Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategorie: Dema, Grafika, Muzyka, Party
[wyróżniony] [#91] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@sachy, post #1

Kolega Slayer/Ghostown w wątku o scenowych pikselach przypomniał o ważnej zasadzie konkursu. Od wszystkich autorów prac w A500 GFX Compo oprócz 3ch etapów grafiki wymagamy też "podpisania" deklaracji braku użycia AI do stworzenia pracy. Ze względu na RODO prosimy o podpis typu "Ksywa/Grupa" i deklaracja ta będzie publikowana po party razem samą pracą graficzną, więc osoby nieuczciwe z pełną odpowiedzialnością wystawią się na publiczną krytykę.

Bardzo prosimy o respektowanie tego wymogu i dostarczanie tego pliku (na ADF z pracą bądź dołączony osobno do maila).

Link do przykładowego pliku deklaracji: link

Treść poniżej:

====================================================
Amiga Gfx Compo participant's "No A.I." declaration:
====================================================
Party: *BOOM!PARTY 2025*
Entry: "My-Entry-Title"

By participating in the Amiga Gfx Compo I declare that no tools or materials produced by or related to broadly understood A.I. technology were used to create my graphic entry (in short: No A.I. was used).

I also accept that this declaration (in the form of the text file) together with 3 work stages is necessary for the acceptance of my entry to Gfx Compo and will be distributed along with the my work after the party.

Signed: Author(s)/Group(s)
Date: DD.MM.YYYY
[#92] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@sachy, post #91

Jak ktoś decyduje się na "wspomaganie", to raczej nie będzie miał problemu z tym, żeby potwierdzić nieprawdę. Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby jakiś grafik, który korzysta z AI i przygotowuje pracę na party, nagle zrezygnował, bo "trzeba napisać, że nie została użyta AI". Trzeba napisać, to się napisze - tak jak dawniej wszyscy graficy mówili, że rysują od podstaw w Deluxie.
[#93] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #92

Wiesz, jak się takiemu delikwentowi udowodni później szachrajstwo - to nie tylko będzie obciach z powodu złamania regulaminu na party, ale wyjdzie na totalnego manipulatora bez skrupułów. Spali sobie reputację na stałe.
Myślę że to zmienia sporo. Już samo ustalenie w regulaminach (na ostatnich parties) zakazu AI w kompotach gfx bardzo mocno przyhamowało zalew prac ‚na sterydach’ - dla mnie np. był to wystarczający powód by zacząć coś robić ponownie.
Jestem dobrej myśli - słuszny trend.
4
[#94] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@jokov, post #93

Trendem na scenie powinno być to, że się tworzy własne prace. Nie powinno to być wymuszane przez zakazy - to powinno być oczywiste. Bez "rysowania" przy pomocy AI, bez "komponowania" przy pomocy kupionych loopów itd. Ale jest jak jest - z jakiegoś powodu wygrana w competition jest przez niektórych traktowana jak co najmniej zdobycie Nagrody Nobla i każdy sposób jest dobry, żeby wygrać.
1
[#95] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #94

Piszes o loopach, ale technicznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przygotować model ai generujący modki. O ile podczas rysowania można przedstawić etapy pracy to przez dość niską "gęstość" danych w modkach (pomijąc same sample) w muzyce cofnięcie się do etapu gdzie nie ma tracku to niewiele roboty. W sumie nawet zrobienie generatora ai, który wygeneruje etapy rysowania obrazka też pewnie jest w zasięgu. Może jeszcze nie teraz, ale za 2, 3 lata prace rysowane przez ludzi będą się różniły od ai tylko tym że będą brzydsze. To ciekawy problem filozoficzny.
[#96] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@michal_zukowski, post #95

Nie chodzi oto, co się da zrobić, bo to jest zagadnienie dla koderów - czy opracują taki czy inny model. I to byłoby coś. Natomiast jeżeli komponowanie lub rysowanie itd. jest czyimś hobby, a nie jedynie jakąś dziwną chęcią zabłyśnięcia, to w ogóle nie ma o czym dyskutować. Mogę robić najgorszą muzę na świecie, ale dopóki sprawia mi to przyjemność, to sobie tworzę. Bo jest to moje hobby. Ale gdy tworzenie staje się koniecznością, żeby coś komuś udowodnić (np. na party) i żeby "zabłysnąć" w towarzystwie, to już przestaje mieć większy sens. I wtedy zaczyna się kombinowanie, bo skoro sam proces twórczy nie sprawia przyjemności, a dopamina wydziela się gdy się słyszy brawa na party, to zwyczajnie przestaje się chcieć cokolwiek tworzyć i zaczyna się kombinować na skróty.
[#97] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #96

postawię pytanie :: po co jest compo? czy po to by dać autorom możliwość rywalizacji? czy po to by dać możliwość wykazania co można z danej platformy wycisnąć?
w mojej opinii im więcej reguł, tym bardziej druga opcja odpada, a pierwsza z natury niekoniecznie jest interesująca ...

@XTD :: dopiero po napisaniu zauważyłem że odpowiedziałem na twój post, nie to było moim zamiarem ... :joy:

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2025 10:02:26 przez makarsky
[#98] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@makarsky, post #97

a ja postawię takie pytanie:
Czy lepiej filozofować - czy zrobić coś na rzeczone party ?
;P
bo można debaty prowadzić na takie tematy bez ostatecznych konkluzji

Co do tego co pisał xtd:
- nie da się tego rozdzielić imo, rywalizacja i chęć udowodnienia (co by nie sądzić o tym) jest po prostu w ludzkiej naturze
3
[#99] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@jokov, post #98

nie da się tego rozdzielić imo, rywalizacja i chęć udowodnienia (co by nie sądzić o tym) jest po prostu w ludzkiej naturze

Nie mówię o tym, że nie ma być rywalizacji. Mówię tylko, że fajnie by było, gdyby była uczciwa i oparta o własną pracę. Inaczej będzie to rywalizacja pt. "kto lepiej pokombinował".
To nie są teoretyczne rozważania - na różnych parties byłem już świadkiem wystawiania skanów, samplowanej muzy (nie własnej) czy nawet wystawiania czyjejś pracy jako swojej. Po co? Ja tego nie rozumiem, bo mi by to nie sprawiało satysfakcji, ale jak widać ludzie są różni.

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2025 15:56:15 przez XTD
[#100] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@makarsky, post #97

postawię pytanie :: po co jest compo? czy po to by dać autorom możliwość rywalizacji? czy po to by dać możliwość wykazania co można z danej platformy wycisnąć?
w mojej opinii im więcej reguł, tym bardziej druga opcja odpada, a pierwsza z natury niekoniecznie jest interesująca ...

Co do "wyciskania" z danej platformy - czy aby na pewno te wyciskanie nadal istnieje? Kiedyś może tak, gdy koderzy (i muzycy, i graficy) siedzieli dniami i nocami i starali się zrobić coś genialnego. Teraz chyba bardziej już chodzi o to, żeby podtrzymać iluzję - zrobić coś na party, żeby nie przyjechać "z pustymi rękami". Żeby nadal były produkcje, żeby Amiga "żyła". Jak to się kończy, to widać mniej więcej po produkcjach z ostatnich imprez (polskich i zagranicznych). Poza kilkoma wyjątkami, poziom jest z reguły taki sobie. Nie ma już żadnego "wyciskania", jest raczej "hurra, udało nam się zrobić (jakieś) demo". Dziwne jest to, że obecni koderzy nie potrafią (nie chce im się) nawet zbliżyć się do poziomu kultowych produkcji sprzed lat.

Ale dobrze, że w ogóle coś się jeszcze ludziom chce. Chociaż, nie oszukujmy się, ludzie chcą robić ładne rzeczy - stąd tyle dem na peceta. Nie każdy lubi "wyciskać" w pocie czoła, żeby uzyskać efekt będący namiastką tego, co średniej klasy koder zrobi w jeden dzień na pececie.

Niemniej jednak nikogo nie chcę ani zachęcać, ani zniechęcać. Tworzenie dem (i muzyki, i grafiki) powinno być motywowane wewnętrzną potrzebą i radością tworzenia. I niech każdy robi to, co lubi (oby).

BTW. Na BOOM organizatorzy dopuszczają (zachęcają?) do wystawienia dwóch prac w danej kategorii na autora (muzyka, grafika). Czy myślicie, że to dobry pomysł? Czy gdybym (teoretycznie) wystawił dwa moduły, nie będzie to odebrane negatywnie?


Ostatnia aktualizacja: 17.07.2025 19:04:07 przez XTD
[#101] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #100

Nie ma już żadnego "wyciskania", jest raczej "hurra, udało nam się zrobić (jakieś) demo". Dziwne jest to, że obecni koderzy nie potrafią (nie chce im się) nawet zbliżyć się do poziomu kultowych produkcji sprzed lat.


O ile faktycznie sporo obecnie powstających dem to rzeczy typowo sentymentalne, podczas oglądania których ciężko stwierdzić, czy powstały w 1992 czy w 2025 roku, to tworzy się też rzeczy na najwyższym poziomie, które deklasują większość "staroci". Dostęp do współczesnych narzędzi i technologii sprawia, że ze starej poczciwej Amigi można dziś wycisnąć znacznie więcej niż kiedyś.

Pierwsze z brzegu (z pewnością Ci znane) 3 przykłady z ostatnich lat:







"Problem" polega moim zdaniem bardziej na tym, że dziś - z racji innych realiów i punktów odniesienia - wszystko robi już dużo mniejsze wrażenie niż kiedyś, nawet jeśli - obiektywnie - wyciska z Amigi 200% normy.
9
[#102] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@slay, post #101

Ale ja spodziewałem się, że ktoś mi przedstawi tzw. wyjątki potwierdzające regułę. Ja natomiast pisałem o ogólnym trendzie.
[#103] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@sachy, post #1

WAŻNA UWAGA do uczestników A500 GFX COMPO!

Sprawdźcie, czy Wasze prace wyświetlają się poprawnie w PPShow dostarczonym na ADF na stronie imprezy. Jeśli nie - polecam wczytanie pracy do Deluxe Paint III i ponowny zapis. Szczególnie, jeśli praca jest w wyższej rozdzielczości czy w interlace - zauważamy pewne niuanse w formacie zapisu IFF, które utrudniają (lub uniemożliwiają - czarny ekran) wyświetlenie pracy pod PPShow, choć DOpus i FileMaster pokazują je poprawnie. Po zapisie w DP3, wszystko jest OK i PPShow pokazuje prace poprawnie.

Jeszcze raz prosimy - sprawdźcie swoje prace!

W razie problemów - kontaktujcie się z nami na mail lub tu.
[#104] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@sachy, post #103

Mamy dodatkowe info - jeśli zapisujecie prace w PPaint 7.1 (lub innym AGAowym toolu) - nie włączajcie kompresji. To prawdopodobnie jest powód problemów PPShow. Po zapisaniu pracy sprawdźcie czy PPShow z naszego ADFa prawidłowo wyświetla i właśnie tego ADFa z pracą (i plikiem deklaracji "No AI") wyślijcie na mail konkursowy/party.
[#105] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #100

Poza kilkoma wyjątkami, poziom jest z reguły taki sobie.


Tylko że tych "wyjątków" jest nadal całkiem sporo. Tak się składa, że wiele moich ulubionych dem na Amigę wyszło w ostatnich 10 latach. Np.: Emperor of the North Pole (2014), Interparallactic (2015), Zener Drive (2017), Plnx (2017), Gagrakacka Mind Zones (2015), Hologon (2020), Eon (2019), Transhuman/Pachinkoland (2022), Goon Royale (2019), Singularities (2017), dema Eludów, Inside the Machine (2024), Konrad Zuses Plankalkül (2024)...

Zrobiłem szybki eksperyment i cofnąłem się do pierwszych Inteli, bo to właśnie wtedy polska scena była największa i najsilniejsza. Przejrzyj sobie wyniki i z ręką na sercu (niekoniecznie własnym) powiedz mi, ile tych dem do dzisiaj pamiętasz i ile z nich uważasz za zajebiste? Ilość też nie powala – na IO'94 ledwie 7 dem, a rok później 14, a przecież scena była wtedy wielokrotnie większa niż dzisiaj...
2
[#106] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@slay, post #101

W temacie "kiedyś to były czasy, a dzisiaj nie ma czasów" i AI

Czy kiedyś wszystko robiło to większe wrażenie?

Na pewno - wtedy przełamywaliśmy granice, robiąc rzeczy, których wcześniej nikt nie widział na komputerach... No może z 1% tego co było na scenie przesuwało jakąś granicę, ale pamiętamy głownie ten 1%.

Siedzę drugi tydzień po godzinach, w Deluxe Paint V bo stwierdziłem, że to fajnie przypomnieć sobie stare narzędzie, którego przestałem używać około '97.. Do tego stopnia, że w robocie, w photoshopie zacząłem odruchowo klikać [j] - spare page, [u] - undo itp. Myślałem, że z doświadczeniem tych parudziesięciu lat pracy, lepszym oku, całym doświadczeniu szybko to ogarnę; w 2-3 dni. I dupa! Teraz czuję się jak wariat spędzając nad małym obrazkiem kolejne wieczory i noce Do tego normalnie cośtambym sobie poprzesuwał na warstwach, coś inaczej narysował, trochę pozmieniał kolory, kontrasty itp. a tu przez żmudny proces i ograniczenia techniczne, nie ma na to czasu, za to człowiek wybiera kolor pojedyńczego piksela, który niby to nie ma sensu w tym miejscu, ale jednak z daleka robi robotę.

To ograniczenie, ilość pracy i narzędzia są jakąś rzemieślniczą wartością dodatną na scenie, chociaż artystycznie niewiele to wnosi.

Wracając do wątku AI, to moim zdaniem będzie to widać na kilometr, jeśli ktoś skonwetuje jakąś grafię wygenerowaną AI, zdjęcie, czy cokolwiek innego. Low-res i 32 kolorki nie wybaczają Moim zdaniem generalnie konwersje powinny odpadać, niezależnie czy żródłem jest AI czy fotka z albumu.

Dużo trudniej lub niemożliwe będzie rozpoznanie jeśli ktoś z dobrym skillem technicznym coś przerysuje - scena kiedyś była pełna przerysowanych thorgali, borysów itp. i nikomu to nie przeszkadzało Taki Przerysowany Borys zawsze znajdował się z większym uznaniem niż autorski "fo-to-szop!"
Zawsze mnie to dziwiło.

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2025 12:11:34 przez misha
2
[#107] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@sachy, post #104

jeśli zapisujecie prace w PPaint 7.1 (lub innym AGAowym toolu) - nie włączajcie kompresji. To prawdopodobnie jest powód problemów PPShow.


DPaint IV i V zapisuje dodatkowe dane w IFF, i taki obrazek nie jest poprawnie wyświetlany w wielu toolach - tracimy kompatybilność.
Np. pozostawienie zdefiniowanego zestawu kolorów w Stencil (na górnej belce wyświetla się flaga "S") "psuje" IFFy - PPShow cośtam wyświetli - kolorową sieczkę.

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2025 12:05:18 przez misha
1
[#108] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #107

Np. pozostawienie zdefiniowanego zestawu kolorów w Stencil (na górnej belce wyświetla się flaga "S") "psuje" IFFy - PPShow cośtam wyświetli - kolorową sieczkę.

Ja tylko sprostuję, że Stencil to nie jest zdefiniowany zestaw kolorów. Stencil to jest maska bitowa, która wyróżnia wybrane piksele na obrazku.

Stencil tworzymy (m.in.) wybierając kolory, tak że biężące piksele o tych kolorach zostaną dodane do Stencila.

Stencil trzeba przebudować jeżeli chcemy by uwzględniał nowo dodane piksele o tych kolorach.

Definiowanie kolorów to nie jedyny sposób tworzenia Stencila. Można też dodawać do niego pierwszy plan obrazka, bądź ręcznie go namalować.

Natomiast w pliku z obrazkiem, który został zapisany z aktywnym Stencilem, jest dodany dodatkowy bitplan z tym Stencilem, ale głębokość obrazka pozostaje bez zmian, i tylko w nagłówku mamy określony sposób maskowania.

@Sachy

Sprawdźcie, czy Wasze prace wyświetlają się poprawnie w PPShow dostarczonym na ADF na stronie imprezy. Jeśli nie - polecam wczytanie pracy do Deluxe Paint III i ponowny zapis.

Hej, czy mógłbyś podać która to wersja PPShow, bądź ewentualnie dać link do archiwum LHA z tym programem?

Bo inaczej będę musiał zapisać obraz ADF na dyskietkę na Amidze, lub skorzystać z WinUAE. Deluxe Painta III akurat nie mam, tylko wersje 4 i 5.

Nico Francois, autor PPShow to był/jest świetny programista i znany Amigowiec.

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2025 13:09:29 przez Hexmage960
1
[#109] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #106

Wracając do wątku AI, to moim zdaniem będzie to widać na kilometr, jeśli ktoś skonwetuje jakąś grafię wygenerowaną AI, zdjęcie, czy cokolwiek innego. Low-res i 32 kolorki nie wybaczają Moim zdaniem generalnie konwersje powinny odpadać, niezależnie czy źródłem jest AI czy fotka z albumu.

Odniosę się tylko do tego fragmentu

A co jeśli ta skonwertowana grafika jest później dopicowana przez jednego z topowych autorów tych 'Borysów' o których wspominasz? Które dobrze pamiętamy, bo na stałe zapisały się w historii sceny?
Uwierz, o ile kilka osób zauważy AI to dla większości nie tylko 'lowres wybaczy' ale nie przyjdzie im nawet do głowy (szczególnie podczas kompo, kiedy widzimy grafikę przez 20 sekund), tym bardziej, że za grafiką stoi ksywa/legenda, więc też autorytet.

Smutne jest to, że ci panowie mają warsztat by zrobić samemu coś naprawdę dobrego.
Może nie aż tak efektownego jak kompozycja wypluta przez AI (miliony przemielonych ukradzionych grafik) ale za to autentycznego...

Powodzenia z Twoimi zmaganiami z DP
1
[#110] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #108

Dziękuję za sprostowanie - jestem tylko prostym grafikiem ale wiem, że maska 1 bitowa, ale dodatkowo DPaint przechowuje zestaw kolorów, którym sobie tą maskę definiujemy - [make] Co tam siedzie w IFF nie wiem, ale wiem, że to "psuje" właśnie IFF'y.

Hej, czy mógłbyś podać która to wersja PPShow, bądź ewentualnie dać link do archiwum LHA z tym programem?


Na stronie party, jest link a adf do pobrania "legitnej", wersji PPShow

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2025 13:18:50 przez misha
1
[#111] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #108

Hej, czy mógłbyś podać która to wersja PPShow, bądź ewentualnie dać link do archiwum LHA z tym programem?

Bo inaczej będę musiał zapisać obraz ADF na dyskietkę na Amidze, lub skorzystać z WinUAE. Deluxe Painta III akurat nie mam, tylko wersje 4 i 5.


To do tej pory nią masz w swoim systemie mountlisty do obsługi obrazów adf.
Polecam xfs z aminetu i mountliste FILE0
1
[#112] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #110

Dziękuję za sprostowanie - jestem tylko prostym grafikiem ale wiem, że maska 1 bitowa, ale dodatkowo DPaint przechowuje zestaw kolorów, którym sobie tą maskę definiujemy - [make] Co tam siedzie w IFF nie wiem, ale wiem, że to "psuje" właśnie IFF'y.

Tak, w DPaincie ten zestaw kolorów jest zapamiętywany, choć nie wiem czy zapisywany do pliku. Ale tak jak wspomniałem, Stencil można tworzyć na kilka sposobów - których wynikiem jest zawsze maska bitowa.

Na stronie party, jest link a adf do pobrania "legitnej", wersji PPShow

Chciałem ten program w formie LHA, do którego się przyzwyczaiłem. Jeśli to problem, zgram ADF na dyskietkę lub odpalę WinUAE.

@Norbert

Zgoda, to też dobre rozwiązanie. Nie instalowałem tego pakietu, dlatego że zależał od innych archiwów. Ogólnie preferuję LHA, bo jest u mnie prościej.

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2025 13:25:47 przez Hexmage960
[#113] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #110

Dziękuję za sprostowanie - jestem tylko prostym grafikiem


Nieprawda, jesteś koderem Eurotiki!
[#114] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #112

Chciałem ten program w formie LHA, do którego się przyzwyczaiłem. Jeśli to problem, zgram ADF na dyskietkę lub odpalę WinUAE.


Jeśli używasz jednego z tych nowszych OSów np. 3.2 to pliki ADF montujesz jako wirtualną dyskietkę po prostu klikając w plik. I możesz sobie ją normalnie eksplorować jakby to był fizyczny napęd.
[#115] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #114

Jeśli używasz jednego z tych nowszych OSów np. 3.2 to pliki ADF montujesz jako wirtualną dyskietkę po prostu klikając w plik. I możesz sobie ją normalnie eksplorować jakby to był fizyczny napęd.

Używam OS 3.1. Uważałem, że to montowanie to troszkę pod górkę, bo trzeba instalować sterownik, a LHA rozpakowuje się dużo prościej na Amidze z dyskiem twardym.

Dziękuję za wszystkie porady od kolegów (Misha i Norbert).
[#116] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #115

Uzywasz OS 3.1.
LHA jak i pakiet xfs dogrywa się w taki sam sposób na dysk Amigi.
Obu te elementy nie są integralną częścią OS3.1.
Po jednokrotnym wgraniu tych programów, uzywa się w zależności od potrzeb.
Po co ograniczać możliwości rozszerzenia OS3.1 jak są możliwości do jego polepszenia.
Pakiet xfs umożliwia wieloplatformowy odczyt obrazów dyskietek.
Umożliwia też nagrywania obrazów na nośniki fizyczne jak i operacje odwrotne
Polecam
[#117] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Jazzcat, post #113

Nieprawda, jesteś koderem Eurotiki!


Nope Na scenie PL było z tego co wiem 2 lub 3 Mishów. Jako, że przepływ informacji był słabszy niż dziś, tak zostało. Dużej kolizji nie było i chyba w tym towarzystwie byłem jedynym grafikiem Chyba
[#118] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Norbert, post #116

Na szybko można też sprawdzić XnView win/mac - on też nieprawidłowo wyświetla "zepsute" IFFy
[#119] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Norbert, post #116

@Norbert

Dziękuję za polecenie tego pakietu. Ja kompresuję duże pliki przed wysłaniem na Amigę. Mam nadzieję, że to zrozumiałe, że wolę LHA.

@Misha

Stencil powinien być znany także grafikowi.

Mi się obiło o uszy, że jest takie pojęcie nawet w Photoshopie.

Natomiast w Amidze, w Deluxe Paincie warto znać różne sposoby tworzenia Stencila.

Co do nieprawidłowego wyświetlania obrazków ze Stencilem, to błąd w programie. Mały, ale błąd.

Jerry Morrison radził w dokumentacji do formatu IFF:

Don’t ignore the BitMapHeader.masking field. A bitmap with a mask (such as a partially-transparent DPaint brush or a DPaint picture with a stencil) will read as garbage if you don’t de-interleave the mask.
[#120] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@sachy, post #104

Chciałem zapytać się, czy pracę należy też wysyłać w ADF. Jeśli tak, to OK, poradzę sobie.
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem