Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
[#151] Re: scenowe piksele

@jokov, post #150

Wyzwanie bardzo fajne.

Póki nie narysuję własnego, zostawiam sobie tego od Optica, o ile oczywiście nie ma nic przeciwko.

Napisz Mu, że jego prace są po prostu super, fenomenalne i fantastyczne i że wszystkie bardzo mi się podobają!
[#152] Re: scenowe piksele

@Hexmage960, post #151

"A few pixels" - Bitflipper. Ciekawa technicznie praca, mocno scenowa w klimacie. Nie przekonuje mnie jednak kompozycja (np. ten dziwny czarny obszar po lewej stronie kadru) i "tekstura kaczki", mimo, że interesująca (np. do jakiegoś logosa w demie), to nie oddaje za bardzo kształtu / faktury tegoż drobiu. Całość wygląda trochę jak zlepek trzech prac (tło, kaczor, sześciany).

"Shion" – Optic. Optic jak zawsze solidny. Ładnie wypikselowana twarz i włosy oraz dość harmonijne wypełnienie kadru. Największe zastrzeżenie to ilość kolorów. 150 to o jakieś 100 za dużo na tak monochromatyczną pracę. Zgrzyta mi teź trochę ten ciemny obszar na szyi / dekolcie. Mimo, że kolorów mamy ponad 150, to nie czuć tej liczby, głównie z powodu czerwonej monotonnej kolorystyki. Praca dużo by zyskała, gdyby włosy miały inny kolor niż tło, nie zlewając się z nim tak bardzo.

"Dragon without boobs" – Alien. Dość przyjemna, choć bardzo prosta praca, wyglądająca trochę jak żywcem wyjęta z roku 1992. Nie wiem dlaczego autor trzymał się kurczowo tych 16 kolorów, mógł spokojnie dobić do 32 i nieco zaszaleć.

"Mr Bump" - Exocet - proste jajo, ale z jajem Podoba mi się technika/cieniowanie, ładnie wygląda jak na 16 kolorów. Mimo, że rysunek jest prosty, to pokazuje, że nawet niewielki graficzny motyw, podany w fajny, zgrabny sposób (czyli tło, a'la efekt z dema), może robić dobre wrażenie. Niekoniecznie trzeba od razu w gfx compo malować fullscreeny.

"Pyramithead" – Ozan. Tutaj nie bardzo mam co pochwalić. Zbyt monochromatycznie, mało ciekawie. Klimat jak z końca lat 90-tych.

"Dragqueen" – Sunday. Technicznie niewiele widzę tutaj pikselowania - raczej pachnie mi to zrzutem z 24 bitów. Tematycznie, trochę z cyklu "grafik płakał jak malował", ale widać, że coś chciał (chyba) nam tu opowiedzieć. Ładne chmury, nie najgorsza paleta.

"Gräsmark kyrka" – Fred. Tak jak opisany wyżej "Mr Bump" pokazywał, jak można fajnie "sprzedać" mały rysunek na dużym kadrze, tak tutaj mamy dokładnie odwrotne zjawisko. Mały motyw, do tego wrzucony w ramkę i podany na "najbrzydszym kolorze świata" (no dobra, do #FF00FF jeszcze ciut brakuje - tego powinni zabronić. Technicznie pikselowania nie wykryto. Kolega mógłby się uczyć od naszego forumowego kolegi Rogala.


Ostatnia aktualizacja: 09.09.2016 20:32:54 przez slay
[#153] Re: scenowe piksele

@jokov, post #146

1 - Czy tylko ja mam wrażenie że to łabędź a nie kaczka?
Kaczki nie mają takiego paska między okiem a dziobem.

2 - Też mam wrażenie że włosy w innym kolorze niż chmura w tle by wyglądały lepiej. Ja bym nie umiał tak twarzy narysować. Szacun. :)
[#154] Re: scenowe piksele

@slay, post #152

wow, super konretne zestawienie, merytoryczne. w sumie to sie prawie zgadzamy. a jak oceny, kolejnosc?
[#155] Re: scenowe piksele

@jokov, post #1

Load Error 2017



20 - 22 październik - czyli dokładnie ten sam weekend co TRSAC w Danii.

wyniki na pouet
wyniki na demozoo

Hej ho, po długiej zimowej przerwie wracam w szeregi żywych
Na początek aktualna impreza - baardzo udane party. Co szczególnie cieszy tym bardziej iż jest to 'nasze', polskie i do tego mocno amigowe demoparty.

Tym razem krótko. Prac jest dużo, wyjątkowo pokazuję prawie wszystkie.
Powstrzymam się dziś od komentarzy, ale zapraszam jak zwykle do dyskusji, wskazywania swoich faworytów i ogólnie wydawania opinii (najlepiej merytorycznych:). Autorów zachęcam zaś do podzielenia się pikantnymi ;P szczegółami dot. powstawania dzieł. Timelapsy, workstage - szczególnie mile widziane.
Zatem - bez przynudzania - jadziem z koksem:

1 miejsce
"When We Were Knights" - Slayer/ Ghostown



320x256, 32 lol. OCS

________
2 miejsce
"Secret Admirer" - Darklight/ Ghostown



320x256, 16 kol. OCS

________
3 miejsce

"Origin" - Jok / Dreamweb


360x288, 32 kol. OCS

________
4 miejsce

"Northern Delight" - Prowler / Nectarine


320x256, 16 kol. OCS

________
5 miejsce

"3rd Memory Error Messaget" - Koyot1222 / Resistance


640x512, 16 kol. OCS

________
6 miejsce

"Nocna kawa w centrum miasta" - Rogal / Pixel Nation


320x256, 30 kol. OCS

________
7 miejsce

"The Mist" - Axoi


640x256, 16 kol. OCS

________
8 miejsce

"No Faith Ship" - Rolpho / D6team


320x256, 139 kol. AGA

________
9 miejsce

"Play Boy" - Schizo


320x256, 140 kol. AGA

________
10 miejsce

"The Shack" - MotionRide


640x512, 18 kol. AGA

________
11 miejsce

"Francis" - Aszu / Decree


320x256, 27 kol. OCS

________
12 miejsce

"Waterfall" - Aszu / Decree


320x256, 32 kol. OCS

ciekawostka - ostatnia praca używa color-cycling (co prawda z małymi błędami) wystarczy odpalić w programie obsługującym tę technikę i wciśnac 'tab'
[#156] Re: scenowe piksele

@jokov, post #155

Mnie osobiście najbardziej podoba się praca Axoi: The Mist. OK Ze względu na futurystyczny klimat rodem z gry FlashBack.

Z podobnego powodu: "No Faith Ship" - Rolpho / D6team, jak również "Nocna kawa w centrum miasta" - Rogal / Pixel Nation

Za to praca Slayera pierwszorzędna - majstersztyk w każdym calu!

"Origin" - Jok / Dreamweb i "Northern Delight" - Prowler / Nectarine - ładne prace przedstawiające naturę.

"3rd Memory Error Messaget" - Koyot1222 / Resistance - jak zawsze mistrzostwo Koyota, charakterystyczny styl nie do podrobienia. Jak Picasso.

"Waterfall" - Aszu / Decree - Urocza praca!

Pozostałe prace też bardzo atrakcyjne, ale nie trafiają aż tak w mój gust.
[#157] Re: scenowe piksele

@Hexmage960, post #156

Dzięki za szybkie wrzucenie grafik do wątku.

Compo na LE było mocarne. Nie pamiętam tak soczystego konkursu na amigowy pixel od dawna. Gratki i szacun dla wszystkich wystawiających!

"Stara gwardia" nie potrzebuje oklasków, bo jak zawsze zrobiła dobrą robotę. Warto może jedynie nadmienić, że to pierwsze kompo w Polsce, na którym swoją pracę wystawił Prowler. Całkiem nieźle wypadają także prace pozostałych osób (np. bardzo klimatyczna praca Rogala).

W weekend będę miał nieco więcej czasu to napiszę trochę o powstaniu "When We Were Knights", wrzucę trochę faz pracy z opisem, a także skrobnę kilka słów o technice - a może bardziej o "patencie" - dotyczącym palety, z którym trochę poeksperymentowałem i którego nie stosowałem wcześniej, a efekt wydaje mi się ciekawy. Jednak, aby to miało jakąkolwiek "wartość edukacyjną" muszę całość trochę uporządkować i poukładać, bo mam niestety dość chaotyczny sposób tworzenia.

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2017 09:15:04 przez slay
[#158] Re: scenowe piksele

@slay, post #157

Prace Prowlera i Koyota mnie zmiażdżyły! OKOKOK
[#159] Re: scenowe piksele

@Drakon, post #158

Mnie z kolei "zabili" Slayer i Darklight; gratki Panowie, zarówno wyników compo, jak i talentów OK

Fajny klimat ma grafika Rogala przypomina mi trochę nasze szczecińskie eskapady i eksploracje z końcówki lat 90-tych.
[#160] Re: scenowe piksele

@mccnex, post #159

Slayer i Darklight to klasa sama w sobie ;) Piksele doskonałe.
Natomiast dwie wspomniane przeze mnie prace miażdżą moje oczy świeżością w podejściu do tematu. ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2017 10:30:20 przez Drakon
[#161] Re: scenowe piksele

@jokov, post #155

Gratulacje dla zwycięzców. OK
Kurz opadł, mogę spojrzeć na wszystko bardziej obiektywnym okiem.
W tym roku kolejny raz z rzędu daleko było do podium. Jest mimo wszystko jakiś sukces bo udało mi się skończyć obrazek. A wiele działo się rzeczy, które skutecznie to uniemożliwiały, brak chęci i czasu, osobiste wypalenie itp. Może to wina pory roku. Ale... "jestem zwycięzcą!" w jakimś tam osobistym wymiarze
Na otarcie łez otrzymaliśmy wspólne miejsce z ekipą Vilqa w "gamedev compo". Sporo osób pochwaliło nas za tę grę, to bardzo budujące. Kierunek jest dobry. OK
Prace w compo prezentują bardzo różne spojrzenia i techniczne rozwiązania. Chylę czoła przed zaprawionymi zawodnikami "wagi ciężkiej" bo skutecznie zdominowali podium.
"When We Were Knights" Brawo! OK Kompozycyjnie może elementy konia i wierzy trochę za bardzo rozsunięte. Reszta, super!
Duże wrażenie zrobił na mnie "Secret Admirer", obraz technicznie bez zarzutu z świetną historią. Ładnie podzielony na plany, wszystko czytelnie i czuje się to napięcie. Nie wiadomo czy postać za murkiem tylko podsłuchuje czy przygotowuje się do ataku. Super! OK
"Northern Delight", druga praca, która zrobiła na mnie spore wrażenie. Przy produkcji swojego piksla poszukiwałem na początku sposobu przedstawienia otwartej przestrzeni, fajny oddech.
"The Mist", fajny pomysł, tylko mocno anatomia kuleje. Niektóre części jak ręce i nogi przykryte elementami. Na uczelni mówiono mi, że po tym właśnie poznaje się niewprawnego rysownika bo takie części trudno się rysuje jak się nie ma doświadczenia i najprostszym sposobem jest te elementy zakryć. Jednak gdzieś z tyłu głowy ta praca nie dawała mi spać. Gdyby tak ciut więcej anatomii...

Brawa dla Aszu, aż 2 prace! Problem z anatomią i skrótami ale technicznie z roku na rok coraz lepiej. OK Gratulacje, że masz odwagę i chęć!
"Play Boy" świetna! Jakbym się cofnął do lat 90tych :) Ładnie ukryte smaczki, cień na ścianie i logo atari na lampie. Obrazek zaraża pozytywną energią szeroki uśmiech
"Nocna kawa w centrum miasta" Rogal, z roku na rok coraz lepsza technika. Brawo! OK
"No Faith Ship" To jest bardzo ładnie technicznie namalowane. Tylko nic tam się nie dzieje
Co do mojej pracy, jak znajdę chwilkę to może opisze "bóle i cierpienia" w których powstawała. Miałem jeszcze potem pomysł aby ta postać miała opaskę niczym Temida, ale wtedy motyw lampy byłby raczej głupi.

Jeszcze raz gratulacje dla zwycięzców i podziękowania dla wszystkich uczestników wspierających konkurs pracami OK

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2017 10:50:17 przez Koyot1222
[#162] Re: scenowe piksele

@Koyot1222, post #161

Również gratuluję zwycięzcom i pozostałym uczestnikom :) wielkie brawa dla wszystkich którzy się wykazali i uczestniczyli w tym evencie. Takie imprezy pokazują bardzo dobrze że środowisko jest mocno aktywne.
[#163] Re: scenowe piksele

@jokov, post #155

Poziom prac z czołowych miejsc naprawdę kosmiczny! Gratulacje dla wszystkich.
[#164] Re: scenowe piksele

@jokov, post #155

GRATULACJE DLA ZWYCIĘZCÓW!
Dla mnie znaleźć się w TAKIEJ jedenastce to ogromny zaszczyt. Koyot dzięki za miłe słowa Mistrzu.

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2017 16:19:36 przez Schizo_
[#165] Re: scenowe piksele

@jokov, post #155

Poziom prac naprawdę wysoki!
Gratuluję WSZYSTKIM autorom!
Naprawdę świetna robota!
[#166] Re: scenowe piksele

@jokov, post #155

Świetne prace. To teraz poproszę kurs pixlowania razem z pracami na ładnym papierze w sztywnej oprawie, no i po polsku. OK
[#167] Re: scenowe piksele

@Koyot1222, post #161

Gdyby tak ciut więcej anatomii...
Ale z tym udem kulturysty to zdrowo przesadziłeś .
[#168] Re: scenowe piksele

@KM, post #166

gdzieś tu krąży po forum instrukcja do deluxa - można wydrukować sobie i do introligatora ;)
a serio - jutro postaram się wrzucić timelapsa i parę słów napisać o pracy
może się przyda :)
- wiem, że inni też dołączą
[#169] Re: scenowe piksele

@jokov, post #155

[#170] Re: scenowe piksele

@Koyot1222, post #169

Szacun za poswiecony czas na pixelowanie - prace naprawdę na bardzo wysokim poziomie - estetyczne nie raza w oczy ! Dzięki Panowie !!!!

Szczegolnie wpada w oko praca Slayera ale bardzo ładna praca Play Boy - chodzi o motyw i plastyczność
[#171] Re: scenowe piksele

@AmigaPL, post #170

Panowie
Wielkie gratulacje dla wszystkich którzy brali udział w Amiga gfx compo. Tak wysokiego poziou dawno nie było. Kolejność jest taka jak głosowałbym na party (gdybym głosował ;) )
Świetna robota.
Co prawda nie w compo ale też wystawiłem trochę grafiki ;)
http://retronavigator.com/post/166674089098/there-catch-my-latest-pixels-from-my-newest-amiga
Aha. aluzja w tytułowym obrazku do grafiki RWO z Kefrensów jak najbardziej zamierzona.
I tak - wiem, wiem trochę pod publikę na party ;)


Co do pracy Slayera (dla mnie bezsprzecznie 1st place).
1. Zajebista paleta. Od pczątku planowana czy efekt tuningu? trochę przypomina mi paletę Downbringera - DB16
2. Bardzo dobra kompozyscja - jak zwykle
3. fajny balans z f/x- ja lubię błyski, cienie, mgły, ptaszki! ;) itp i tutaj jest tego w sam raz.
4. technika jak zwykle mega - powiedział bym oldschool - ale ja taki właśnie lubię.
5. tylko kamienna podłoga jakby robiona w pośpiechu, ale parafrazując Misia. Ten minus nie przysłania mi plusów.

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2017 12:17:40 przez retronav
[#172] Re: scenowe piksele

@retronav, post #171

Swietne to demko! Kapitalne wykorzystanie grafiki. Brawo! OK
[#173] Re: scenowe piksele

@jokov, post #168

Tak jak pisałem wcześniej - wrzucam timelapse z powstawania pracy. Było z tym trochę walki - nie do końca wygranej, więc przepraszam za niedoskonałości techniczne (niestety program w którym składałem animację jest delikatnie mówiąc GUPI @#$%!)
;)



Co do samej pracy - nie jest to grafiki którą planowałem na ten konkurs. Jako, że byłem zaangażowany w inne projekty na tę samą imprezę – musiałem w pewnym momencie zdecydować, że właściwej grafiki nie zdążę narysować (nie wkleję jej tu, bo może jednak kiedyś powstanie :) ).



Ten portret zacząłem rysować w sumie jako ćwiczenie - nie jest to pełna praca. To znaczy miało tu być tło, ozdoby we włosach i na czole i lepiej 'wyrenderowana' skóra.
Grafika była tworzona po nocach, w krótszych i dłuższych sesjach, najcześciej kosztem snu lub jako odskocznia od innych zajęć. W sumie zajęło to ze 3 tygodnie. Z tego część niestety już na imprezie. Niestety, bo na innym monitorze i w mało komfortowych warunkach (dodać należy stres związany z deadlinem)
Jest to więc owoc wielu kompromisów ;)

Ale jestem w miarę zadowolony- przynajmniej o tyle, że udało się zamknąć na pewnym etapie i osiągnąć podstawowe założenia dla tego ćwiczenia. Najbardziej brakuje mi tła, które miało dodać przestrzeni/powietrza oraz tych elementów budujących 'historię', wzbogacających dodatkowo 1szy plan.

W trakcie pracy kilka razy zmieniałem rozdzielczość i paletę (stąd te brązowe kaszety) co częściowo usunąłem podczas składania animacji. Usunąłem też kilka 'ślepych uliczek' z których się wycofałem - generowało to niepotrzebny chaos.

Czemu taki portret? Uważam, że ujęcie en face jest jednym z najtrudniejszych do ciekawego przedstawienia (często też popełniany tu jest błąd nadmiernej - lub w wersji dla leniwców całkowitej - symetrii) Do tego jednolite oświetlenie jest najmniej atrakcyjne w portrecie . Chciałem się z tym zmierzyć, a że brakowało mi egzotyki ;) i ciągną mnie od pewnego czasu afrykańskie klimaty - wyszło tak jak widać :)
Ogólnie miało być po prostu ładnie i lekko tajemniczo. Coś, na co się przyjemnie patrzy. Dla maniaków pikselowania - włosy - w bardzo ograniczonej palecie + kilka smaczków z dopełniającym światłem.

Od strony technicznej - grafika narysowana była (myszą) w grafx2. Od pierwszego szkicu do samego końca.

Wklejam też wersję powiększoną animacji, ale pewnie limit dla wielkości grafik brzydko ją zinterpoluje - można otworzyć na osobnej karcie jeśli ktoś ma ochotę.



No i koniecznie zapraszam do spowiedzi kolejnych artystów :)
Nawet parę słów będzie b. mile widziane.
[#174] Re: scenowe piksele

@jokov, post #173

No to i kilka słów ode mnie o "When We Were Knights".

Wiedziałem, że tym razem będzie to jakiś zamglony krajobraz z dużą ilością chmur i "czymś/kimś" stojącym po lewej stronie. Na początku chciałem zdecydować się na format / aspekt panoramiczny, ale finalnie z tego zrezygnowałem, pozostając przy koszernym amigowym lowresie.

Zabawę rozpocząłem od chmur, których rysowanie zawsze sprawiało mi największą przyjemność, bo nie trzeba przy nich szczególnie dużo myśleć ;) Mimo dużej ilości czasu, który poświęciłem na analizy zdjęć różnych krajobrazów, pewnym wyzwaniem okazało się dla mnie oddanie głębi i poczucia odległości, podobnie jak refleksów w wodzie i gór. Trochę się nawet przeprosiłem z trybami rysowania soften i dither w Pro Motion, których użyłem do wstępnych rozmyć na wodzie.

Postać po lewej to finalny rezultat różnych prób na ciekawe zagospodarowanie tej strony obrazu, a jednocześnie nawiązanie do moich wcześniejszych prac i zalążek całkiem innej pracy, która nigdy nie została przeze mnie ukończona. Dla zrównoważenia kompozycji zdecydowałem się dodać również jakiś mocny akcent po prawej. Tutaj "ślepych uliczek" i chybionych pomysłów było jeszcze więcej, ale finalnie stanęło na "mrocznej wieży".

Poniżej kilkanaście work stagów ułożonych na szybko w animacje. Rysuję w sposób mało liniowy i dość chaotyczny, a do tego mam "niebezpieczną tendencję" do skupiania się na szczegółach, nie pracując "równomiernie" nad całym obrazem (wynika to z mojego braku cierpliwości), dlatego wybrałem takie etapy, aby ukazać jakąś tam liniowość. Chybione uliczki, wstępne próby kompozycji, boksowanie się z paletą itd. pominąłem, aby nie potęgowac chaosu.



Jeszcze kilka słów odnośnie palety. Zazwyczaj, tak jak większość grafików, ustawiam poszczególne grupy kolorów od jaśniejszego odcienia do ciemniejszego, a następnie - w zależności od potrzeb - dodaje raz, po raz kolory pośrednie dla ustawionych wcześniej przedziałów.

W zasadzie inaczej się chyba nie da, ale tym razem zależało mi na tym, aby uzyskać bardziej "malarski" efekt. Chciałem aby finalna praca bardziej przypominała obraz olejny, niż amigowy pixel art. Wyszedłem z założenia, że kluczem do osiągnięcia tego efektu będzie - po pierwsze - dość stonowana, mało soczysta, nieco monochromatyczna paleta (ale też bez przesady), a po drugie "wymieszanie" kolorów w taki sposób, aby odbiorca odniósł wrażenie, że wszystkie kolory wzajemnie się przenikają i dość równomiernie wypełniają cały obraz.

Podczas pikselowania najczęściej używa się jedynie dwóch klawiszy służących do przeskakiwania na kolor następny i kolor poprzedni w danym odcieniu. W celu wymieszania kolorów, postanowiłem więc pracować przez większość czasu na całej palecie posortowanej według jasności (patrz obrazek z paletami, dolna połowa). Przyniosło to czasem zaskakująco ciekawe rezultaty kolorystyczne.



Carrion pytał wyżej, czy paleta była efektem tuningu, czy była od razu ustalona. Paleta była wielokrotnie poddawana obróbce w całości - i to też jest u mnie pewna nowość, bo wcześniej nad paletą aż tyle się chyba nie "znęcałem". Do modyfikacji palet używałem starego poczciwego Paint Shop Pro 7, który zresztą wygrałem kiedyś na jakimś party. Program ten jest dość siermiężny, ale ma fajną cechę, która pozwala na dokonywanie operacji na całej indeksowanej palecie (nasycenie, kontrast, zmiany składowych itd), bez zniszczenia kolejności kolorów i samej palety. Trzeba tylko pamiętać, aby po każdej takiej modyfikacji naszą paletę znów zredukować do OCS'owych 12 bitów (a czasami po takiej "zabawie w tuning" okazuje się, że jakieś dwa sąsiednie kolory stają się tak do siebie podobne, że po konwersji zlewają się ze sobą stając się nie do odróżnienia).

A, i jeszcze coś, tytuł pracy został zainspirowany filmem dokumentalnym o tym samym tytule. Ten 10 minutowy dokument, który jest w całości dostępny w sieci wywarł na mnie spore wrażenie, a grafika luźno do niego nawiązuje.
[#175] Re: scenowe piksele

@slay, post #174

Świetne grafiki. Gratuluję. ok, racja OK

Praca Koyot1222 - stylowa. ok, racjaOK
[#176] Re: scenowe piksele

@Koyot1222, post #161

Autorka TheMist, Mgły z tej strony. Po pierwsze bardzo chcę podziękować Ci Koyot za wytknięcie błędów – faktycznie jestem mniej wprawnym rysownikiem (niż bym chciała) i praktycznie pierwszy raz pikselowalam coś tak dużego i "realistycznego", wcześniej głownie bawiłam się z izometryczymi budyneczkami. Jednak najbardziej w nauczeniu się czegoś pomaga konstruktywna krytyka – teraz dostałam dokładnie taką której potrzebuję aby się udoskonalić.

Wydaje mi się że moim głównym błędem było za mocne podążenie za referencją, bez podkreślenia jej, że przesadziłam z brakiem przesady. Ogólnie pozę postaci wzorowałam na tym. Praca też była wykonana w zbyt dużej części na party i też widzę że ma za dużo rzeczy z którymi się nie przespałam. Może kiedyś usiądę i poprawię te rzeczy "po swojemu" i wydam wersję 2.0. :P

Przygotuję animację z krokami tego mojego nieszczęścia.

Następna praca będzie lepsza, obiecuję. :) Już zaczęłam stawiać piksele.
[#177] Re: scenowe piksele

@Axoi, post #176

Dziękuję wszystkim za to, że opowiadacie jak te dzieła powstawały. Normalnie aż by się chciało kielicha z wami przechylić w tej chwili. Jesteście wielcy. OK
[#178] Re: scenowe piksele

@jokov, post #173

Ładna ta twarz, rzeczywiście miło się na nią patrzy. Urzeka mnie ten sposób mieszania kolorów. Ekstra! OK

W odpowiedzi na #174
Szczękopad, zwłaszcza, kiedy wiem jak późno zacząłeś ją rysować na konkurs. Podziwiam powściągliwość w dobieraniu elementów do kompozycji. Super! OK
Ciekawie zobaczyć, że ktoś tez ma podobny problem jak ja, czyli skupianie się na szczegółach zamiast równomiernie rozpracowywać całość pracy.

W odpowiedzi na #176
Fajnie jeśli coś co napisałem Ci się przyda w kolejnych pracach Bo to właśnie o to chodzi żeby robić następne Praca ma ładnie dobrane kolory, to już spory plus bo ja do tej pory nie radzę sobie z tym dobrze
Często przy tworzeniu obrazka robię sobie lustrzane odbicie w pionie lub poziomie, to nie modyfikuje obrazu a pozwala spojrzeć na niego jak na zupełnie coś innego. Na uczelni często przystawialiśmy kartki z rysunkami do szyby, wtedy światło prześwituje przez kartkę i patrzy się na rysunek inaczej.

Dziękuję wszystkim za opisy OK Życzę zapału i kolejnych równie udanych prac albo sporo lepszych. OK



Ostatnia aktualizacja: 30.10.2017 08:51:19 przez Koyot1222
[#179] Re: scenowe piksele

@Koyot1222, post #178

Przyda się i to bardzo. :) Jestem jednak samoukiem której nigdy nikt nie uczył rysować, i wiem że robię masę podstawowych błędów. Takie poprawianie mnie to najlepsze co może mnie i mój warsztat spotkać.

(Dziękuje za pochwalenie kolorów. Siedziałam nad nimi do staniej chwili i do momentu gdy to napisałeś cały czas nie byłam ich pewna…)

A sztuczkę z odbijaniem znam i stosuję. :) Teraz nawet rozkminiam zrobienie podświetlanego blatu żeby było wygodniej to robić, tylko czasu nie ma. W sumie sam szkic pierwszy, plan kompozycji zaczynam na kartce a potem przenoszę dopiero na ekran – myślisz że to dobra strategia?
[#180] Re: scenowe piksele

@Axoi, post #179

zaczynam na kartce a potem przenoszę dopiero na ekran – myślisz że to dobra strategia?

To bardzo dobra strategia :)
Co do podświetlanego blatu, to nie jest to konieczne. Jak wspomniałem wcześniej przyklejenie na chwilę kartki do okna da też dobry efekt i dużo tańszy :D Chyba, że rysujesz głównie nocami... No, to może być gorzej
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem