Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategoria: Party
[#421] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@AceMan, post #418

W zasadzie powinno być tak jak piszesz, ale jak pokazuje praktyka, na wielu mniejszych imprezach (nie tylko polskich) czasem nieco się nagina te zasady. Jeśli oczekiwanie nie trwa za długo (np. tak strasznie długo, jak w przypadku wydanego na Wecan 2013 amigowego dema "We Can Code Again" Whelpz, hello Cahir :), to jestem skłonny to zaakceptować. Gorzej, jak finalna wersja produkcji nie pojawi się nigdy, jak chociażby amigowe demo Black Sun wydane na Riverwash 2010.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 10:36:56 przez slay
[#422] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@AceMan, post #420

Tak, W regulaminie było napisane wyraźnie:

Wszyscy uczestnicy konkursów scenowych automatycznie zgadzają się na publikację dostarczonych prac na zasadach „public domain”; ewentualnie publikacja może zostać odłożona w czasie w przypadku, kiedy wystawiona praca wymaga dokończenia (na to dajemy autorom maksymalnie 30 dni).


Dlaczego chcesz pozbawić twórców praw do dysponowania swoim "dziełem" i decydowania w jakiej formie mają je wypuścić?
[#423] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@twardy, post #417

to inni tez moga zaktualizowac wersje?:P bez sensu :)
[#424] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@AceMan, post #418

Ja mam pytanie i wtedy to się robi wersję typu roobaali-final czy są jakieś ustalone konwencje takich rzeczy. W moim przypadku też muszę poprawić preview AlterEgo i wtedy to będzie
preview-final AlterEgo, czy jak ? :)
[#425] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@at0m, post #422

Yep. Widziałem zapis w regulaminie i rozumiem już "dlaczego". Niemniej, uważam taki zapis za błąd do poprawienia przy następnej edycji :)

Dlaczego chcesz pozbawić twórców praw do dysponowania swoim "dziełem" i decydowania w jakiej formie mają je wypuścić?


Autorzy już zdecydowali - zreleasowali pracę w scenowym competition.

Jeżeli planowany jest final, robi się party version.
A jeżeli ktoś się wstydzi tego co zrobił, to niech w ogóle nie wystawia. Simple as that.

Mnie żyłka pękła dokładnie z tych powodów, o których pisze Slayer.
Elude też chyba nigdy nie wypuściło jakiegoś swojego dema.
Dlatego dosyć i basta, bądźmy odpowiedzialni :)
[#426] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@at0m, post #422

Regulamin był dostępny długo przed compo. Jeśli coś wystawiałeś, to znaczy że się na niego zgodziłeś. Czyli za szansę wygrania nagrody zrzekłeś się części swoich praw. To ma też dużo innych implikacji (prawnych, skarbowych, moralnych, zgodności ze scenowymi ideałami, itp.). Dlatego też zawsze byłem niechętnie nastawiony do nagród pieniężnych, podpisywania kwitków i tym podobnych sytuacji.
[#427] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@AceMan, post #425

Czyli jednym słowem dawaj demo lub wypie!@##$? ... a już myślałem, że jednak coś się na scenie zmieniło w porównaniu z latami 90-tymi.
[#428] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@AceMan, post #425

Już chciałem coś odpisać, ale widzę, że Slayer i Atom napisali dokładnie to, co ja chciałem. Kolejny dowód, że nadajemy na tych samych falach :)

Też nie jestem zwolennikiem wykańczania produkcji po party. Dla mnie deadline to świetna okazja do walki z własnymi słabościami – lenistwem i brakiem motywacji. Gdybym nie dał rady skończyć stuffu na czas, straciłbym do siebie szacunek. Ale dopuszczam ewentualność, że inni podchodzą do tego inaczej. No i sami organizatorzy się zgodzili.

Na pierwszym party, na jakim byłem w życiu, zdarzyła się niecodzienna sytuacja. Grupa wystawiła demo, zajęła pierwsze miejsce, a następnie zabrała kasę i demo ze sobą. I tyle ich widziano. A trzy miesiące później to samo demo wystawiła na The Party, bo tam nagrody dużo większe :) To jest dopiero lamerstwo.
[#429] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@at0m, post #427

Zasadniczo wzięcie udziału w imprezie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu tej imprezy. Można szukać imprez o przyjaznym własnemu sumieniu regulaminie i tylko tam wystawiać.
[#430] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@at0m, post #422

z zasady prace powinny być udostępniane natychmiast po konkursie - tzn. kiedyś się je kopiowało od org., dzisiaj wrzuca na serwer (co czasem trwa - ok, zrozumiałe)
- te przeboje z udostępnianiem finala "później" (często oznacza to "nigdy") są bardzo kontrowersyjne, już dawno chciałem o tym napisać i dobrze, że taka dyskusja się pojawiła

walczyłbym z tym jak z zarazą (gdybym tak często nie był też po drugiej stronie ;)

imo propozycja sachego jest tu bardzo zdrowa i wyjątkowo idąca na rękę twórcom:
produkcja "party version" jako zakładnik, wypuszczony po MAKSYMALNIE miesiącu jeśli się final nie pojawi.
jest regulamin - jest jasna sprawa

z drugiej strony często to tak nie wygląda i mało rzeczy mnie tak denerwuje jak niedostępne produkcje po party, i to nie tylko exe - prostu uczestnikom imprezy (i pozostałym scenowcom) produkcje prezentowane na bigscreenie należą się jak psu kość - tu się godzę z acemanem:
nie godzisz się na to - nie wystawiaj produkcji
przykładowa sytuacja z demem elude imho to kpina

akurat ja z tych "zmagań ze słabościami" o których pisze jazz zwykle wychodzę pokonany i teoretycznie taka ugodowość (jak na LE) powinna być mi na rękę, mimo to jestem za bardziej restrykcyjnym podejściem: party version dostępne od razu - a final to już kwestia ambicji twórców
natomiast oczywiście szanuję wolę organizatora by zrobić inaczej - jeśli jest to w regulaminie wyraźnie ujęte
[#431] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@jokov, post #430

[#432] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@jokov, post #430

przykładowa sytuacja z demem elude imho to kpina


Spojrzałem właśnie na pouet i muszę przeprosić - demo na andka jest, musiałem przegapić.
Niemniej też chyba długo na nie czekaliśmy ;)

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 11:36:39 przez AceMan
[#433] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@jokov, post #430

Panowie

Powiem tak. Mam u siebie 100% produkcji w takim stanie jak je dostarczono.

Były umowy z autorami - "poczekajcie, bo poprawię, naprawię etc. i oddam za parę dni / tydzień". I są to umowy typu "gentlemen's agreement".

Jeśli ktoś się po drugiej stronie nie wywiąże (czego sobie w ogóle nie wyobrażam) to ja wszystko co mam wrzucę w neta jak leci bez żadnego oglądania się na cokolwiek i kogokolwiek.

Nikt z niczym nie zniknie. Prosimy wspólnie z autorami o odrobinę czasu. To wszystko.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 11:53:23 przez mccnex
[#434] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@AceMan, post #432

Spojrzałem właśnie na pouet i muszę przeprosić - demo na andka jest, musiałem przegapić.

Jesli piszesz o demie wystawianym na WeCan 2012 to ok.
Ale zapomniales o jeszcze jednym demie wystawianym na WeCan 2013.
Z tego co slyszalem demo to zostalo zakopane gleboko gdzies na jakiejs pustyni zeby nikt wiecej go nie widzial. A ci co cos o nim wiedza i za duzo pytaja, znikaja w niewyjasnionych okolicznosciach ;)
[#435] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@mccnex, post #433

mccnex, luz. Regulamin jest, każdy go zaakceptował wystawiając prodkę. Organizatorom zatem nie mam nic do zarzucenia :) (oprócz prośby o przemyślenie tej kwestii na następne edycje).

Natomiast moje żale kieruję do autorów. Ogarnijcie się. :)

Ale zapomniales o jeszcze jednym demie wystawianym na WeCan 2013.


A widzisz. Jednak. Kiero, do tablicy. ;)

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 12:04:52 przez AceMan
[#436] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@mccnex, post #433

mccnex: do organizatorów nić nie mam - wręcz przeciwnie, jestem pełen podziwu
niczego też się w tej konkretnej sytuacji nie domagam (skoro zostało to ustalone wcześniej)

wypowiadałem się bardziej ogólnie-scenowo, bo temat uważam za ważny

nie jest to prosta sprawa - ważniejsze jest (jak już się jedzie na imprezę) by wystawić pracę i wesprzeć w ten sposób event
a jak wiadomo taka twórczość to tylko hobby, wszyscy mają inne obowiązki, często trudno to połączyć i przygotować skończone arcydzieło, trudno to zrównoważyć jeśli się jeździ częściej

gdzieś jednak musi być granica (nie twierdzę, że znam najlepsze rozwiązanie) a gdzie by nie była - często jest przekraczana

wydaje mi się, że ten trend się ostatnio wzmacnia dlatego zabrałem głos
przy takim odrodzeniu ami sceny (bo trudno to inaczej nazwać - z czego rad jestem wielce :) fajnie byłoby mieć na przyszłość jakieś sensowne rozwiązanie

wiemy wszyscy dobrze, że okres w którym jest największe zainteresowanie imprezą i produkcjami to max tydzień po

jeśli owe nie są w tym czasie dostępne to wszyscy coś tracą - np. okazję do promocji sceny w kręgach "mniej zainteresowanych"

może opcją byłaby udostępnić od razu po imprezie wideo (takie live, z sali) z każdego konkursu
nie jest to produkcja (więc autorzy są "kryci" ;) i mogą dłubać finale) a pozwala zapoznać się z party stuffem
[#437] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@jokov, post #436

może opcją byłaby udostępnić od razu po imprezie wideo (takie live, z sali) z każdego konkursu
nie jest to produkcja (więc autorzy są "kryci" ;) i mogą dłubać finale) a pozwala zapoznać się z party stuffem


To akurat jest - bardzo ładne video nagrane przez Noname/Haujobb.

https://www.youtube.com/watch?v=cxmHFU2VZkw
[#438] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@agawa, post #431

Uuuuu, sporo fajnych słów o naszej produkcji ;) Dzięki za linka, wrzucę na FB rodzinie pokarzę. A już niektórzy sądzili że z tych "dłubanych kwadracików" to nic nie będzie :D
[#439] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@AceMan, post #420

Ten kto zrobił TO, jest mistrzem. Oglądać od 20:05
[#440] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@jokov, post #436

Sprawa postawiona tak jak pisze Mccnex jest fair bo według regulaminu. Natomiast jeśli chodzi o mój własny punkt widzenia, mogę tylko napisać, że od zeszłego roku w regulaminie Riverwash jest stosowny zapis i wszystko (poza kwitami czy niektórymi wildami, ale to z powodów copyrightów) ląduje natychmiast na scene.org (w czym bardzo nam pomaga Tomoya). Nauczyło nas doświadczenie, między innymi z kolegami z Elude ;).

Przy okazji: demo KK, jakkolwiek dobre by nie było, poszło by poza compo, bo nie działa na prawdziwym sprzęcie.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 14:18:43 przez Fei
[#441] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Fei, post #440

Może i tak powinno być, ale była by wielka szkoda, bo demo KK z DMA powoduje opad kopary, a winny niedziałania na A500 będzie jakiś mały timing, a wszystko jest pisane pod OCS i 68000 7MHz.
Mój debiut chyba jest minimalnie poprawiony, przynajmniej wczoraj w nocy i na A4000D z 68060 i na A1200 z 68030 synchronizował się jak powinien (a to największy problem był na party), więc od biedy jak jeszcze z trzy razy sprawdzę mogę wrzucić compo fillera. Wersję finall będę mógł pewnie wrzucić w przeciągu właśnie tych 30dni. Możliwość poprawy zagwarantowana przez organizatorów jest dla mnie świetna, 30 dni, jak nie to idzie wersja compo i git! Ale nie ma problemu jeżeli w przyszłości, będą wrzucane wersje compo od razu.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 14:31:11 przez flops
[#442] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@slay, post #421

@slay
Czy ja dobrze rozumiem, zostało wystawione demo Black Sun i nie ma exeka do niego, bo miała być finalna wersja. No chyba organizatorzy party powinni mieć wersję która była wystawiona, czy coś nie rozumiem.


Ogólnie to ja nie mam problemu, bo prodki już poszły przed party i dla mnie to są właśnie wersje party. A ja i tak siedzę nad wersjami final. bo chcę i znalazłem parę błędów tu i ówdzie i musze je sfixować. I nie będę ukrywał co tam poprawiłem, bo to napiszę w readmie tak by każdy widział co zostało poprawione . I jeśli ktoś się zgłosi do mnie że coś się wywala to też przysiąde i naprawie tego babola (o ile go zduplikuje ).
[#443] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@AceMan, post #418

Co do gamedev - specjalnie było poza Loaderrorem w ramach retrokompa, żeby nieco odróżnić je od compo typowo scenowych i podejść nieco liberalniej do rulezów. Axiomat chce dokończyć ostatni level gry, zanim puści ją w obieg, zaproponował przesłanie gry w takim stanie w jakim ma, ale chyba lepiej zeby wyszła ukończona, więc sam zasugerowałem że mogę poczekać. Myślę że tak będzie najlepiej. Na samej imprezie gra była zaprezentowana w aktualnej wersji zarówno podczas pokazu jak i na true hardware.
[#444] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@at0m, post #422


Wszyscy uczestnicy konkursów scenowych automatycznie zgadzają się na publikację dostarczonych prac na zasadach „public domain”; ewentualnie publikacja może zostać odłożona w czasie w przypadku, kiedy wystawiona praca wymaga dokończenia (na to dajemy autorom maksymalnie 30 dni).


Nie ma czegoś takiego jak "public domain" w dzisiejszym świecie. CC0 lub CC-BY-SA (Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe) jest chyba najbliższe temu co się powszechnie za "public domain" uważa. Ewentualnie licencja MIT:


The MIT License (MIT)

Copyright (c) <year> <copyright holders>

Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal in the Software without restriction, including without limitation the rights to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell
copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is furnished to do so, subject to the following conditions:

The above copyright notice and this permission notice shall be included in all copies or substantial portions of the Software.

THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM, OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE.
[#445] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@hrw, post #444

W sensie prawnym może nie ma, bo to nie jest określona licencja. W sensie w jakim się używa tej nazwy, oznacza to tyle co "Własność wspólna, rób co chcesz".

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 18:22:24 przez teh_KaiN
[#446] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Phibrizzo, post #434

Masz rację Phibrizzio to było demo "Shatter" wystawione przez Elude na WeCan 2013
Nie ma go w żadnych zbiorach :) inna sprawa że jak to demo leciało to nic nie było widać (kolory...) Ekipa Elude z tego co pamiętam była mocno wtedy poirytowana i chyba dlatego postanowili zapomnieć o tym demie. Z miejskich legend podobno kiedyś jakaś ekipa przyjechała na party z demem na dyskietce i po prezentacji spaliła jedyną dyskietkę z demem w ognisku - można i tak :)

@ Jazzcat - pisząc o tym dwukrotnie wystawianym demie miałeś na myśli Impulse/Tilt ?

PS: odnośnie releasowania - Jestem takiego samego zdania jak Aceman że to co się wystawia na party powinno być stuffem z party. Finala zawsze można w drugim obiegu zrobić. Kiedyś wystawialiśmy demo z robotem Demo wyglądało nie najgorzej do momentu kiedy robot miał biec. Kinect nam się nie poskładał / koder przed deadlinem nie zdążył i w efekcie ten robot biegł do tyłu i generalnie ruszał się jak paralityk - wiedzieliśmy że będzie z nas polewka ale party to party. Poszło i demo z taką kaszanką było dostępne od razu po party - chcieliśmy zrobić finala ale nie zrobiliśmy. Gdybyśmy wtedy tego dema nie zuploadowali to podobnie jak z Elude pozostałaby tylko nazwa w resultsach a nie o to chodzi w całej tej zabawie w scenowanie :) PS: link do dema o którm piszę poniżej ale uwaga to jest demo z Grzyba (PC) więc wrażliwym odradzam : https://www.youtube.com/watch?v=K0fzw_18kQE
[#447] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@flops, post #441

ten raycaster nie działa na prawdziwej A500 ???
[#448] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@mccnex, post #394

Mój modek z wild compo wisi tutaj, dałem też na modules.pl. Swoją drogą przegrać z coverem „Bałkanicy”... No ale trzeba być twardym, a nie miętkim i pisać następnego moda, a najlepiej pisać taki tracker, żeby wystawiać w Amiga music, a nie w wild .
[#449] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@Dakota, post #446

Gdybyśmy wtedy tego dema nie zuploadowali to podobnie jak z Elude pozostałaby tylko nazwa w resultsach a nie o to chodzi w całej tej zabawie w scenowanie :)


No i nie powstałby świetny sequel ;)
[#450] Re: RetroKomp / LOAD ERROR 2015

@hrw, post #444

Nikt też nie opisał zasad 'licencjonowania' produkcji scenowych... I może lepiej niech tak zostanie. Wystarczy prawników w każdej lodówce.
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem