Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Muzyka
[#121] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@Ralpheeck, post #120

Ale my w ogóle żyjemy w czasach, gdy za twórcę może uważać się każdy, kto dysponuje paroma dolarami i chwilą wolnego czasu. Czasami nawet nie trzeba tych paru dolców.

PLAY

Odtwórzcie sobie toto. Gdzieś kiedyś dorwałem sample royality free wraz z loopami itd. Nie użyłem nigdy, bo w zasadzie nic ciekawego tam nie było (tyle, że dawali za darmo, to sobie pobrałem), poza tym rzadko już używam sampli. Ale postanowiłem dzisiaj (teraz, w 15 minut w zasadzie z rana) przejrzeć je, przefiltrować te, które były w tym samym BMP i połączyć kilka takich loopów. Dodałem tylko bardzo prosty bas, bo akurat nie znalazłem (ale jak ktoś ma kolekcję loopów, to na pewno znajdzie). I proszę - jest kawałek, nawet nikt by się o prawa nie burzył, bo to z kolekcji royality free pozyskanej legalnie. Ale jaki to ma sens, skoro tak na serio to nic tu nie zrobiłem oprócz złożenia gotowych sekwencji?

Tyle, że na pewno znalazłoby się paru, którzy by udowadniali, że złożyć też trzeba wiedzieć jak i że jest to sztuka itd. Takie tam pier@&^@# moim zdaniem.

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2021 08:58:34 przez XTD
1
[#122] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@XTD, post #109

Korzystam z AdRev od 2018. Za wrzucanie muzyki nic nie płacisz, ale oddajesz im % tego, co zarobisz. Działa to następująco. Umieszczasz w ich bazie swoje kawałki (oczywiście musisz mieć do nich prawa), a oni skanują YT w poszukiwaniu filmów z twoją muzyką. Jak znajdą to właściciel kanału dostaje notę, że materiał jest chroniony i ma do wyboru 3 opcje, o których pisałem wyżej. Załóżmy, że klient chce nabyć licencję. Kontaktuje się z Tobą, uzgadniacie, że za kwotę X (albo za free) pozwalasz mu wykorzystywać swój moduł w jego filmie i sporządzacie umowę licencyjną, którą on wysyła Jutubowi, a oni z kolei usuwają ostrzeżenie z kanału i klient może sobie monetyzować swój filmik do woli. Fakt, trochę roboty jest. Jeśli masz muzykę na jakimś serwisie royalty free to wtedy dzieje się to niejako z automata, bo klient wysyła po prostu do YT dowód zakupu licencji i wszystko odbywa się szybciej.

No a co jeśli autor filmiku nie ma papierów na muzę? Wtedy na filmie włączane są reklamy, na których zarabiasz ty (80%) i oni (20%). Oczywiście nie każdy filmik zarabia, musi być pewna ilość daily views i chyba też subskrybentów na kanale. Tak że chcąc zobaczyć profity musisz mieć tych kawałków z odsłonami naprawdę sporo. No ale w Twoim przypadku chodzi bardziej o ochronę niż o zarabianie; tak żeby żaden Hans czy Joachim nie pozbawili Cię znowu praw do własnej muzyki :) To tak w skrócie.
1
[#123] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@Ralpheeck, post #120

Jak ktoś ma kontakt z tym Sobczakiem, to niech go troluje że to jedyny jego dobry kawałek z którego może być dumny - reszta mierna:)


ale reszta kawalkow na plycie Sobczaka i Rainera tez jest kradziona :)

Gedankengift: Teo - United (1999)
Puppet Master: Herr Weltschaft - Kasparov (1999)
Atomkernspaltung: Teo - Kernkraft (2000)
Zweite Sicht: ???
Nachwirkung: Laxical - Chummer Alive Final / Abstract Techno Vibes*
Gegenschlag: Muffler - Soma (1998)
Kreuzfeuer: Andromeda & Evade - Out of Disorder (1999)**
Krieg: Laxical - Laichzeit*
Wiederstand: Kimmo - Hoomix (Virhe Part 1) (1999)
Die Ruhe Nach Dem Sturm: Chavez - Vieno (1999)
Totfingerschaltung: Andromeda - Goatzilla (1998)**
Chaos: Laxical & SDD - Oral Anal Explosion (1995)*
Zweite Sicht (Schizophrenie): ???
Schlagschatten: Virtual Noises Lab - Symphonic Adventure (1995)
Follow Me: Hi-Lite - Doomsday (1994)
Drohnenfabrik: Deck - Too Real (1996)
Diagnose:Zeit: Raiden - Propaganda (1999)
Patient Tot: XTD - Stupefacient (1995)

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2021 10:49:18 przez Easy_Rider
[#124] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@XTD, post #121

Korzystanie z takich loopów jest łatwe i przyjemne, ale przypomina beztroskie pląsanie po polu minowym :) Problemy zaczynają się gdy ktoś zbuduje utwór na tym samym loopie co ty i zarejestruje go w serwisach content ID. Albo jak tego loopa wykorzysta ktoś taki jak np. Justin Bieber. Kolejna sprawa to tzw. stemy...

Jeśli kogoś temat interesuje to polecam ten wątek, bardzo bardzo ciekawe.
1
[#125] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@Easy_Rider, post #123

No tak, te wszystkie informacje można znaleźć w wątku na Pouecie... Ktoś też pisze, że próbował kontaktować się z labelem Sobczaka.
1
[#126] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@Jazzcat, post #125

Oficjalnie sprawa między mną a panem Sobczakiem została zakończona polubownie.
Nie zdradzam szczegółów, ale obie strony są chyba usatysfakcjonowane.
3
[#127] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@XTD, post #126

No i brawo OK
[#128] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@XTD, post #126

XTD to na flaszke szkop dal ;) ?

Ps.zastawiam sie nad faktem czy moduly rowniez po 25 latach traca prawa autorskie jak poiosenki

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2021 17:03:42 przez HOŁDYS
[#129] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@HOŁDYS, post #128

Prawa może i tak, ale autorstwa samego nie tracą. Nadal nie możesz sobie wziąć starych płyt z lat 50-tych XX wieku i powiedzieć, że sam to napisałeś. Ale wykorzystać możesz.
2
[#130] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@HOŁDYS, post #128

Ps.zastawiam sie nad faktem czy moduly rowniez po 25 latach traca prawa autorskie jak poiosenki


Nie 25 lat a 70, nie tracą a wygasają prawa majątkowe i nie od powstania utwóru a śmierci twórcy ;)

Po upływie 70-letniego okresu ochrony, autorskie prawa majątkowe do utworu wygasają, a utwór przechodzi do tzw. domeny publicznej. W praktyce oznacza to, że po upływie 70 lat od dnia śmierci twórcy każdy może swobodnie korzystać z jego dzieła.

https://lookreatywni.pl/baza-wiedzy/czas-trwania-praw-autorskich-prawo/


Ostatnia aktualizacja: 29.07.2021 10:36:55 przez AceMan
[#131] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@Jazzcat, post #1

Kto rozpoznaje? :)
[#132] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@Jazzcat, post #131

No zacny Kefren ;)

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2024 16:47:48 przez c64portal
[#133] Re: Scenowa muzyka - rozważania

@c64portal, post #132

Chociaż trzeba przyznać, że w tym przypadku oryginał był tylko inspiracją. Progresja akordów i basowy motyw są wprawdzie te same, ale już melodia i dalsza część modułu to inwencja Laxity'ego.
1
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem