Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategorie: Dema, Grafika, Muzyka, Party
[#151] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Ralpheeck, post #150

Pakowanie mode on :)
2
[#152] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Ralpheeck, post #150

Nie chcę powtarzać podziękowań, bo uczyniłem to już ze cztery razy w wątku! Ale zapewniam, że jestem ogromnie wdzięczny za te Wasze odpowiedzi. Serce rośnie.

Tak, pokoik powstał w Deluxe Paint, podobnie jak mój nowy rysunek na nadchodzącą imprezę demoscenową w Tucholi.

Przyznam, że nie jest to czyste pikselowanie myszką. Jest tu wiele narzędzi, które może nie są z rodzaju AI, ale jednak pomagają przyśpieszać rysowanie i osiągać efekty.

Są to pędzle, tapety, wypełnienia, cieniowanie oraz wspomniane Stencil (szablon), które zabezpiecza wybrane fragmenty przed zamalowaniem. Do tego efekt przeźroczystości, efekt nanoszenia tylko koloru, nasycenia bądź jasności (tzw. Process), troszkę tryb malowania o nazwie Blend.

Więc niektóre piksele i ich kolory policzył komputer.

Ale przyznam, że nadal jest wiele obszarów które muszę poprawić, w tym najważniejsze:

1. lepsze zarządzanie pędzlami,
2. lepsza kompozycja - i zrobiona na spokojnie.

Przy obrazku się ciut pośpieszyłem, ale kluczowe elementy wyszły dobrze.
3
[#153] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #152

BOOM! Party 2025 startuje już dziś! Produkcje już napływają! Stream prawdopodobnie odpali wieczorem, info szukajcie na stronie party.

PS: Dla mniej cierpliwych: warto zaglądać na kanał YT Steffana...
1
[#154] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@sachy, post #153

Rzutem na taśmę poszła moja praca na A500 gfx kompo. Wyklikane myszką z kulką na A1200 w Brilliance ;) Zarwana nocka ale debiucik scenowy jest...

Dobrej zabawy dla wszystkich!
4
[#155] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@ppill, post #154

Powodzenia!
i propsy za brilliance !
1
[#156] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@jokov, post #155

Dzięki i wzajemnie, zakladając, że coś wystawiasz.

Wiadomo. Brilliance zawsze na propsie i +10 do lansu :)
1
[#157] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@ppill, post #156

Życzę wszystkim powodzenia w konkursie.

No, zapowiada się co najmniej kilka prac w Deluxe Paint i Brilliance. Bardzo się cieszę. Nie mogę doczekać się obejrzenia prac konkursowych.
[#158] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@jokov, post #155

propsy za brilliance

Przyłączam się! OK Jednocześnie nie dziwię się że ppill użył Brilliance - to najfajniejszy program do pixlowania na Amigę. Ale za kulkę w myszy to faktycznie należą się ogromne brawa, wielki podziw i wyrazy współczucia. Kulkowe myszy, obok amigowych NDOSów i magnetofonów w ośmiobitowcach, to są elementy świata komputerów, które zawsze doprowadzały (i nadal doprowadzają) mnie do szału. szeroki uśmiech

Skoro już przy Brilliance to zawsze bardzo żałowałem, że ten program jest tak bardzo związany z standardowymi układami Amigi i nie ma szans żeby bez emulacji działał na RTG. Niby GrafX2 czerpie pełnymi garściami z Brilliance i jest tak jakby jego dzisiejszą wersją, ale jakiś czas temu trochę poużywałem GrafX2 i stwierdzam, że jest jakiś taki… drętwy, niedorobiony, działa dosyć koślawo. Na każdej platformie (żeby nie było, że to wina wersji dla MorphOS). Zdecydowanie nie udało się odtworzyć sprawności działania Brilliance, jego responsywności. Po prostu nie wyszło. Zdecydowanie lepiej uruchomić UAE (nawet pod MorphOS/AmigaOS4) i użyć Brilliance niż męczyć się z tym opensourcowym koszmarkiem. A szkoda, bo włożono w niego wiele lat pracy i potencjał był.

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2025 16:41:02 przez MDW
1
[#159] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@sachy, post #153

Dziś wieczorem dojadę, trzymajcie piwo w lodówce.
1
[#160] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Risc, post #159

Byłem na party cały czwartek i cały piątek (wyjechałem do domu ok. 22:00 po compotach i pożegnaniu z ludźmi).

fotki z party - kilka fotek, które udało mi się zrobić, może ktoś się tam odnajdzie.

A tutaj moje dwie prace, które wystawiłem na music competition. Już po compo i po głosowaniu, więc mogę chyba się podzielić. To moje dwa ostatnie moduły jakie zrobiłem na ProTrackerze - mam nadzieję, że komuś przypadną do gustu, bo nie mam już zamiaru bawić się tym programem. Taki tam ostatni strzał ("The Last Blast"). :)

Zauważyłem też kątem oka na bigscreenie (a w zasadzie na ekranie na zewnątrz, bo na zewnętrznych głośnikach był lepszy dźwięk), że wbrew zapowiedziom, prace nie były bynajmniej odpalane na A500 0.5+0.5, jako że po wczytaniu modułów zostawało jeszcze z 500kB wolnego miejsca. :) Czyżby jednak ktoś się nie zmieścił w limicie? ;)

Przepraszam, że nie mogłem zostać na sobotę i niedzielę. Niemniej jednak poprawiło mi humor, gdy parę osób, które przyjechały dopiero w piątek wieczorem, reagowało na zasadzie "już jedziesz?". :) Dla tych osób mała informacja - jak zostaniecie do samego końca, to wyjdzie na to, że spędziliśmy na party taką samą ilość czasu (byłem od czwartku od samego rana). :) Hehe. Pozdrawiam!

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2025 11:37:08 przez XTD
6
[#161] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #160

Wygląda na to, że impreza wypaliła jeszcze lepiej niż się zapowiadała. Zjawiła się chyba większość znanych osobistości.

ProTracki oczywiście będą odsłuchane gdy tylko usiądę przy porządniejszym sprzęcie (w tej chwili jestem na „nowoczesnym” i nie chce mi się kombinować). Ostatnie moduły XTD to jednak jest wydarzenie. Wyobrażam sobie jak mocno musiałeś zaciskać zęby z irytacji robiąc je, więc tym bardziej jestem ciekawy efektu.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2025 12:36:51 przez MDW
1
[#162] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@MDW, post #158

Ja używam z A1200 myszkę kulkową od Amiga Technologies. Nie do zdarcia. Ale jest dla mnie wygodna.

Sam uważam Deluxe Paint za fajny program do pikselowania. Brilliance nie znałem.

Zdradzę w tajemnicy, że coraz bardziej mogę realizować swoje pasje i marzenia. We wrześniu/październiku będę bronił pracy magisterskiej.

@XTD

Lubię Twoją muzykę, starszą i nowszą. ProTracker doczekał się wielu następców, ale rozumiem że wolisz komponować na nowoczesnych programach?
3
[#163] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #160

Nigdy nie mów nigdy ;)
bardzo fajne kawałki - przyjemnie się słuchało OK
[#164] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #162

Nie mów, że nie słyszałeś o Brilliance często jeszcze w rozmowach na forum z Selurem pisałem że używam Brilliance odkąd miałem problemy z PPaintem. Nowa wersja PersonalPainta już mi nie sprawia problemów. Musiałeś przeoczyć temat widocznie.

Od razu gratuluję wszystkim udziału i prac. U Ciebie widać wielki progress graficzny. Nie zmarnuj tego. Tak od siebie dodam, że rad innych słuchaj, ale z umiarem, bo widać rosnący u Ciebie własny, niepowtarzalny styl. Ciepłe kolory, pogodny i pozytywny styl. Nie wiem jak to ująć, ale każdy chyba zrozumie o co chodzi.

Protracker faktycznie jest surowy i łatwiej używać chyba oprogramowania Windows. Sam pewnie bym wolał użyć do muzyki programu na PC. Co do grafiki i programowania - tylko amigowy soft, ale nie neguję osób które używają pecetowych programów (VS Code/programy graficzne). Liczy się to, że efekt docelowy jest dla Amigi.

No moja praca nie kwalifikowała się. Szanuję zasady i rozumiem, że należy się dostosować. Poprawię się za rok

Jeszcze raz gratuluję wszystkim udziału i przekazuję wszystkim scenowcom pełen swój podziw za ich prace
2
[#165] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #162

ProTracker doczekał się wielu następców, ale rozumiem że wolisz komponować na nowoczesnych programach?

ProTracker doczekał się wielu następców, DLATEGO (a nie "ale") właśnie wolę komponować na nowoczesnych programach. :) Renoise na przykład to taki następca ProTrackera, jak Lexus LS jest następcą Syreny 102 - można znaleźć wiele podobieństw takich, jak cztery koła, kierownica, szyby, dach itd. Biorąc więc pod uwagę takie podobieństwa, to tak - Renoise (i FL, i każdy inny DAW) to następca nie tylko ProTrackera, ale i zeszytu nutowego. :)

Nieistotne na jakim programie ktoś chce tworzyć. Ważne jest, żeby tworzyć. Nikt nie tworzy na co dzień na ProTrackerze - starzy muzycy tworzą moduły na party jako pewnego rodzaju wyzwanie (podobnie jak wyzwaniem jest wszelkie inne ograniczenie typu "jeden kanał" czy też "30 kB max"). ProTracker przestał już być narzędziem do komponowania, ale nadal pozostal oldschoolową ciekawostką i pewnego rodzaju hobby (od czasu do czasu). Tylko, że te hobby (jak każde inne) musi dawać przyjemność, a w moim przypadku jest to już tylko męcząca dłubanina. Natomiast jestem pod wrażeniem tego, że nadal tylu ludziom się chce od czasu do czasu pobawić (ba, nawet jestem pod wrażeniem, że mi się jeszcze chciało!). :)

Cieszy mnie to, że komuś spodobały się moje ostatnie moduły - moim celem było konkurowanie tylko sprawienie, żeby parę osób się ucieszyło - i sądząc po reakcjach i komentarzach na party (zwłaszcza od ludzi, których nigdy wcześniej nie spotkałem), osiągnąłem to, co chciałem.

Bardzo dziękuję za miłe rozmowy i serdeczne przyjęcie na party!


Ostatnia aktualizacja: 26.07.2025 17:14:47 przez XTD
3
[#166] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #162

Ja używam z A1200 myszkę kulkową od Amiga Technologies. Nie do zdarcia. Ale jest dla mnie wygodna.

Nie chodzi o to ile wytrzymuje taka mysz tylko o komfort używania, o to czy mysz faktycznie przekazuje Amidze naprawdę każde najdrobniejsze przesunięcie, nie gubi nic po drodze. Kulka obracająca wałeczki to jest bardzo słabe rozwiązanie, zawsze jest tam jakiś poślizg. Obojętne jak się te wałki i kulkę wyczyści, jakiej się podkładki użyje, to zawsze jest to gorsze od najsłabszej bezkulkowej myszy. Z ulgą zrezygnowałem z kulkowej amigowej myszy wieeeeele lat temu gdy Elbox wypuścił interface Mroocheck i mogłem podłączyć cokolwiek bezkulkowego. W dodatku dostałem "w gratisie" obsługę rolki, która była od razu obsługiwana w zaskakująco wielu miejscach AmigaOS.
2
[#167] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@MDW, post #166

4. i 5. miejsce na 16 prac przy bardzo mocnej konkurencji. Jestem zadowolony, a zwycięzcom gratuluję! Dziękuję za wszystkie miłe komentarze na party oraz za głosy.
Spodziewałem się jedynie, że "The Last Blast" będzie wyżej, niż "Time Filler".

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2025 11:36:48 przez XTD
4
[#168] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@MDW, post #166

@Tukinem

Cieszę się, że mój obrazek się spodobał i że dostrzeżono postęp w moim rysowaniu. A sam oceniam, że to jakieś 1% postępu. On trwa dalej. Wyobraź sobie jakie będą moje następne prace.

Obejrzałem fragment konkursu graficznego ze streama. Bardzo ładne i ciekawe prace (nie obejrzałem jeszcze wszystkich). Z tego co widziałem Krzysztof "Koyot" Matys też wziął udział. Gratuluję!

Co do Twojej pracy, możesz zdradzić dlaczego nie spełniła wymagań konkursu?

@XTD

Tak, doskonale rozumiem, że Renoise jest następcą ProTrackera dla wielu osób, w tym Ciebie. Oczywiście się z tym zgadzam. Chodziło mi jednakże o to, że na nawet na Amigę powstał szereg nowszych programów do muzyki typu Tracker. Przykładowo OctaMED Sound Studio, StoneTracker. Na pewno są wygodniejsze w obsłudze i oferują więcej możliwości niż klasyczny ProTracker.

Czy mógłbyś podać gdzie są wyniki konkursów, bo póki co nie znalazłem.

@MDW

Rozumiem, że po doświadczeniach z myszą optyczną ciężko wyobrazić sobie powrót do myszy kulkowej.

Szczególnie że ten nowy model który wyszedł później z logiem Amigi z Escom faktycznie jest fatalny.

Ale akurat dokładność tej myszy od Amiga Technologies jest OK, mysz jest w pełni precyzyjna. Kupiłem sobie kilka lat temu dwie takie myszki do moich dwóch A1200.

Mysz cały czas działa niezawodnie.

2
[#169] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #168

Czy mógłbyś podać gdzie są wyniki konkursów, bo póki co nie znalazłem.

Na YouTube na streamie live były. Teraz pewnie są do przejrzenia również na YouTube tak jak pozostałe streamy z Booma.
Co do amigowych następców ProTrackera - były i nawet kiedyś używałem DigiBoostera Pro. Ale Amiga w zasadzie doszła do granic swoich możliwości i nawet niesamowicie rozbudowana nadal ustępowałaby obecnym podstawowym (i o wiele tańszym) konfiguracjom pecetów.
Tworzenie ma sprawiać radość - również twórcom. :) Jest różnica w odczuwaniu satysfakcji z tego, że się udało zrobić coś na ProTrackera (jeden rodzaj satysfakcji), a czym innym jest odczuwanie radości z samego procesu tworzenia (tutaj ProTracker bardziej męczy, niż cieszy). A ponieważ moim hobby jest robienie muzyki (a nie jedynie "zrobienie", chociaż to też cieszy), to stawiam na przyjemność procesu tworzenia. :)


Ostatnia aktualizacja: 27.07.2025 14:22:17 przez XTD
1
[#170] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #168

Chodziło o intro 40k które napisałem w BB. Exe wymaga diskfont.library oraz version.library. Uruchamiając z Workbencha czy z AmigaDOSu działa, ale z bootowalnego ADFa, który już nie ma dodanych tych bibliotek nie zatrybi. Po prostu nie wiedziałem, że intro nie może wymagać żadnyh bibliotek, nawet tych, które są w Workbenchu fabrycznie. Ale miesiąc temu nie rozróżniałem jeszcze demka od intra i trackmo więc dopiero poznaję zasady. I oczywiście szanuję.
3
[#171] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #168

https://demozoo.org/parties/5015/#competition_20015
1
[#172] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #169

OK. Jednakże w przypadku gdy tworzymy coś na Amigę klasyczną (targetem jest Amiga), to przecież możemy skorzystać z klasycznych narzędzi na Amigę (ProTracker, Deluxe Paint itp.), nowych narzędzi na Amigę (wspomniany DigiBooster Pro, StoneTracker, OctaMED Sound Studio), bądź nowoczesnych narzędzi z PC (ProMotion NG, Renoise).

W przypadku gry nie jesteśmy ograniczeni targetem, to rzecz jasna wybieramy nowoczesne narzędzie. Rozumiem, że wolisz to rozwiązanie, bo możliwości Amigi (4 kanały sprzętowe, 8-bitowe sample, ograniczona pamięć, w przypadku braku pamięci dodatkowej FAST) powodują wiele ograniczeń dla twórcy.

Rozumiem, że wolisz (dzisiaj) tworzyć z targetem PC, w Renoise, mimo że tworzenie na Amigę sprawia Ci nadal satysfakcję.

Każdy twórca, muzyk na pewno idzie do przodu. Jednym z moich ulubionych muzyków jest Olof Gustafsson, który również ma korzenie w Amidze.

Gustafsson stworzył w 1998 roku muzykę do gry Motorhead z PC, zresztą bardzo ładną, lubię często słuchać. Widać że poszedł bardziej w muzykę dance.

Co ciekawe, jeżeli porównamy tę muzykę z jego Amigowymi utworami (z gier Benefactor, Pinball Dreams, Fantasies, Illusions), to według mnie muzyka z Amigi ma swój niepowtarzalny urok. To, że miał 4 kanały (czasami nawet tylko 3, ze ścieżką na dźwięki) do dyspozycji sprawiło że jego muzyka była pod pewnymi względami ładniejsza. To moje własne spostrzeżenie i opinia, ale mam nadzieję, że inni też mogą to dostrzec.

Muzykę Olofa Gustafssona słucham nieprzerwanie od lat, i jest cudowna.

Co do Twoich utworów, bardzo mi się podobał ostatnio remake do Kajka i Kokosza. Twoja muzyka jest na wyższym poziomie, ale mimo tego np. muzykę z Technological Death nadal słucha sie z radością. Ona po prostu powstała w innych warunkach, które czasami wpłynęły pozytywnie.

@Tukinem

No konkurs jeśli chodzi o programy/dema/gry był dość restrykcyjny, bo wymagał systemu Amiga OS 1.3. Przy czym nie wiedziałem że nie można stosować bibliotek, nawet standardowych. Może chodzi też o to, że z 40kB miała się składać cała produkcja.

Fajnie, że przygotowałeś pracę. Może wrzucisz ją na któryś z kolejnych konkursów - na pewno będzie ku temu okazja.

@PPill

Dziękuję za link do wyników. Będę mógł na spokojnie obejrzeć wszystkie prace. Gratuluję uczestnikom i zdobywcom wysokich miejsc. A mnie czeka jeszcze sporo pracy.

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2025 15:13:56 przez Hexmage960
[#173] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #172

Obejrzałem wręczenie nagród w konkursach. Gratulacje!!
[#174] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #172

Może wrzucisz ją na któryś z kolejnych konkursów - na pewno będzie ku temu okazja.

Może to trochę nieuczciwe, ale postanowiłem przepisać ją do AsmOne i puścić za rok. Nie będę nic zmieniać, poza 2025 na 2026. Tylko że wtedy nie będzie 40kB, a 15 kB szeroki uśmiech

Łącznie z LIBami mieściło się w limicie, ale intro musi być jednoplikowe. W AsmOne nie ma takich przygód.
[#175] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@tukinem, post #174

Dobrze. Uważam Twój wybór za bardzo fajny. Czasami ludzie właśnie biorą udział w następnej edycji konkursu, bądź też wrzucają na najbliższy.

Łącznie z LIBami mieściło się w limicie, ale intro musi być jednoplikowe. W AsmOne nie ma takich przygód.

Ale mam nadzieję, że można korzystać z bibliotek ROM 1.3?

Ja się dość przyzwyczaiłem do OS i bibliotek. Jestem też zdania, że Amiga rozwijała się nie tylko dzięki nowemu sprzętowi, ale też dzięki nowym wersjom systemu.

Jako przykład - zapomniałem, że w OS 1.3, RAM dysk wymaga osobnego sterownika. Bo w nowych wersjach systemu OS 2.0+ ten sterownik stał się standardem. Podobnie jest z innymi rzeczami.

Amiga 500 to najbardziej kultowy model - ale nie widzę nic naprzeciwko by pisać dla OS 2.0+. Ale pewnie to takie moje podejście - bo sam używałem Amigi CDTV, najpierw z 1.3, później z 3.0.

Amiga 500+ ma OS 2.0, więc powinna się kwalifikować.

Kolega pisze cudowne produkcje, czy to pod biblioteki, czy pod rejestry sprzętowe.

Widać to po wachlarzu produkcji: od własnych adaptacji Sokobana, Tetrisa, aż po Electro Mana i Sołtysa na Amigę. Produkcji co nie miara, na wysokim poziomie, niesamowicie grywalne. Życzę powodzenia.

Ja mam nadzieję, że opracuję lepsze grafiki, podobne do konkursowej, w krótkim czasie. A moje Robbo z edytorem staram się dokończyć - są dni gdy praca wychodzi mi dobrze, ale są też dni z problemami.

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2025 18:26:08 przez Hexmage960
[#176] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Hexmage960, post #175

Można korzystać z bibliotek w ROMie. Blitz Basic automatycznie szuka diskfonta na dysku, dlatego zrezygnowałem z udziału w tym roku, bo nie byłbym w stanie na szybko nauczyć się w tydzień i przepisać intra do AsmOne. Poza tym to intro to tylko tak z głupa było napisane, bo chciałem sobie przetestować pewną rzecz. Chodziło o efekt deszczu. Miał być w Tonym w kolorze, ale mam zakaz publikacji gry, mimo że ją skończyłem szeroki uśmiech zrobiłem w interku, ale nie spełnia wymogów hehe prędzej będzie efekt śniegu w grze, która czeka na listopad nie zakładam wątku, bo tradycyjnie nie ma muzyki, aby nagrać gameplay. Teraz party się skończyło, to i mój kompan znajdzie czas na muzykę do gier i dokończymy te moje twory

PS.
Tetrisa nigdy nie napisałem były próby, ale poległem na tym
[#177] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@tukinem, post #176

Tetrisa nigdy nie napisałem były próby, ale poległem na tym

Sorki, pomyliło mi się z Saperem. Napisałeś bardzo dużo produkcji, większości tytułów nie spamiętałem, choć chciałem wymienić (puzzle, albo ta gra ze skakaniem w wieży).
[#178] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@tukinem, post #176

Blitz Basic automatycznie szuka diskfonta na dysku

Nie wydaje mi się. U mnie nie szuka. Musiałeś coś użyć, albo jakiś moduł przy inicie otwiera liba.
[#179] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@cholok, post #178

Całkiem możliwe.
[wyróżniony] [#180] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@cholok, post #178

Panowie - wszystkim którzy byli na party lub wystawiali prace - serdecznie dziękuję, szacunek dla Was.

Co do pytań:

@XTD: wszystkie MODy musiały być w formie i rozmiarze możliwym do odegrania na A500 z 0.5Chip i 0.5 Slow. Wszystkie mody zostały sprawdzone na tym konfigu, z ADFów. Natomiast już samo compo poleciało z ProTrackera 2.3D odpalonego z karty ACA500plus (a więc karty CF) w celu przyśpieszenia ładowania. Nawet Gotek działa z normalną prędkością stacji więc ładowanie 300-400 kilobajtowych plików do PT z dyskietek zżerało by za dużo czasu. Prace graficzne też były najpierw sprawdzane z ADFów na powyższy konfig a prezentowane z ACA - tylko i wyłącznie w celu przyśpieszenia ładowania.

@Tukinem: z wielkim żalem musiałem to intro nie dopuścić do 40kB Intro Compo. Niestety tradycją od zawsze jest że Intro 40kB to jeden plik a kategoria zalicza się do "size-coding". Intro musi ruszyć samo, bez Workbencha, libów czy innych zasobów. Intro mogło być wystawione w Demo Compo lub Alternative Production, ale podjąłeś decyzję wycofania produkcji. Myślę, że ma to jednak pewien pozytywny aspekt - masz chęć i motywację przełączyć się na asembler i moim zdaniem pójdzie Ci to dobrze. A za jakiś czas - uraczysz nas jakimś fajnym demkiem, intrem czy wypasioną grą.

Pozdrawiam!
7
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem