Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Party
[#151] Re: Silly Venture 2013

@Duracel, post #148

Cóż, dobrze, że choć przez chwilę udało się rzeczowo porozmawiać o dzisiejszej sytuacji demosceny amigowej. Teraz jak zwykle wylała się zawartość szambiarki, temat zszedł do zwyczajowego rynsztoka PPA. Więc ja pozwolę sobie tylko poczytać jak żrecie się dalej - miłej zabawy.

A reszcie dziękuję za dyskusję, parę rzeczy sobie przemyślałem, teraz sprawę widzę trochę inaczej.
[#152] Re: Silly Venture 2013

@gorzyga, post #151

gorzyga: Niestety masz rację. sporo ciekawych wypowiedzi powoli już zanika w - jak to nazwałeś - "rynsztoku szambiarki PPA". A co ciekawe, to właśnie ci "źli scenowcy" wykazali się największą kulturą w tej dyskusji.

Nie liczę na jakieś specjalne efekty po tej naszej wymianie poglądów. Za tydzień - dwa nie będzie już pewnie po niej śladu, ale miło usłyszeć, że są ludzie (wątek o "pracy u podstaw" mccnex'a, wypowiedź flopsa o wskrzeszeniu IO czy zapowiedzi "zrobienia czegoś" przez sachy'iego, deftronica, voya czy gorzyge, a nawet kolegów z Atari :), którzy są zainteresowani "pozytywnym" wspieraniem sceny, a nie konfliktowaniem i defetyzmem.

Tego chyba nam właśnie potrzeba. Więcej pozytywnej energii, jak na Atari, czy C64, a mniej malkontenctwa. Być może przydała by się w Polsce jakaś demoscenowa amigowa platforma/portal spełniająca taką funkcję (tylko nie mówcie proszę, że jest nim amiscena.org :).
[#153] Re: Silly Venture 2013

@slay, post #133

Slay:

> Oto najnowsze demo na AmigaOs 4.1 :)
> http://www.youtube.com/watch?v=1TO6ZscPsEw&feature =youtu.be
---------------------
Oooooooooooooo, zajebiste, chłopie!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :) I nawiązanie do dema z A500 spowodowało u mnie silne wzruszenie. :) :) :) :) :) :)
Ja co prawda na najnowszych Amigach się _zupełnie_ nie znam - zero wiedzy - ale że też mi nigdy nie przyszło do głowy zapytać tutaj ludzi, czy jest w ogóle na to jakaś scena?! :) (Nawet jedno dobre demo rocznie to już coś).
Wielkie dzięki za tego posta.

W sumie powinienem niniejszym zawnioskować do Szanownych Użytkowników Forum o stworzenie na PPA tematu: "Dema na AmigęOne" albo coś w tym stylu (jakkolwiek prosiłbym też o dołączanie linków YouTube, bo sam nie mam tego urządzenia) i wrzucanie tam produkcji.
Ja myślałem, że tam tylko użytki itp, a tu proszę. Jak dla kompletnego laika - bardzo miłe zaskoczenie na koniec dnia!

Pozdrrrrrrr,
Y
[#154] Re: Silly Venture 2013

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #153

ach jaki miłe złośliwości, scena na AmigaOne/os4 to jedna osoba czyli Crisot, jego wszystkie dema są tu: http://www.pouet.net/groups.php?which=336

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2013 23:35:13 przez michal_zukowski
[#155] Re: Silly Venture 2013

@michal_zukowski, post #154

A naprawdę myślałem, że jest więcej. Ja po prostu się na tym nie znam.
Ale i tak zaraz to przeglądnę, dzięki za linka!

PS: Z resztą taki wątek na forum mógłby być uzupełniany o NOWE dema. :) "Kolejne nowe demo na AmigęOne". :) O to mi głównie chodziło, ale że nie znam poprzednich, więc wspomniałem o wątku ze wszystkimi, jakie są, również poprzednimi. W sumie model chyba dość świeży (relatywnie przynajmniej)? Więc ma jeszcze czas. :)
[#156] Re: Silly Venture 2013

@slay, post #152

Fakt, przydało by się miejsce, w którym spokojnie można było by pogadać o scenie - mojego ulubionego portalu nawet nie proponuje, bo wiem, że próbowałeś już tam zaczynać dyskusję i pamiętam skutki :)

"Źli scenowcy" są źli, ale jak trzeba to potrafią coś zrobić - przykładem niech będą bardziej lub mniej udane imprezy scenowe, a także trochę dem i intr. Party planujemy za rok. A produkcje... z tym będzie ciężej (szczególnie z produkcjami kodowanymi), ale pomyślę, może kogoś da się wkręcić w demo/intro.

Ja osobiście jestem raczej mało utalentowany dlatego na scenie byłem swapperem :)
[#157] Re: Silly Venture 2013

@Duracel, post #148

Mam coś zrobić na Amidze? Jak wyjdzie Natami pod tą czy inną nazwą, to obiecałem przyjacielowi, że coś tam na niej skomponuję, ale w tej chwili, bez jakiegoś szalonego inwestora-wizjonera nie widzę nadziei. X1000 to dla mnie żerowanie na zwłokach, czyli na marce, nie realnie nie ma nic wspólnego z Amigą, to jest moje zdanie do którego jestem bardzo solidnie przekonany i mogę to uzasadniać kiedy zajdzie potrzeba, więc proszę się nie obrażać, nie wściekać i nie być złośliwym, bo ja złośliwie tego nie robię, a jedynie stwierdzam i potwierdzam logiczny fak wyjawiony przez Neuroupa i wielu innych.


No i rób dalej "swoje", chłopie... czyli NIC, bo "nie masz na czym", jeśli dobrze zrozumiałem :)

A ja Ci powiem, że mi do robienia czegokolwiek na Amidze wystarcza stara poczciwa A1200/030 z HDD. Kolegom z grupy też jakieś takie podobne sprzęciki. Siedzimy sobie tak w domach i robimy w wolnych chwilach (których brakuje, oj brakuje...). A jak nie mam dostępu do prawdziwej Amigi, to robię na WinUAE (choć to emulator, to specyfika mojej pracy mnie do tego zmusza, KMWTW). Nie przeszkadza mi w działaniu fakt istnienia MOS'a ani AOS4 ani Pegasosa ani bajecznie drogiej AmigiOneX1000 ani ich użytkowników i ich racji.

@Slayer, a Ty na czym robisz grafy do demek Ghostownu czy na kompoty? I dlaczego możesz robić swoje mimo istnienia tylu różnych systemów neo-/prawdziwie-/około-/post- amigowych?

@Gorzyga, a Ty co robisz i na czym? Czekasz na Natami? Czy masz wszystko gotowe jak by co?

@Voyager?

@Yerzmyey, Sachy, Gepard, Wieczór, Atom, Oster...? Wasi kumple z grup?
[#158] Re: Silly Venture 2013

@mccnex, post #157

A ja Ci powiem, że mi do robienia czegokolwiek na Amidze wystarcza stara poczciwa A1200/030 z HDD. Kolegom z grupy też jakieś takie podobne sprzęciki. Siedzimy sobie tak w domach i robimy w wolnych chwilach (których brakuje, oj brakuje...). A jak nie mam dostępu do prawdziwej Amigi, to robię na WinUAE (choć to emulator, to specyfika mojej pracy mnie do tego zmusza, KMWTW). Nie przeszkadza mi w działaniu fakt istnienia MOS'a ani AOS4 ani Pegasosa ani bajecznie drogiej AmigiOneX1000 ani ich użytkowników i ich racji.

I co tu jeszcze można dopisać. Może tylko tyle, że wsytd mi, że dałem się wciągnąć w robienie szamba. Ale dość o tym, klimat Load Error, powyższa dyskusja, demo Crisota i skład chemiczny atmosfery zainspirowały mnie do tego, że chcę "zakręcić sześcianem" pod MorphOS-em. Pierwszy jakże ambitny ;) cel to właśnie otworzyć okienko i zakręcić w nim sześcianem używając TinyGL. A potem jeszcze to opiszę, żeby inni chętni mogli sobie poćwiczyć. Myślę, że na amigowej scenie jest teraz tyle pustego miejsca, że zmieszczą się i pięćsetki z 512 kB i MorphOS... Myślę, że każdy kto ma pojęcie o scenie, potrafi odpowiednio ocenić i dot vectory na Atari VCS i efekt z sześcioma pierdylionami ścianek na wypasionej karcie graficznej poganianej z tyłu przez i7, a nawet produkcję na MorphOS-a. Ja tu konfliktu nie widzę, zatracania identyfikacji historycznej też nie .
[#159] Re: Silly Venture 2013

@MorphOS_pl, post #158

Panowie, nie przesadzajmy od razu z tym "szambem" w niewiadomo jakich ilościach, może gdzieś tam delikatnie gówienko wybiło, ale na pewno temat nie został ze wszech stron skąpany w całej cysternie.

Róbmy swoje, panowie, widać los amisceny (bez .org ) nie jest nikomu obojętny. Oby w przyszłym roku przełożyło się to na jakieś konkretne działania. Jak już pisałem mam realny plan na jakiś mini event promujący scenę na terenie Szczecina. Są możliwości, są konkretni ludzie i konkretne chęci. Trzymajcie kciuki, żeby się udało, to może przybędzie trochę świeżej krwi... :)

To chyba tyle w temacie... OK

@Krashan, no miło słyszeć, że w końcu się skusiłeś :) Nie mogę się doczekać efektów Twojej pracy :)

---

Jakby co to proszę mnie łapać na priv-a tu na PPA lub pod e-mailem. Każda inicjatywa/działanie czy choćby parę zdań o Amidze - zawsze mile widziane
[#160] Re: Silly Venture 2013

@MorphOS_pl, post #158

To bardzo dobra wiadomość! OK Chętnie pooglądam scenowe produkcje z MorphOSa :) Jak będziesz potrzebował jakiejś pomocy, to daj znać, znam sporo grafików, którzy (jak dostaną kopa w zadek :) ) chętnie jakieś materiały do dema wyprodukują. Muzyków też znam kilku, ale podejrzewam, że raczej wykorzystasz swoją muzykę :)

@mccnex : jasne, trochę przesadziłem, taka ze mnie "drama queen". Róbmy swoje!
[#161] Re: Silly Venture 2013

@mccnex, post #157

@Yerzmyey, Sachy, Gepard, Wieczór, Atom, Oster...? Wasi kumple z grup?


Ja się przyznam bez bicia, że przy tworzeniu dem na Atari pecet jest w intensywnym użyciu - taka sytuacja, chodzi o rewelacyjne narzędzia, tak developerskie jak i muzyczne - bez tego efekt byłby może taki sam ale powstawałby 3 razy dłużej. Jednak zawsze jest założenie że final proof jest robiony na żywym sprzęcie i tam przede wszystkim ma to działać. Pecet to tylko narzędzie, jak młotek.

Co do Amigi to nie wiem czy ktoś z Lamersów coś teraz na niej robi, ja byłbym zainteresowany udziałem w czymś fajnym na A500 z 1MB chipu - bo coś takiego obecnie mam, i czasy A500 wspominam z sentymentem. Poza tym uważam, że na tym kompie można się kreatywnie rozwinąć z designem, jako że o wypasionym teksturowanooświetlonym 3d nie ma mowy (nie w tym stopniu i jakości jak na 1200/060) to nie kusi aby emanować czymś takim, co moim zdaniem już się nieco przeżyło - design, scenariusz, flow dema jest najważniejszy. A z efektów - coś co pokaże faktyczną klasę i pomysłowość kodera a nie jego umiejętność korzystania z bibliotek :) Ach, no i zapomniałbym o oryginalnej porywającej muzyce z charakterystyczną melodią i rytmem :)
[#162] Re: Silly Venture 2013

@mccnex, post #157

@Slayer, a Ty na czym robisz grafy do demek Ghostownu czy na kompoty? I dlaczego możesz robić swoje mimo istnienia tylu różnych systemów neo-/prawdziwie-/około-/post- amigowych?


Będzie OT, ale skoro zapytałeś, odpowiem.

Oczywiście - jak większość sceny/developerów - do tworzenia używam peceta jako narzędzia. Wielu rzeczy nie byłbym w stanie dziś zrobić na Amidze i demo powstawałoby wówczas 10 x wolniej, o ile w ogóle by powstało. Mnie dzisiaj nie kręci używanie Amigi jako narzędzia, a bardziej tworzenie na zaawansowanym, nowoczesnym i wygodnym sprzęcie i później "wepchnięcie" tych wykonanych wcześniej "półproduktów" do ograniczonego amigowego środowiska. Czyli korzystanie z wszystkiego co możliwe i dostępne, aby osiągnąć na Amidze jak najlepszy efekt końcowy. Dla mnie najbardziej liczy się finalny produkt. Wiesz, działam trochę jak taki Dr Frankenstein :), ale nie ja jeden.

Z tego tez - między innymi - powodu, odpowiadając na Twoje pytanie, zupełnie nie interesują mnie tzw. neo-Amigi. Nie mogą mi one posłużyć ani jako narzędzie (nie uruchomię na nich żadnego softu, który potrzebuje i nie obsłużę tam tabletu Wacom Intuos), a także nie dadzą radości z wpychania w ograniczone, zamknięte trzewia, tego co stworzymy na nowoczesnym sprzęcie, jaką daje klasyk.

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2013 12:57:31 przez slay
[#163] Re: Silly Venture 2013

@wieczor, post #161

Wieczor:

> jako że o wypasionym teksturowanooświetlonym 3d nie ma mowy
-----------------------
A nie prawda, bo na wszystkim się da. Nawet w grafice 1-bit.
http://youtu.be/kBk7qKL91XE?t=8s

Więc ZOSTAW PAN AMIGĘ W SPOKOJU!! :) :) :) ;) ;)


PS: Jak napiszesz moda 4ch, to podeślij; chętnie posłucham.
[#164] Re: Silly Venture 2013

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #163

A nie prawda, bo na wszystkim się da. Nawet w grafice 1-bit.


No fakt, ale jednak Amiga to nie to co Spectrum :)
[#165] Re: Silly Venture 2013

@mccnex, post #157

Zadałeś pytanie wymagające precyzyjnej, wielowątkowej odpowiedzi :)

Do muzyki w Streaming/MP3 używam Renoise'a z dużym bagażem VST, choć kończy się i tak na nagminnym nadużywaniu Synth1 - http://www.geocities.jp/daichi1969/softsynth/

Do 4 KB na PC - głównie 4klang, wcześniej Puavo Hard.

Do pracy z SID-em - cały czas GoatTracker i HardSID 4U. Ale zamierzam przesiąść się na Sid Duzz It lub SID-Wizarda. Muszę też sobie odświeżyć Sound Monitora i dobudowac do C64 drugiego SID-a (wraz z odpowiednim tłumieniem szumów).

W przypadku POKEY-a - uczę się coś robić na RMT, po ostatniej przebudowie 800XL przez Lotharka (2 Pokeye i takie tam) - poszukam sobie jakiegoś edytora na prawidziwy sprzęt i pomęczę w końcu SoftSyntha...

AY - wciąż Vortex Tracker i odsłuchiwanie na +2/+3.

MOD - na zmianę MilkyTracker i Protracker na Amidze 1200 (030 + 64 MB FAST + USB). Nigdy jakoś nie byłem dobry w pracy na samplach, ale jeszcze będę próbował.

YM - MaxYMiser na Falconie030 lub opcjonalnie Steem i ten sam MaxYMiser (dopiero ma pierwszy utwór na YM za sobą...)

AM - Ace Tracker na Falconie - niesamowite narzędzie dla kogoś kto lubi dłubać w syntezie.

THX/AHX - Amiga 030.

TIA - plugin VST od KK udający TIA z 2600

W planach rozgryźnienie MOS 6581 (VIC-20), TED-a (Plus/4), Beepoli (czyli beeper), oraz Symphonie, Musicline Editora, Future Composera, Quada Composera, Art of Noise i DBPro 3.x na Amidze/MOS-ie (jak życia wystarczy)...
[#166] Re: Silly Venture 2013

@wieczor, post #161

Poza tym uważam, że na tym kompie można się kreatywnie rozwinąć z designem, jako że o wypasionym teksturowanooświetlonym 3d nie ma mowy (nie w tym stopniu i jakości jak na 1200/060) to nie kusi aby emanować czymś takim, co moim zdaniem już się nieco przeżyło - design, scenariusz, flow dema jest najważniejszy. A z efektów - coś co pokaże faktyczną klasę i pomysłowość kodera a nie jego umiejętność korzystania z bibliotek


Otóż to, textury i 3D na tle dzisiejszych produkcji pecetowych siłą rzeczy prezentują się mizernie. Pokazano już, że można i chyba wystarczy. Teraz przydałoby się coś bardziej amigowego i z pomysłem. Będzie trudno ;)
.
[#167] Re: Silly Venture 2013

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #163

A nie prawda, bo na wszystkim się da. Nawet w grafice 1-bit.
http://youtu.be/kBk7qKL91XE?t=8s


Wszystko fajnie tylko my wychodzimy z założenia, że efekt powinien chodzić w ramce a to co jest na tym filmiku strasznie klatkuje.
[#168] Re: Silly Venture 2013

@at0m, post #167

Ha, no właśnie, wszystko zależy od tego co komu pasuje. Dla mnie to demko nieco za bardzo klatkuje, na szczęście Speccy2010 ma tryby turbo :) Jednak na każdej platformie są dema, które nie chodzą w ramce.
[#169] Re: Silly Venture 2013

@slay, post #152

Fajnie, że dyskusja wraca do meritum.

Czemu komodorkowcom (a nawet atarowcom, jak się okazuje) ciągle się chce, a nam nie?
Podobne pytanie pojawiło się jakiś czas na ADA przy okazji Datastorm 2013, gdzie wyszło 15 dem na C64 i tylko 2 na Amigę.

Tutaj można prześledzić cały wątek.

Jamie stwierdził, że zrobienie dema na C64 to mniej roboty niż w przypadku Amigi. Na to Slummy odpowiedział, że jeśli to prawda, to co w takim razie powstrzymuje ludzi od robienia prostych, szybkich produkcji na Amigę? Britelite z kolei jest zdania, że na scenie C64 jest po prostu więcej aktywnych scenowców. Jasne, ale pytanie dlaczego?

IMO nie jest to kwestia sprzętu. Jak już kilku przedmówców wspomniało, na scenie istnieją tylko 2 platformy: 060+AGA i A500. I to jest standardem od dobrych 10 lat. Nie bardzo rozumiem, dlaczego Mr. Wolf twierdzi, że A500 to "wykluczona platforma"? Odnoszę wrażenie, że jest dokładnie odwrotnie. Zobacz jaką wrzawę wzbudza każde nowe przyzwoite demko na Pięćsetkę. Zobacz jakie świetne, niuskulowe rzeczy robi Slummy (Vold, Straff albo ostatnia invitka na Datastorm) - jego produkcje to najlepszy dowód, że w A500 jest jeszcze niewykorzystany potencjał i że robienie na nią dem może być interesujące dla kodera. Zobacz, jakie reakcje wzbudził Rink a Dink 2, 15 Years of Fame czy choćby nasze Boogietown...

Do produkcji potrzebni są koderzy i to tutaj wg mnie jest problem. Bo koncept, design, grafika i muzyka zawsze się znajdą. Po prostu z jakiegoś powodu Amiga jest mniej ciekawa dla koderów niż C64, Spectrum czy Atari. Chciałbym wiedzieć z jakiego, ale nie mam pojęcia.

Zgadzam się też z głosami, że gdyby na Amy powstawało więcej dobrych produkcji to wiele osób by wróciło. Paradroid opowiadał, że to właśnie Boogietown skłoniło go do powrotu, a Booster, że jak zobaczył Human Traffic to nabrał ochoty, żeby kodować.
[#170] Re: Silly Venture 2013

@Jazzcat, post #169

100% racji. Brakuje koderów. Koder z mojej grupy (Dżez/Decree) z którym dobrze mi się współpracowało próbował parę razy wrócić, jednak życie rodzinne go wessało... Jak nie ma kodera, to nie ma dema - resztę potrzebnych materiałów do dema można załatwić w 10 minut, nawet rozmawiając z kolegami z bratniej sceny PC czy z gamedevu. Kurde, będę próbował skontaktować się z Dżezem, może uda się go wyrwać z rodzinnej matni? :)
[#171] Re: Silly Venture 2013

@rePeter, post #166

Otóż to, textury i 3D na tle dzisiejszych produkcji pecetowych siłą rzeczy prezentują się mizernie. Pokazano już, że można i chyba wystarczy. Teraz przydałoby się coś bardziej amigowego i z pomysłem.


Heh... :) Na tle dzisiejszych pecetowych produkcji wszystko wygląda mizernie. Łącznie z większością gier na współczesne konsole. :) Coś bardziej amigowego... czyli co? Scrolle, parallaxy, proste wektory? Niemal wszystko już było i teraz to są wariacje pokazywane w trochę innych "okolicznościach przyrody". :) Dema w "technologii" 3D na okulary, jak ostatnio była moda na PC? Były takie na Amidze już na samym początku lat 90tych. Już od dawna design zawładnął demami i gra pierwsze skrzypce.
[#172] Re: Silly Venture 2013

@gorzyga, post #170

...próbował parę razy wrócić, jednak życie rodzinne go wessało...


I to jest jedna z podstawowych przyczyn co zresztą tłumaczyłem Sachyemu całkiem niedawno. Nie każdy nawet jeśli się trochę jeszcze interesuje sceną, ma czas i możliwości (praca, brak pracy, sprawy rodzinne) aby te nieliczne wolne chwile poświęcać zabawie w scenowanie. Przykładowo mnie się udało wyrwać i przylecieć na te parę dni na Load Error. Niestety nie udało się wpaść na imprezę mimo że chcieli, naszym byłym koderom z których dwóch mieszka w Gdańsku, grafikowi który mieszka 15km od Gdańska itp. Ot, proza życia.
[#173] Re: Silly Venture 2013

@Deftronic/..., post #171

Niemal wszystko już było i teraz to są wariacje


To fakt, jest trudno, bo możliwości sprzętu wydają się być już osiągnięte. Jedynie inwencja ludzka wydaje się być nieskończona ;)
Może wizualizacja muzyki, interakcja z userem, więcej humoru, demo nie musi być wyłącznie demonstracją możliwości sprzętu.
[#174] Re: Silly Venture 2013

@gorzyga, post #170

Może i to offtop - ale czy są jakieś fajne tutoriale (chodzi mi o A500) opisujące architekturę, narzędzia (playery do muzyki w asm, pakery, jak się tam programuje grafikę) itd dla koderów. Info o motorolce to sobie w Sieci znajdę, chodzi mi o taki kurs pod kątem ściśle Amigi (np. 500) aby wejść w ten świat. Widziałem ostatnio na YT ktoś robi w odcinkach do AsmOne - bardzo dobra droga i pomysł, ale mi chodzi o tekst pisany.
Są osoby, któe kiedyś miały Amigę (po przesiadce na 8 bit), ale wróciły na 8 bit bo tam jest ... łatwiej i nie przytłacza tak otoczka "neo sprzętu" - dla niektórych kompletnie niezrozumiała, i kompletnie bez klimatu retro (no offence - znowu moje zdanie)

Do małego Atari jest np. super kurs Tebe / MadTeam - po prostu zapodane na tacy i można coś spróbować sklecić - wystarczy to przejść.

Do Atari wróciłem jak ogłoszono konkurs na grę w Basicu (każdy od tego pewnie zaczynał - jak się okazuje wielu zaczyna od tego powroty i potem wchodzi w temat głębiej) - może coś takiego samogo w Amosie na PPA.PL?

Lużne pomysły.....

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2013 15:11:02 przez xeen
[#175] Re: Silly Venture 2013

@xeen, post #174

Miałem kiedyś spory zestaw autodoców i innych dokumentacji do Amigi (np. player modułów P61, tłumaczony "po murzyńsku" przeze mnie opis formatu obiektów i scen LightVawe), ale nie wiem w tej chwili gdzie to mam. W wolnej chwili przeszukam płyty ze starymi backupami i dyski w Amidze - jeżeli coś takiego znajdę to oczywiście umieszczę tutaj.

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2013 15:23:33 przez gorzyga
[#176] Re: Silly Venture 2013

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #163

Zupełnie mi nie leży
[#177] Re: Silly Venture 2013

@xeen, post #174

To i to zna?
[#178] Re: Silly Venture 2013

@xeen, post #174

Do małego Atari jest np. super kurs Tebe / MadTeam - po prostu zapodane na tacy i można coś spróbować sklecić - wystarczy to przejść.


Tego typu wypowiedzi często spotykam. Faktycznie, z tego co słyszę, amigowo-koderske zasoby i tutki nie są skupione w jednym miejscu, i trochę trzeba się naszukać.

Nie jestem koderem, ale ale w ostatnim czasie, sporo materiałow zostało udostępnionych (np. właśnie wspomniany kurs Photona http://www.youtube.com/watch?v=p83QUZ1-P10&sns=em, WinUAE Demo ToolChain: http://www.pouet.net/prod.php?which=58703, materiały Cahira (był gdzieś linka na ppa), czy (chyba najbardziej to, czego szukasz), strona Vikkie (niestety chyba już martwa): http://vikke.net/index.php?id=setup).

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2013 15:25:57 przez slay
[#179] Re: Silly Venture 2013

@Deftronic/..., post #171

Na tle dzisiejszych pecetowych produkcji wszystko wygląda mizernie. Łącznie z większością gier na współczesne konsole. Coś bardziej amigowego... czyli co?

Pomysł, dowcip, design? Bo faktycznie, na maszynach 8-bitowych esencją dema jest zmaganie się kodera z ograniczeniami. Im jednak sprzęt potężniejszy tym trudniej jest do tych możliwości dojść w sposób widoczny dla publiczności. Oglądając chociażby to demo Crisota nie jestem w stanie powiedzieć, czy karta graficzna się przy nim nieźle spociła, czy może pracowała na 10% swoich możliwości. W tym momencie oceniam to co widzę raczej pod kątem wrażeń audiowizualnych niż pokazu koderskiej sprawności.
[#180] Re: Silly Venture 2013

@MorphOS_pl, post #179

O właśnie. Dema są różne - takie które "pocą sprzęt" i pokazują jego (i kodera) możliwości, a są dema, które po prostu mają być ładne i perfekcyjne artystycznie. Moim zdaniem ludziom ze sceny C64 udało się połączyć te dwie opcje w jedną. Na komodorku jest coraz więcej dem, które są majstersztykiem koderskim i designerskim.
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem