Aktualności Forum Graffiti Publicystyka Teleport
  kategorie: Dema, Grafika, Muzyka, Party
[#241] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@jokov, post #240

Skończyłem dzoś o 5 rano i podesłałem "aktualizację" bo prace trzeba było zgłosić w czwartek do 12tej.
Oldschool oldschoolem, ale coraz bardziej boleśnie uwiera mnie brak warstw i więcej niż jednego undo w Deluxe Paint V. Myślę, że mogłoby mi to zaoszczędzić z 20-30% czasu. A tak włożyłem w obrazek wielkości znaczka pocztowego ponad 20h pracy. Pewnie bliżej 25h.. No i szczerze mówiąc to też zabija u mnie trochę kreatywność bo co chwilę macham ręką na coś co normalnie bym poprawił, a tak to niech już zostanie Nie do końca bo dziś o 2 w nocy nagle stwierdziłem, że jeden z elementów jednak machnę jeszcze raz, bo był naprawdę słaby. Widać to na timelapse z fazami - wrzucę po party.
Pora się pogodzić z GrafX2 albo robić tylko na nowe platformy.
To drugie wydaje mi się mniej atrakcyjne przez ten cały klimat z AI. Z perspektywy 35 lat tworzenia grafiki głównie zawodowo, mało atrakcyjne wydaje się tłumaczenie, że zrobiło się coś własnoręcznie. I widzę, że AI robi postępy w generowaniu grafiki i przenika nawet bezpośrednio do takich narzędzi jak Photoshop... Postępu nie zawrócimy, ale jeśli coś ma być hobby to odbiera całą przyjemność.
5
[#242] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #241

Obczaj DeluxePaint.js.
[#243] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@ppill, post #242

A czemu nie PyDPainter?
1
[#244] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@slay, post #196

Amen!

P.S. do splywu kajakowego może jakiś turniej minigolfa i tenisa stołowego? 🙂
2
[#245] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #241

Brilliance, Grafx2 i DP mają 'spare' screen, czy jak to zwał - można tego używać jako 'bieda' warstw, zwłaszcza w połączeniu z brush'ami i powiększonym 'canvas size'
wbrew pozorom - efektywne

Podobnie można używać klatek animacji - to tylko kwestia przyzwyczajenia
Używam też kombo - aseprite na maku (warstwy) + grafx2 - paleta i amigowe skróty

Dodam, że nie jestem fanem robienia miliona warstw (żeby wszystko było niedestruktywne i 'pod kontrolą') bo w praktyce obsługa tego obciąża bardziej i zajmuje więcej czasu finalnie niż zoptymalizowany workflow tylko pod 1 (max2) layery
Ale to zajmuje trochę czasu - by się zaadaptować w pełni do hardkorowego pikselowania bez zbędnej gimnastykin :)
1
[#246] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@jokov, post #245

Brilliance, Grafx2 i DP mają 'spare' screen, czy jak to zwał - można tego używać jako 'bieda' warstw, zwłaszcza w połączeniu z brush'ami i powiększonym 'canvas size'
wbrew pozorom - efektywne

Deluxe Paint IV i V ma narzędzia do planów - tła i pierwszego planu. Zaszyte są w menu Effects -> Background.

Funkcja Fix pozwala rysować na obrazku bez ryzyka utraty zawartości. Funkcja CLR odtwarza wówczas całe, ostatnio zapamiętane tło.

Funkcja Lock FG pozwala zabezpieczyć pierwszy plan przed zmianami. Wszystko to co użytkownik narysował pomiędzy wywołaniem Fix i Lock FG zostaje zabezpieczone przed zamalowaniem. Ta funkcja działa na zasadzie Stencila.

Natomiast Spare to głównie Brudnopis, wolna kartka, choć istnieje wiele narzędzi ze Spare powiązane, w tym łączenie, malowanie RubThrough itp.

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2025 19:16:43 przez Hexmage960
1
[#247] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #243

@xtd
Bo nawet nie wiedziałem, że istnieje :)
@jokov
U mnie spare buffer i paint mode "Rub through" czyli malowanie wlaśnie tym zapasowym buforem załatwia w większości przypadków sprawę warst. Stencil to więcej zachodu niż pożytku jak dla mnie plus responsywność dostaje po czterech. Jak już to robię sobie jednokolorowe brushe z poszczególnych planów/fragmentów i przy właczonym Grid "przebijam" od spodu jak opisałem wyżej.
@hexmage
Fix w Brilliance to kłódka i ścieranie zamiast kolorem tła rysuje tym co było w momencie wciśnięcia lock. W Deluxe chyba też? Nie tylko hurtowy powrót to tego co było przed zmianami?
[#248] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@sachy, post #1

Dzięki za fajnie zorganizowaną imprezę i przyjęcie naszych prac na konkursy. Te odrzucone przeznaczymy na następne party, bo XTD zadeklarował, że te co wystawił były jego ostatnimi i oby tak było, bo kto by z tymi jego riffami gitarowymi wygrał. Co do prac w konkursie GFX to wiadomo, że nie jest łatwo i łatwo nigdy nie będzie, ale za dwa lata jeśli Bóg da to z średnich ocen postaramy się wspiąć niż upaść. Niech Amiga żyje wiecznie, czyli w skrócie AAAMMIIGGGAAA!!!
5
[#249] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@koczis, post #248

Te odrzucone przeznaczymy na następne party, bo XTD zadeklarował, że te co wystawił były jego ostatnimi i oby tak było, bo kto by z tymi jego riffami gitarowymi wygrał.

Po co te szpile wbijać? Tak, zapewniam Cię, że to były moje ostatnie moduły. Na szczęście, jak widzę.

Największym problemem jest, jak widzę, wystawienie czegoś na compo - jak się wygra, to dlatego, że pewnie koledzy głosowali, a jak się nie wygra, to lipa - znaczy, że jest do d...

Mam 50 lat na karku, moim celem nie jest wygrywanie na music compo - ja się cieszę, że udało mi się te moduły zrobić i że komuś się podobały.

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2025 10:14:17 przez XTD
11
[#250] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@XTD, post #249

A ja się cieszę , że mogłem tych modułów posłuchać w Tucholi live i po cichu liczę, że to nie jest Twoje ostatnie słowo (moduły).
10
[#251] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Tedy, post #250

Finalna wersja naszego malutkiego 40k intra z Boom! Party:



https://www.pouet.net/prod.php?which=104613
13
[#252] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@ppill, post #247

Fix w Brilliance to kłódka i ścieranie zamiast kolorem tła rysuje tym co było w momencie wciśnięcia lock. W Deluxe chyba też? Nie tylko hurtowy powrót to tego co było przed zmianami?

Tak, oczywiście zmazywanie "gumką" (kolorem tła) naniesionych zmian po zastosowaniu Fix przywraca zapamiętane tło w tych miejscach.
1
[#253] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@jokov, post #240

Zebrałem 20 faz i zrobiłem gifika, żeby było łatwo. Wrzucam zamiast obrazka bo imo ciekawsze.
Dla niezorientowanych w światku ST - 16 kolorków, 320x200, na prawdziwym sprzęcie w pionie jest trochę rozciądnięte, jak NTSC na Amidze. Narysowane na A3000 w DPV i skończone pod WinUAE na partyplace
O 2 w nocy, po kolejnej kawce, przerysowałem jeszcze Atari bo uznałem, że zmieści się większe na pudełku i udało mi się wcisnąć "literki" na klawisze
A Silly Venture 2025 wygrane


Do zobaczenia na Xenium

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2025 13:40:08 przez misha
14
[#254] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #253

Piękne. Świetna perspektywa. Tło również robi robotę.
[#255] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #253

Za Totora mialbys u mnie nawet dwa glosy :)
2
[#256] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@Phibrizzo, post #255

Totoro musiał być, mimo, że z Atari ma niewiele wspólnego
[#257] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #253

Bardzo zacne ok, racja
ST czy STE?
Propsy za timelapsa !
I graty za wynik
[#258] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@misha, post #253

Super - mnóstwo smaczków OK
Właśnie, ST czy STe?
[#259] Re: BOOM!PARTY 2025 (C64 & A500), Tuchola Poland!

@jokov, post #257

Dobre pytanie - zgłosiłem na compo jako STe - 12bitowa paleta. Rysowałem na Amidze z OCS, a dokładniej ECS bo to A3000 - również 12bitowa paleta. Jednak na początku narzuciłem sobie 9 bitową paletę ST, więc powinno podobnie wyglądać na obu modelach. Rysowałem to na przestrzeni kilku tygodni, zacząłem jeszcze przed Boom!, więc może poruszyłem jakimś suwakiem RGB w międzyczasie
Nie mam prawdziwego ST więc głowy nie dam, a mojemu Falconowi to pewnie wszystko jedno jaka paleta

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2025 12:26:07 przez misha

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2025 12:27:20 przez misha
4
Na stronie SCENA.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem