@wino,
post #90
Hej,
piksele pikselami, ale amigowa scena to też nieodłączne raytracing compos. Dzięki temu że "wino" z Decrunch odezwał się do mnie parę dni temu wiem że i takie compo tam będzie, co więcej wymagania są takie żeby wyrenderować coś na
A500 z 1MB ram co dziś może wydawać się absurdalne, ale jak nad tym trochę pomyśleć to staje się solidnym wyzwaniem.
Po załadowaniu jakiegokolwiek programu pozostaje zaledwie kilkaset kb na złożenie całej sceny, ale da się, trzeba tylko ostro pokombinować. Przejrzałem programy których używałem na A500 i najlepszy do tego celu wydaje się Sculpt 3D z 1987 roku, który działa nawet na Amidze z 0.5 MB, chociaż wtedy obiekt może składać się co najwyżej z kilkunastu ścianek. Po dołożeniu kolejnego 0.5 MB można już niemal zaszaleć.
Generalnie zachęcam do udziału w tym nietypowym compo, w końcu przełamywanie ograniczeń sprzętu to istota demosceny, nie sztuka napisać coś na sprzęt o milionach gigaherców, nieraz większa satysfakcja będzie z walki z ograniczeniami które wszyscy znają. Gdyby ktoś chciałby wziąć udział i miał jakieś pytania odnośnie antycznych programów do raytracingu na Amigę to śmiało można do mnie pisać.