scenowy od dawna. Tutaj jego debiut na amidze :) Na pewno może sporo zdziałać. Jako pierwsza praca - super. Na compo chyba ciut za wysoko.

3. #11 100 pts Lighthouse - Oni/Poo-Brain




4. Koyot twardo kontynuuje swoją hiresową zabawę. Bardzo rozpoznawalny, dojrzały styl. Fajne wykorzystanie kolorów. IMHO trochę za płasko i brakuje wyraźnego motywu.
Z tą techniką świetnie by sobie poradził na c64 w hiresie.

4. #07 93 pts Silent dance - Koyot1222



5. #03 90 pts Angel of sorrow - Szymon Paluchowski (DARKLIGHT'GHOSTOWN)



6. #06 88 pts Long Journey - PikkuMyy/Dreamweb




Zapraszam serdecznie do dodawania komentarzy :)
A autorów oczywiście do zdradzenia paru sekretów na temat prac, użytych technik, inspiracji. To bardzo ciekawe.

No i gratulacje !
Kawał dobrej roboty.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2016 00:26:45 przez jokov

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2016 00:27:42 przez jokov

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2016 00:36:54 przez jokov
[#128] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #127

1! miejsce, zdecydowane mocne uderzenie. Świetna kompozycja, ładna paleta. Ciekawa, jedno obrazkowa historia. Bardzo ładne detale. Można by się sprzeczać, że "gdzieś już to widziałem", ale nie ma nic złego w ponownym robieniu czegoś swojego na nowo, dużo lepszej jakości. OK

2. Ładna paleta, ciekawa kompozycja. Format jakiś taki mniej spotykany. Ładne!
Taka trochę Daenerys Targaryen w scenie spalenia miasta, dobra inspiracja.

3. Na początku mi się nie podobała ta praca. Ale po dłuższym przyjrzeniu się, doszedłem do wniosku, że to chyba zwykła zazdrość. Ogólnie bardzo dobra praca. Bardzo ładne operowanie światłem.

4. "(...)Do trzech razy sztuka, ale co gdy za czwartym wypłynie ta nauka(...)"
Sporo inspiracji cyberpunkiem, samochód stylizowany przez wrażenie oglądania Lamborghini "egoista". Jak już wspominałem wcześniej, zmierzyłem się z kolejnym "nowym" czyli rozpoczęciem pracy od zeskanowanego własnego szkicu oraz odbiciem w pseudo płynie. Powstawał w bólach, najdłużej ze wszystkich dotychczasowych "hajresów". Z tąd może zawiedziona własna ambicja
Napiszę więcej o powstawaniu pracy w moim wątku pikselkowym z opisami kilku kluczowych faz. Złożę do kupy "timelapse", mam zapisanych ok 21 faz powstawania. Może kogoś to zainteresuje

5. Bardzo fajne, ładne wrażenie inspiracji twórczością Gigera. Ładna praca, acz wygląda trochę jak fragment większej całości.

6. Ładna praca, ale sprawia wrażenie niedokończonej. Ładny warsztat, ale mi brakuje czegoś.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2016 08:54:49 przez Koyot1222
[#129] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #127

Baderman wspominał, że poziom GFX compo był wysoki i muszę się z nim zgodzić. Bardzo ładne prace, dla mnie praca Koyot przed Oni, choć obie na wysokim poziomie. Slayer jak zwykle pozamiatał.
Dzięki za pozdrowienia chłopaki. Mam nadzieję, że będziecie na PH 2016, żeby się spotkać. Jak nie to pewnie Riverwash.
[#130] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #128

WOW!
powiem tylko tyle że faktycznie wysoki poziom. wyższy niż RKLE. Revision by się pewnie nie powstydziło. Kolejność raczej sprawiedliwa. Dobrze że wstrzymałem się z robieniem na ostatnią chwilę. Nic by z tego ni wyszło ;)

@Vino
Sorry - następnym razem ;)

@Jok
Czekam na finalną wersję bo obrazek ma zadatki na 1st place!

Gdyby nie komunia syna pewnie bym był.
Wrocław to moje ulubione miasto - zaraz po Wawie ;)
[#131] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #128

Diabła z cycem ani płaczącego piekła nie chciałbym mieć na ścianie. Nie chodzi o kunszt tylko o emocje jakie we mnie budzą. Ale reszta jest śliczna. :)

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2016 11:54:38 przez ZbyniuR
[#132] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #127

Poziom grafik faktycznie wysoki. Szkoda, że w Combined Intro startowały same compofillery.
[#133] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #132

Grafika jest po prostu super :)
[#134] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #128

Koyot: zgadza się - to była główna inspiracja (co prawda miałem zupełnie inny koncept na pracę decrunchową - ale nie było szans na jego realizację w tak krótkim czasie jaki mi został po obowiązkach)

Carrion: Na pewno będzie final - już działam. :)

ZbyniuR: Doskonale rozumiem - wyszedł dość ciężki klimat - zawsze tak jest jak się zabieram za grafikę gdy już brak czasu na dystans - spokojne, przemyślane decyzje i jakieś planowanie etapów chociażby. Wychodzi zwyczajnie odzwierciedlenie aktualnego stanu emocjonalnego - tudzież psychofizycznego ;) Tutaj - kompletne wypalenie i desperacja ;)
Szczerze to mi też się nie podoba ta praca - tzn jestem zadowolony z efektu uwzględniając okoliczności ...ale kogo obchodzą okoliczności ;). Ale będzie final, mam jeszcze kolory i pomysły co zrobić.

A grafa slayera serio mi się podoba, chyba najbardziej od lokomotywy. Ładne kolory. No i dla mnie nauczka, że należy kończyć grafiki bo daje to efekty ;)

Koyot: oczywiście, że zainteresuje :) bardzo ciekaw jestem timelapsa. Ale tu też wrzuć przemyślenia na temat pracy :)

Nie wypada mi trochę pisać o pracy Pikku - napiszę tylko że jest wyraźny progres i to na wielu płaszczyznach. Wystarczy porównać z pracą z przed roku.
[#135] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #127

To może ja też krótko się wypowiem :)

1 - Świetna grafa, Slayer! Bardzo dobra paleta, warsztat, super klimat. Jeszcze raz gratuluję :)
2 - Nie wiem, czy powinnam się wypowiadać. Na pewno efektowna, na pewno warto zaczekać na final :)
3 - Przyznam, że z początku praca nie zrobiła na mnie wrażenia. Jednak po wnikliwej analizie oceniam ją bardzo dobrze. Ciekawy styl, ładne światło, może troszkę za mało "przegryziona" paleta.
4 - Koyot: podoba mi się konsekwencja i rozpoznawalność Twojego stylu. Bardzo ładne kolory. Na big screenie grafa trochę się "zlewała", jakby był słaby kontrast. Tzn, gdybym przez przypadek sobie tej pracy nie zaspojlowała (fuck!), gdy wpadłam do reżyserki przed kompo, to nie zauważyłabym postaci na obrazku. Na szczęście to była wina (nie wina ;)) projektora i stanu psychofizycznego o tak późnej porze. Bardzo ładna praca :)
6 - czyli ja. Wrażenie niedokończenia może być, zwłaszcza w cieniowaniu tła, ja bym ostro zjechała te góry i drzewka ;) Generalnie zależało mi w tej pracy na pokazaniu przestrzeni i kolejnych planów krajobrazu. Z kolei przy włosach pierwszy raz przyłożyłam się tak do szczegółów. Raczej jestem z pracy zadowolona, mimo świadomości niedoskonałości ;)

Gratuluję uczestnikom! Poziom wysoki. Dziękuję też wszystkim za udaną imprezę :)

(Dobra wiem, to nie jest "krótka wypowiedź" ;))
[#136] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #135

Na big screenie grafa trochę się "zlewała", jakby był słaby kontrast.

Nie wziąłem tego pod uwagę, dzień przed deadline myślałem żeby wykonać jeszcze "party wersję" lepiej wyglądającą na wyblakłym screenie na którym pewnie sporo szczegółów ucieka. Ale... mogło by się zrobić zamieszanie.
Następnym razem powinienem uwzględnić to przy robieniu pracy i ostatecznie zaplanować większy kontrast.
Dzięki! OK

Raczej jestem z pracy zadowolona, mimo świadomości niedoskonałości ;)

Praca jest ładna. Brakuje jej jeszcze "czegoś", może wyraźniejszego nieba. To tylko moje odczucie, które często mnie gubi, czyli upychanie ile się da w każdy kąt pracy.
[#137] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #136

Nie wziąłem tego pod uwagę, dzień przed deadline myślałem żeby wykonać jeszcze "party wersję" lepiej wyglądającą na wyblakłym screenie na którym pewnie sporo szczegółów ucieka. Ale... mogło by się zrobić zamieszanie.
Następnym razem powinienem uwzględnić to przy robieniu pracy i ostatecznie zaplanować większy kontrast.


Akurat to doskonale rozumiem. Właśnie po tej pracy doszłam do wniosku że następnym razem już we wstępnych fazach powstawania muszę sprawdzać jak kolory prezentują się na różnych monitorach. Różnica jest kolosalna, zwłaszcza przy niektórych zestawieniach.

Praca jest ładna. Brakuje jej jeszcze "czegoś", może wyraźniejszego nieba. To tylko moje odczucie, które często mnie gubi, czyli upychanie ile się da w każdy kąt pracy.


Dzięki :)
Na pewno przy kolejnych pracach zadbam o większe dopracowanie szczegółów.
[#138] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #127

O kurcze- niesamowity poziom- gratulacje dla wszystkich OK

1. To straszne i żenujące, ale Slayer znowu bezkonkurencyjny OK
Jak zobaczyłem pierwszy raz tą pracę to zacząłem sprawdzać czy to nie kategoria AGA- cholerny perfekcjonista ok, racja
No i jest nie tylko twarz, ale cała scena.
Ale żeby nie było, że tylko zachwyty, niektóre elementy były już wcześniej w pracach Slayera
2. Bradzo ciekawy pomysł i opowieść. Tak samo jak wyżej, kolorystycznie poziom w strone AGA. ok, racja
Czekamy na finał i zagospodarowanie pozostałych kolorów ok, racja
3. Całkiem zgrabne, fajne światłocienie.
Charakterystyczne "Cieniowanie" i dithering kojarz mi się z pracami na C64.
4. Nie dziwię się, że praca jest tak nisko. To o czym już wspomniano, na Big Screenie, przy słabym kontraście i nasyceniu barw, praca nie mogła wyglądać dobrze. Z pewnością nie można było wyłapać detali i smaczków.
W tej postaci oglądanie jej ma sens tylko na dobrym monitorze ok, racja
5. Budzi zmysły. W przeciwieństwie do kolegi Zbynia, z dziką chęcią powiesił bym na ścianie
6. Co do samej kompozycji, mam wrażenie, że już to gdzieś widziałem.
Podoba mi się wykonanie włosów i grani po prawej (ta miękkość). Twarz tez mi się podoba, ale światłocień na twarzy wolałbym troszeczkę łagodniejszy.

Dzięki Wam, drodzy Twórcy można mówić o renesansie Amigi- BRAWO OK
[#139] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #138

To straszne i żenujące, ale Slayer znowu bezkonkurencyjny
Jak zobaczyłem pierwszy raz tą pracę to zacząłem sprawdzać czy to nie kategoria AGA- cholerny perfekcjonista

To akurat bardzo dobrze, jest do kogo szlifować Jest trochę jak ta rozpędzona lokomotywa z jego obrazu, ale w sensie piksel artu

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2016 14:41:34 przez Koyot1222
[#140] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #138

W końcu znalazłem chwilkę na kilka komentarzy o Pixel Gfx Compo na Decrunch 2016.

Przede wszystkim szacun dla wszystkich startujących - przyjemnością i zaszczytem było dla mnie branie udziału w takim konkursie! To już kolejne (po LoadError w Gdańsku 2015, a właściwie można by i dodać poprzedni Decrunch) soczyste amigowe pixel compo na polskiej ziemi. Jeszcze kilka lat temu, nikt by nie przypuścił, że za parę lat w Polsce znów zaczną się na parties pojawiać amigowe kompoty graficzne z prawdziwego zdarzenia. Co więcej, nawet na tegorocznym Revision poziom był - moim zdaniem - gorszy. Koniec świata

Dzięki za opinie na temat "Drowned Lullabies". Najwięcej czasu (i to na marne) zajęło mi - paradoksalnie - tło, a dokładniej coś, czego i tak w nim finalnie nie ma szeroki uśmiech Otóz, w początkowej fazie rysunku, po lewej stronie miała się znajdować jakaś obła, ośmiornicowa poczwara, której macki niebezpiecznie zbliżały się do pani po prawej. Praca wydawała mi się wtedy jednak zbyt ciężka i przeładowana. Ostatecznie więc z niej zrezygnowałem, stawiając na wyciszone, tajemnicze tło. Czasem mniej znaczy więcej i lepiej coś odjąć, niż dodać. Cóż, na starość minimalizm staje się mi coraz bliższy. W każdym razie pewnie możecie się spodziewać, że niewykorzystana (i przez to sfrustrowana) ośmiornica wypłynie w jakiejś mojej przyszłej pracy. Trochę czasu zajęło mi też pikselowanie tych podwodnych "omszałych" elementów - ciekawa nauka i wyzwanie. Co do twarzy, to tutaj zainspirowany opowieściami Joka, że najlepsze modelki są u nas w domach, za referencję posłużyła mi moja Żona i rożne sesje zdjęciowe, które realizowałem. Niestety gdy ujrzała efekt finalny, zagroziła rozwodem

"Xenos" Jok. Aż boje się zgadywać jakie emocje Tobą targały przed party Wizualnie bez dwóch zdań "jest p******nięcie". Pomysł, dynamika, dramaturgia. Duży potencjał na wersję final. Nie wiem, jak Ty dajesz radę kończyć grafiki na party, w hałasie, zgiełku i kuszącym whisky lejącym się litrami wszędzie wokół :) Jak dla mnie może tylko nieco zbyt monochromatyczna paleta w tym momencie oraz za jasno "oświetlona" postać na pierwszym planie (jako, że plecy osób stojących nieco dalej są ciemne).

"Lighthouse" Oni. Ciepłe kolorki, przyjemny temat i w porządku kompozycja. Jako, że wywodzę się jednak ze "starej szkoły" pixellerów, istotne jest dla mnie panowanie nad każdym pikselem, a tutaj tej kontroli nie widzę. Brakuje wykończenia, trochę za dużo zbędnych, "śmieci" na ekranie, właściwie zupełny brak jakiegokolwiek wygładzenia. Warto jednak podkreślić, że to chyba pierwsza pikselowana praca tego grafika, który dotyczas realizował przede wszystkim prace truecolorowe (niektóre bardzo dobre), co dobrze rokuje na przyszłość.

'Silent Dance" Koyot - świetna robota. W ostatnim czasie wypracowałeś swój charakterystyczny, ciekawy i zindywidualizowany styl. Ta sztuka niektórym nie udaje się do końca życia. Szacun. Co do samej pracy, podoba mi się opowiedziana historia, kompozycja i kolory. Ta praca ma wielki potencjał, ale zabrakło go na bigscreenie - dużo lepiej wygląda na ekranie. Powód jest - niestety ten co zazwyczaj u Ciebie - brak odpowiedniej głębi, co sprawia, że poszczególne plany za bardzo się ze sobą zlewają. Samochód zlał się - moim zdaniem - z pierwszym planem (plama oleju), tłem oraz postacią. Co gorsze, efekt ten został jeszcze dodatkowo spotęgowany przez "ułomność bigscreena"

"Long Journey" PikkuMyy
-jedna z lepszych prac w konkursie. Na ekranie prezentowała się świetnie. Najbardziej podoba mi się ta stonowana, nieco malarska, paleta oraz sposób, w jaki udało Ci się przedstawić głębie i przestrzeń (ładne, wielowarstwowe tło). Jeśli miałbym coś zmienić, to pewnie lepiej zagospodarowałbym niebo po lewej. Widać dużo spędzonego czasu nad włosami. Przy cieniowaniu twarzy może warto by było dodać jakiś delikatny ręczny dithering następnym razem?

"Angel of Sorrow" Darklight. Fajny klimat, dobra paleta, widać pomysł. Szacun, że przy niesprzyjających warunkach udało Ci się rzutem na taśmę podesłac grafikę na compo. Na bigscreenie niestety te motywy w tle nie były zbyt dobrze widoczne, przez co praca nieco straciła w odbiorze. Wydaje mi się też, że zastosowałeś tu nieco za duży kontrast między ciałem (bardzo duży "flesz lampy błyskowej"), a (zbyt) ciemnym, mrocznym tłem.

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na "Miasto W Obiektywie" Rogala - całkiem ładnie to wyszło, gierkowy styl, to raczej tylko tło, ale widzę potencjał na przyszłość. Pochwalę też "Nightcamp" Nata, bo z tego co widzę, to dopiero druga jego praca - i widać spory postęp do grafiki z Decrunch 2015. Zaskoczyło mnie także ostatnie miejsce: "Futrzaki" Celta70. To przecież całkiem fajna praca, może tylko nieco za mała (220 x 213)

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2016 17:23:41 przez slay
[#141] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #140

Slayer: Dziękuję za miłe słowa na temat mojej pracy. Tak, dithering twarzy dobrze by zrobił - next time ;)

Pochwalę też "Nightcamp" Nata, bo z tego co widzę, to dopiero druga jego praca - i widać spory postęp do grafiki z Decrunch 2015.

Małe sprostowanie - Nata to dziewczyna Wiem, wiem, stanowimy zdecydowaną mniejszość. Co do postępu, zgadzam się :)
[#142] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #140

W ostatnim czasie wypracowałeś swój charakterystyczny, ciekawy i zindywidualizowany styl. Ta sztuka niektórym nie udaje się do końca życia. Szacun.

Staram się kontynuować styl "geometryczny". To jakaś wypadkowa miedzy właściwym dobieraniem kolorów, co w ogóle mi nadal nie wychodzi a fake-antyaliasingiem na którym się dalej nie znam Dzięki!

Ta praca ma wielki potencjał, ale zabrakło go na bigscreenie - dużo lepiej wygląda na ekranie.

Postanowiłem to przemyśleć, możliwe że oprócz wersji "bez podpisu" będę przygotowywał jeszcze wersję o większym kontraście "big screen". Możliwe że to trochę rozwiąże problem ewentualnego słabego wyświetlania, a może sprawi więcej problemów potem z "releasem". No jest to jeszcze do przemyślenia.
Chyba, że uda mi się przy następnej pracy bardziej dojrzale podejść do palety i powyższe rozwiązanie nie będzie potrzebne.

"Miasto W Obiektywie" Rogala

Niezła, może prostsza w formie, ale odważna. Prawdopodobnie z następną pracą będzie lepiej. To może być dobry kierunek ;)

"Futrzaki" Celta70

Faktycznie, niewielka ale ładnie wykonana.
[#143] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #140

A propos mojej grafy tylko uzupełnię - mam dosłownie 10 min. muszę teraz nadrabiać zaległości w pracy ;)
dzięki za komentarze - to zawsze cenne !

1) Była jeszcze 1 postać na 2-gim planie, podobnie oświetlona jak ta kobieta (niejako łączyło to 1 i 3 plan) ale już na p-place gryzło już mi się to strasznie i przeciążało i tak rozbudowaną kompozycję. Musiałem na razie wywalić.
Natomiast pomysł z oświetleniem jest zamierzony - raz, że wycina z tła główny element (też tak zrobiłeś ;) dwa, że taki efekt to mój "konik" ostatnio, i jeszcze na pewno będę takie eksperymenty kontynuował.
Tylko muszę się przygotować lepiej do sesji - blendy mam w pracowni 100 km stąd, brak mocnego reflektora i tak naprawdę miejsca do zrobienia dobrych fotek - a bez referencji porządnych to tutaj ciężko (na razie korzystam z czego się da).

2) Paleta mono to też wybór ze względu na okoliczności, wiedziałem, że przy takim czasie (a to jednak overscan - 21 tyś 760 pixeli więcej do postawienia ; ) dam radę ogarnąć tylko dość prostą paletę - albo zrobić mały obrazek. Wybrałem zatem temat, który pasował do takich wymagań i uzasadniał kolory. Zostawiłem sobie lukę na rozbudowanie sceny później i pod to robiłem całość.

3) Na party - no ciężko. Ni cholery nie można się skupić, kuszą atrakcje - parę godzin schodzi na samo dostosowanie się do warunków, wypracowanie tempa i oddzielenie psychiczne od "tła". Na szczęście jestem w miarę przygotowany do pracy w ekstremalnych warunkach. Trochę przez to, że wykonywałem zawody, które wymagały maksymalnego skupienia w b. stresującej sytuacji - na pewno to pomaga. Ale generalnie nie polecam i źle znoszę, choć jest jakiś akcent taki oldschoolowo-scenowy, który w tym jest fajny :)

Zawsze się wkurzam, że tracę imprezę - z drugiej strony jakoś nie mogę znieść myśli, że przyjeżdżam z niczym. A na codzień jestem zwykle mocno zajęty.
[#144] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #127

Muszę napisać kilka słów bo prace są super.

1 - mistrzostwo świata, ciśnie się na usta - jak zwykle, styl Slayera bardzo trafia w mój gust,
nasycone kolory, duży kontrast i piękne wykonanie. Nie jestem tylko pewien co to za odblaski
na hełmie, a może światła z niego?

2 - Jak zobaczyłem ten obrazek, też natychmiast skojarzyłem go z Grą o Tron ; ). Ciekawy jestem
wyniku końcowego. Ogólnie ta praca ( i inne też) fajowa, bardzo dobre, choć mają taką jakąś
szorstkość w sobie. W tym konkretnym przypadku jedyna nieścisłość jaką dostrzegłem to silnie
oświetlona postać na pierwszym planie, podczas gdy płomienie są za nią, a gdyby było jakieś inne
źródło światła, to tłum w tle też powinien być przez nie trochę oświetlony.

3 - Fajne, ale mam wrażenie że niedokończone, styl ciekawy ale brak antyaliasingu.

4 - Koyot, nie mój styl zupełnie, ale wprawia mnie w osłupienie z jaką łatwością potrafi malować
dowolną rzecz w ten dziwnie geometryczny sposób. Nie wiem czy ktoś tak już próbował ale wyczuwa się
w jego pracach dużą indywidualność i poczucie dążenia do jasnego celu, bez błądzenia w niezbadanych
zakątkach. Tak trzymaj i miej "wykasiane" na to co piszą inni ;)

5 - Praca bardzo ciekawa, pięknie wygląda ten róg, ładnie uchwycone na nim światło, poza tym intrygujące kolory.
Jedyne co mi się nie podoba to kształt cycków

6 - Ładna praca, choć sprawia wrażenie niedokończonej, podobają mi się włosy - nigdy nie umiałem ich rysować.

Ogólnie zazdroszczę wam wszystkim talentu i wytrwałości w pracy, pięknych żon natomiast nie, bo sam mam piękną .
[#145] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #140

Ja osobiście jestem pod ogromnym wrażeniem większości prac. Są piękne, Widać prawdziwy kunszt i artyzm a prace z podium i te lekko poza nim ;) to po prostu dzieła sztuki. Gratulacje!
"Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na "Miasto W Obiektywie" Rogala - całkiem ładnie to wyszło, gierkowy styl, to raczej tylko tło, ale widzę potencjał na przyszłość."
Bardzo mi miło że ktoś dostrzegł moje wypocinki wsród tylu wspaniałych prac! A jeśli ten "Ktoś" to sam mistrz pixel artu to tym bardziej! ;) DZięki!
O samej pracy powiem tyle że jest to kawałek grafiki z dużej mapy która powstaje w specyfikacji ocs na potrzeby animacji utrzymanej w czysto pixelowym stylu. A może w przyszłości zostanie wykorzystana jako mapa/tło gry platformowej na Amigę pomysł Pomarzyć można ;) Narazie cel animacja. Inspiracją jest to

Pozdrawiam
[#146] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #2

GERP 2016


2-4 września - czyli dokładnie ten sam weekend co Riverwash.

wyniki na pouet
demozoo
artcity - nie ma na razie

<marudzenie_mode on – przewiń taśmę do obrazków;) >

Prawdopobnie największe amigowe party – konkuruje z FAP w Finlandii. Od lutego 2017 wraca na szczęście do gry Datastorm - stąd też pewnie nieco słabsza edycja GERPa niż się spodziewałem. (Z tym, że Datastorm to impreza również c64 – coś czym mam nadzieję się stanie w przyszłości nasz Decrunch).
Przy okazji – wiem, że niektórzy już przed wakacjami przygotowywali produkcje specjalnie na Datastorm więc w tym roku może być tam ciekawie...
Wracając do Gerpa – co roku mamy tam nie tylko dobre kompo graficzne, ale baardzo silne muzyczne, "demowe" i chyba czasem intro – postaram się zrobić "relację" później.

A na razie obrazki ze Szwecji...
...i cóż, że ze Szwecji – chciałoby się dodać. Niestety, nie popisaliśmy się – na trwającym w tym samym czasie Riverwash nie pokazało się nic godnego uwagi na amigę (jedna niedokończona graficzka zza granicy). Co z wami amigowcy – pikselowcy?
Już na Amiparty, które scenową imprezą nie stara się być (a szkoda) było więcej prac na przyjaciółkę. Najwyraźniej amiga nie jest to priorytet dla organizatorów (a szkoda) – jednak na prawie 200 osobowej imprezie było nas dużo...

<marudzenie_mode off>

1 miejsce
"A few pixels" – Bitflipper / iNSANE



320x256 OCS
Dla mnie trochę zaskakujące zwycięstwo - fajne nawiązanie do pracy faceta/lemon i ogólnie ma taki scenowy klimat. Ale... były lepsze. Kaczka strasznie pognieciona, kolorystycznie też można by to rozegrać lepiej. Trzyma poziom.

2 miejsce
"Shion" – Optic / Planet Jazz



320x256 - AGA (150 kolorów +-)
Dla mnie jest to najlepsza praca – świetna technika, dopracowana, nieźle zakomponowana (psuje układ zbyt centralne umieszczenie portretu). Widać, że praca własna, ma też jakiś nostalgiczny klimat. To co mi się nie podoba to przewalenie z tym czerwonym. Zbyt "generyczny" odcień, dominuje grafikę. Gdyby choć oddzielić włosy od tła tonacją – to AGA więc kolorów nie zabraknie.

3 miejsce

"Dragon without boobs" – Alien / Desire ^ Genesis Project ^ Titan


A więc Alien znany głównie z logosów (prostych, ale całkiem spoko) – także do amigowych produkcji – narysował obrazek. No i fajnie. Jest w miarę dopracowany, a przynajmniej dokończony. Natomiast grafika mimo, że sympatyczna jest bardzo słaba rysunkowo.
Można dać + za oldschoolowy klimat a'la '91.

4 miejsce
"Mr Bump" - Exocet / Spaceballs



OCS lowres
Exocet - produktywny bardziej na scenie ST (co imo widać w pracy) – pewnie to grafika z atari. No nie jest to obrazek sensu stricte. Natomiast ma jeszcze bardziej "demowy" klimat – wygląda wręcz jak klip wklejony do efektu. Technika jest ok.

5 miejsce
"Pyramithead" – Ozan / Desire



OCS
Heh – nie powinienem tego tutaj dawać, ale zależało mi abyście mieli pełną skalę dla ocen.
Logo – nie byłoby złe, gdyby dać je na innym tle. Ale jest wystawione jako obrazek – rzeczywiście jest jakaś 1 bitowa postać wklejona na surowy koderski czerwony (tło wygląda jak konwersja bardziej niż ręczna robota)
Nie wiem – może to horrory na konsole mają wpływ na wyniki – imo za wysoko.

6 miejsce
"Dragqueen" – Sunday / DPS



Aga lowres (ok.190 kolorów)
To jest ciekawa praca - Widać, że 100% autorska. Coś się na niej dzieje, ja zawsze wolę prace z "historią" niż np. wypikselowane ferrari. Ale... to co się dzieje jest ...dziwne. Co najmniej. Gościu działał na scenie pc z 20 lat temu i robił podobne rzeczy. No, ma wyobraźnię ;).
Technika choć nie stricte pixelartowa jest dobra i ciekawa. Fajne przejście kolorów – woda – płaszcz. Ciekawa kompozycja, trochę zbyt kontrastowy ten pierwszy plan wzg. tła. No i kuleją detale: oczy, usta – brak wiarygodnego cienia (w tym lokalnego). Kiepska bryła postaci z lewej. W efekcie to co najbardziej się rzuca w oczy nie jest "ładne" przez co pewnie taki wynik. Dla mnie powinno być dużo wyżej – 1-sza trójka.

7 miejsce
"Gräsmark kyrka" – Fred / The Gang


kawałek lowresa - AGA
Taka ciekawostka na koniec – też nie musiało trafić do naszej galerii, ale chciałem pokazać, że może być graficzne kompo z 7 poważnymi pracami na amigę (w sumie było 10). Na pewno nie pomaga FF00FF (czy coś koło tego) jako tło ;P. Obrazek ma dużo kolorów, pewnie to konwersja, filtry czy efekty. Ale kościółek ma jakiś pikselartowy styl.

To tyle na dziś – mam jeszcze parę rozgrzebanych tematów – jak się pozbieram będą kolejne wrzuty.

Zapraszam do dyskusji i ...rysowania :)
Chętnie poznam waszą ocenę prac
Moja to:
1: Shion
2: Dragqueen
3: A few pixels
4: Dragon...
5: pan jajko

Dziwne, że tym razem agowe na topie – zwykle za OCS daję ptk wyżej.
[#147] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #146

Fajne zestawienie! OK

1. "A few pixels"
- mi się bardzo podoba, zwłaszcza takie szczegóły jak odbicia na tych pseudo metalowych obiektach. Kaczka... jak kaczka

2. "Shion"
- Bardzo ładna praca, ja bym umieścił na równi z jedynką.

3. "Dragon without boobs"
- fajny pomysł z odrobiną histoirii. Ładne te odbicia na wodzie, wszystko takie delikatne narysowane. 2 miejsce moim skromnym zdaniem.

4. "Mr Bump"
- technika bardzo "ok". Temat jak wstęp do większej całości, ciekawe, ale trochę mało. Ale z drugiej strony ja mam zawsze pęd do przeładowywania pracy, może to też dobrze jak wokół jest taki oddech.

5. "Pyramithead"
No... dobre, ale nie jakieś oszałamiające.

6. "Dragqueen"
- technicznie super, temat w sumie "ok"

7. "Gräsmark kyrka"
- plastycznie bardzo oszczędnie. Ciekawe to odbicie, lubię odbicia na różnych fakturkach, tu jest ciekawie ściągnięte nasycenie barw.
[#148] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #147

no dobra - po przemyśleniu (dopiero na ppa miałem okazję porówna prace w pełne krasie)
- kaczka na 2gie miejsce awansuje
a dziwactwo z dinożarłem ex aequo na 3cim - z różnych powodów - dinok za piksele i paletę (plany w tle ładne) schiza za historię, odwagę i ładnie narysowane np. fale

Koyot - dzięki za twoje zestawienie :)
[#149] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #148

SHION by Optic/Planet Jazz all the way! Kapitalna jak zawsze praca od Optica w moim najulubieńszym stylu grafiki rysowanej! wub

EDIT: Mam zatem nowy Avatar.

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2016 14:06:53 przez Hexmage960
[#150] Re: scenowe piksele

W odpowiedzi na #149

całkiem fajny - przekażę Hansowi jak to wykorzystałeś niecnie jego grafikę ;)
btw. pewnie spokojnie narysowałbyś byś swój własny - nie żebym miał coś przeciwko temu, ale czy nie jest to fajne wyzwanie?
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem